Mijn trots,steun en vriendinnetje en ik door de jaren heen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chivaldi
Berichten: 3540
Geregistreerd: 05-10-08
Woonplaats: Zeeuws-vlaanderen

Mijn trots,steun en vriendinnetje en ik door de jaren heen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-13 17:15

Nu ik alle topics hier voorbij zie komen vond ik het toch wel is tijd voor een topic van mijn paard!

op 1 december 2011 werd ze van mij: Chloé, toen een 3 jarige merrie van Vivaldi, 1.72 hoog
Ze was geen liefde op het eerste gezicht maar gaf vooral een goed gevoel met rijden en ik besloot het te proberen en te zien waar we eindigden.

Eenmaal thuis veranderde ze van een lief braaf 3 jarig paard in een spookje, ze deed niets anders dan staken,bijten,slaan enz. Ik heb haar helemaal na laten kijken maar was niets te vinden dus dat werd doorzetten...

Hier had ik haar net:
Afbeelding

We reden af en toe is een wedstrijdje mee in de B maar ze bouwde teveel spanning op tijdens de proeven waardoor ze niet fijn liep. Maar we trainden op het gemakje verder. Ze ging mee naar school,trainden veel op andere locatie en als ik met paarden van het werk op pad ging nam ik haar ook vaak mee als trainingspaard.

Dan een kleine sprong in de tijd, in mei 2012 maakte Chloé een ongelukkige val in de weide, in eerste instantie leek ze alleen wat last te hebben van haar been dus ik begon met koelen,boxrust en na 2 weken rustig aan terug wat stappen en licht werk. Ze liep terug goed maar haar spronggewricht bleef dik,waarna ik terug de dierenarts belde. Deze heeft buigproeven gedaan,gekeken op het harde en zachte maar er was niks te zien dan alleen vocht in haar spronggewricht. Toch vertrouwde hij het niet en we besloten om foto's te maken, ze had een stukje van haar spronggewricht afgebroken en een splinter aan haar kogel. Ze moest zo snel mogelijk geopereerd worden. Mijn arme meisje heeft die 3 weken gewoon door gelopen zonder ook maar iets te laten merken... De operatie verliep goed en na een dag op de kliniek brak ze daar zo danig de boel af dat ze besloten haar maar mee te geven naar huis

Begin juli was het zo ver ik zou er terug op kunnen na weken opbouwen en afzien met mijn erg frisse merrie. Ik besloot er op een zondag op te gaan omdat het dan rustig was op stal. Maar helaas die dag is nooit gekomen. Vrijdag 6 juli 2012 de vrijdag voor dat ik op haar zou gaan kreeg ik een ongeluk met een paard van het werk. Ik sloeg achterover en kwam thuis te zitten met een meniscus die compleet doormidden was. De artsen zeiden toen over 3 maanden kan je pas weer lopen waarop ik eigenwijs riep dat ik over een maand weer in het zadel zat! Maar dat bleek niet zo te zijn, bij verdere onderzoeken bleek dat ik een hersenkneuzing had opgelopen en hierdoor blijvende schade zou houden. Toen dacht ik nog dat het allemaal wel mee zou vallen maar de doktoren zeiden mij dat ze me niet meer in het zadel zagen zitten. Mijn wereld stortte in en heb op het punt gestaan haar te verkopen omdat ik het zielig vond haar te laten staan en af en toe maar is te longeren.

In de tussen tijd zijn we verhuisd van stal en ik heb haar daar lekker verder gelongeerd en verder mocht ze genieten op de weide,gek doen in de sneeuw en genoot ze van een borstel beurt
Afbeelding
Afbeelding

en natuurlijk moest ze ook laten zien hoe stout ze kon zijn }>
Afbeelding

Toen ik eenmaal uit het gips was en enigszins kon lopen besloot ik erop te gaan zitten en wel te zien waar we zouden eindigen... Met zijn 3en hebben ze me op haar getilt, ze stond toen inmiddels bijna een jaar stil maar ze deed geen stap verkeerd!
Afbeelding

Langer dan 5minuutjes hield ik het niet vol van de pijn maar zodra ik de kans kreeg zat ik erop, al was het maar voor 5 minuutjes, even dat gevoel dat ik het allemaal wel kon!
Afbeelding

Toen ik het wat langer volhield nam ik haar vaak mee naar het bos om daar lekker een ritje te stappen, even weg, er samen tussenuit en gewoon genieten!
Afbeelding

Ik besloot de macrider cup mee te rijden ookal wist ik dat die eigenlijk niet haalbaar was, gezien ik ze nog maar een keer of 8 had gereden maar we gingen er voor!
Afbeelding

Hierna had ik nogsteeds heel veel pijn en kwam in een revalidatiecentrum terecht en mijn meisje kwam dus weer stil te staan ;(

Eind juni besloot ik haar terug op te pakken en wel te zien tot waar we zouden komen, zouden het terug wedstrijden worden of enkelt stapritjes? Het maakte me niet uit, iedere dag in het zadel was er 1 en daar moest ik van genieten!

We reden Zeeland outdoor en startte daar gelijk onze eerste keer L1 , ze was zo ontzettend braaf!
Ik was enorm bang en onzeker maar ze sleepte me er al die dagen doorheen, wat was ik trots!

Intussen ben ik begonnen met lessen bij D.ominique Fillion die me enorm goed kon helpen met mijn probleem en me enorm veel vertrouwen gaf!
Afbeelding

In augustus deed ik mee aan het Zeeuwse kampioenschap, gewoon omdat ik dat wilde, we waren er totaal niet klaar voor maar ik ging voor het plezier...
Ze heeft zich alle 3 de dagen daar helemaal gegeven, ze heeft me gered in de ring,mij geholpen en is tot het laatste moment voor me gegaan. We behaalde een 10e plaats van +/- 25 deelnemers en dat was voor mij goed genoeg.
Afbeelding
Afbeelding

Rond die periode kreeg ik ook een definitieve diagnose : blijvende hersenschade met als gevolg dat mijn gehele linkerkant gevoelloos is en ik daar in maar 30% kracht heb waardoor het rijden absoluut niet makkelijk was omdat ik totaal geen balans heb.
Chloé snapte er soms helemaal niks van, maar deed altijd haar best. Van de eerste tot de laatste minuut geeft ze zich iedere keer weer.
Afbeelding

Ze is voor mij heel speciaal , zonder haar zat ik niet terug in het zadel en reed ik zeker geen wedstrijden meer...
Elke keer red ze me weer in de ring als ik het niet meer kan, iedere keer vergeeft ze het me weer dat ik links geen hulpen kan geven.
Ze gaat voor me door het vuur en ik geloof in haar!
Afbeelding

Aanstaande zaterdag heb ik classificatiekeuring voor de aangepaste sport en dan zien we wel weer verder!
Inmiddels start ik haar succesvol in het L2 en rijd ik de selecties mee voor het Indoor kampioenschap

Ons motto: Genieten van elke dag in het zadel en niet opgeven,derest komt vanzelf :o
Afbeelding
Afbeelding



Respect als je het helemaal hebt gelezen :o
Een berichtje zou leuk zijn :D

Maydine

Berichten: 4472
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: De Achterhoek

Re: Mijn trots,steun en vriendinnetje en ik door de jaren heen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 17:19

Wat een prachtig overzicht en jeetje meis wat heb jij/jullie al een hoop mee gemaakt in korte tijd. Hopelijk gaan jullie je ritme weer vinden! Vind jullie een hele leuke combinatie om te zien zo op de foto!
Succes en vooral veel plezier samen! :)

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 17:25

Jeetje wat een lange weg hebben jullie afgelegd zeg! Is er nog een kans dat die gevoelloosheid nog wat verbeterd of blijft het zo als het nu is? Mijn moeder heeft vergelijkbare klachten na een hersenkneuzing, ik weet helaas van dichtbij hoe het is.

Heel veel plezier samen! +:)+

betadine

Berichten: 3241
Geregistreerd: 19-08-10
Woonplaats: Belgie

Re: Mijn trots,steun en vriendinnetje en ik door de jaren heen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 17:31

Waaw respect dat je het allemaal nog doet en dat je al die tijd je paardje gehouden hebt.
Prachtige foto's ook. Moet wel een heel naar ongeluk geweest zijn :(:)

Hiltje86
Berichten: 221
Geregistreerd: 27-09-09
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 17:34

Wauw wat een verhaal en wat een superpaardje dat ze zo braaf is!!! Heel veel succes samen!

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 17:36

Wow heb je verhaal gelezen, wat een doorzetter ben jij en wat een geweldige steun is je paardje!
Mooie foto's. Veel plezier samen!

jabbie
Berichten: 466
Geregistreerd: 20-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 17:40

Respect dat je er zo mee om weet te gaan!

chivaldi
Berichten: 3540
Geregistreerd: 05-10-08
Woonplaats: Zeeuws-vlaanderen

Re: Mijn trots,steun en vriendinnetje en ik door de jaren heen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-13 17:57

Iedereen bedankt voor de lieve reacties! Doet me echt goed!
@Imre: Gevoelloosheid en verminderde kracht zal altijd blijven.
@Betadine: ik heb vaak overwogen om haar weg te doen omdat ik het niet eerlijk vond tegenover haar, ook in de periode dat ze om moest leren gaan met het feit dat ik links geen hulpen kan geven vond ik het niet eerlijk, maar ze gaf zelf aan dit te kunnen en was happy. Ik ben altijd heel eerlijk naar haar toe geweest,als het haar teveel werd stopte ik!

AROON_IEFKE
Berichten: 1
Geregistreerd: 25-11-13

Re: Mijn trots,steun en vriendinnetje en ik door de jaren heen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 18:05

Waauuuw...
wat een verhaal, echt knap dat je door gezet hebt!!
wat een topper heb je (aan de foto's gezien)
veel plezier en Suc6 samen :o /3

chivaldi
Berichten: 3540
Geregistreerd: 05-10-08
Woonplaats: Zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-13 18:09

Dankjewel :o

Meloen

Berichten: 4188
Geregistreerd: 02-05-07
Woonplaats: Hoogeveen

Re: Mijn trots,steun en vriendinnetje en ik door de jaren heen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 18:18

Je bent een doorzetter! Het is een prachtige overzicht geworden.

chivaldi
Berichten: 3540
Geregistreerd: 05-10-08
Woonplaats: Zeeuws-vlaanderen

Re: Mijn trots,steun en vriendinnetje en ik door de jaren heen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-13 18:22

Dankjewel Dagmar :)

Vera12_10

Berichten: 123
Geregistreerd: 15-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 18:28

Wauw! Wat heftig om dat zo mee te maken, maar aan de andere kant enorm knap dat jij en je paardje elkaar erdoorheen helpen! Hopelijk kunnen jullie nog lang van elkaar genieten!

Siepie
Berichten: 5671
Geregistreerd: 28-10-09

Re: Mijn trots,steun en vriendinnetje en ik door de jaren heen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 18:32

Wat een verhaal! Ik heb respect voor jouw doorzettingsvermogen! _O_

Annabel

Berichten: 4869
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 18:32

Wat een heerlijke foto's Michelle :+: je bent een topper en jullie samen zijn een geweldig team! <3 ik weet zeker dat het helemaal goed komt met jullie!

chivaldi
Berichten: 3540
Geregistreerd: 05-10-08
Woonplaats: Zeeuws-vlaanderen

Re: Mijn trots,steun en vriendinnetje en ik door de jaren heen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-13 18:34

dankjewel voor alle lieve reacties <3

_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 19:00

Wauw, heftig!!!!! Maar mooi dat je nog kan doen waar je plezier uit kunt halen, kan me voorstellen dat je leven aardig is ingestort?!?!

Ik wil jullie heel veel plezier wensen met elkaar! Wat fijn dat je paardje zo voor je door het vuur gaat, dat is echt af te lezen aan je verhaal!!!!

Zet hem op meid!!!

jes_sam

Berichten: 1064
Geregistreerd: 06-10-09

Re: Mijn trots,steun en vriendinnetje en ik door de jaren heen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 19:17

Wow wat een heftig periode hebben jullie achter de rug! Respect voor je doorzettingsvermogen! Je hebt haar lekker aan het lopen. Heel veel plezier nog en geniet van je topper!!

Deveneyyy
Berichten: 214
Geregistreerd: 11-06-13

Re: Mijn trots,steun en vriendinnetje en ik door de jaren heen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 19:37

Respect voor wat jullie hebben meegemaakt! Super!

Lindee

Berichten: 2928
Geregistreerd: 22-09-08
Woonplaats: Zwolle

Re: Mijn trots,steun en vriendinnetje en ik door de jaren heen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 20:11

Wow wat ben jij een doorzetter! Wat een heftige periode hebben jullie doorgemaakt, respect hoe je toch hebt doorgezet. Je hebt haar goed aan het lopen en ik wens je succes en vooral heel veel plezier met je paardje! :)

VIP_1

Berichten: 638
Geregistreerd: 15-06-07
Woonplaats: St. Michielsgestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 20:19

Wat een prachtig en ontroerend verhaal en wat fijn dat jullie zo gelukkig worden van elkaar.
Veel succes in de toekomst en hopelijk ga je samen nog veel mooie momenten beleven,
jullie zijn echt een hele mooie combinatie.

Hygge
Berichten: 2856
Geregistreerd: 30-06-11

Re: Mijn trots,steun en vriendinnetje en ik door de jaren heen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 20:29

Wat een verhaal! Diep respect voor jullie beide _/-\o_ _/-\o_

chivaldi
Berichten: 3540
Geregistreerd: 05-10-08
Woonplaats: Zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-13 20:33

wow zoveel lieve reacties! ik twijfelde enorm of ik wel een topic moest plaatsen vanwege negatieve reacties die ik misschien zou krijgen :o ontzettend bedankt allemaal!

harrie_x

Berichten: 9
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 21:31

Jeetje wat een ontroerend verhaal.. Wat ben jij een doorzetter zeg, echt super knap!! Jullie zien er echt uit als een super sterk team samen! Heel veel succes in de toekomst. :))

chivaldi
Berichten: 3540
Geregistreerd: 05-10-08
Woonplaats: Zeeuws-vlaanderen

Re: Mijn trots,steun en vriendinnetje en ik door de jaren heen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-13 22:14

dankjewel! ontzettend lief!