Dingen die je graag wilde en eigenlijk best tegenvielen...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48093
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Dingen die je graag wilde en eigenlijk best tegenvielen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-13 20:45

Hebben jullie dat ook, van die dingen die je soms al jarenlang heel graag wilde maar die eigenlijk heel erg tegenvallen en "zonde geld" bleken? :=

Zo ben ik zo enorm teleurgesteld in onze vaatwasser :P

Lijkt heel leuk allemaal, lekker makkelijk je vuile vaat erin en schone vaat eruit, lekker weinig werk *\o/*


Ja doei vergeet het maar >;)

Wil je dat ding een beetje netjes, efficiënt inruimen dan ben je daar nog best een tijd mee bezig...daarbij bekruipt mij al het gevoel dat ik net zo snel even af met de hand af had kunnen wassen eigenlijk -O-

Maargoed, je hebt dat ding niet voor niks dus je puzzelt netjes een hele kudde bestek, borden en schalen er in :P

Nou goed dan staat dat ding uren te zoemen, wassen en klotsen, je doet hem open....en dan zijn de glazen viezer dan toen ze er in gingen >;)

En je glazen worden lelijk, dof en de leuke patroontjes slijten er binnen no-time vanaf...er staat nog water in allerlei randjes en holtes, en her en der lelijk opgedroogde druppels... nounou wat een feest..HANDIG joh zo'n vaatwasser +:)+

Kun je nog vanalles na gaan drogen met de theedoek of alsnog met de hand afwassen omdat het niet goed schoon is _-:(

(en dan krijg je van die commentaren dat je je borden en schaaltjes ook eerst even af moet spoelen voordat je ze in de vaatwasser zet... daar heb ik dat ding toch juist voor om dat niet meer te hoeven doen :P )


En zo wilde ik bvb. ook altijd als ik een huis zou kopen, dolgraag zo'n super mooie houten vloer :+:

Huis gekocht waar zo'n vloer al in zat, mooooooiiii *\%/*


........................


Ik wil nu nooit meer een houten vloer :')

Vind het nog steeds erg mooi maar totaal onpraktisch :=


En zo wilde mijn moeder al jaren een grindvloer in het huis. Hartstikke duur, maar uiteindelijk toch gedaan omdat ze het zo graag wilde :j

Ze was er superblij mee....een klein jaartje volgens mij maar want toen begon de boel erg te verkleuren en werd verteld dat dat normaal was.... -O- Wat had ze een hekel aan die vloer toen! Zijn er weer plavuizen overheen gegaan, weer een smak geld :=



Hebben jullie ook zo van die dingen die "in het echt" toch ineens wel tegenvielen, en waar je achteraf veels te veel geld aan uitgegeven hebt waar je eigenlijk toch wel een tikje spijt van hebt :o
Laatst bijgewerkt door pmarena op 25-11-13 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 20:46


vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 20:50

De wasdroger die maar 1 kant op draait -O- (rechtsom)
Beddengoed wordt 1 klont, die nat blijft en kleding komt er alsnog gekreukt uit.

Dus t is alsnog hartstikke bewerkelijk :+

Eleionomae

Berichten: 19598
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 20:51

Hahahaha joolien _O-


Wij kregen ooit een dvd recorder kado. Leek zo leuk, nooit gebruikt omdat vlak daarna die dingen zo'n beetje standaard in die digitale tv boxen zitten :+ daarbij was hij ook totaal niet makkelijk in gebruik, dus die staat nu al jaren werkloos in de kast

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101725
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 20:51

Ik heb 2 kroonluchters hangen omdat ik die zo geweldig vind. Maar het zijn grote stofnesten en heel onhandig schoon te houden. Dus ze zijn stoffig en alles behalve schoon. :')

xMarloes

Berichten: 4236
Geregistreerd: 14-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 20:52

Nu snap ik waarom mijn ouders nog altijd de afwas willen doen :+

Hier gaat ook nooit het bestek in de vaatwasser of mooie porseleinen spullen.... Nee hier maakt de vaatwasser nooit overuren en moeten we hem soms juist wel gebruiken omdat die er anders ook maar staat te staan :')
Maargoed ik snap het wel; Met goeie spullen die je mooi wilt houden, die moet je gewoon afwassen :+ En om de rest erachter aan te doen is dus even snel haha

Eleionomae

Berichten: 19598
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 20:52

Bellatrix schreef:
Ik heb 2 kroonluchters hangen omdat ik die zo geweldig vind. Maar het zijn grote stofnesten en heel onhandig schoon te houden. Dus ze zijn stoffig en alles behalve schoon. :')


Ik heb er ook een! Stofzuiger doet wonderen en 1x per maand klats ik er een grote natte doek over heen, hij ziet er vrij schoon uit moet ik zeggen :))

EngeltjeS

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 20:54

Pfoeh vaak genoeg gehad!
En nog steeds.

Klein gelukje: Meestal zijn het kleinere aankopen O:)

Zo als mijn mooie, knal roze, digitale camera.
Werd toen der tijd zo mooi aan geprezen! En wat was ik er blij mee...

Tot ik interesse kreeg in een Spiegelreflex camera en die kocht.
En het "mooie, knal roze" ding... Die deed het na een jaar verstoffen in de kast, het niet meer...
Oeps...

En mijn brommer/scooters, daar baal ik echt van!
Ik heb 2x achter elkaar een brommer gekocht die na 3 maanden kuren kreeg.
Na de eerste twee, wou ik een hele mooie retro-scooter.
En zo een tweedehands gekocht. Goed laten nakijken etc.
(Af en toe een klein mankementje in de zin van een lekke band)

Stond ik na elf weken op straat, met een scooter die niet meer aan wou...
Dááág € 500,-.
Scooter was "kapot" gereden door de vorige eigenaar waarschijnlijk.
En ineens niet meer te bereiken :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101725
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 20:54

Eleionomae schreef:
Bellatrix schreef:
Ik heb 2 kroonluchters hangen omdat ik die zo geweldig vind. Maar het zijn grote stofnesten en heel onhandig schoon te houden. Dus ze zijn stoffig en alles behalve schoon. :')


Ik heb er ook een! Stofzuiger doet wonderen en 1x per maand klats ik er een grote natte doek over heen, hij ziet er vrij schoon uit moet ik zeggen :))


Maar de stofzuiger kan echt niet overal bij hoor. :') Dan moet ik hem half uit elkaar gaan halen waar ik dus helemaal geen zin in heb...en met een natte doek moet ik dus in elk hoekje en gaatje porren waar ik wederom geen zin in heb. :+

fjordjes

Berichten: 12031
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 20:54

Een vloerverwarming... Heel fijn hoor warmte aan je voeten maar het duurt enorm lang voor het warm is en als het warm is dan duurt het ook weer lang voor het afkoelt.

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 20:55

De epilady.

'Zooooo handig!'

Maar voor mij te pijnlijk om daadwerkelijk te gebruiken. _O- heel af en toe zet ik 'm eens aan om 'n paar haartjes te epileren, en dan vind ik ook nog eens dat ie het eigenlijk helemaal niet goed doet. :')

Eleionomae

Berichten: 19598
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 20:55

Bellatrix schreef:
Eleionomae schreef:

Ik heb er ook een! Stofzuiger doet wonderen en 1x per maand klats ik er een grote natte doek over heen, hij ziet er vrij schoon uit moet ik zeggen :))


Maar de stofzuiger kan echt niet overal bij hoor. :') Dan moet ik hem half uit elkaar gaan halen waar ik dus helemaal geen zin in heb...en met een natte doek moet ik dus in elk hoekje en gaatje porren waar ik wederom geen zin in heb. :+


Ik heb ook niet gezegd dat ik een pietje precies ben _O-

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101725
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Dingen die je graag wilde en eigenlijk best tegenvielen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 20:56

Nee dat is waar. _O-

Urielle

Berichten: 50072
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 20:56

Die vaatwasser idd. In mijn oude huis dezelfde ervaring dus in dit huis doe ik het mooi met de hand.

Van stal: veel te veel geld uitgegeven aan van die palen om je paard tussen vast te zetten want ringen kunnen ze uit de muur trekken :j . Die klojo's trekken nu gewoon steeds een paal uit het beton... grrrrr!

En honderden euro's uitgegeven aan een beukenhaag want naast de bak wou ik een nette beukenhaag. Moet je wel ook even een omheining en gaas wegzetten want nu staan er wat zielige stompjes.

Ook voor veel te veel geld een digitale spiegelreflex gekocht. Ik was gek op dat ding, eiiindelijk leken de foto's ergens naar. Lader ergens laten liggen en nu ligt het ding al jaren stof te verzamelen want een losse lader kost ook fokking veel geld.

Mijn dochter heeft een speciaal voor haar gemaakt bloemenbed. Is een prachtig bed ook, echt waar. Onder het bed een handige la... alle vuil van het bed valt er in. Daarboven ben ik erachter gekomen dat er op hun kamer geen hoogslaper past met een bureau eronder, dat twee eenpersoonbedden met een los bureau wel erg opgepropt is... tweepersoonsbed dan maar? Maar wat dan met dat mooie elfenbed?

Ook wou ik vroeger altijd een aquarium hebben, maar onderschat hoeveel werk het is. Ondertussen zijn de vissen dood en staat het ding hier groen uit te slaan van de algen....

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 20:57

Geen huishoudelijk apparatuur, maar een dier;
De hamster. Het leuk mij zo leuk, maar o wat viel dat tegen :') heb nu een aquarium als kijk-dier, die bijten tenminste niet je in de bak rommelt :')

Dus daar zat ik met een dure hamster bak, met allerlei speeltjes en een hamster die ik echt vreselijk vond. Nou ja, de enige die de hamster wel leuk vond was de kat :')

(Beestje wel altijd braaf verzorgd, maar is doodgegaan aan een tumor. Maar nooit meer een hamster voor mij!)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 25-11-13 20:59, in het totaal 2 keer bewerkt

XxLMMxX
Berichten: 3125
Geregistreerd: 22-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 20:58

Ik wilde altijd graag een zitzak. Dat ding erna nooit gebruikt en laatst maar verkocht.
Wilde ook graag een nieuwe fiets, maar fiets nooit

Sabinee__

Berichten: 6544
Geregistreerd: 01-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 20:58

Niet met jaren lang iets willen, maar ik heb vaak een teleurstellend gevoel achteraf bij de McDonalds :Y)

Mitchall

Berichten: 2741
Geregistreerd: 14-06-08
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 20:58

M'n iphone 5s.. :+
Ontzettend leuk ding, maar die fingerprint werkt zoo vaak niet en dan moet ik 'm 3x opnieuw doen -
had ik net zogoed m'n code kunnen intypen pff... Verder werkt 't apparaat perfect :)

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 20:58

Nou klinkt erg maar ik had dat met mijn paard. Helemaal blij natuurlijk, leuk leuk een eigen paard. Na 1,5 jaar weer verkocht. Leuk zo een eerste eigen paard! Er was (helaas) geen klik.

EngeltjeS

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 20:59

Urielle, ja een aquarium... Mén wat heb ik mij daar ook in vergist :P

Eleionomae

Berichten: 19598
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Dingen die je graag wilde en eigenlijk best tegenvielen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 20:59

Ik had mijn oude aquarium naar mn pa gedaan omdat ik m zat was, maar ik miste het zo dat ik dit jaar weer een nieuwe heb gekocht :') wel een kleinere, minder werk :))

femo
Berichten: 1841
Geregistreerd: 20-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 21:01

Wie heeft er ervaring met zo'n stofzuiger die je aanzet en gewoon uit zichzelf alles zuigt? Die zijn 500 euro, maar ik Willem! *\o/* kan iemand mij aub uit mijn droom helpen?

Eleionomae

Berichten: 19598
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 21:02

femo schreef:
Wie heeft er ervaring met zo'n stofzuiger die je aanzet en gewoon uit zichzelf alles zuigt? Die zijn 500 euro, maar ik Willem! *\o/* kan iemand mij aub uit mijn droom helpen?

Mijn schoonpa heeft zoiets en die is er helemaal blij mee :') :))

PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 21:03

M'n eerste eigen huis :') ...
Het is welliswaar een huurhuis, maar och wat viel dat tegen!
We wonen er nu 2 maanden en zijn maar weer op zoek gegaan naar een nieuw plekje :+

Toen we kwamen kijken de eerste keer, we vonden het te gek!
Tweede keer, nog steeds super en zagen het helemaal zitten, derde keer idem dito. :j
Maar nu we er eenmaal zitten, en alle meubels e.d. er in staan valt de ruimte toch behoorlijk tegen en blijkt het vreselijk gehorig..... :=

Zeeuwsemeid

Berichten: 1681
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Walcheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 21:06

Mijn ervaring met vaatwassers is dat je ze niet helemaal moet volbouwen maar 3/4 want anders is de vaat inderdaad niet schoon :')

Verder verkijk ik me ieder jaar weer op mobiele telefoons, ik koop ze met de gedachte dat ze helemaal geweldig zijn en gebruik ze intensief maar na 3 maanden ben ik ze alweer zat en wil ik een nieuwe -O-
Zo gaat het ook met camera's, laptops en spelletjes.. maar ik kan niet alles vervangen helaas xD