Shetlander verzekeren hoe en waar?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
BillyBo
Berichten: 213
Geregistreerd: 30-08-10

Shetlander verzekeren hoe en waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-13 11:27

Wie heeft zijn/haar shet verzekerd en hoe en waar?

Ik wil dus mijn shet verzekeren omdat ze nog jong is, maar dacht altijd dat dit niet mogelijk is omdat ze in hun ogen niets waard is.

Is er soms een maximale waarde bij shetlanders en dan heb ik het dus over een shet zonder papieren?

Nu is ze natuurlijk verzekerd via mijn WA maar het gaat mij natuurlijk om de ziektenkosten.

Alvast bedankt voor het lezen!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 11:27

Mijn ervaring is dat er met die verzekeringen sowieso vrij weinig vergoed wordt als je het over de ziektekosten hebt. Denk dat je je blauw betaalt voor niets ;) Kun je beter dat geld zelf apart houden en een potje opmaken. :)

BillyBo
Berichten: 213
Geregistreerd: 30-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-13 11:33

Dat vraag ik mij dus ook af.
Maar als je je shet tot 1000euro kan verzekeren zal de premie niet zo hoog zijn.
Ligt er natuurlijk aan bij wie.

En elke 1000 [of vaak 90%] 900euro die vergoed kan worden bij operatie o.i.d. is dan toch meegenomen.

Helaas had ik mijn andere pony verzekerd en dacht toen ook na 6 jaar ik betaal alleen maar en ben toen ook een potje gaan sparen.
Na 500euro gespaard te hebben werd hij ziek en dat heeft me 2200euro gekost, dus je begrijpt wel.
Mijn shet is pas 4.

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 11:43

Volgens mij moet je daar sowieso een klinische keuring voor laten uitvoeren, als je shet dan al niet 100% goedgekeurd word zal geen enkele verzekering hem aannemen. Verder gaat het volgens mij ook om de waarde van je paard. Koop je een paard van 10.000 euro, kan je die daar ook naar verkzekeren. Ik zou mijn paard niet voor zo veel geld kunnen verzekeren omdat ik echt lang niet zo veel betaald heb.
Weet niet hoeveel je voor je shet betaald hebt en wat hij 'waard' is, maar oververzekeren kan niet. Stel je hebt 500 euro voor hem betaald zul je hem niet voor 1000 kunnen verzekeren.

Edit; enkele verzekerings sites;
http://www.hippozorg.nl/
http://www.uwpaardverzekeren.nl/
De rest is vrij makkelijk nog te vinden via internet, gewoon goed de voorwaardes lezen :)

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 11:49

BillyBo schreef:
Dat vraag ik mij dus ook af.
Maar als je je shet tot 1000euro kan verzekeren zal de premie niet zo hoog zijn.
Ligt er natuurlijk aan bij wie.

En elke 1000 [of vaak 90%] 900euro die vergoed kan worden bij operatie o.i.d. is dan toch meegenomen.

Helaas had ik mijn andere pony verzekerd en dacht toen ook na 6 jaar ik betaal alleen maar en ben toen ook een potje gaan sparen.
Na 500euro gespaard te hebben werd hij ziek en dat heeft me 2200euro gekost, dus je begrijpt wel.
Mijn shet is pas 4.



Klopt, maar volgens mij vergoeden ze dus helemaal niet zoveel. Het gaat er vooral om dat ze het paard vergoeden wanneer deze niet meer te gebruiken is voor het doel waarvoor je hem hebt gekocht (sport/fokkerij).

BillyBo
Berichten: 213
Geregistreerd: 30-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-13 11:50

Van die klinische keuring dat wist ik al omdat mijn veearts dat had gezegd, maar dat is volgens mij altijd de bedoeling.
Alleen de ene verzekeraar doet het zelf en de andere neemt genoegen met de keuring van de veearts.

Het punt is idd het bedrag waarvoor je een shet kan verzekeren.
Mijn shet is voor mij natuurlijk heel veel waard maar ik heb haar voor maar 200 gekocht.

Nu is het zo gek dat als je een hond hebt ,ongeacht ras of kruising, deze als ze gezond zijn altijd kan verzekeren, waarom dan niet bij een paard?
Daarom vraag ik mij dan ook af of een shet niet tot een bepaald bedrag, zoals tot 1000euro, te verzekeren is?

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 11:52

BillyBo schreef:
Van die klinische keuring dat wist ik al omdat mijn veearts dat had gezegd, maar dat is volgens mij altijd de bedoeling.
Alleen de ene verzekeraar doet het zelf en de andere neemt genoegen met de keuring van de veearts.

Het punt is idd het bedrag waarvoor je een shet kan verzekeren.
Mijn shet is voor mij natuurlijk heel veel waard maar ik heb haar voor maar 200 gekocht.

Nu is het zo gek dat als je een hond hebt ,ongeacht ras of kruising, deze als ze gezond zijn altijd kan verzekeren, waarom dan niet bij een paard?
Daarom vraag ik mij dan ook af of een shet niet tot een bepaald bedrag, zoals tot 1000euro, te verzekeren is?

Oei.. Heb je ergens op papier staan dat ze maar 200 euro heeft gekost? Want ik heb namelijk een koopcontract van mijn Haflinger, waar in staat voor hoeveel ik hem heb gekocht ed, dus ik zou geen poot hebben om op te staan als ik zou zeggen 5000 terwijl het in werkelijkheid een heel stuk minder was :')

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 11:54

Ze vergoeden per jaar max wat de pony waard is. Een papierloze shetlander is helaas niet zoveel waard en je zal dus bij dure ingrepen weinig terug krijgen, max ongeveer 200 euro per jaar denk ik.

Kan je beter je centjes van de verzekering opsparen op een aparte rekening en daar de ziektenkosten van betalen :)

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn


Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 11:56

Wat hier boven gezegd is inderdaad ze vergoeden max het bedrag per jaar wat het paard waard is dus bij een shet niet zoveel. Daarnaast heeft het ook geen zin om voor 1000 euro te laten verzekeren. Dat is je shet waarschijnlijk niet waard en dat wil zeggen dat je er wel voor betaald hebt maar als het uitgekeerd moet worden je dat dus niet gaat krijgen.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

BillyBo
Berichten: 213
Geregistreerd: 30-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-13 12:00

Daar heb ik zelf ook aan gedacht, maar omdat het bij honden zoveel anders is.
Eigenlijk te belachelijk voor woorden.

En hoe is het mogelijk dat je je paard kan verzekeren voor een hoger bedrag, daar dan premie voor betaald en als puntje bij paaltje komt niet uitgekeerd krijgt omdat je paard dat niet waard is?
Toen ik mijn andere pony nog verzekerd had stond er overduidelijk dat na zijn 18 de verzekerwaarde met zoveel % ieder jaar naar beneden zou gaan tot hij 23 zou worden en dan was het afgelopen.

Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:04

SuperAssie schreef:
BillyBo schreef:
Van die klinische keuring dat wist ik al omdat mijn veearts dat had gezegd, maar dat is volgens mij altijd de bedoeling.
Alleen de ene verzekeraar doet het zelf en de andere neemt genoegen met de keuring van de veearts.

Het punt is idd het bedrag waarvoor je een shet kan verzekeren.
Mijn shet is voor mij natuurlijk heel veel waard maar ik heb haar voor maar 200 gekocht.

Nu is het zo gek dat als je een hond hebt ,ongeacht ras of kruising, deze als ze gezond zijn altijd kan verzekeren, waarom dan niet bij een paard?
Daarom vraag ik mij dan ook af of een shet niet tot een bepaald bedrag, zoals tot 1000euro, te verzekeren is?

Oei.. Heb je ergens op papier staan dat ze maar 200 euro heeft gekost? Want ik heb namelijk een koopcontract van mijn Haflinger, waar in staat voor hoeveel ik hem heb gekocht ed, dus ik zou geen poot hebben om op te staan als ik zou zeggen 5000 terwijl het in werkelijkheid een heel stuk minder was :')

Onzin je verzekerd hem voor het bedrag dat jij wil mits dat iet te gek is en ook realistisch wat je dan betaald hebt maakt niet uit. Bijvoorbeeld mijn haf is voor 2000 verzekerd 2500/3000 kon ook maar dat werd me te gek aan premie. De prijs waarvoor ik haar gekocht heb heeft daar niets mee te maken.

Maar een shet doen ze natuurlijk niet voor 1000 in de verzekering. DIe zal eens 500 euro waard zijn en dat zijn ook de maximale kosten die ze bij ziekte uitkeren.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:05

Ik weet niet of ze dit van te voren controleren dat is vaak bij lagere bedragen niet en bij je shet gaat het dan om 1000 euro dat is voor een paard algemeen niet veel. Bij hogere bedragen volgens mij vanaf de 5000 moeten ze meer info hebben. Je bent dus eigenlijk zelf verantwoordelijk voor dat het goed door gegeven wordt. Bij mijn paard hebben ze er ook nooit om gevraagd heb dat gewoon door geven. Maar dat ligt denk ik vooral aan het bedrag. 1000 is dus niet veel voor een paard algemeen maar wel voor een shet.

Even goed navragen maar meestal staat het er wel dat het je eigen verantwoording is als je je paard over verzekerd.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Shetlander verzekeren hoe en waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:07

Bij mijn paard zijn ze langs gekomen om het paard te bekijken :) en dat ging rond de 3000 euro.

Shetten zijn nu helaas niet zo bijzonder veel waard :) kan je beter zelf sparen :)
Entingen worden sowieso niet vergoed door de verzekering. De andere medische kosten die ik tot nu toe in 6 jaar heb gehad zijn makkelijk op te vangen met elke maar 25 euro sparen :)

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

BillyBo
Berichten: 213
Geregistreerd: 30-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-13 12:14

Toch heb ik mijn twijfels over het verzekerde bedrag voor een shet, het is hoe dan ook een paard, dan wel een mini.

Het zal me dan ook niets verbazen dat ik haar tot 2000 kan verzekeren, alleen zal ik daar ook premie naar betalen.

Mijn andere pony had ik ook voor 1000 gekocht en voor 2000 verzekerd, werd helemaal niet moeilijk over gedaan.
Pas als je boven de 2000 of 2500 wilt verzekeren dan gaan ze moeilijk doen.

Het gaat toch in feite om de ziektenkosten en als je voor 2000 premie betaald dan moeten ze dat toch uitkeren?
Of is dit nu een hele stomme vraag?

Ik wil dit eerst hier even uitvogelen voordat ik alle verzekeringen op hun kop ga zetten.
Het zou dus fijn zijn als iemand zijn/ haar shet dus verzekerd heeft en kan zeggen hoe?

Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Shetlander verzekeren hoe en waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:18

Nee billybo dat kan niet.

Het bedrag moet realistisch zijn en 2000 voor een shet beginnen ze niet aan dan komen ze hem taxeren als ze het bedrag niet realistisch vinden.

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:18

Ik ga met Keet mee, een shet is eigenlijk te weinig waard wil het echt leuk nut hebben.

Maar 25 euro sparen voor ziekte kosten zou ik waar mogelijk wel wat meer doen. Ik heb al 2 pony's die maandelijks 30 euro aan medicijnen kosten.

Ik ben vorig jaar in 4 dagen 1200 euro kwijt geweest voor mijn shetten. Hoop geld, en dan was verzekeren echt al niet erg nuttig geweest omdat ik daar ruim overheen gegaan was.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Suzanne F.

Berichten: 48951
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:20

Ik denk zelf dat bijna niemand zijn shet verzekerd heeft. Ik begrijp dat het jou om de ziektekosten gaat en niet zozeer verzekeren om de waarde bij dood/ongeschiktheid te laten uitkeren.
Ik denk zelf dat je veel goedkoper uit bent als je elke maand zelf wat opzij zou leggen. Zodat je eventuele ziektekosten zelf kan betalen. Verzekeringen hebben altijd uitsluitingen en eigen risico. Daarbij zijn de ziektekosten voor een shet redelijk te overzien tenzij hij koliek krijgt.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

BillyBo
Berichten: 213
Geregistreerd: 30-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-13 12:23

Juist daarom is het zo krom.

Waarom is een hond dan wel zoveel waard en een shet maar een shet >;)

Ik begrijp dan ook wel waarom mensen hun shet niet verzekeren.

BillyBo
Berichten: 213
Geregistreerd: 30-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-13 12:26

In ieder geval bedankt dat jullie meedenken.
Bovenstaand zal ook zeker de reden zijn waarom niemand reageert met een verzekerde shet.

Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Shetlander verzekeren hoe en waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:27

Nouja het is maar net wat je krom noemt... Je verzekerd gewoon voor het bedrag dat je paard waard is en dan is dan ook het bedrag wat je bij ziekte uitgekeerd krijgt. Een verzekering is geen liefdadigheidsinstelling....

BillyBo
Berichten: 213
Geregistreerd: 30-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-13 12:34

Dat is geen enkele verzekering.
Helaas hoor je dat maar al te vaak als het op betalen aankomt.

Met krom bedoel ik dan ook; waarom is het geen issue bij honden en wel bij paarden?

Anoniem

Re: Shetlander verzekeren hoe en waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:39

Paarden leveren altijd nog wat op bij de slacht. Honden niet.

BillyBo
Berichten: 213
Geregistreerd: 30-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-13 12:51

Dus omdat een paard geslacht kan worden kan je ze maar beperkt verzekeren?

Ragdollcat
Berichten: 14662
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:53

BillyBo schreef:
Dat vraag ik mij dus ook af.
Maar als je je shet tot 1000euro kan verzekeren zal de premie niet zo hoog zijn.
Ligt er natuurlijk aan bij wie.

En elke 1000 [of vaak 90%] 900euro die vergoed kan worden bij operatie o.i.d. is dan toch meegenomen.

Helaas had ik mijn andere pony verzekerd en dacht toen ook na 6 jaar ik betaal alleen maar en ben toen ook een potje gaan sparen.
Na 500euro gespaard te hebben werd hij ziek en dat heeft me 2200euro gekost, dus je begrijpt wel.
Mijn shet is pas 4.



Een schet van 1000 duizend euro, de verzekering gaat daar denk ik niet mee akkoord, ze gaan er hard om lachen.

Papierloze is hooguit in deze tijden 50 euro waard (vaak nog gratis ook), zeker bij een overschot aan papierloze shetlanders.

Gewoon een potje sparen, daar heb je veel meer aan dan het weg te geven aan een verzekering.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:57

BillyBo schreef:
Dus omdat een paard geslacht kan worden kan je ze maar beperkt verzekeren?


Denk dat dat de reden is ja.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 29 bezoekers