[ITP] Voor het eerst itp!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kimmetjee07

Berichten: 214
Geregistreerd: 13-06-12
Woonplaats: Limburg

[ITP] Voor het eerst itp!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-13 22:25

Heeey lieve Bokkers!

Eindelijk, het heeft even geduurd maar ik mag mijn eigen topic aanmaken!
Dan zullen we dat ook maar meteen even doen :o

Ik zal me even voorstellen:
Mijn naam is Kim, ben 17 jaar, woon in Limburg en ben een nummer 1# Haflingerfan!
Dus mijn eerste itp, gaat natuurlijk ook over mijn verzorg haflinger Winney!

Winney
12 jaar
Ruin
Haflinger
v. Wallenstein
Winney heeft helaas last van manen eczeem |(, dus dat zul je gegarandeerd ook op de foto's zien :(

Even ons saampjes voorstellen

Afbeelding

Winney is een lieve haflinger ruin van 12 jaar. Wij zijn nu alweer bijna 1 jaar een combinatie! :D.
Wat ik het belangrijkste vond/vind toen ik Winney ging verzorging en rijden was de basis van het paardrijden. Lekker het dressuurmatige, mijn houding en zit, hem lekker los en soepel kunnen laten lopen, maar vooral een team kunnen vormen door samen vanaf het begin te beginnen. Mijn droom om echt wedstrijden te kunnen rijden, kan helaas niet met winney. We hebben niet de vervoers mogelijkheden ( zie trailer, iemand met e rijbewijs etc.) er voor en ik ben niet alleen de gene die winney rijd.

Zo zijn we ongeveer begonnen

Afbeelding
Fijn met het hoofd in de lucht, kei hard voorwaarts knallen en totaal geen harmonie

Niet alleen het rijden moest zorgen dat we een band kregen, ook lekker wandeltochtjes

Afbeelding

Afbeelding

Af en toe een gezellig buitenritje voor de afwisseling zat er ook bij!

Afbeelding

Soms moest hij ook heel hard werken! Als koetspony, of als kinder pony dienen met kindervakantiewerk,

Afbeelding

Afbeelding
*Zie hier het bouwdorp vaag op de achtergrond :o*

Lol maken, knuffelen, foto's maken en samen op pad gaan, ik vond dat het er allemaal bij hoorde als je een band wilt opbouwen :o

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En toen kwam ons grote momentje! Ons eerste on officele b proefje! En trots dat ik was :o. Maar eerst moest er hard getraind gaan worden.. Houding en zit, harmonie tussen mens en paard, en lekker voorwaarts en na-geef-lijk kunnen lopen

Met veel trainen, bereikte we uiteindelijk een beter beeld! Winney kwam al meer in de na-geef-lijkheid. Alleen ik nog *big shame* :')
Afbeelding

En toen was het natuurlijk zover! Ons eerste proefje! :D :D :D

Afbeelding
Wat was ik trots die dag! Mijn knappe bink en ik toch een wedstrijd kunnen rijden :D :o

Dit was dus mijn eerste itp topic!Hoop dat jullie het een beetje leuk vonden :o
Tips over het rijden zijn natuurlijk altijd welkom! Ik weet dat ik rechter op moet zitten, that's a work in progress :j

Bedankt voor het kijken! xx

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: Belgiƫ

Re: [ITP] Voor het eerst itp!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:27

Wat een mooie haf heb je daar!
Maar waarom knip je zijn manen niet gewoon af zodat ze terug gelijk kunnen groeien? Het ziet er eerlijk gezegd echt niet uit :n

Kiichi

Berichten: 1026
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: De Goorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:30

Ziet er goed uit hoor, het gaat al beter. Lekker door blijven rijden en inderdaad wat aan je houding werken :)

Kimmetjee07

Berichten: 214
Geregistreerd: 13-06-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-13 23:46

Snollygoster schreef:
Wat een mooie haf heb je daar!
Maar waarom knip je zijn manen niet gewoon af zodat ze terug gelijk kunnen groeien? Het ziet er eerlijk gezegd echt niet uit :n


Omdat het helaas niet mijn eigen pony is.. Zijn eigenaar wil dat beetje wat hij nog heeft graag behouden. Hij is nu geschoren en hebben ook al het beetje wat hij nog achter op zijn hals had, mee afgeschoren. Maar ik heb nu een recept gekregen wat tegen eczeem zou moeten helpen, dus we gaan flink sparen!

Kiichi schreef:
Ziet er goed uit hoor, het gaat al beter. Lekker door blijven rijden en inderdaad wat aan je houding werken :)


Dankjeweeel! :o

_Royal

Berichten: 21
Geregistreerd: 25-11-13

Re: [ITP] Voor het eerst itp!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 00:43

Ziet er leuk en vriendelijk uit. Ga zo door en lekker blijven trainen, jullie komen er wel!

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: [ITP] Voor het eerst itp!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 00:45

Oeeeh die strengen bij die kar zien er gevaarlijk uit zeg.. Die horen toch veel strakker?

Kimmetjee07

Berichten: 214
Geregistreerd: 13-06-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-13 12:58

Celiien schreef:
Oeeeh die strengen bij die kar zien er gevaarlijk uit zeg.. Die horen toch veel strakker?


Ja dat klopt, maar ik heb hem niet opgetuigd. Een meisje dat hem vaker met de koets rijd had hem opgetuigd en bestuurde de koets dus ook.