Oudere modellen van het merk Merano goed?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Oudere modellen van het merk Merano goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-13 22:46

Zojuist heb ik gereageerd op de verkoop advertentie via de facebook pagina 'Horse Riding Equipment For Sale'

Over het algemeen zitten veel Belgische mensen op deze site en ik heb het idee dat ze niet volledig bekend zijn met het merk Merano.

Ik had gereageerd met de volgende tekst:
Merano is het aller slechtste merk wat er op de markt is... Heel internet staat er van vol. Het beste is om deze zadels een enkeltje richting de vuilnisbelt te geven aangezien ze allemaal scheve bomen.

Hierop kreeg ik terug:
Juist omdat de nieuwe zadels van merano slecht zijn (waar je ten eerste ook al amper geld voor betaald, je krijgt dus waar je voor betaald), wil niet zeggen dat ALLE zadels van merano slecht zijn. Ikzelf heb een meranozadel, een van de oudere weliswaar, en ben er enorm tevreden van

Hierop heb ik terug gereageerd met:
Alle Merano zadels zijn slecht, ik zou er NOOIT eentje van mijn leven kopen omdat je gewoon al van te voren weet dat deze verschrikkelijk slecht zijn. Als je via google 'merano zadels ervaringen' zoekt krijg je genoeg redenen voor er GEEN te kopen. Het is natuurlijk maar wat de koper zelf wilt voor zijn/haar paard, maar dan is het nog beter er geen zadel op te leggen eigenlijk.

Hierop kreeg ik terug:
Ik ben er toch vrij zeker van dat jij nog niet alle zadels getest hebt. Je hebt dan net juist de slechte getest, maar dat geeft je nog niet het recht om ze allemaal af te breken en hierop te reageren dat mensen dit zadel nooit mogen kopen, je hebt dit zadel nog niet getest, dus je weet het niet. Ik weet niet of jij het zo tof zou vinden als je een product verkoopt en plots iemand erop reageert van het nooit te kopen, omdat jij denkt dat het slecht is en zo dus mogelijke kopers wegjaagt...

Ik ben er toch zelf heilig van overtuigd dat ALLE Merano zadels slecht zijn..
De foto is vervolgens van facebook verwijderd omdat mijn mening niet welkom was en de foto zal opnieuw geplaatst worden zodat er alleen nog voor de koop gereageerd kan worden. Jammer.. komt er alsnog een slecht zadel op een paardenrug te liggen. Had ook geen zin meer te reageren na de laatste reactie want het was helemaal niet vervelend tegenover de verkoper bedoeld maar meer uit welzijn tegenover de paarden, dit wil je op geen enkele paardenrug leggen vind ik!

Maar de reden waarom ik het topic open, bovenstaande reacties van de andere partij zijn toch enorme onzin? Ik heb juist van alle forums geleerd NOOIT een Merano te kopen aangezien ze allemaal vreselijk slecht zijn. Zowel oude als nieuwe modellen?

Life is hard and always be, but remember somebody loves you and that one is me.. Your Angel



Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, Belgiƫ

Re: Oudere modellen van het merk Merano goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 23:06

Dat is gewoon wat de verkopers er van maken, dit bv: http://www.zadelmarkt.nl/merano-dressuu ... .0063.html

Hier staat dat het zadel normaal 1250 euro kost, maar nu in de aanbieding voor 350!! Waauw geweldig, nee verre van. Maar dit zorgt ervoor dat mensen gaan denken dat dit een kwalitatief goed zadel is. Ze gaan het ook sneller kopen, want het is een koopje!
Zo kan ik je nog een aantal geven: http://www.zadelmarkt.nl/dressuurzadel- ... .0067.html http://www.zadelmarkt.nl/merano-dressuu ... .0165.html
Naar mijn mening zijn alle merano zadels rommel. Wat ik wel gemerkt heb is dat veel mensen marengo en merano door elkaar halen. Terwijl marengo dan weer wel een degelijk merk is. Misschien dat zadelmarkt-interhippique zadels hun naam licht geinspireerd zijn op duurdere merken zodat mensen ze door elkaar zouden halen. Ik weet het niet, maar ik weet wel dat er veel sluws achter zit.

Ik vind dat ze de werkelijke prijs erbij moeten zetten, en niet dat het 1250 euro kost voor 1 zadel. Daar worden wel 20 merano zadels van gemaakt.

Maargoed, kopers zijn daar ook mis in. Gebrek aan kennis, of vaak gebrek aan geld. Dan nemen we wel een goedkoop zadel. Iemand op stal zei onlangs nog, bij zadelmarkt hebben ze nieuwe zadels voor maar 250 euro, waarom zou ik dan een afgedragen tweedehands moeten kopen... Ik zakte zo door de grond, snappen ze dat dan niet dat een zadel gewoon niet degelijk gemaakt kan worden voor 250 euro? Zelfs nog niet voor 400-500 euro. Hoeveel kieffer zadels staan er tegenwoordig wel niet te koop. Je wordt er bijna mee doodgegooid. Die zadels zijn van degelijke kwaliteit en omdat ze vaker al wat ouder zijn ook helemaal niet duur. Maar nee, voor dat geld kunnen ze een nieuwe kopen... zucht... Het blijft een eindeloze discussie, de een vind het slechte de andere goede. De een zal zich er verdiept in hebben de andere niet, de een geeft zijn geld liever uit aan een degelijk zadel de ander niet.

Daarbij, uiteindelijk kom je op lange termijn even duur uit (als je om je paard geeft natuurlijk, genoeg die geen veearts laten komen wanneer het paard last begint te krijgen van de rug). Kijk maar naar veearts kosten, ostheopaat, masseur,... om een blokkade oid. op te lossen in de rug. En dan zijn ze allemaal wel verbaasd waarom dat nu is.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Duhelo, LisetteG en 51 bezoekers