Heel snel ziek voelen.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Heel snel ziek voelen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-13 19:08

Hoi mede-bokkers,
Ik zit met een probleem. Ik zit in het 2e middelbaar ASO (algemeen secundair onderwijs), dit niveau ligt hoog voor mij en mijn motivatie om te werken is helemaal weg. Ik ga volgend jaar naar een lagere richting waar ik mij dan waarschijnlijk ook gelukkiger ga voelen. Nu dit is nog niet het probleem. Ik moet elke weekdag om 06:30 opstaan en om 07:10 aan mijn bushalte staan. Dit is haalbaar voor mij en allemaal geen probleem. Nu ben ik op 1 maand al 2 keer ziek geweest met dezelfde symptomen, hoofdpijn en keelpijn. Ik heb dit ook op school. Als het weekend of vakantie is heb ik hier geen last van. Nu vroeg ik mij af zou dit zijn omdat ik slaap tekort heb? Of omdat ik niet graag naar school ga? Ik zelf heb er geen idee van

_Tara_

Berichten: 13203
Geregistreerd: 22-11-04

Re: Heel snel ziek voelen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 19:14

Als je denkt dat je slaaptekort hebt, waarom ga je dan niet eerder naar bed? Ervaar je veel stress van je studie? Want door stress kun je ook ziek worden.
Al denk ik eerder dat 't met het seizoen te maken heeft. Tenminste, als je het alleen deze maand hebt gehad. In deze periode is iedereen wat vatbaarder om ziek te worden.

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Re: Heel snel ziek voelen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-13 19:20

Ik lig om 9 uur in mijn bed maar kan maar niet inslapen. Heb heel wat stress inderdaad

Knudd

Berichten: 1563
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Heel snel ziek voelen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 21:22

Zorgen dat je minstens een uur á anderhalf voordat je gaat slapen geen intensieve dingen meer onderneemt, zoals sporten of huiswerk maken, maar ook geen tv kijken. Je kan dan het beste een boek gaan lezen, of even lekker douchen. En als je veel ligt te piekeren in bed, zorg dat je alles voor de volgende ochtend al klaar hebt liggen, zoals je schooltas, je kleren, dat je je daar geen zorgen over hoeft te maken en daardoor niet gaat woelen. En anders leg je pen en papier naast je bed en schrijf je op waar je over nadenkt.
Maak je huiswerk op je slaapkamer? Als je dit doet, verhuis dan richting een andere kamer in huis (als je de mogelijkheid hebt). Voor je eigen rust is het fijn als jij je slaapkamer alleen kan associëren met slapen en niet met huiswerk maken. Mocht je alleen daar huiswerk kunnen maken, zorg dat je kamer dan netjes en opgeruimd is en rust uitstraalt, zodat je zelf ook rustig bent.
Geef jezelf echt dat uurtje om compleet te ontspannen voordat je gaat slapen, dus niet nog even woordjes leren in bed ;)