Wat trainingsfoto's met haflinger Jim

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Wat trainingsfoto's met haflinger Jim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 21:04

In januari zijn we overgestapt van dressuur naar western. Een super beslissing! Jim vindt het erg leuk, pakt het super op en is zoveel relaxter dan voorheen!
Afgelopen zomer hebben we wat minder gedaan. Eerst werd ik met spoed opgenomen in het ziekenhuis en duurde een tijdje voor ik weer fatsoenlijk op conditie was, net daarvoor had ik een huis gekocht, dus toen ik weer op conditie was kon ik aan de klus en verhuis. Jim heeft wel wat gedaan, maar een stuk minder dan normaal. De ergste vetjes zijn er wel weer vanaf gelukkig, maar de buik moet nog wat meer. Hij krijgt niets meer dan hooi en vitaminebrok en staat niet meer dag en nacht op de wei, dus met meer beweging komt dat vanzelf goed :j

Qua training moeten we nog steeds heel veel leren. We hebben om de week les en eens in de zoveel weken kunnen we bij Paulette Zorn een les volgen. Die combinatie is echt super! Ik ben vooruit gegaan, Jim gaat vooruit. We zijn nog lang niet uitgeleerd, foto's zijn dan ook niet perfect, maar ik vind het wel leuk om ze te laten zien :j

Hier werken we naartoe. Hij loopt hier echt super fijn. Jammer dat ik net even niet zo netjes zit :+
Afbeelding

Jim is momenteel zo hypergevoelig op de hulpen, dat hij meteen terugkomt in tempo zodra ik mijn benen maar naar voren schuif. :=
Voor mij heel goed, want het is heel confronterend. Maar daardoor hebben we dus wel regelmatig dit soort momenten als ik zit te wiebelen :+
Afbeelding

(Met warmrijden geef ik nog steeds de voorkeur aan lichtrijden)
Afbeelding

Even stappen tussendoor
Afbeelding

Galop is iets waar we momenteel veel aan werken. Dat ging namelijk niet zo best, door verkeerde hulpen. Ik had wat problemen met de aanleuning, het aanspringen was het net niet en hij viel over de buitenschouder weg. Dankzij Paulette weet ik waar het probleem zit (bij mij uiteraard :+ ) en kan ik er wat aan doen. Het is dus nog lang geen perfect plaatje, want afleren is makkelijker dan aanleren. Maar het voelt al stukken zoveel beter :j
Al ziet het er niet altijd zo uit. Maar goed, slechte momenten mogen ook getoond worden :))
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sidepass is ook iets waar we mee bezig zijn. Jim zijn eerste reactie op mijn been naar achteren was altijd terugduwen, ipv opzij. Maar ook daar hebben we een hoop tips voor gekregen, waardoor hij nu wél opzij gaat +:)+
Alleen ik ben af en toe te fanatiek en vergeet dat ik gewoon recht op mijn paard moet blijven zitten :+
Afbeelding

Al met al nog genoeg werk, maar het is zo leuk om te doen! Ik heb weer een vrolijk en blij paard, hij is van een heethoofd en neuroot veranderd in een relaxt paard, zowel in de bak als buiten. Ik had veel eerder moeten overstappen :D

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Re: Wat trainingsfoto's met haflinger Jim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 21:10

He daar is haffie Jim weer in aktie.

Fijn dat je het bitje weer oppakt met hem, en die vetjes rij je er wel van af.
Staat ie nou ook wat sneller te puffen als voorheen ?

pien_2010

Berichten: 43217
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Wat trainingsfoto's met haflinger Jim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 21:12

Hi Amanda wat een mooie foto's heb je gemaakt van jou en Jim. Leuk hoor en fijn dat het western rijden goed gaat met hem.

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 21:16

Peet: Nee juist niet eigenlijk. Conditioneel merk ik niet zoveel aan hem, dat hij wat minder gedaan heeft. Hij kan de hele dag door lopen en zijn basisconditie is daarom wel prima :j
Plus dat hij niet helemaal heeft stil gestaan. Ik reed hem 2x in de bak en 1x buiten. En soms nog een keer extra. Maar normaal loopt hij eigenlijk maar 1 of 2 dagen niet. Dus dat is toch wel een minder actief schema dan.
Alleen die buik hé :+
Maar dat is eigenlijk elke zomer wel aan het einde. Hij gaat elk jaar wel met wat reserves de winter in. Alleen nu is het wat meer dan normaal. Aan het einde van de winter is hij als het goed is weer normaal in model :j

Ik wissel af qua bit. Pak deze vaker in de bak, buiten heb ik toch wel shanks. En soms in de bak ook, maar wel onder begeleiding. Ik ben nog niet zeker genoeg van mezelf om daar constant mee te rijden.
En andere keren rijd ik gewoon met een touwhalster. Net als met of zonder sporen. Die afwisseling houdt ons beiden scherp merk ik :))

Bedankt pien! Leuk jullie weer tegen te komen :D

Lumea

Berichten: 1357
Geregistreerd: 16-08-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 21:18

Op die verkeerde galopfoto vind ik dat je te veel in zijn mond trekt.
Maar voor de rest ziet het er leuk uit en super dat je paardje zo is veranderd!

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: Wat trainingsfoto's met haflinger Jim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 21:21

Leuk topic Amanda! Zitten al mooie momenten tussen als ik het zo zie, leuke combi zijn jullie!

Koper

Berichten: 30258
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 21:27

Fijne plaatjes :) Leuk dat jullie zo vooruit gaan, het ziet eruit alsof Jim niet heel actief is in galop, klopt dat?

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Wat trainingsfoto's met haflinger Jim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 21:30

Nee klopt. Jim denkt momenteel erg terug. En ik ben vaak te laat met reageren.
Ik ben namelijk gewend dat juist de turbo erop gaat in galop en ik hem terug moet rijden. Maar nu moet ik het omgekeerde doen.
Hij is overigens niet sloom of moeilijk in galop te houden, maar komt van zichzelf erg snel terug in tempo. Ik ben nu bezig met veel schakelen, zodat hij weer vooruit gaat denken. Maar omdat ik het niet gewend ben reageer ik gewoon te traag :+

Koper

Berichten: 30258
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 21:35

Misschien meer naar voren blijven kijken in galop? Dat hij daar wat meer stabiel in tempo van blijft? Nu lijkt 't net of je 'm terug zit te rijden, niet zozeer met je hand of zit maar wel met je mind.

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Wat trainingsfoto's met haflinger Jim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 21:37

Dat zou heel goed kunnen, want ik ben niet anders gewend dan meteen terug rijden. En wat mijn hoofd doet, doet mijn zit vaak automatisch mee :+
Ik ben me er ook wel van bewust. Maar 5 jaar ingesleten gewoontes hebben we er niet met 3 weken uit. Gelukkig heb ik 2 goede instructrices aan de zijlijn staan die me er keer op keer op wijzen (want als ik al op 20 dingen aan het letten ben, vergeet ik er nog wel eens 5 :)) ). Paardrijden met Jim is 200% alert zijn en werken. En ik duik nog wel eens op de 100% :+

simodi

Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Re: Wat trainingsfoto's met haflinger Jim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 21:40

Ziet er leuk uit! Je bent je ook al heel goed bewust van je verbeterpunten! :j
Leuke haf heb je! :D