Weer een topjaar!! (wel een dompertje...)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Weer een topjaar!! (wel een dompertje...)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-13 20:42

Ik dacht ik maak ook eens een overzichtje van mijn jaar 2013 met de paardjes :).

Omdat eigenlijk wat in 2012 begon voorgezet werd in 2013 vertel ik daar kort ook even wat over!

In januari 2012 werd mijn appaloosa hengstje Clever Red Spot van de Immetjeshoeve goedgekeurd op de NAS hengstenkeuring! Een grote verrassing en wat ben ik trots!! Clever heb ik al vanaf klein veulentje en nu werd hij gewoon goedgekeurd op zo'n strenge hengstenkeuring. Door alle drie de bezichtigingen vloog hij heen en hij werd ook nog eens 1ste in zijn groep met super positief commentaar! Dit alles heb ik oa te danken aan Anke van de Immetjeshoeve die hem getraind en voorgebracht heeft.
Om bij het NAS goedgekeurd te blijven moeten de hengsten in twee jaar tijd 5 nakomelingen laten zien, ik moest dus opzoek naar merries die hij mocht dekken, wat heeft me dat veel moeite gekost... Uiteindelijk 4 merries drachtig vorig jaar en daarom stond het jaar 2013 onder andere in het teken van de komende veulens! Wat was dat spannend!

Nu terug naar begin 2013. Dat begon in januari weer met de hengstenkeuring voor mijn hengstje Clever. Deze keer had Hanno van Kalkeren (http://www.stalvanhetgildeland) hem getraind en voorgebracht en wederom liep Clever een kopplaats met 1ste premie in zijn groep!! Topper!

Afbeelding

Afbeelding

Begin 2013 ben ik met mijn andere paardje, Pandorro (toen 4 jarig ruintje) gestart met menles en in mei 2013 zijn we gestart met officiele KNHS wedstrijden. Een wedstrijd per maand rij ik, en nu nog niet eens aan het eind van het jaar is hij al M startgerechtigd voor dressuur en met wat geluk nog voor het eind van dit jaar ook M startgerechtigd voor de vaardigheid! We vliegen er echt doorheen en komen altijd met winstpunten thuis en hij haalt zeer regelmatig 1ste plaatsen. Ook op dit toppertje ben ik heel trots!

Afbeelding

Afbeelding

Clever is in de zomer van 2012 beleerd voor de wagen door Hanno Van Kalkeren, daarna ook gelijk in tandem en tweespan met Pandorro, ik heb ik hem toen hij thuis kwam nog een paar weken gereden en toen heeft hij even pauze gehad. In maart 2013 ging hij eerst uit logeren bij Anke van de Immetjeshoeve om daar nog vier merries te dekken, in mei heb ik hem weer opgepakt wat gewoon weer goed ging, hij ging wekelijks mee naar menles en deed alles braaf. Dus ik besloot hem ook mee te nemen naar de NMPRS show eind juni. Een rondje voor de wagen in draf was de bedoeling, helaas liep het anders, hij ging om onbekende reden aan de kletter en we zijn omgeslagen omdat ik een scherpe bocht niet kon ontwijken.... Gelukkig hadden Clever en ik er niks ergs aan over gehouden, wat blauwe plekken en schaafwondjes was alles. Tuig was nog heel en wagentje was snel weer gemaakt.
Desondanks was dit wel echt de domper van 2013.

Afbeelding

Clever is daarna direct terug gegaan naar Hanno omdat ik wilde dat hij gelijk weer door een professional opgepakt zou worden na het ongeluk. Hij liep daar gelukkig zonder problemen direct weer netjes voor de wagen. In augustus ging ik hem weer halen en hij liep net zo braaf als altijd, weer ging ik wekelijks naar menles met hem en ik reed hem ook gewoon in tandem en tweespan. In oktober zijn we zelfs gestart met officiele KNHS wedstrijden in de dressuur enkelspan, hij heeft nu twee keer een proefje gelopen, de eerste keer outdoor was nog erg spannend en net geen winstpunt, de tweede keer indoor liep hij 191 punten en daarmee zijn eerste winstpunt en een 3de plaats van de 11 deelnemers!

Afbeelding

Hieronder foto's in tandem en tweespan met Pandorro, we hebben dit jaar zelfs een tandem demonstratie gegeven in Utrecht en in tweespan hebben ze op een onderlinge vaardigheidswedstrijd ook erg hun best gedaan en zelfs foutloos (in draf)! Tandem en tweespan verder doorrijden en eventueel starten op wedstrijden is een doel voor 2014/ 2015.

Afbeelding

Afbeelding

Mijn toen 5 jarige dochtertje is dit jaar ook actief geweest met de paardjes. Met Pandorro heeft ze een bixi vaardigheid foutloos gereden en een 1ste plaats behaald! Zie voor meer foto's: [AR-ITP] Mijn 5 jarige dochtertje rijd de bixie vaardigheid foutloos!

Afbeelding

En op de NMPRS show eind juni 2013 is ze in de theaterklasse samen met Lola verkleed als kikker en zei als libelle prinses 1ste geworden! Zie voor meer foto's: [ITP] Kikker en libelle prinses, op de NMPRS show!

Afbeelding

En natuurlijk is 2013 het jaar van de veulens van Clever! Er zijn vier gezonde veulens geboren, drie merries en een hengstje. Allemaal behaalden ze een 1ste premie en kopplaats op de keuring en ze gaven hun vader Clever een fantastisch nakomelingen rapport!
Mijn zelfgefokte merrieveulen Emmy van stal de Wilde werd zelfs kampioen kleine maat veulens 2013! En de moeder van dit veulen, mijn merrie MaBelle kreeg wederom een 1A premie en mocht meelopen in de kampioensring (vorig jaar werd ze kampioen kleine maat!). Zie voor keuringsfoto's: [KS-ITP] Mijn Clever veulens, allemaal 1ste premie en een kampioen!
De vier Clever veulens net vers geboren op een rijtje:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit jaar heb ik ook een nieuwe aanwinst erbij gekocht, een 8 jarig 1ste premie goedgekeurde kleine maat appaloosa hengst, In de Ban van Pjotr. We zijn nu bezig heb door te rijden voor de wagen en onder het zadel, wedstrijdplannen zijn er ook maar pas ergens in 2014/ 2015. Ook moet hij in 2014 voor zijn tweede afstammingskeuring op voor levensgoedkuering dus dat is ook een doel voor volgend jaar! Voor meer foto's van hem zie: [ITP] Prachtige valkpanterbonte dekhengst door S & Z fotografie

Afbeelding

Al met al wederom een topjaar waarin we veel plezier hebben gehad, er prachtige veulens zijn geboren en we goede prestaties hebben behaald op wedstrijden en keuringen.

Bedankt voor het lezen, een berichtje zou leuk zijn.

:-)


Tanja_14

Berichten: 504
Geregistreerd: 26-10-13

Re: Weer een topjaar!! (wel een dompertje...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 20:48

Wat leuk! En supermodel paardjes! Veel plezier ermee!!!

Dilayla van het Esdorp M2+6, B+10

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 20:51

Wat heb je toch een mooi stel zeg!! Pjotr is ook echt WAUUWWW

Nu had ik eigenlijk alle losse topics gezien, maar toch leuk om deze verzameling nog een keer te zien!!!

Maar heb je nu van Clever niet nog 1 nakomeling nodig voor die goedkeuring?

Anoniem

Re: Weer een topjaar!! (wel een dompertje...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 20:53

Wauw prachtige paarden! En dat hoofdje van Pjotr lijkt net op die van een Schleich paardje!

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-13 20:56

Bedankt!

Clever moet in twee jaar tijd minimaal 5 veulens laten zien! Dit was het eerste jaar dus volgend jaar moet hij er nog eentje laten zien (het was me niet gelukt het eerste jaar er vijf voor elkaar te krijgen...).
Hij had nu een top rapport over deze vier veulens, dus er kan eigenlijk nog weinig mis gaan, als hij volgend jaar zijn vijfde nakomeling laat zien is zijn 1ste afstammingskeuring (veulens) afgerond :). Er zijn er voor volgend jaar vier drachtig van Clever.
Over vier jaar moet hij dan op voor zijn 2de afstammingskeuring voor levensgoedkeuring, dan moeten er minstens 5 nakomelingen ouder dan een jaar getoont worden. Dat is wat Pjotr volgend jaar moet doen.

KingYasFenn
Berichten: 1430
Geregistreerd: 10-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 20:58

STIPPELS! <3

oedsje

Berichten: 1538
Geregistreerd: 19-05-11
Woonplaats: oldebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 20:58

Wow mooie stippels heb je :D

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Weer een topjaar!! (wel een dompertje...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 21:16

De oma van Clever is de moeder van Pjotr, dus die knappe hengsten zijn ook nog eens familie van elkaar.
Je hebt een mooi jaar achter de rug. Sommige dompers horen erbij....nu weer lekker aan de slag!

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

stefje

Berichten: 1898
Geregistreerd: 20-05-04

Re: Weer een topjaar!! (wel een dompertje...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 21:24

Wat doe je het netjes, en professioneel! Goed te lezen dat je na het incident direct weer naar een professional bent teruggegaan in plaats van zelf te proberen het te fixen. Petje af hoor voor zo'n beslissing.

_Angelique
Berichten: 857
Geregistreerd: 03-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 22:55

Ik ben niet vaak jaloers, maar nu wel!!!
Wat een mooie mannen heb je (en Emmy natuurlijk :D )
Lang blijven genieten van al dit moois

&if=1

Lisadliam

Berichten: 774
Geregistreerd: 27-09-09

Re: Weer een topjaar!! (wel een dompertje...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 23:23

Wat een ontzettend leuke pony"s!

Mondy

Berichten: 11819
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Weer een topjaar!! (wel een dompertje...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 17:13

Super leuk overzicht van je knappe stippels :j Ben benieuwd wat het komende jaar je gaat brengen :)

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110623
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Weer een topjaar!! (wel een dompertje...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 17:18

Jij hebt zulke gave dieren pfff. En wat toont Pjotr groot! Wat is zijn stokmaat?
Als je me zou vertellen dat het een grote E is, dan geloof ik dat direct :+

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

don110

Berichten: 715
Geregistreerd: 14-01-10

Re: Weer een topjaar!! (wel een dompertje...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 18:19

Wauw, wat een knappe stippies zeg!! <3 <3

Soof24
Berichten: 120
Geregistreerd: 06-01-13

Re: Weer een topjaar!! (wel een dompertje...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 19:50

Wat heb jij een leuke stippelpaardjes <3

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-13 20:20

Bedankt!

Pjotr is maar 1,20 :D

PeerAppel

Berichten: 3942
Geregistreerd: 06-09-11

Re: Weer een topjaar!! (wel een dompertje...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 21:16

Ik vind jouw stippels echt heel gaaf! <3
En ooooh, die foto van het prinsesje en de kikker. *smelt*
Mooi overzicht hoor!

Annelove16x

Berichten: 1012
Geregistreerd: 21-04-13

Re: Weer een topjaar!! (wel een dompertje...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 21:44

Wat een mooie pony's <3

A horse is your best friend <3
Saying ‘goodbye’ is often another way of saying ‘I remember’.
To the world you may be but one, but to one you might be the world.

Nynke_Mandy

Berichten: 3946
Geregistreerd: 29-05-11
Woonplaats: Kloosterburen (GR.)

Re: Weer een topjaar!! (wel een dompertje...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 10:26

Wat een schatjes zeg! <3 De foto's met je dochtertje zijn ook zo lief! :+:
Hij heeft ook knappe veulentjes! :~

Sylvester EINDSTAND Dressuur B+13 L1+19 L2+11 M1+3 Springen BB+2 | Mandy L1+5 eindstand onderling
[EJL-ITP] Mijn laatste jaar met schimmel Sylvester.


Mona14

Berichten: 245
Geregistreerd: 16-11-11
Woonplaats: Ermelo

Re: Weer een topjaar!! (wel een dompertje...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 03:14

Je heb prachtige paardjes!
Maar de mooiste vind ik toch wel die kikker!
Geweldig!
Ik lag helemaal in een deuk!

❤️❤️ Shetlander ruintje Diggle ❤️❤️

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Re: Weer een topjaar!! (wel een dompertje...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 08:52

Jeetje wat een prachtige pony's zeg! En een succesvol jaar, gefeliciteerd :D!

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-13 09:18

Bedankt!

En wauw, we staan in uitgelicht :#

avaluna

Berichten: 4429
Geregistreerd: 02-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 10:09

Wat een geweldig mooi overzicht <3 .
Prachtige nakomelingen <3 , super resultaten aangespannen van zowel moeder als dochter <3, Clever gaat gelukkig weer fijn voor de wagen alsof er niks gebeurd is en van Pjotr zullen we ook nog genoeg gaan horen <3 . Gefeliciteerd met jullie topjaar!

I don't need it to be easy, I just want it to be worth it.

meandrakker
Berichten: 13
Geregistreerd: 01-09-11

Re: Weer een topjaar!! (wel een dompertje...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 10:32

wauw! gaaf wat heb jij leuke paarden! super!

sophianemo

Berichten: 796
Geregistreerd: 31-07-11

Re: Weer een topjaar!! (wel een dompertje...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 10:38

Wauw, wij hebben nog wel een plekje vrij hoor, kom maar brengen. Haha wat een prachtig paardje! En wat lief:)

Aline, Hiantoes, Lalissimo en Passion
Instagram: https://www.instagram.com/boerderievanfie/


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 bezoekers