Aanvaring met jongeren gehad

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Mieke_Cunna

Berichten: 2633
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Gelderland

Aanvaring met jongeren gehad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-13 21:35

Nu al zwaar gefrustreerd van jongeren die vuurwerk afsteken en richting mijn hond gooien! Ik ben daarnet echt uit de pan gevlogen van woede. Het was in een donker park, Bo beschermde mij en werd nogal boos op die jongeren en greep er 1 aan zijn broekspijp. Ik gaf een schreeuw af en Bo liet los en kwam direct naast mij staan waarop ik er 1 aan zijn jas greep en streng toe sprak dat ik NU de politie ging bellen. Die andere 2 dropen af, heb ze maar laten gaan omdat Bo weer pogingen ging maken zijn tanden erin te zetten. Klote tijd, rot vuurwerk maar vooral de combinatie van opvoeding en vuurwerk. Ik hoop dat ze zo geschrokken zijn, ik tenminste wel, niet van het vuurwerk maar van het beschermingsgehalte van Bo! Hij werd echt zo boos! Eng gewoon.
Voor de goede orde: Bo loopt los, is op uitspattingen na prima aan de hulpen, super sociaal en loopt met verlichting dus was wel zichtbaar.

Wanneer een probleem je pad kruist, verander dan je richting maar niet je bestemming. (Ellies)
Pluto ❤️


luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Aanvaring met jongeren gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 21:38

Vuurwerk en dieren is geen goede combinatie.
Let wel op dat wanneer je hond iemand bij jij in de problemen kan komen.

[o]

Mieke_Cunna

Berichten: 2633
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Gelderland

Re: Aanvaring met jongeren gehad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-13 21:45

Klopt, dit is mij bekend. Daarom koos ik er ook voor na een strenge toe spraak weg te lopen omdat Bo zo boos was. Ik ga niet het gevaar lopen dat mijn hond problemen krijgt door iets wat hem word aangedaan, dan vind ik dat ik hem als baas moet beschermen.

Wanneer een probleem je pad kruist, verander dan je richting maar niet je bestemming. (Ellies)
Pluto ❤️

Siepie
Berichten: 5671
Geregistreerd: 28-10-09

Re: Aanvaring met jongeren gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 21:48

Belachelijk hoe asociaal jongeren tegenwoordig zijn. Ze denken gewoon niet na en kunnen de gevolgen niet overzien. Ouders moeten beter op hun kinderen letten :j

Goed dat je ervoor gekozen hebt weg te gaan.

tessyke

Berichten: 8945
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 21:49

hadden de jongens je hondje wel gezien in het donker?
Of hadden ze echt expres gegooid?

Ik kan je reactie wel begrijpen, een hond beschermt zijn baasje maar andersom geldt dat ook :j

Inspiratieloos....

mayniac_val

Berichten: 5539
Geregistreerd: 26-07-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Aanvaring met jongeren gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 22:00

Ik vind de reactie van TS anders ook behoorlijk asociaal := Je kunt ook normaal zeggen dat ze moeten kappen, agressief gaan doen voegt niks toe.

In het trotse bezit van een Wilhelmina-pepermunt etende Wilhelmina-kat
Living is easy with eyes closed.

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Re: Aanvaring met jongeren gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 22:06

had precies het zelfde gedaan.. reageer jij ook zo mayniac_val als je hond gewond is of van angst de benen neemt? Denk het niet hoor ;). En tegenwoordig luisteren jongeren niet meer naar een 'normaal' gesprek.

Lijkt jou het lekker om HELLO FRESH voor 15 euro uit te proberen zonder verplichtingen ? Klik op deze link voor de korting : https://www.hellofresh.nl/?utm_source=r ... d-whatsapp

pinto_1

Berichten: 2552
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 22:07

Ik snap het eerlijk gezegd ook niet helemaal, gooiden ze naar jou of naar je hond... oftewel, beschermde jouw hond jou of werd hij gewoon boos door het vuurwerk.
Hoe dan ook, ben absoluut geen voorstander van vuurwerk, kan me er ook gigantisch aan ergeren, maar vind je post een beetje vreemd overkomen. Ik zou niet zomaar vreemde jongeren bij de jas grijpen. Jouw hond loopt los in het donker, zoals ik het lees, als er dan een groep jongeren langs komt met vuurwerk zou ik eerder mijn hond aan de lijn doen. Hebben ze uberhaupt jou en je hond wel gezien, of gooiden ze gewoon wat willekeurig rond?

strooigoed

Lianne86
Berichten: 3730
Geregistreerd: 21-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 22:08

Ik vind de reactie van TS eigenlijk wel normaal...

Ik ben normaal niet agressief ofzo.. Wil mijn eigen reactie niet weten als ze het bij mij zouden doel... Deels zit je nog in een of andere shock omdat je zelf schrikt.. Aan de jas vastpakken en toespreken noem ik nog niets...

(Ik kan er heel slecht tegen... Ik zou niet gaan slaan ofzo... maar ik was naar zijn ouders gegaan.... Of vastgehouden en de politie gebeld of wat dan ook... Hou niet van rotkinderen :$)

Meeleesmodus - Mijn mening ja ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41547
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 22:10

Hoewel ik de OP behoorlijk warrig vind en vooral onduidelijk, zou ik ook uit mijn plaat gaan wanneer een snotjong het in zijn of haar hoofd haalt vuurwerk naar mijn dieren (of mijzelf) te gooien.

Wat dat betreft ben ik ouderwets en de jongen of meid in kwestie sleur ik persoonlijk aan de oren mee naar huis om verhaal te halen bij de ouders.

capopjekop

Berichten: 30645
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 22:11

briitje schreef:
had precies het zelfde gedaan.. reageer jij ook zo mayniac_val als je hond gewond is of van angst de benen neemt? Denk het niet hoor ;). En tegenwoordig luisteren jongeren niet meer naar een 'normaal' gesprek.


Onzin hoor, er zullen best uitzonderingen zijn die niet luisteren. Maar vaak kun je juist door normaal met ze in gesprek te gaan meer bereiken dan meteen boos te worden.

Ik snap het overigens wel dat de ts boos werd, dat zou ik ook doen als ze aan mijn dier komen/vuurwerk naar gooien. En de schrik speelt uiteraard ook mee, dan kun je toch net even anders reageren dan normaal.

mayniac_val

Berichten: 5539
Geregistreerd: 26-07-06
Woonplaats: Everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 22:12

briitje schreef:
had precies het zelfde gedaan.. reageer jij ook zo mayniac_val als je hond gewond is of van angst de benen neemt? Denk het niet hoor ;). En tegenwoordig luisteren jongeren niet meer naar een 'normaal' gesprek.

:? Wat is dat nou weer voor een onzin? Ik werk met jongeren, wedden dat ze luisteren? Volwassenen vergeten alleen dat het gewoon kinderen zijn en dat zij niet overal de consequenties van in zien, gaan schreeuwen en dreigen lost dat niet op.

In het trotse bezit van een Wilhelmina-pepermunt etende Wilhelmina-kat
Living is easy with eyes closed.

Tieneke

Berichten: 21669
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Aanvaring met jongeren gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 22:15

Er is een verschil tussen contact met jongeren dmv je werk en dat in je vrije tijd wanneer jij ontspanning zoekt met je hond. Soms kan het een keer nodig zijn dat jongeren schrikken door de gevolgen van wat ze doen. Het is niet normaal om vuurwerk naar iemand (hond of mens) toe te gooien, vind het een behoorlijk achterlijke actie die nog weinig met puberstreken te maken heeft.

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 22:15

Ik hoop voor je dat ze luisteren! Hoor hier in de buurt ook steeds vaker vuurwerk inderdaad. Vind het wel knap dat ze je zo hebt aangesproken! Zou ik niet durven denk ik. (misschien ook wel want als er iets met mijn hondje gebeurt...)

Vind het normaal dat je hondje zo reageerde hoor! Mijn oom heeft een rottweiler en die beschermt hem ook altijd. Mijn hond ook wel, maar dat is een jack russel dus daar zijn die snotjongeren toch vaak iets minder bang voor. (Al deinst mijn hondje er echt niet voor terug om iemand te bijten als het er op aankomt!)

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Re: Aanvaring met jongeren gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 22:22

Ik weet niet om welke leeftijd het hier gaat, maar als hier jongeren van een jaar of 14-17 vuurwerk gooien en ik vraag of ze dit niet willen doen, kan ik een dikke p*k en drie bier krijgen hoor ;). Helaas woon ik dan ook niet in een al te goede buurt (tenminste me moeder) En daarnaast als het bewust mijn kant opgegooid word, denk je dan dat ik vriendelijk ga vragen of ze stoppen?

Gelukkig hebben jullie andere ervaringen, maar dat neemt niet weg dat ik TS haar reactie wel begrijp

Lijkt jou het lekker om HELLO FRESH voor 15 euro uit te proberen zonder verplichtingen ? Klik op deze link voor de korting : https://www.hellofresh.nl/?utm_source=r ... d-whatsapp

Mieke_Cunna

Berichten: 2633
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-13 22:23

Voor de goede orde: Bo loopt los, is op uitspattingen na prima aan de hulpen, super sociaal en loopt met verlichting dus was wel zichtbaar.
Staat ook in de OP.. Dus hij was zichtbaar.

Bo liep met 2 LED lampjes van een fiets aan zijn julius tuig. Of ze expres gooiden kon ik niet zien. Feit blijft dat hun een strafbaar feit plegen.

Dat normale praten met jongeren, dat zal best in een ontspannen situatie mogelijk wezen. Maar als je al met een grote bek benaderd word, er asociaal hang gedrag is in dat park, politie er een vaste ronde heeft en jongerenwerk ook met handen in het haar zit. Nee mijn excuses, dan ga ik niet fatsoenlijk op de zondag avond rond kerktijd een gesprek aan over hun gedrag en overlast. Oprotten naar huis, ga huiswerk maken en loop niet stoer te doen in een parkje want dan ben ik er gauw klaar mee.
Ik ben overigens geen boos persoon, alleen op zulke moment vlieg ik zo de pan uit :P word juist omgeschreven als onzeker.

Wanneer een probleem je pad kruist, verander dan je richting maar niet je bestemming. (Ellies)
Pluto ❤️

xZiva_

Berichten: 3993
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 22:25

op zulke momenten schaam ik me om een tiener te zijn. :x
vaak worden alle jongeren helaas over 1 kam geschoren.
maar ik haal het niet eens in m'n hoofd om nu al aan vuurwerk te beginnen (met nieuwjaar sta ik ook zielig buiten met een sterretje, en ben bij de hond die gewoon rond 12 uur in slaap valt >;) )
onze hond is ook maar een heel klein scheetje, zo ongeveer ter grootte van een hobbeltje in de weg. maar ze beschermt ons wel door luid te grommen en te blaffen als ze iets hoort, of als ze vind dat je niet leuk bent :') (vaak bij mannen in het donker, anders een schat van een dier) honden houden meer van jou dan van zichzelf, logisch dat ze jou beschermen!

Jeroen van stal Lingehorst aka. Jack Sparrow

AnnemiekvM

Berichten: 8246
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Aanvaring met jongeren gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 22:28

Helaas zijn er jongeren waarbij het niet helpt om ze normaal aan te spreken. Hopelijk hebben ze hiervan geleerd.
Maar jij bent idd verantwoordelijk voor jouw hond. Als hij bijt heb jij een probleem. Ongeacht wat er verder is gebeurd.

Voor altijd in m'n hart, Tommie

Mondy

Berichten: 11820
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Aanvaring met jongeren gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 23:31

Ik mag hopen dat je je hond nu voortaan wel aanlijnt ? Ten eerste kan hij, hoe braaf ook, schrikken van het vuurwerk en dan is ie weg. Ten tweede vind ik het vrij abnormaal dat hij de kans kreeg/krijgt te bijten. Als hij dat 1 keer doetkan ie dat vaker doen en ben je zonder riem sowieso nooit op tijd. Denk dat je wel kan raden wat de gevolgen voor je hond kunnen zijn als ie de volgende keer wel doorbijt.
Buiten dat is het natuurlijk wel behoorlijk aso van die pubers, dat geklooi altijd met dat vuurwerk :n Denk dat streng toespreken wel eens kan helpen idd.

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: Aanvaring met jongeren gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 23:38

Mijn inziens ook beide fout. Voor die jongeren heb ik geen goed woord maar jou hond mag ook niet los lopen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41547
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 23:40

Wilawander schreef:
Mijn inziens ook beide fout. Voor die jongeren heb ik geen goed woord maar jou hond mag ook niet los lopen.


Afhankelijk van waar ze liep. Er zijn genoeg plaatsen in NL waar honden wel los mogen lopen.

Mieke_Cunna

Berichten: 2633
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-13 23:42

Ik mijn hond aanlijnen in een losloop gebied? Euh, nee! Klinkt lomp dat is dan maar zo maar dat vertik ik.
Bijten is een heel groot woord hoor, hij pakte de broekspijp als reflex op de schrik van dat vuurwerk. Na mijn commando stond die ook direct naast mij.
Wel ga ik voortaan dat gebied niet meer in in het donker tegen het einde van het jaar. Bo was verlicht maar die jongeren niet. Ik kon hun dus niet zien. Als ik hun zie spelen met vuurwerk op een afstandje dan spreek ik ze netjes aan, geen probleem. Maar ga mijn goed verlichte hond niet laten schrikken voor de kick door een rotje voor zijn poten te smijten. Excuses als ik mij nogal aangevallen voel, adrenaline stroomt nog steeds door mijn aderen.

Wanneer een probleem je pad kruist, verander dan je richting maar niet je bestemming. (Ellies)
Pluto ❤️

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 23:48

In een park mogen honden toch los?


Mieke_Cunna

Berichten: 2633
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Gelderland

Re: Aanvaring met jongeren gehad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-13 23:50

Doanique, lees mijn post boven die van jouw :P

Wanneer een probleem je pad kruist, verander dan je richting maar niet je bestemming. (Ellies)
Pluto ❤️

Daphne__
Berichten: 12451
Geregistreerd: 12-12-06

Re: Aanvaring met jongeren gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 03:38

Ik ken de hond van TS en die bijt echt niet zomaar hoor :n Is juist een hartstikke lief dier. Die prima luisterd.

Ik loop ook altijd met een boog om jongeren met vuurwerk heen, niet te vertrouwen zijn ze :n


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Madelon, Afanaisa91, aliida, Amazonbot, Amber_anne, Annefleur200, Antonius, APCIII, Baredawn, Charat, ComscoreBot, Flippertje, Floko, Fnanne, fotolijstje, GrapeshotBot, hanne2001, ievie, Joy_Mennings, leintje_, Lian, Lisa_22, lisawouda93, Loreke2, MarJon, Melanie_D, Pytje, reina, SANEX, SemrushBot, senna21, sollair310, wonanda, xAlice, xSimonee, XxLMMxX en 159 bezoekers