Jongen 14 vermoordt lerares

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 18:12

_San87_ schreef:
Bizzybijtje schreef:
Op je 14e zou je toch rationeel moeten kunnen denken. Opsluiten en sleutel weggooien.


Er is een reden dat de doodstraf voor kinderen nog maar in vijf landen ter wereld voorkomt.

Ik vind het iig weinig genuanceerd om te zeggen dat een kind de doodstraf verdient (datzelfde geldt overigens ook voor volwassenen, maar dat is een andere discussie), een kind is niet te vergelijken met een volwassene qua rationeel denken en consequentieanalyses. Waren ze dat wel, dan waren ze ook handelsbekwaam.



Ik noem de doodstraf nergens, dat vind ik een ongepaste straf en al helemaal voor kinderen. Natuurlijk denken ze anders, maar dit is wel héél extreem. Dit heeft niets meer met handelsbekwaamheid te maken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 18:14

Bizzybijtje schreef:
_San87_ schreef:


Er is een reden dat de doodstraf voor kinderen nog maar in vijf landen ter wereld voorkomt.

Ik vind het iig weinig genuanceerd om te zeggen dat een kind de doodstraf verdient (datzelfde geldt overigens ook voor volwassenen, maar dat is een andere discussie), een kind is niet te vergelijken met een volwassene qua rationeel denken en consequentieanalyses. Waren ze dat wel, dan waren ze ook handelsbekwaam.



Ik noem de doodstraf nergens, dat vind ik een ongepaste straf en al helemaal voor kinderen. Natuurlijk denken ze anders, maar dit is wel héél extreem. Dit heeft niets meer met handelsbekwaamheid te maken.


Jij niet, inderdaad. Iemand anders wel.

Een flinke straf mag er zeker op staan. Maar levenslang opsluiten is wat dat betreft net zo ongenuanceerd :).

Yanne_RP

Berichten: 1054
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 18:14

Pff wat triest :n

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 18:15

Bizzybijtje schreef:
Op je 14e zou je toch rationeel moeten kunnen denken. Opsluiten en sleutel weggooien.


Nee dat kunnen ze niet.

Waarbij ik absoluut niets goed probeer te praten maar je kunt de hersenwerking/ratio/moreel van een 14 jarige niet vergelijken met een volwassene :n

Echt bizar verhaal dit.. Vreselijk voor familie/nabestaanden.

heidy_wilco

Berichten: 4477
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Re: Jongen 14 vermoordt lerares

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 18:21

Ik vind de manier waarop het gedaan is wel erg doordacht... Ook voor een 14 jarige. Dit hoor je gewoon nooit in je hoofd te halen.

romyloverrr

Berichten: 6856
Geregistreerd: 16-06-11
Woonplaats: Limburg

Re: Jongen 14 vermoordt lerares

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 18:25

o wat erg :oo
die jongen is een jaar jonger dan mij :oo

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 18:25

heidy_wilco schreef:
Ik vind de manier waarop het gedaan is wel erg doordacht... Ook voor een 14 jarige. Dit hoor je gewoon nooit in je hoofd te halen.


Jij weet meer dan wat er in het krantenartikel staat?

CastaMickey

Berichten: 7259
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Jongen 14 vermoordt lerares

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 18:28

Een kind van 14 doet zoiets?
Waar gaat het heen met de wereld, verschrikkelijk! :(

little_king

Berichten: 4091
Geregistreerd: 29-07-11
Woonplaats: the middle of nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 18:44

Elk kind van 14 weet dat doden niet mag.
Dat het ter verdediging zou gebeuren kan ik me wat bij voorstellen. Wat hier niet aan de.orde us.
Maar deze jongen is niet overstuur, hij dumpt gewoon zijn gebruiksartikel.

Ja levenslang is hier wel gepast, hij is 14 geen 4.

heidy_wilco

Berichten: 4477
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 18:51

_San87_ schreef:
heidy_wilco schreef:
Ik vind de manier waarop het gedaan is wel erg doordacht... Ook voor een 14 jarige. Dit hoor je gewoon nooit in je hoofd te halen.


Jij weet meer dan wat er in het krantenartikel staat?


Nee, dat niet. Maar als je 'per ongeluk' iemand vermoord dan ga je niet zo koelbloedig te werk. Iemand mishandelen, verkrachten en dan vermoorden en dumpen in een container is doordacht. En daarna ook nog eens rustig naar de film?

smurffie

Berichten: 11127
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 19:19

heidy_wilco schreef:
_San87_ schreef:

Jij weet meer dan wat er in het krantenartikel staat?


Nee, dat niet. Maar als je 'per ongeluk' iemand vermoord dan ga je niet zo koelbloedig te werk. Iemand mishandelen, verkrachten en dan vermoorden en dumpen in een container is doordacht. En daarna ook nog eens rustig naar de film?


Jij verward je interpretaties met de feiten. Het is een te kort stuk om uit te gaan van koelbloedig werk, doordacht werk en rustig naar de film. Dat staat niet in de tekst en kun je ook heel anders interpreteren.
Tot het deel verkracht zal gedacht zijn, daarna paniek dus doden en verstoppen? Dichtsbijzijnde container en snel naar een donkere plek? Had hij stoornissen?

Je weet niks, oordeel dus ook niet alsof je alles weet..

Lous

Berichten: 24247
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Jongen 14 vermoordt lerares

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 21:04

Kinderen die volwassenen vermoorden of kinderen die uberhaupt iemand vermoorden. Kan me niet voorstellen dat ze dat in NL stil houden voor de media. Als het al gebeurt.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Jongen 14 vermoordt lerares

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 21:07

Dit is oud nieuws, van vorig maand. Het is triest maar dit hebben we in NL ook al een keer meegemaakt. Herinneren jullie de conrector van een haagse middelbare school nog?

Femkex

Berichten: 767
Geregistreerd: 11-08-08
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 21:07

Gestoord, gestoord gewoon.. Dan ben je echt ziek in je hoofd.. Verschrikkelijk zeg..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 21:10

14 jaar rn zo in de war pff

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 21:10

Damn dit is echt extreem, extreem gewoon. Niet alleen vermoorden maar ook nog verkrachten en dumpen. Ongelooflijk..

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 21:13

Nou lekker dan. Daar zit toch iets goed mis bij hem. Hopelijk komt die niet zomaar meer de straat op. Of misschien beter nog helemaal de straat niet meer op. Ergens wel sneu dat ze op zo'n leeftijd toch aardig verknipt zijn.

Silenna

Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 21:14

Stoornis ja of nee, 14 ja of nee, kind ja of nee..
Opsluiten die handel en nooit meer terug naar de maatschappij, klaar. Hier zijn geen excusen voor.

little_king

Berichten: 4091
Geregistreerd: 29-07-11
Woonplaats: the middle of nowhere

Re: Jongen 14 vermoordt lerares

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:11


_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Jongen 14 vermoordt lerares

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:14

Ga je hier nu weer beginnen, Little_King? In de andere topics bleef er van je argumenten al niks over.

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:15

little_king schreef:
http://www.omroepbrabant.nl/?news/20287 ... lmond.aspx

In nederland moorden minderjarige ook.
Maar die krijgen een mini strafje.
Een leven is in Nederland niets waard, er wordt alleen maar gekeken naar verzachtende omstandigheden van de dader.

Nl heeft de zwaarste straffen van Europa... en die kleine straf heet het kinderstrafrecht.

Heftig dat dit is gebeurd, voor de familie van de lerares én van die van de jongen.

V_eraa

Berichten: 1102
Geregistreerd: 26-02-08
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:17

pff wat verschrikkelijk !!

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:24

Ik hoop dat hij wordt berecht als een volwassene... Dit is afschuwelijk :n
Enkeltje psych ward van de gevangenis want dit is wel heel extreem gedrag. T is alleen jammer dat in de vs dat niet echt goed bekend staat en vooral gericht op medicatie geven ipv gerichte ondersteuning. Het is niet zoals hier iig...
Ongelooflijk, 14 maar. T is nog een kind...

little_king

Berichten: 4091
Geregistreerd: 29-07-11
Woonplaats: the middle of nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:33

_San87_ schreef:
Ga je hier nu weer beginnen, Little_King? In de andere topics bleef er van je argumenten al niks over.

Persoonlijk worden mag niet op bokt.

Een eigen mening wel, die gegrond was op argumenten, maar past het niet in bepaalde straatjes worden die zonder lezen van tafel geveegd.

Maar ben al weer weg, want hou niet van die persoonlijke aanvallen.
Laatst bijgewerkt door little_king op 26-11-13 22:46, in het totaal 2 keer bewerkt

smurffie

Berichten: 11127
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:42

Lous schreef:
Kinderen die volwassenen vermoorden of kinderen die uberhaupt iemand vermoorden. Kan me niet voorstellen dat ze dat in NL stil houden voor de media. Als het al gebeurt.

Toch is dat het geval, uit bescherming en omdat kinderen die als kind berecht gaan worden na hele korte tijd weer buiten staan. Net als jeugd-tbs maar voor korte tijd is als je het vergelijkt met volwassenen tbs.

San87 waarom was volgens jou precies het argument niet relevant? Je valt heel erg uit terwijl jou eigen post eerderniet heel best opgesteld was. Misschien kun je van het persoonlijke afstappen en buiten jezelf kijken om de feiten te kunnen herkennen voor je andere beschuldigd van slecht argumenteren.