Country mill

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GerrittJarig

Berichten: 1249
Geregistreerd: 23-10-11
Woonplaats: In een ananas

Country mill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-13 15:36

Hallo allemaal,

graag zou ik van jullie de ervaringen willen weten met country mill.
Ik heb nu een tijd kentaur elektra op mijn merrie liggen met hoge schoft, maar merk toch niet dat dit hét ideale zadel is.
Nu zit ik wel een beetje met het volgende, country mill neemt alleen je 2e hands zadel in als je een hele nieuwe bij hun koopt.
Ik heb een budget niet groter dan 6 a 700 euro... Denken jullie dat country mill mij dan kan helpen of niet? De voorkeur ligt bij een dressuur/vzh zadel richting dressuur.
Is de service er goed? Heb je ook het idee dat je echt kundig bent geholpen?
Van de vorige eigenaar van mijn paard hoorde ik ook dat drunens ruiterhuis goed is, maar dat is voor mij wel een eindje rijden (zwolle)..

Groetjes,
Angela

Rumpleteaser

Berichten: 5610
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: Randstad

Re: Country mill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 15:43

Misschien kun je dat rechtstreeks bij Country Mill vragen?
Volgens mij zit de eigenaresse ook op Bokt :)

Apollo94

Berichten: 365
Geregistreerd: 08-02-11
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 15:52

Op de website staat een lijst met tweedehands zadels. Staan ook zadels tussen voor die prijs, dus ik neem aan dat ze dat wel hebben. Misschien dat ze ook wel nieuwe zadels hebben.
Als ik jou was zou ik voor de zekerheid even bellen ;)

Plukje
Berichten: 1652
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Country mill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 16:48

Ik kan je niets vertellen over de prijzen e.d.
Wel over de service. Herman is een aantal keer bij mijn paard geweest en afgelopen zaterdag ben ik voor een uitgebreide meting bij hem in Nijkerk langs geweest. Ik vind hem een ontzettend fijne man! Hij kijkt heel goed naar je hele paard, neemt overal ruim de tijd voor en weegt echt alle opties af.
Op dit moment heb ik een leenzadel van hem, zodat we goed kunnen kijken waar mijn paard wel en niet op reageert.
Ik heb al best wat ervaring, maar zulke service als bij Herman heb ik echt nog niet eerder meegemaakt.

Let wel: ik wil puur en alleen door Herman (eigenaar) geholpen worden!

Mujannah
Berichten: 77
Geregistreerd: 04-09-13
Woonplaats: Heerde

Re: Country mill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 16:58

Ik ben met mijn Engels volbloed bij Herman geweest samen met een thermograaf ivm flinke medische toestanden en twijfels over mijn huidige zadel. Na een thermografisch onderzoek heeft hij een zadeldrukmeting gedaan, eerst met mijne Hafpad en daarna gewoon zadeldek. Daarna 2 verschillende zadels van hem erop (o.a. heel duur nieuw dressuurzadel) en weer gemeten. Hij is echt super eerlijk! Uitkomst was dat alleen mijn eigen zadel met de Hafpad het beste lag en we gingen weer naar huis :-). Ik adviseer je met paard en al naar hem toe te gaan en de meting te laten doen met je eigen zadel en vervolgens met zadels waar je interesse in hebt. Hij heeft er heel veel en bekijkt samen met jou wat het best geschikte zadel is voor je paard, voor jezelf en het doel wat je hebt. Voor mij is het niet naast de deur, maar rijd zo met een paard naar hem toe!

Tamadine

Berichten: 4658
Geregistreerd: 17-01-07
Woonplaats: Petten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 17:03

Ik heb mijn vorige tweedehands zadel bij hem ingeleverd en ik heb een tweedehands westernzadel ervoor terug gekocht. Zelf woon ik in kop van Noord Holland en hij is helemaal voor mij en een ander iemand naar hier gekomen om te passen.

GerrittJarig

Berichten: 1249
Geregistreerd: 23-10-11
Woonplaats: In een ananas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-13 18:30

bedankt allemaal voor jullie reacties!

Country Mill is voor mij een klein uurtje rijden.... ik ga er liever heen en bekijk alles op een goede manier samen met een medewerker (die dan wss ook alles bij de hand heeft) dan dat ze weer bij huis lopen te klooien want ik heb hier namelijk geen bak thuis. :(

Ik heb op de website van country mill ook vele zadels gezien die inderdaad in de prijsklasse vallen waarin ik een zadel zoek.
Maar in jullie reacties maak ik wel uit dat ze eerlijk zijn en je niet dure dingen aansmeren maar gewoon wat goed is voor je paard.
Ik neem wel even contact met ze op, want het huidige zadel wat ik heb heeft ook nog wel een waarde van 400 a 500 euro

AnnemiekvM

Berichten: 8246
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Country mill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 18:34

Ik vind het een hele fijne winkel. Denk dat ze best een zadel voor je hebben.
Het liefste heb ik ook Herman zelf. Maar er lopen ook andere aardige mensen rond.

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 18:35

Ik ben in juni bij Country Mill geweest en mijn zadel bleek nog prima op mijn merrie te passen. Het advies was dan ook om dit zadel gewoon te houden en geen nieuw zadel aan te schaffen. Wel moest de vulling vervangen worden (en op mijn verzoek 2 singelstoten - 2 andere had ik al eerder laten vervangen). Dat vond ik een heel eerlijke conclusie.

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: Country mill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 20:21

Denk er wel aan dat de prijzen van de tweedehands zadels op de site niet de prijzen zijn die je terugkrijgt voor je oude zadel. Daar zit nog wel een winstbedrag op. Stel dat ze je 400 voor je ode zadel geven, zullen ze m voor plm 550/600 verkopen. Zo gaat het overal, dus ook bij de CM.
Je zult ook minder voor je oude zadel terugkrijgen als je een tweedehandse aanschaft bij CM. Dat is eenmaal een feit. Bij de aanschaf van een nieuw zadel zul je ook iets meer voor je oude terugkrijgen.

Tamadine

Berichten: 4658
Geregistreerd: 17-01-07
Woonplaats: Petten

Re: Country mill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 20:29

Als je zadel 400/500 waard is dan moet je er wel rekening mee houden dat ze daar wel onder gaan zitten met de inruil. Dus reken niet op dat bedrag, maar lager. En dat is ook logisch.

GerrittJarig

Berichten: 1249
Geregistreerd: 23-10-11
Woonplaats: In een ananas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-13 19:44

Nee dat begrijp ik, ik verwacht dat country mill mij ook niet meer dan 200 euro gaat geven. Logisch, hun moeten er ook iets aan verdienen.

Maar in dat geval neem ik mijn oude zadel weer mee naar huis en verkoop hem op de boktmarkt of op marktplaats, na een poosje wachten is er wel iemand die 400 euro betaald. Nogmaals bedankt voor jullie reacties.

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 03:02

Bij mij zijn ze vorige week geweest en ik vond het om eerlijk te zijn behoorlijk tegenvallen. Mijn budget was € 600,- met een uitloop naar € 700,- en op de site stonden genoeg zadels met mijn inchmaat, boommaat en in die prijsklasse. Toen ze bij me was bleek ze echter maar 2 zadels te hebben die geschikt waren voor mijn ruin (geen lastige rug, hoge schoft of wat dan ook). Dus kennelijk is de lijst op de site totaal niet up to date.

Eén van de zadels viel direct af en het andere heb ik een week "te leen" gehad. Oftewel, ik moest het zadel volledig betalen en dan zou ik bij het terugbrengen het geld minus de huur terug krijgen. Het zadel was het voor mij net niet en de prijs bleek ook wel erg dicht tegen de nieuwprijs aan te liggen. Terwijl het zeer duidelijk niet nieuw was, de singelstoten waren helemaal gerafeld en had ik binnen een jaar zeker moeten vervangen. Ik heb het dus vandaag terug gebracht en ben nu aan het wachten tot ik mijn geld terug gestort krijg. Dit grapje heeft me dus wel € 100,- gekost. € 50,- voor het passen en € 50,- voor het lenen. En ik zit nog steeds zonder zadel...