Waterschade verhalen bij woningbouw

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Waterschade verhalen bij woningbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 22:34

Helaas heb ik tot nu 3x toe lekkage gehad in de badkamer die een deel van mijn laminaatvloeren heeft beschadigd. Na 2 eerdere reparatiepogingen ben ik het zat en heb de woningbouw aansprakelijk gesteld. Maar die verwijzen mij terug naar mijn inboedelverzekering. De verzekering legt het weer terug bij de woningbouw, omdat het om achterstallig onderhoud en een afgeschreven badkamer gaat.

Ik heb de woningbouw nu zo ver dat ze niet meer gaan repareren maar de hele vloer en de onderste rijen tegels gaan vervangen. Maar mij zit het inmiddels zo hoog dat ik ook een vergoeding wil hebben. Ik woon vrij klein en heb nu al 3 keer stoelendans met mijn meubels moeten doen, heb weken op gedeeltelijk kale betonvloeren moeten wonen en ben de nodige verlofdagen kwijt zodat er monteurs konden komen om de boel te repareren.

Ik heb nu een schriftelijke afwijzing van de woningbouw ontvangen waarin ze aangeven dat ik het toch moet opgeven bij mijn verzekering en dat die het weer kunnen regelen met de woningbouw. Qua materiaalkosten is het een simpele berekening maar in hoeverre kan ik mijn verloren verlofdagen claimen en tegen welke 'prijs'?
Laatst bijgewerkt door Donkerblauw op 27-11-13 12:54, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Titel op verzoek aangepast


rommulus

Berichten: 11522
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: gooi een emmer leeg volg het water daar woon ik :D

Re: Waterschade verhalen bij verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 22:37

Hiervoor is maar 1 oplossing.
Heb je rechts bijstand ?
En anders het juridisch loket.

Dit gaat een kastje en muur verhaal worden.
Je hebt tot op zekere hoogte wel degelijk recht op een vergoeding maar welke dit exact zal zijn is alleen een advocaat die je dat kan vertellen

[OV] Quarter hengst van bouwman uit pannerden
[ITP] Het is ik.... een sprookjes knol!! door ivonka , [BB-ITP] Boxer broer en zus op de plaat door ivonka (pupie's !!!!) [ITP] Eindelijk mijn knappe verschijning daar waar ie hoort[/size]

Gezocht oude aparte paarden bitten.
Ook bitten niet meer geschikt voor paarden Met een pb je maakt mij er erg blij mee en worden niet meer voor paarden gebruikt.
De voorkeur ligt bij stangbitten en hoe rotter en aparter hoe beter


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 22:49

Tja die heb ik helaas niet :n . Waarschijnlijk zijn daar wel standaard bedragen voor maar ik heb geen flauw idee in welke richting dat gaat. Het totaal bedrag zal ook niet zo enorm hoog zijn dat er juridisch getouwtrek voor nodig gaat zijn. Maar door al het ongemak is het voor mij een principe kwestie aan het worden.

Morgen ochtend bel ik de verzekering om eens te peilen hoe zij er tegenover staan als zij weer kunnen claimen bij de woningbouw.

lucifertje

Berichten: 5608
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Waterschade verhalen bij verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 22:53

Ik heb toevallig vorige week ook een gigantische lekkage gehad waarbij ik zeer blij was dat ik thuis was. Ik heb met mijn verzekering gebeld en wat hun vertelde was dat de spullen die je er zelf in hebt gestopt onder de inboedel vallen en het overige onder de opstal verzekering van de huurbaas. Ik huur in dit geval wel particulier en lag de vloer er al in.

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Waterschade verhalen bij verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 22:55

Ik zou de schriftelijke afwijzing van de woningbouw met een begeleidend schrijven naar de verzekering doen, en de schriftelijke afwijzing van de verzekering met een begeleidend schrijven naar de woningbouw.

Afsluitend met de zin dat je binnen een week een oplossing wil. En hoe ze het doen zoeken ze samen maar uit.

Paardrijden is net als het spelen van een RPG, je hebt altijd wel XP

Be where you are; otherwise you will miss your life.

daantjuhhh

Berichten: 26856
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 02:43

Ceriadwen schreef:
Ik zou de schriftelijke afwijzing van de woningbouw met een begeleidend schrijven naar de verzekering doen, en de schriftelijke afwijzing van de verzekering met een begeleidend schrijven naar de woningbouw.

Afsluitend met de zin dat je binnen een week een oplossing wil. En hoe ze het doen zoeken ze samen maar uit.

Dat zal bij de verzekering niets gaan uithalen.
Als het echt zo is dat je lekage hebt gekregen door achterstallig onderhoud.
Daar is je huurbaas gewoon verantwoordelijk voor.
Andersom zou ik zeker doen.

Vragen om een schriftelijke afwijzing van je verzekering met daarin duidelijk de reden van afwijzing en die met een begeleidend schrijven naar je huurbaas sturen.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 12:10

De verzekering heeft zoals verwacht de claim afgewezen, omdat de schade wordt veroorzaakt door achterstallig onderhoud. Ik heb het dus weer terug gelegd bij de woningbouw. Het zal een gevalletje lange adem worden.

KimD

Berichten: 20407
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Waterschade verhalen bij verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 12:15

Jou verlofuren kun je ook verhalen maar persoonlijk geld eraan over houden vind ik wat ver gaan... dan zouden veel mensen een claim kunnen indienen. :j


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Shadow0

Berichten: 43495
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Waterschade verhalen bij verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 12:48

KimD: dat is toch geen reden om het niet te doen? Misschien dat het juist een motivatie is om de boel gewoon netjes te onderhouden. (Of is dat een heel raar idee?) Je kunt je ook afvragen waarom Gloa moet opdraaien voor iets waarvan het in elk geval duidelijk is dat zij daar geen enkele schuld aan heeft of invloed op heeft.

Juridisch loket lijkt me een goede start, en anders kun je kanniewaarzijn misschien nog proberen, die hebben zoiets al eens eerder aan de hand gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 15:47

Ik snap je opmerking wel KimD. Maar het zit mij inmiddels zo hoog. Het kost mij elke keer weer enorm veel werk en tijd om alles weer netjes en in orde te krijgen en de woningbouw komt elke keer met van die lapmiddelen aan zetten die dus niet werken. Het ergste vind ik nog wel dat alle huizen die vrij komen een nieuwe badkamer krijgen. En bij mij blijven ze een overduidelijk versleten en afgeschreven badkamer maar repareren. Wat ook heel erg steekt is dat ik in een wijk woon waar de meeste huizen vrij komen door uitzettingen en die woningen zijn dan dusdanig uitgewoond dat ze comleet gerenoveerd moeten worden. Ik betaal elke maand braaf mn huur en onderhoud het huis en de tuin goed. Zo zuur dat ik dan wel met die oude zooi moet blijven zitten.

Als ze nu niets met mijn claim doen dan stap ik naar de geschillencommisie en de volgende stap wordt dan de huurcommisie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 06:37

Nou de woningbouw heeft mijn claim ook afgewezen en stuurt mij weer doodleuk terug naar mn verzekering.

Maar een positief iets is dat de monteurs gister ochtend onverrichtte zaken weer naar huis konden. Bij het afkappen van de onderste rijen tegels kwam de hele binnenmuur los. Er is nu geen andere optie meer dan toch de hele badkamer te vernieuwen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: fleurtjeuh, LiDi, Marocje, Pieneappel en 214 bezoekers