Goede, gezonde kookboeken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Jasmijn_

Berichten: 1577
Geregistreerd: 05-12-04
Woonplaats: Arnhem

Goede, gezonde kookboeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-13 17:11

Hoi allemaal,

Zoals de titel al zegt ben ik op zoek naar goede, gezonde kookboeken. Ik wil mijn boeken -en receptenverzameling eens gaan uitbreiden met wat inspirerende boeken over eten en gezondheid.

Op dit moment heb ik alleen nog het boek 'Voedingssupplementen; de goede, de slechte en de allerbeste'.
Op mijn verlanglijstje staan momenteel beide kookboeken van Amber Albarda en het boek 'superfoodrecepten' van Jesse van der Velde.

Kennen jullie nog boeken in deze trant waarvan je zegt 'die moet je echt hebben!'? Ik ben zelf vegetariër dus mochten er gouden kookboeken in deze stijl zijn dan zijn ideeën ook meer dan welkom, maar voor geweldige algemene kookboeken houd ik me ook zeker aanbevolen.

:¨·.·¨:
`·. Solero :+:

Op zoek naar een goede fotograaf? --> http://www.johnnyvanbergen.nl
Jouw paard op een bekende kalender? --> http://www.bokt.nl/markt/ad/120829/paar ... r-kalender


_Noor

Berichten: 5417
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Goede, gezonde kookboeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 17:15

Het voedselzandloper kookboek

en Koken zonder pakjes en zakjes zijn ook leuke boeken :)

ORUN gediplomeerd

Many
Berichten: 8275
Geregistreerd: 30-10-04

Re: Goede, gezonde kookboeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 17:30

Ik ben zelf erg fan van Veg! van Hugh Fearnley-Whittingstall. Niet per sé toegespitst op gezond koken, maar wel helemaal vegetarisch. En omdat de groenten in alle gerechten de hoofdrol spelen (en hij ook veel peulvruchten gebruikt), vallen de recepten toch al snel in de categorie 'gezond'. Zelf bouw ik recepten ook vaak om naar gezonde varianten: zo staat in Veg! in sommige recepten witte bloem, maar dat vervang ik dan gewoon voor speltmeel.
Het fijne aan Veg! vind ik dat er weinig 'rare' ingrediënten of kruiden gebruikt worden. Het meeste heb je vaak wel standaard in je keukenkastje staan (als je een beetje van koken houdt tenminste).

Van de beide boeken van Amber Albarda vind ik de eerste trouwens de beste. Dus mocht je er eerst eentje willen kopen, dan zou ik voor die gaan. Staat ook wat meer achtergrondinformatie in over wat bepaalde voeding doet met je lichaam. Dan snap je het hoe en waarom achter haar adviezen en denkwijze dus iets beter!

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Re: Goede, gezonde kookboeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 21:23

Koken met Karin, zonder pakjes en zakjes is een aanrader.
Ik wil deel 2 ook nog graag hebben en ook Besparen met Jamie, de voedselzandloper, Superfoodrecepten, (H)eerlijk, OERsterk koken, Oergondisch genieten, Hallo Paleo.... En zo zijn er nog wel meer. :)

Kijk niet om naar wat is geweest,
leer te leven met vreugde, zorgen en pijn,
kijk naar morgen, een nieuwe dag waarin je gelukkig kan zijn

secricible

Berichten: 25692
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Goede, gezonde kookboeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 10:47

Puur gezond van karin hoenderbos. Ik heb hem zelf niet, maar hoor er onder collegas goede verhalen over, dus hij staat hier op het lijstje nu!

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 10:48

Kookboeken van Gwyneth Paltrow en Sophie Dahl.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

lisanne87

Berichten: 1041
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 10:52

Amber Albarda

Bhriseis

Berichten: 6869
Geregistreerd: 22-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 10:52

Veg! is inderdaad een heel leuk boek! Gewoon met basisingrediënten op een andere (en heerlijke manier) met groenten omgaan :)

Sofie Dahl heeft erg 'bewuste' recepten, waarin ze vaak teruggrijpt naar gezonde ingrediënten. Ze heeft zo'n lieve boeken <3

There is a crack in everything. That's how the light gets in.

Niwla

Berichten: 4114
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 10:55


Al·win; (m) - Edele Vriend - 09.05.2004 ~ 27.09.2013.

Diesel; Ever thine, ever mine, ever ours.





Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 86 bezoekers