Tinker is beste maatjes met mijn geitjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Loez1986

Berichten: 137
Geregistreerd: 19-11-13

Tinker is beste maatjes met mijn geitjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-13 08:57

Dit is Savannah.
Een tinker merrie van 2,5.
Ze staat al 1,5 jaar bij mijn 2 wallische geitjes woezel en pip.
Het zijn dikke maatjes.
Als ik de geitjes uit de wei haal begint Savannah te hinniken en te rennen.
Maar als ik Savannah meen neem voor training dan mekkeren de geiten net zolang tot dat ze weer terug is...
Super leuk alleen wel 1 probleem..
Ik zou zo graag lange manen hebben maar Savannah slaapt altijd liggend...
De geiten gaan er dan tegen aan liggen maar wannee savannah dan op staat blijven ze met hun horens in de manen van Savannah hangen. Waardoor ze er regelmatig een plukje uittrekken..
Afbeelding


Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: Tinker is beste maatjes met mijn geitjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 09:04

staat ze alleen maar met 2 geitjes?

Loez1986

Berichten: 137
Geregistreerd: 19-11-13

Re: Tinker is beste maatjes met mijn geitjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-13 09:10

Nou ze staat alleen op de kinderboerderij in Uden maar ze mag enkele keren per week spelen bij 2 andere paardjes.. Z'n 4 x per week komt de 2 uur in een weide te staan met 2 andere paardjes..
Maar daar geeft ze gek genoeg niet veel om...

silvia58

Berichten: 1825
Geregistreerd: 05-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 09:12

Caira schreef:
staat ze alleen maar met 2 geitjes?


Oh..oh.....voel ik nu weer een rel-topic aankomen :=

HARTSTIKKE leuke foto TS :) :) :) :)

en ga je nu niet verdedigen +:)+

Loez1986

Berichten: 137
Geregistreerd: 19-11-13

Re: Tinker is beste maatjes met mijn geitjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-13 09:14

Nee hoor ik ga me zeker niet verdedigen ik weet zeker dat er veel paardjes jaloers zijn op het leventje van Savannah...

Shirley

Berichten: 26860
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 09:19

Zeker een schattige foto !

Maar ben het er ook roerend mee eens dat een paardje ( en zeker zo'n jong dier ) bij soortgenoten hoort te staan -O-

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
A bird sitting on a tree is never afraid of the branch breaking,

because her trust is not on the branch but on her own wings.

Always believe in yourself !

VandeMol
Berichten: 1787
Geregistreerd: 29-02-08

Re: Tinker is beste maatjes met mijn geitjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 09:21

Savannah heeft toch maatjes ?
Of het nou een paard , een koe , schaapjes of geitjes zijn , ze staat in ieder geval niet alleen .

Mijn advies voor de manen zou zijn , hou ze vooral klitvrij.
Dan blijven de hoorntjes er minder in vasthangen !

succes , ik vind het geweldig om te zien zo op de foto !

Kleinschalige hobbyfokkerij in Zuid-West Frankrijkhttps://www.facebook.com/tinkersenfriezenvanlabesse/

Loez1986

Berichten: 137
Geregistreerd: 19-11-13

Re: Tinker is beste maatjes met mijn geitjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-13 09:25

Doe ik ook ik pluis der manen 2 x per dag uit.. Beide keren als ze lekker aan het eten is.. Ze staan op een kinderboerderij waar ze tussen 11.00 en 17.00 open zijn.. Er zijn altijd bezoeker die haar aaien en knuffelen. Ik zelf ben er voor en na die tijd dus ze komt echt geen aandacht te kort.. En voor de speel momentjes gaat ze naar mijn vriendin 600 m verder op.. Ik drink daar koffie en zei speelt met de 2 andere paarden... Maar als ik weer in beeld kom dan is ze erg snel om weer terug naar der eigen weitje te gaan...
Dus volgens mij heeft ze het prima naar haar zin...

capopjekop

Berichten: 30614
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Tinker is beste maatjes met mijn geitjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 09:30

Wat een schattige foto zeg! Handig voor de geiten zo'n verplaatsbaar klimtoestel :D

Verder vind ik niet dat geiten een ponymaatje kunnen vervangen. Mijn pony's hadden een schaap waar ze wel een soort van vriendschap mee hadden (die sliep tussen hen in in de stal, de andere schapen bleven buiten in de wei). Maar toch was de band met dat schaap heel anders dan de pony's onderling. Persoonlijk vind ik dat een paard altijd een maatje van zijn eigen soort moet hebben. Een geit is beter dan niets en een dier legt zich snel bij zijn situatie neer, maar dat wil niet zeggen dat ze in een andere situatie niet beter af kan zijn. Zelf heb ik mijn pony op jonge leeftijd ook een tijd alleen gehad. Nu is het een dominant krengetje naar andere pony's toe. Ze is enorm opgeknapt toen mijn eerste shet erbij kwam (terwijl ze er niet echt ongelukkig uitzag ofzo). Voor mij nooit meer kuddedieren alleen houden. Maar goed, dat is mijn mening.

Loez1986

Berichten: 137
Geregistreerd: 19-11-13

Re: Tinker is beste maatjes met mijn geitjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-13 09:37

Klopt maar helaas heb ik nu nog niet de mogelijkheid om er een 2e bij te nemen.. Vandaar ook de uitstapjes naar de 2 andere paardjes...
Wie weet volgend jaar.... Mijn Hersens ratelen er al langer over... ;-)

Shirley

Berichten: 26860
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 09:39

Het is toch ook een totaal ander diersoort ?
't Is dat ze ook hooi en gras eten ... maar qua gezelschap kun je 'm dan net zo goed tussen de baardagamen zetten.

Waarom zet je haar niet gewoon lekker bij die vriendin in de wei ?
Dan krijgt ze ook de kans om aan die paarden te wennen en deel uit te maken van een kudde(tje), lijkt me een stuk lekkerder voor haar dan op zo'n kinderboerderij.

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
A bird sitting on a tree is never afraid of the branch breaking,

because her trust is not on the branch but on her own wings.

Always believe in yourself !

VandeMol
Berichten: 1787
Geregistreerd: 29-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 09:42

silvia58 schreef:
Caira schreef:
staat ze alleen maar met 2 geitjes?


Oh..oh.....voel ik nu weer een rel-topic aankomen :=

HARTSTIKKE leuke foto TS :) :) :) :)

en ga je nu niet verdedigen +:)+


Ik denk dat je gelijk gaat krijgen !

Kleinschalige hobbyfokkerij in Zuid-West Frankrijkhttps://www.facebook.com/tinkersenfriezenvanlabesse/

joeluna

Berichten: 2588
Geregistreerd: 17-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 09:48

Mensen, ze heeft dit topic volgens mij niet geplaatst voor commentaar over of de tinker niet met soort genoten moeten samen staan.

Ik vind het er super schattig uit zien met de geitjes, de tinker mag regelmatig met andere paarden spelen en komt geen aandacht tekort. Super toch? :D Er zijn zat pony's die hele dagen helemaal alleen staan, zonder een maatje en zonder aandacht. ;(

Loez1986

Berichten: 137
Geregistreerd: 19-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-13 09:50

Helaas gaat dat niet die weide is echt te klein voor 3 paarden...
En daar komt bij dat haar paarden alleen overdag enkele uren op de weide staan en voor de rest op stal.. Mijn tinkertje staat 24 uur buiten met een flinke inloop stal...

Ach ik zie dit totaal niet als een rel!
Iedereen doet wat die kan om het beste voor je paardje te regelen...

De een heeft z'n paard 24 uur opstal staan en is daar blij mee
De ander heeft een paard 24 uur per dag in een kudde staan en doet er verder niets mee
En de ander heeft hem op een kinderboerderij staan waar ze veel geknuffeld word...
En er zijn nog heel veel andere varianten... ;-)

Als je maar het beste met je beestje voor hebt..

capopjekop

Berichten: 30614
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 09:52

@ Joeluna: Bokt is een discussieforum. Mensen mogen hun mening geven. Ik vind dat de meningen in dit topic tot nu toe netjes en respectvol gebracht worden, dan moet het gewoon kunnen. Ik geef alleen mijn visie op deze situatie, ik val de ts nergens aan. En dat er paarden zijn die het erger hebben vind ik persoonlijk geen reden. Die zijn er altijd en je moet het bij jezelf houden en niet naar anderen gaan kijken :)

Jammer dat het bij je vriendin te klein is. Zou anders perfect geweest zijn voor je paardje lijkt mij.

joeluna

Berichten: 2588
Geregistreerd: 17-01-13

Re: Tinker is beste maatjes met mijn geitjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 09:54

Ze vraagt toch niet: "mensen, wat vinden jullier er nou van''
Maar goed, maakt niet uit. Let it go O:)

Shirley

Berichten: 26860
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 09:55

Dat commentaar krijgt ze er zo maar gratis bij :D

En dat andere dieren het slechter hebben, is toch geen reden om voor dit diertje niet naar een betere situatie te streven :?

Dat heeft inderdaad niks met rellen te maken.

Jammer dat de wei te klein is, TS, dat had fijn geweest :j
En een klein shetje erbij ?

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
A bird sitting on a tree is never afraid of the branch breaking,

because her trust is not on the branch but on her own wings.

Always believe in yourself !

CaVaLaPhoto

Berichten: 1618
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Heythuysen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 09:58

Mm.. lastige situatie wat de manen betreft. Zou bijna zeggen hengstenvlecht of iets dergelijks, wat hoog op de hals blijft. Maar ja.. wat als ze dan net in dat ene vlechtje blijven hangen met hun hoorntjes? Of dat vlechtje goed oprollen en vast zetten dat het niet los kan. Maar denk dat klitvrij en los houden het beste is, wat eerder al genoemd is. Meer ideeën heb ik niet :P
Grappig dat je Tinker de geitjes en haar eigen wei verkiest boven haar soortgenootjes waar ze vaak bij op visite komt.

Loez1986

Berichten: 137
Geregistreerd: 19-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-13 10:00

Nou ik ben heel blij met waar ze nu staat.. We zijn idd aan het kijken wat oplossingen kunnen zijn...
Maar op de kinderboerderij kan er geen paardje meer bij... En ze verkiest echt de geitjes boven de andere paarden...

Maar ik vind het zelf nog niet zo verkeerd ze staat toch ook op zaterdag en zondag en de woensdag middag bij andere paarden... Paarden die op een stalling staan staan ook vaak de halve dag alleen in de stal en gaan af en toe naar buiten met een groepje...
Voor nu is dit voor mij de beste oplossing en zo slecht heeft ze het niet..

En ik weet dat het groepsdieren zijn. Maar de ideale situatie is niet altijd voor ogen te krijgen.

tengeltje11
Berichten: 7080
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 12:15

Ik geloof nu geen bal van het feit dat ze geitjes verkiest boven een paardenvriendje.zoiets maken mensen zichzelf wijs om hun geweten te sussen.
Idem als dingen zeggen van 'er zijn paarden die het minder hebben',das net zoiets.

Paardengezelschap is een van de grootste basisbehoeften van een paard en staat ver boven aandacht van mensen.
Dat je paard naar jou komt als ze bij andere paardjes staat,zou mij zorgen baren,het hoort niet,mensen vinden het lief en schattig,maar daar is je paard echt niet gelukkiger mee,je paard is pas echt gelukkig met een paardenvriedje.

En ja,hier komt de kudde ook kijken als ik aankom,maar das niet om mij te zien,das omdat ik gelinkt wordt aan voer.

jorretje

Berichten: 3992
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Blaricum

Re: Tinker is beste maatjes met mijn geitjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 12:21

Wat een lieve foto!
Leuk bont gezelschap zo!
Tja ik ben zelf fan van cowboy magic, helpt een hoop tegen klitten, het haar wordt ook gladder.
anders zou je en halsdeken over de manen kunnen doen om ze te beschermen, maar dat lijkt me een beetje overdreven.

:¨·.·¨:
`
·. Gijs van de Hertoghoeve
Gijs staat ter dekking via KI Gijs op facebook
viewtopic.php?f=250&t=1873568

Onali

Berichten: 18381
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 12:21

loveskiara schreef:
Grappig dat je Tinker de geitjes en haar eigen wei verkiest boven haar soortgenootjes waar ze vaak bij op visite komt.



Dieptriest eigenlijk. Ze snapt niet dat dit haar soortgenoten niet zijn. Ze ziet de geitjes als eigen en herkent de andere paarden niet als paard zijnde.

TS, leuk om excuses te zoeken om het goed te praten.
Feit is dat paarden met andere paarden horen te staan. Al helemaal opgroeiende en jonge paarden.
Dan had je geen paard moeten nemen als je niet in de basisbehoefte kan voorzien :n

Black is the colour of my true love's hair

Loez1986

Berichten: 137
Geregistreerd: 19-11-13

Re: Tinker is beste maatjes met mijn geitjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-13 12:29

Als je niet weet waarom een paard op welke plek staat moet je niet oordelen!
Ze staat nu sinds 4 mnd alleen.. Daarvoor heeft ze altijd bij haar moeder en zusje en de 2 geitjes gestaan..dus ze kent wel zeker haar soort genoten. Door de scheiding heb ik 2 paarden moeten verkopen en op de 3 maneges in de buurt was geen plaats.. Dit is zoals hier boven al enkele malen beschreven staat ben ik aan het uitkijken en aan het nadenken over een andere oplossing..
Maar ik durf je 100% te garanderen dat mijn paardje een heel gelukkig dier is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 12:30

Ik heb altijd het idee dat ik mijn paard mishandel als ik al het commentaar op bokt zie, maar weet je hóeveel paarden er in nederland de hele dag op stal staan? ik weet zeker dat een groot deel van de bokkers hun paard gewoon op een manege heeft en lekker de hele dag op stal, of dan staan ze op de wei maar dan alleen... ik denk dat alles altijd beter kan, maar soms zijn daar de middelen nu eenmaal niet voor, ik denk dat TS natuurlijk het beste voor haar paard wil, en ik denk dat ze dat ook probeert :)

waarom áltijd een discussie over een vraag van een TS beginnen wat over een totáál ander onderwerp gaat? wat een gezeur steeds, TS heeft aangegeven de middelen (nog) niet te hebben om de situatie wb kuddegenootjes te verbeteren, láát het dan! 538286438246238 extra keer dat zeggen heeft echt geen zin hoor!

TS, mijn paard staat niet bij geitjes en heeft korte manen, ik zou indd cowboy magic proberen en misschien haar manen in een hengstenvlecht vlechten?

Depende

Berichten: 3513
Geregistreerd: 19-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 12:32

1 van mijn pony's is ook gek met 1 van onze geiten, de ander vind de geiten maar niets, maar ja hij is dan ook bijna even groot als zij en heeft geen hoorns :=

Het ziet er schattig uit zo, ik zou er zelf ook niet voor kiezen, maar goed zo komen er wel meer dingen voorbij op bokt waar ik niet voor zou kiezen. Goed voor de manen dan, ik smeer er vooral veel anti klit in, Cowboy Magic of serum van de action. Die van de action werkt naar mijn idee wel iets minder, maar is echt een stuk goedkoper.

"Life, man. I can't guarantee perfection, but I can guarantee intrigue."

Because friends don't waste wine when there's words to sell


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 11 bezoekers