Lesje met Meneer de Bruin!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dietmdb

Berichten: 387
Geregistreerd: 26-07-11
Woonplaats: Noord-Holland

Lesje met Meneer de Bruin!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 23:10

Heee allemaal!
Vorige week zondag heb ik, na een paar weken, eindelijk weer eens les gehad. Ik had al een week of 2 niet gereden (drukte met school), en ik vond het nog best redelijk gaan :)
Ik merk wel dat ik in galop heel erg naar voren ga zitten, ik denk dat dat komt omdat ik hem dan probeer in te houden oid? :? Ik heb het alleen niet door terwijl ik erop zit, maar ik zag het op de foto's, en ik ga er echt aan werken!
Ook vind bruin heel snel dingen ''eng'', en dan wordt hij gespannen. Ik werk er heel hard aan om hem dan snel weer rustig te krijgen. Ik rijd hierom dan ook nog met martingaal, want zo kan hij wat minder zijn hoofd in de lucht gooien wanneer hij ergens van schrikt.
Als jullie tips hebben over mijn houding, of dingen die ik beter kan doen, graag! Maar houd het wel een beetje lief :)

Nou hier zijn de foto's....

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

Nogmaals, rijtechnisch commentaar is heel erg welkom, maar wees een beetje lief!
Groetjes!!

future_vet
Berichten: 2614
Geregistreerd: 01-05-10

Re: Lesje met Meneer de Bruin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 23:13

Ziet er al goed uit. Klein puntje : je tenen naar binnen houden. En zelf ook proberen te ontspannen.

Basboo

Berichten: 362
Geregistreerd: 19-04-11
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 23:14

Ziet erg goed uit, leuke combinatie! :)
Je valt op de foto's soms wat naar voren, maar verder vind ik je houding helemaal niet slecht hoor :)

HarmanyL

Berichten: 2662
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Geldrop

Re: Lesje met Meneer de Bruin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 23:18

Volgens mij zit de martingaal wel iets te kort. En op zich ziet het er netjes uit, maar mis ontspanning. Dit kan ook uiteraard niet op de foto staan, maar iets lang en laag?

dietmdb

Berichten: 387
Geregistreerd: 26-07-11
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Lesje met Meneer de Bruin!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 23:23

Lang en laag doe ik meestal met losrijden, staat niet op de foto maar inderdaad er mag zeker meer ontspanning in komen, ik zal eraan werken! @lotteElb

_xHaflinger
Berichten: 188
Geregistreerd: 20-01-12
Woonplaats: Brabant

Re: Lesje met Meneer de Bruin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 15:20

Je zegt het zelf al, meer ontspanning! Verder ziet het er al heel netjes uit hoor:)!

prugelpiet

Berichten: 12562
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Lesje met Meneer de Bruin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 15:30

Ziet er goed uit hoor! meegaande in bovenstaande ;)
verder zou ik niet meer met die laarzen gaan rijden, ik heb er nare ervaringen mee en vind ze gewoon niet veilig. Als je valt blijft je voet snel hangen.