Veel blessures... maar elkaar goed leren kennen :)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nirvaantje

Berichten: 316
Geregistreerd: 04-10-07

Veel blessures... maar elkaar goed leren kennen :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-13 20:52

Hoi!

Afbeelding

Dinsdag 6 september 2011 hoorde ik dat ik nooit meer op mijn pony Lori zou mogen rijden, en was het onzeker of ze nog van haar pensioen zou kunnen genieten. Ik was bang en verdrietig. Vrijdag 9 september maakte ik kennis met Lilly. Zij was toen 5 jaar.

Lilly was nog maar kort op de manege. De eerste keer dat ik haar zag, vond ik haar maar een aparte, een zenuwpeesje. Die vrijdag mocht ik op haar rijden. Ik voelde me meteen prettig op haar rug, en ik weet nog hoe vreemd dat was. Na een paar keer op haar gereden te hebben, kreeg ik haar als verzorgpaard. Ik voelde me schuldig tegenover Lori, maar op de één of andere manier kon Lil me troosten en gaf ze me nieuwe energie. Door haar kon ik hoop houden dat het goed zou gaan met Lori.

http://www.freebits.nl/images/564dsc8571.jpg Puppy oogjes :+:

Het rijden ging niet goed. Ze ging hard, harder, hardst en ik had vaak geen stuur. Af en toe ging het fijn, dan was ik trots en hoopte ik dat het de volgende keer weer zo zou gaan, maar dat was niet vaak het geval. Toch werd ik steeds gekker op haar en werd mijn vertrouwen in haar met de dag groter. Na een paar maanden zijn we haar gaan leasen.

Afbeelding

http://www.freebits.nl/images/320DSC_7615.jpg

Wanneer ik deze foto's terugzie, schik ik er een beetje van hoe ze er uit ziet. Gelukkig is ze met veel bijvoeren en een deken in de winter een stuk voller geworden :)

Op mijn 18e verjaardag kreeg ik onverwachts het meest prachtige cadeau; Lilly, mijn meisje, helemaal van mij!

Afbeelding

Sinds ik haar heb, hebben we veel last gehad van blessures en andere dingen waardoor we steeds opnieuw moesten beginnen met rijden. Zo hebben we dikke benen gehad die maar niet weg wilden gaan, rug- en zadeldingetjes, een heupblessure en hebben de kliniek naar mijn mening iets te vaak bezocht dit jaar. Toch heeft juist dat ons ook veel gebracht. Door al het tutten, wandelen en simpelweg samen zijn, heb ik haar veel beter leren kennen, en misschien zij mij ook wel. Ineens mocht ik wel haar hoofd vastpakken en bij haar gaan zitten wanneer ze lag op stal. We hebben in deze periodes ook geleerd dat het voor ons beter werkt om naar enge dingen toe te gaan, waardoor ze ontzettend nieuwsgierig geworden is en steeds vaker zelf dingen gaat onderzoeken. Het is een heerlijk buitenrittenpaard geworden!

Afbeelding

Afbeelding
Vorige winter in het bos....

Afgelopen meivakantie hebben we haar samen met haar vriendje en buurman Mickey meegenomen naar Drenthe. Af en toe waren ze heerlijk gek, maar ook hebben ze samen lekker languit liggen slapen... zo relaxt!

Afbeelding

Afbeelding

http://7.media.hyves-static.net/1542531286/6/KVNl/0/img1542531286.jpeg
Dromertje... :)

Afbeelding
Rijden

http://1.media.hyves-static.net/1536657360/6/jnRS/0/img1536657360.jpeg
Goed luisteren....

Afbeelding
<3

Afbeelding
Van de zomer, toen ze lekker dag en nacht buiten stond.

Afbeelding
Schiktraining... Wat was ze ongelooflijk stoer!

Afbeelding


Samen met haar grote vriend Mister B op de wei...
Afbeelding

Lilly is nu 7 jaar, en qua rijden zijn we nog niet zo ver. Onlangs zijn we helemaal overnieuw begonnen, op een hele fijne maar voor mij confronterende manier. Ik weet dat het nog lang gaat duren voor we bijvoorbeeld op wedstrijd kunnen, maar ook al gaat dat nooit gebeuren, ik ben en blijf vreselijk trots op haar. Ze is mijn spiegel, en heeft iets in mij geopend, en daar ben ik haar, al heeft ze er zelf misschien geen idee van, onzettend dankbaar voor :+:

Afbeelding

Afbeelding

En Lori? Die geniet heerlijk van haar pensioen!

Afbeelding

Bedankt voor het kijken! :)

Lori & Lilly


snorremans
Berichten: 807
Geregistreerd: 04-11-12

Re: Veel blessures... maar elkaar goed leren kennen :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 20:55

Wat is ze onwijs mooi op geknapt! Vooral op foto 14 en 15 ziet ze er prachtig uit! Nog heel veel plezier met haar :)


Sharonbo

Berichten: 33
Geregistreerd: 18-01-13
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 21:18

Wauwie! leuk! Nog veel plezier met haar!

M'n grote vriend; Boreas <3
Geluk zit 'm in de kleine dingen, Bo is alleen wat groot uitgevallen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SJP, VinandoW, xRaisin en 32 bezoekers