Mijn trots, mijn maatje, mijn alles!!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ChelseaII
Berichten: 849
Geregistreerd: 24-07-09

Mijn trots, mijn maatje, mijn alles!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-13 20:27

Afbeelding

Wat een Penny titel, maar toch voelt het echt zo! Chelsea is nu een jaar mijn eigen paard, maar ik rij haar al van af haar derde en heb haar dus zelf ingereden. Zij is mijn eerste eigen paard, maar nooit geweten dat het zo intens kon zijn! Ze is echt mijn maatje en (alweer zo enorm Penny) is soms echt mijn kindje! Ik zou niet weten wat ik zonder haar zou moeten.. Zo, genoeg gezemel, hierbij ons jaaroverzicht:



We zijn dit jaar begonnen in de L1 met als doel deze van het winter uit te komen. In februari zijn we geëindigd met 12 winstpunten. Omdat ik zelf niet in het bezit ben van een eigen trailer, heb ik besloten om de rest van de winter lekker door te trainen voor de L2.

Afbeelding

In maart zijn we begonnen met lessen bij Steef Geelen van rechtpaard.nl. Wat een verademing! Chelsea werd er veel losser door en dit zonder enige dwang zoals plukken en trekken!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het buitenseizoen begon weer en we zijn L2 gestart.

Afbeelding

Maar ook was het tijd voor leuke dingen! We hebben een tweedaagse trektocht in Drenthe gedaan! Super spannend, maar echt een heel erg leuke ervaring!!!

Afbeelding

Afbeelding

Ook zijn we met wat meiden van stal naar een ex-stalgenootje geweest die vlakbij het bos woont met haar paard. Chelsea mocht daar twee nachtjes slapen en wij zijn drie keer heerlijk het bos in geweest. De tweede nacht had Chelsea blijkbaar heimwee, want mevrouw is de sloot over gesprongen en is verderop staan gaan grazen. Gelukkig hebben mensen haar opgemerkt en rond gebeld en is ze weer veilig thuis gekomen!

Afbeelding
Met haar maatje Mando (van mando @bokt) die er de tweede nacht niet bij was... Misschien ging ze wel op zoek naar hem :+

Afbeelding

Ondertussen bleven we wedstrijden starten en door trainen. We zijn het buitenseizoen geëindigd met 10 winstpunten in de L2.

Afbeelding

Afbeelding

Begin van de herfst vond ik haar niet fijn lopen en ik had er geen goed gevoel bij. Ik heb er een masseur bij gehaald en die bevestigde mijn gevoel. Ze zat behoorlijk vast achter in haar rug en we kwamen er achter dat mijn zadel te lang is... Na veel onderzoek heb ik besloten om een nieuw zadel aan te laten meten door Ninon Schutte (zadelatelier) en Chelsea lekker rust te geven en alleen wat longeerwerk te doen of lekker spelen in de bak.

Ook heeft ze een grondige behandeling gehad door een tandarts, want Chelsea heeft een behoorlijke overbeet waar gelukkig goed mee te leven is, maar wat wel extra aandacht nodig heeft.

Afbeelding

Over twee week komt Ninon en dan straks hopelijk weer lekker aan de slag!! Op naar een nieuw top jaar!!!!

Afbeelding


Mando

Berichten: 15637
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Mijn trots, mijn maatje, mijn alles!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 20:37

Jaaaaa daar hebben ze topper Chelsea.

Meis jullie hebben t super gedaan dit jaar.
We gaan in 2014 lekker samen knallen in het M1.

Je mag trots zijn op je vrolijke meisje.

Mando is ook blij met zijn dinnetje.

Wat jij van mij vindt mag je houden, het is niet van mij.

Siepie
Berichten: 5671
Geregistreerd: 28-10-09

Re: Mijn trots, mijn maatje, mijn alles!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 20:38

Ik snap dat je blij met haar bent, wat een prachtig dier! <3

_nathalia_

Berichten: 300
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: In Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 20:42

Mooi dier hoor, heeft ze nu wit in haar staart? Staat erg mooi :j

:¨·.·¨:
`·.
Nathalia
R.I.P. 26-07-2013

jolienvdb

Berichten: 529
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: België

Re: Mijn trots, mijn maatje, mijn alles!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 21:23

Aah ik herinner me nog jullie vorige topics en wat is het toch een suuuperknap paard :D Ksnap helemaal je Pennygevoel en daarvoor hoef je je toch eigenlijk helemaal niet te schamen, teken dat je écht geeft om haar :D
Kijk al uit naar jullie topics in 2014 :j

xxloois

Berichten: 31
Geregistreerd: 18-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 11:05

Hee wat toevallig!
Dit paard heb ik samen met wat vriendinnen los gevonden als 'wild paard' :') bij ruitercentrum het Fjordenpaard deze zomer hahahaha! Stond daar op z'n dooie gemakje naast het weiland.

timokyana

Berichten: 14317
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: klein durpke in NL, paardjes in belgenland.

Re: Mijn trots, mijn maatje, mijn alles!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 11:07

Een prachtig dier zeg! Mag je zeker trots op zijn ;-)

Astor

Berichten: 5603
Geregistreerd: 09-07-05
Woonplaats: Blaricum

Re: Mijn trots, mijn maatje, mijn alles!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 11:43

Gaaf dier zeg! Echt heel stoer! Jullie zijn erg leuk samen ook!

Lusitano

Berichten: 2895
Geregistreerd: 13-09-02
Woonplaats: Wormerveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 11:55

wat een enorm leuk dier, en fijn gereden!!

Ein Pferd auszubilden bedeutet nicht nur,dass man es zum Gehorsam erzieht,wie viele es meinen. Genauso wichtig ist es,dass das Pferd mit Freude macht,was man von ihm verlangt. (Nuno Oliveira)

www.landschapsstal.nl www.caballos-andaluces.com

ChelseaII
Berichten: 849
Geregistreerd: 24-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-13 14:47

Thanks voor jullie leuke reacties!

_nathalia_ schreef:
Mooi dier hoor, heeft ze nu wit in haar staart? Staat erg mooi :j


Ja, ze is een sabino met een echte rabicano staart :D Dus vier witte hoge benen, stekelharig, witte vlek onder de buik, witte staartwortel en een witte vlek onder de lip.

xxloois schreef:
Hee wat toevallig!
Dit paard heb ik samen met wat vriendinnen los gevonden als 'wild paard' :') bij ruitercentrum het Fjordenpaard deze zomer hahahaha! Stond daar op z'n dooie gemakje naast het weiland.


Wat ontzettend grappig zeg! Op dat moment vond ik het totaal niet grappig; ik kreeg 's ochtends een appje dat mijn paard ontsnapt was, dus ik kreeg echt een hartverzakking! Ze stond echt op haar dooie gemakje te grazen he? Haha, wat een tut is het ook!

jolienvdb schreef:
Aah ik herinner me nog jullie vorige topics en wat is het toch een suuuperknap paard :D Ksnap helemaal je Pennygevoel en daarvoor hoef je je toch eigenlijk helemaal niet te schamen, teken dat je écht geeft om haar :D
Kijk al uit naar jullie topics in 2014 :j


Dank je! Ik kan me inderdaad herinneren dat je eens eerder gereageerd had!

Rosanne__

Berichten: 144
Geregistreerd: 31-01-11
Woonplaats: Overijssel

Re: Mijn trots, mijn maatje, mijn alles!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 18:24

Wauw, ziet er echt super leuk uit!
En wat een mooie kleur heeft je paardje. Die van mij is ook zo gekleurd, alleen dan net een tikkeltje meer geloof ik! :D

Glitch

Berichten: 8457
Geregistreerd: 19-05-04

Re: Mijn trots, mijn maatje, mijn alles!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 18:30

Wat een leuk paard! Wat is haar afstamming?
Mooie combinatie samen!

Bloeme-Rose (Special D x Gribaldi)
Wieke (Ymte x Leffert)

ChelseaII
Berichten: 849
Geregistreerd: 24-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-13 18:40

Glitch schreef:
Wat een leuk paard! Wat is haar afstamming?
Mooie combinatie samen!


Haar papa is Welt Hit II en mama's papa is Freestyle.


Lindee

Berichten: 2928
Geregistreerd: 22-09-08
Woonplaats: Zwolle

Re: Mijn trots, mijn maatje, mijn alles!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 18:55

Wat een prachtig paard en wat vormen jullie een mooie combinatie! :))

Ik dacht al, wat komt die omgeving/bak me bekend voor, is in Oostwold, of niet?
Je ex-stalgenootje is namelijk een vriendin van mij, ben wel eens mee geweest en bij haar kun je inderdaad heerlijk buiten rijden!

Qwillion

Berichten: 1060
Geregistreerd: 22-03-10

Re: Mijn trots, mijn maatje, mijn alles!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 19:01

Wat een leuk Topic overzicht. mooi luxe paardje heb je. schrik alleen van die tandarts foto; de gebitsklem dat ie zo extreem wijdt open staat of lijkt dat zo????

ChelseaII
Berichten: 849
Geregistreerd: 24-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-13 21:13

Lindee schreef:
Wat een prachtig paard en wat vormen jullie een mooie combinatie! :))

Ik dacht al, wat komt die omgeving/bak me bekend voor, is in Oostwold, of niet?
Je ex-stalgenootje is namelijk een vriendin van mij, ben wel eens mee geweest en bij haar kun je inderdaad heerlijk buiten rijden!


Dank je! Ja, is inderdaad in Oostwold! Wat grappig zeg dat jij haar kent! Ja, je kunt daar super heerlijk buiten rijden!

Arjan1983 schreef:
Wat een leuk Topic overzicht. mooi luxe paardje heb je. schrik alleen van die tandarts foto; de gebitsklem dat ie zo extreem wijdt open staat of lijkt dat zo????


Ik denk dat het zo lijkt. Dit is een erg ervaren tandarts (Julius Peters), dus die zal wel weten wat hij doet :D . Ze heeft een extreme overbeet, dus wel belangrijk dat hij overal goed bij kan komen.

Nynke_Mandy

Berichten: 3946
Geregistreerd: 29-05-11
Woonplaats: Kloosterburen (GR.)

Re: Mijn trots, mijn maatje, mijn alles!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 18:31

Gaaf paard :))

Sylvester EINDSTAND Dressuur B+13 L1+19 L2+11 M1+3 Springen BB+2 | Mandy L1+5 eindstand onderling
[EJL-ITP] Mijn laatste jaar met schimmel Sylvester.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers