Stinkend hondenbekkie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
wonderworst_

Berichten: 2424
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: zoetermeer

Stinkend hondenbekkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-13 10:16

Hallo allemaal!

Ik heb een vraag en hoop dat jullie die voor mij kunnen beantwoorden.
Ik heb thuis twee honden, een mechelse herder van 13 en een kruising rottweiler x rodnose pitbull pup van bijna 5 maanden oud.

De laatste jaren stinkt die oude hond gigantisch uit der bek. Ze krijgt altijd botjes en dentastix. Af en toe poetsen we ook der tanden met honden-tandpasta. Dit is opzich geen probleem en honden met deze leeftijd hebben nou eenmaal last van tandsteen.

Nu is het alleen zo dat mijn pup nu ook heel erg uit de bekkie stinkt. Ook zij krijgt af en toe een dentastick en loopt elke dag te kouwen ook haar stuk hertengewei. Nu vraag ik me af of het stinken bij de pup kan komen doordat ze aan het wisselen is. Ze krijgt nu allemaal nieuwe tanden en wij hebben al heel veel oude baby-tandjes van haar gevonden. Haar nieuwe gebit is prachtig wit en dus volop aan het doorkomen. Kan de stank komen van het wisselen? En is er iemand die nog andere tips heeft voor honden die uit hun mond stinken?

Ik ben benieuwd! :D


SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Re: Stinkend hondenbekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 10:22

Stinken van de pup kan idd komen door het wisselen van de tanden.
De lucht uit de bek van mijn kat was ook niet te harden toen zij aan het wisselen was :o

Maar voor je oudere hond zou ik eens een dierenarts bezoeken. Het kan namelijk ook zo zijn dat hij iets met zijn maag of andere ingewanden heeft. En daarbij kan een kleine controle van het gebit ook niet zo veel kwaad. Ze hebben soms toch af en toe tandsteen en ik laat dat altijd weghalen.

wonderworst_

Berichten: 2424
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-13 11:08

In de tandjes die we gevonden hebben zit ook een klein beetje bloed, en opgedroogd bloed stinkt ook heel erg, dus dat zou inderdaad een goede verklaring zijn.

Wat betreft de oude hond, die is helemaal gezond bevonden door de dierenarts (jaarlijkse check en meegenomen toen de dierenarts bij ons thuis was voor het enten van de puppy). Ze is onwijs fit voor haar leeftijd. Ze heeft alleen echt een hekel aan de dierenarts dus vinden het wel heel veel stress om haar daar heen te brengen om tandsteen te verwijderen.

Laptopmuis
Berichten: 3142
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Stinkend hondenbekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 11:12

Beste is om van kleins af aan elke dag de tandjes eventjes te poetsen.
Heb ik zelf nooit gedaan, maar bij mijn volgende pup ga ik het zeker aanleren. Scheelt een hoop ellende later.

LhinnOlijf
Berichten: 1357
Geregistreerd: 10-01-13

Re: Stinkend hondenbekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 11:17

Tandjes en/ of voer kan voor een stink bek zorgen. De suikers die in de brokken verwerkt worden kunnen dus naast de tandplak/ tandsteen ook de stank veroorzaken. Probeer eens een ander merk, soms is dat de oplossing. Vooral als je pup al zoveel knaagt.

Wegens een dikke laag stof en najaarsopruiming bied ik deze peesbeschermers en bandages aan.
http://www.bokt.nl/markt/ad/290989/zwarte-peesbeschermers-kieffer
http://www.bokt.nl/markt/ad/290997/set-witte-bandages-pagony

Nimfee
Berichten: 1259
Geregistreerd: 06-01-13

Re: Stinkend hondenbekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 14:21

Wat voer je? Uit de bek stinken kan namelijk komen door granen/suikers in de voeding.

Dentasticks helpen niet, omdat ze het al eerder ophebben voordat die dentastick zijn werk kan doen. Als je honden tandplak hebben of tandsteen, dan moet je deze ook weg (laten) halen want dat kan ook enorm stinken. Bij mijn hond werken de gedroogde runderhuiden (witte) heel goed en je ziet ook dat ze haar tanden echt mee poetst en elk stukje afgaat. Sindsdien heeft ze bijna geen tandplak meer en stinkt ze bijna niet meer uit haar bek.

MyWishMax

Berichten: 25223
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Stinkend hondenbekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 14:34

Dentasticks helpen absoluut niet tegen tandplak, ze veroorzaken het eerder dan dat het ervan weggaat. Die zou ik dus niet geven.

Een pup kan idd gaan stinken van het wisselen, maar ook van het voer. Wisselen is een soort metaallucht.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

Jolliegirl

Berichten: 32953
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Stinkend hondenbekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 14:38

Dentastix... Het slechtste wat je de hond kan geven..
T is een grote suikerbom....
Daar kan je dus het beste per direct mee stoppen.
Vervang dit desnoods door een bullepees(Stierenpenis) of een stuk pens.

Een hond hoort ook geen granen te krijgen, t zijn vlees-eters, Een hond heeft een korte darm waardoor vlees wel goed verteerd word en graan niet.
Door het voeren van brok(dus veelal graan) kan je hond ook een slecht gebit krijgen en flink gaan meuren.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Re: Stinkend hondenbekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 14:42

Er zijn trouwens ook wel volledig graan vrije brokken te vinden hoor, voor als je niet met versvlees wilt beginnen ;)

Jolliegirl

Berichten: 32953
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 14:52

SAKKIA schreef:
Er zijn trouwens ook wel volledig graan vrije brokken te vinden hoor, voor als je niet met versvlees wilt beginnen ;)


Dat is waar! :)

_emmma_

Berichten: 313
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 15:40

ik zou ook naar de dierenarts gaan, heeft je oudere hond al wel eens een tandsteen
behandeling gehad? Mijn hond (10) stonk ook erg uit z'n bek (niet te harden gewoon)
toen bij de dierenarts z'n tanden laten doen en er bleek een rot tandje bij te zitten,
die is getrokken en stank was meteen weg.
Waarschijnlijk had ie er zelf ook last van maar honden laten het gewoon niet merken!
Door tandsteen zal het tandvlees trouwens ook gaan ontsteken en dat kan ook gevaarlijk zijn als dit te lang aanhoudt!
Succes!!

A_nouk

Berichten: 11630
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Stinkend hondenbekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 15:43

Hier ook probleem met stinkbek, echter onze hond staat op carnibest -O-
Naast zijn ziekte is hij kern gezond..

Bah wat een lucht kan er vandaan komen :r

anhighwood
Berichten: 377
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Amersfoort

Re: Stinkend hondenbekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 15:49

dentastick eruit....dentastick is een succesvol verkoop product geweest, hoe lang kauwen ze?
en het is een algemeen bekend feit, 1 dentastick staat gelijk aan 1 pakje roomboter.

het uit de mond ruiken heeft te maken met het zuur in de maag...
met brok gaat het enorm borrelen en gisten.
dat is een algemeen bekend feit, ook is het een algemeen bekend feit dat brok ontworpen is voor de mens en niet voor het dier...
bietenpulp...kan een hond niks mee
rijst...kan een hond niks mee
dit zijn de bindmiddelen die gebruikt worden en dan hebben wij het niet over de chemische vitaminen en mineralen die er gebruikt worden in brok

Zoiezo pup op het voer zetten wat een hond eigenlijk nodig heeft omdat het een carnivoor is...dat is rauw vlees...
oudere hond niet meer doen , de brok vervangen voor een brok van geperst brok, die doet er maar ong 16 uur over van mond naar kont, de krokante brok minimaal 24 uur, kun je dan nagaan hoe lang het in de maag ligt...het word pas getransporteerd naar de darm op het moment dat het zacht is.

gr
an

Dier & Reform... de gezonde dierenwinkel online!
www.hoefdiertotaal.nl De natuurlijke voeding voor hond en kat!
www.hondendagopvangdehoef.nl De hond terug naar zijn natuur!

wonderworst_

Berichten: 2424
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: zoetermeer

Re: Stinkend hondenbekkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-13 15:58

zo wat een reacties ineens! :D De oude hond krijgt heel haar leven al brokken en gezien het feit dat de dierenart aangeeft dat ze met 13 jaar kern gezond is durf ik dat op haar leeftijd niet ineens te veranderen.

de dentasticks zal ik niet meer nu ik dit allemaal lees. Een goed idee is dus om inderdaad gedroogderunderhuid er weer bij te geven. ( puppy heeft dit ook al eens gehad, maar toen werd er hertengewei aangeraden) inmiddels is ze groter dus zowel hertengewei als runderhuid zal ze nu ook gaan krijgen.

uit me hoofd weet ik even niet meer het merk wat me pup krijgt.. even nakijken als ik thuis ben.

anhighwood
Berichten: 377
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Amersfoort

Re: Stinkend hondenbekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 16:43

dat zei ik al. oudere hond vanaf 7 jaar zetten wij niet meer om naar het barf menu.
ik zal niet zeggen dat brok slecht is, is wel een gegeven dat vanaf de brok de dierenartsen geexplodeerd zijn in aantallen en daarbij dat het veel nier problemen en huid problemen zijn, en die zijn naar onderzoek allemaal gerelateerd aan de brokvoeding.
Ze zijn nu aan het onderzoeken of de brokvoeding de epelepsie stimuleerd, krijgen doen ze het niet ervan, maar ze zijn nu wel zover dat bepaalde rassen er gevoelig voor zijn en dat brokvoeding dus waarschijnlijk het triggert, maar in hoeverre dat zijn ze nu aan het onderzoeken!
In border collies is het getest door een fokker en toen bleek, volledig verse voeding bleven de honden uit haar lijnen er vrij van.
diegene die brok kregen, kreeg 17% epelepsie, zet je aan het denken!!
en dan hebben we het niet over een fokker met maar 5 honden!!!

Nogmaals de testen die er zijn spreken voor zich.
en feit is, brokvoeding blijft vele maken langer in het lichaam, dus ook in de maag.

Dier & Reform... de gezonde dierenwinkel online!
www.hoefdiertotaal.nl De natuurlijke voeding voor hond en kat!
www.hondendagopvangdehoef.nl De hond terug naar zijn natuur!

wonderworst_

Berichten: 2424
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: zoetermeer

Re: Stinkend hondenbekkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-13 16:52

Nu ben ik wel zeer benieuwd naar eventuele vervanging van brokken en dus Vers vlees te voeren.
Is dit veel duurder dan brokken (lijkt mij wel namelijk)? en hoe stel je dan een goed dieet daarvan samen?
Ik heb er namelijk eerder wel over gelezen ( niet in verdiept) maar het leek mij in de eerste instantie heel moeilijk om eten samen te stellen wat alles bevat wat nodig is. dus de juiste voedingsstoffen enz.
Ik heb geen idee of mijn dierenarts hier echt veel verstand van heeft en ken ook niemand in mijn omgeving die dat wel heeft.
Daarnaast weet ik ook niet echt waar ik dit soort eten kan krijgen. en wat evt. voor en nadelen zijn van brokken/vers vlees

VillaNeusjes

Berichten: 6095
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Re: Stinkend hondenbekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 17:09

Je kunt veel informatie vinden op Barfplaats.nl


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 17:11

Onze oude hond stinkt ook uit haar bek. Maar dat is gewoon van ouderdom, niks mis met haar of de andere honden of het voedsel wat ze krijgen. En we poetsen ook regelmatiger haar tanden, daar zit het probleem dus ook niet. :)

Oude mensen ruiken ook aparter, dus waarom oude honden niet? *D

Kwestie van mee omleren gaan lijkt mij.

"Unable are the loved to die, for love is immortal." - Emily Dickinson

wonderworst_

Berichten: 2424
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-13 17:38

inderdaad bralindy, bij de oude hond maak ik me ook geen zorgen. veel oudere honden ruiken meer uit hun bek als jonge honden.

Bij me pup vraag ik me toch wel af waar het vandaan komt. Ik ben nu aan het lezen over vers vlees voeren. Ik zie dat veel mensen tevreden zijn over smuldier. Ik denk dat ze binnenkort wel klaar is met wisselen. mocht ze dan nog steeds stinken, is het wisselen dus niet de oorzaak. Ben van plan me nu toch meer te verdiepen in het voeren van vers vlees. niet geschoten is altijd mis :)

BARF vind ik wel een beetje eng om zomaar ineens mee te beginnen omdat ik dus niet weet wat een goede samenstelling is, en een beetje aanklooien lijkt me niet echt verstandig (met hoeveelheden, soorten en supplementen enzo )
Laatst bijgewerkt door wonderworst_ op 25-11-13 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt

NoiRaM

Berichten: 2101
Geregistreerd: 18-07-05
Woonplaats: Elim

Re: Stinkend hondenbekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 17:43

onze 10 maand oude jack russel stinkt af en toe uit zijn mond..
meer een beetje zo'n slaapgeur en dat hij weinig water heeft gedronken.
ik poets elke avond zijn tanden en we mogen dan ook zeker blij zijn met dat hij helemaal geen aanslag heeft.. krijgen het elke x weer te horen dat hij zo'n mooi gebit heeft en stralend wit haha..

Toen onze JR wisselde stonk hij wel gigantisch uit zn bekkie , echt een bloedgeur bah !
net als je als mens zijnde een kies laat trekken en dan die geur brr.. gelukkig is dat maar tijdelijk

♥ Ik was ik en jij was jij, maar sinds 19-03-'08 is het wij ♥

essiesilly

Berichten: 7830
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: berkenwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 08:29

Noiram: het zou ook wel erg zijn als je hondje met 10 maanden al tandplak heeft dus zo veel geluk is het toch niet? Mijn hond van 7 heeft nog geen stipje aanslag, denk je dat ik z'n tanden poets? Vind dat allemaal zo n onzin! Stinken uit de bek/ van de vacht doen ze hier ook niet.
Ts, had je al gepbt. :)
Wat voor merk voer je nu?

1 beauceron is geen beauceron <3 Chip + :( , Jolie & Bisou! Basing dog training on a misunderstanding of wolf behavior is as useful as basing human education on a misunderstanding of chimpanzee behavior

anhighwood
Berichten: 377
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Amersfoort

Re: Stinkend hondenbekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 09:30

Het leuke, of juist niet leuke is...
Een dierenarts heeft een opleiding van 4 jaar!
in die opleiding heeft de aankomende DA in totaal 6 uur aan voeding!
dus verhoudings gewijs geen opleiding.
En dat is logisch....een DA is voor ziekten en niet voor voeding.
Het enigste wat hij weet over voeding is wat de vertegenwoordigers vertellen over de voeding die hij verkoopt.
Tja waarom dat voeding verkopen, simpel...it benefits...
En wat doet je huisarts als je gewicht problemen hebt? juist stuurt je door naar de diëtist!

idd staat er genoeg op barfplaats....
veelal krijgen we de raarste vragen...

kan mijn hond het wel kauwen....
Idd kan een hond wel kauwen? een hond heeft een schaar gebit, hij kan beter voedsel sq vlees eten als de mens!

Krijgt mijn hond wel genoeg vitamine en mineralen binnnen?
Dat is een leuke om te beantwoorden, weet jij hoeveel je hond nodig heeft?
Mensen vergeten altijd dat wat er op het pak staat , dat erin zit op het moment dat het vers in het labaratorium ligt, dus niet wat er werkelijk in de zak zit.
Fabrikanten gaan uit van ong 10% verlies, ik zeg, gooi er maar 25% verlies op, want mensen kopen zo groot mogelijk in, dus zak staat gemiddeld 4 maanden open, want dat is lekker goedkoop!!
Daarbij, weet jij wat je hond nodig heeft als hij bv 4 uur gelopen heeft, en de dag erna een rondje om het blok? wij niet, eigenlijk weet niemand dat!!
Na met de voedsel en waren wet gesproken te hebben over wat er minimaal in voeding moet zitten, raak je helemaal de weg kwijt!
Er is een advies schrijven, wat een hond/kat ongeveer nodig zou hebben, daar houd iedere fabrikant zich aan, maar het is een advies, gemaakt door......(wij weten dat het niet een onafhankelijk instituut is, en schrijven is van de jaren 70!!, ze zijn het gelukkig wel stapsgewijs aan het bijstellen!!)

Ook zo een leuke...mijn hond drinkt minder...
tja logisch want verse voeding bestaat voor 40% uit voedings stoffen..
Brok bestaat voor 93% uit voedings stoffen, is niet voor niks dat ze zeggen, er moet een bak vers water bijstaan. het is namelijk gort droog.

Veelal komen mensen bij ons met het probleem, mijn hond eet slecht...
Wat is slecht...de 1 heeft minder nodig als de ander, daarbij...dagen wij de mensen altijd uit om hetzelfde te eten als hun hond, oftewel probeer maar 3 weken boerenkool zonder jus te eten, wel 2x op een dag he...
zal dat smaken?????
Een hond is van nature een scharrelaar...dan een kippetje, konijntje, als er weinig te eten is een rat of een muis...dus altijd elke dag hetzelfde??

het staat er misschien sarcastisch...maar het is bedoeld om de mensen echt te laten nadenken, heb je vragen, kun je mij altijd pben.

gr
an

Dier & Reform... de gezonde dierenwinkel online!
www.hoefdiertotaal.nl De natuurlijke voeding voor hond en kat!
www.hondendagopvangdehoef.nl De hond terug naar zijn natuur!


wonderworst_

Berichten: 2424
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-13 10:00

essiesilly, ik zal zo even op je PB reageren.

anhighwood, bedankt voor je reactie. Je hebt aleen zo veel gezegd dat ik niet weet wat nu de clue van je verhaal is :+ ben je nu juist voor of tegen vers vlees voeren?
Je benoemd wel precies de dingen waar ik mee zit. Ik weet niks van de voeding af en zoals ik al zei denk ik ook niet dat mijn DA er veel vanaf weet.
Je maakt het me wel lastig hoor! Wat betreft het vers vlees zijn er zooo veel mensen die zoooo veel verschillende dingen zeggen, ik zie echt door de bomen het bos niet meer.

Billy20
Berichten: 430
Geregistreerd: 12-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 10:03

Onze hond stonk ook uit haar bek nadat we van brok zijn gewisseld was het over. Overigens, als brok je goed bevalt dan zou ik de hond gewoon op brok houden. Ik heb zelf vers vlees geprobeerd maar ben er geen fan van: duur, meer werk en bij onze hond bracht het geen verschil met de brokken.

wonderworst_

Berichten: 2424
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: zoetermeer

Re: Stinkend hondenbekkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-13 10:08

Meer werk of duurder maakt mij niet uit. Mijn andere hond heeft jaren lang ook hele dure speciale brokken gehad, waarvoor ik ook nog eens een heel stuk met de auto moest rijden. Dus het geld maakt me niet uit. Ik heb echt alleen geen idee waar ik goed aan doe. Iedereen zegt wat anders. Veel mensen die al vers vlees voeren die zweren er bij, maar aan de andere kant zijn mijn honden allemaal super gezond volgens de DA en zijn ze allemaal op een gezonde manier oud geworden (Niet alleen mijn honden, maar ook alle honden die mijn ouders hebben gehad).

Ik ben me er nu sowieso in aan het verdiepen. Ik wacht wel nog even twee a drie weken af voordat ik me besluit neem. ik denk dat mijn pup nu het grootste gedeelte van haar tanden gewisseld heeft. Stinkt ze daarna nog steeds dan zal ik gaan kijken naar een andere verklaring hiervoor.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 108 bezoekers