Welke prijs mag ik vragen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Tjaldur

Berichten: 2017
Geregistreerd: 04-12-05
Woonplaats: Sint-Oedenrode

Welke prijs mag ik vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-13 11:39

Ik heb vanaf januari mijn paard aan huis staan. Een kennis wil haar paard ook graag bij mij neerzetten. Hier ben ik erg blij mee, ik laat mijn paard niet alleen staan.
Het zijn 2 IJslanders die 24/7 buiten staan, met een grote houten schuilstal. Ik moet uiteraard mesten, 2x per dag voeren en in de zomer de prikwei verzetten.
Welke prijs kan ik met haar afspreken? Ik hoef er niet superveel aan te verdienen, maar hooi + kleine vergoeding voor het werk zou wel relaxed zijn! Wie heeft een idee?

If it's not an Icelandic, it's just a horse


kyraties

Berichten: 1375
Geregistreerd: 04-11-12
Woonplaats: Sittard

Re: Welke prijs mag ik vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 11:42

Ik heb daar niet veel verstand van maar ik denk rond de 100 euro?

#OTJE, My hero, My pride, My Pony <3

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Welke prijs mag ik vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 11:45

Ik zou denk ik vast bedrag afspreken voor het er staan en jouw werk en daarboven op variabel bedrag afh. van de voerprijzen en prijzen voor bedding (schuilstal).
Dan schiet je er zeker niets bij in.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

EllaBellaah

Berichten: 3640
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 11:45

Dat hangt er denk ik vanaf hoeveel je betaalt voor het hooi en stro dat je gaat gebruiken. Komt er ook krachtvoer bij wat jij moet inkopen? Zijn er nog dingen wat onderhoud nodig heeft zoals de schuilstal? Die kosten moeten denk ik ook gedeeld gaan worden. Als je dat allemaal weet kan je er nog een bedragje bij doen zodat jij nog wat leuks overhoudt. Succes met berekenen in ieder geval!

Ferro

Pacific

Berichten: 3146
Geregistreerd: 18-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 11:45

Ik ga ook voor €100/€120. Maar neig eerder naar €100 aangezien het een vriendin is.

Martie

Berichten: 2392
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 11:45

Bereken eerst eens voor jezelf wat je echte kosten zijn zoals hooi, evt. kosten onderhoud weiland en omheining, dat soort dingen.
Bereken dan hoeveel uur je er daadwerkelijk (per pony) aan besteed en kijk wat je daarvoor een redelijke vergoeding zou vinden (per uur of als totaal). Dan optellen.
Je weet dan zeker dat je in elk geval je echte kosten er uit hebt en hoeveel je voor het werk erbij wilt hebben.

KingYasFenn
Berichten: 1430
Geregistreerd: 10-08-13

Re: Welke prijs mag ik vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 11:48

Spreek een prijs af qua wat jou werkzaamheden zijn.
+ bespreek dat alle voer,hooi,stro kosten en andere kosten allemaal gesplitst worden ( wat zij gebruikt en jij gebruikt natuurlijk, als zij iets niet gebruikt hoeft ze niet mee te betalen)
en dat dat 2e bedrag maandelijks wordt berekend :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 11:48

Wat is je kostprijs?

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 11:52

Ik zou ook eerst gaan kijken wat je denkt dat de kosten zijn. Dat is voor iedereen anders. Koop je groot in of kan dat niet, wat kost het hooi in je regio. Scheelt nogal wat als je pakjes van 3 euro per stuk hebt of 4 euro per stuk. Dus eerst weten wat je sowieso aan kosten kwijt bent voor het 2de paard.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

Tjaldur

Berichten: 2017
Geregistreerd: 04-12-05
Woonplaats: Sint-Oedenrode

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-13 16:43

Ik had berekend dat ik ongeveer 60 euro per paard kwijt ben aan hooi. Brokken krijgen ze alleen na het rijden, ben ik nu 8 euro per paard aan kwijt.
Ik heb verder geen bak oid, dus is wel basic.

If it's not an Icelandic, it's just a horse

Pacific

Berichten: 3146
Geregistreerd: 18-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 16:45

En je hebt ook geen weiland waar in gereden kan worden? Dan zou ik nog iets lager gaan dan €100 eerlijk gezegd.

rapunzelx

Berichten: 2021
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 16:45

Ik zou eerst eens kijken wat jij voor haar paard in de maand kwijt gaan zijn aan voer enzo. Als je dat allemaal hebt berekend kun je er een goed prijsje van maken lijkt mij. :j

"Learn to travel, travel to learn."

lady62
Berichten: 1392
Geregistreerd: 17-02-10

Re: Welke prijs mag ik vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 16:53

De prijs inclusief zou ik houden op 120 euro per maand zeker niet lager of het werk zou verdeelt moeten worden.
Als er een box aanwezig zou zijn geweest en weiland met rijbak dan kom je op 175 a 185 euro

Pacific

Berichten: 3146
Geregistreerd: 18-06-11

Re: Welke prijs mag ik vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 17:03

Ahja, hangt er natuurlijk ook vanaf hoe duur het in de omgeving is.

Voor €120 hier in Friesland heb ik een box, goede buitenbak, veel weiland, incl. hooi, stro, uitmesten en voeren :p.

manumol

Berichten: 682
Geregistreerd: 12-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 17:18

Ik zou de kosten berekenen van wat je per paard per maand (of per jaar en dat dan door 12 delen) kwijt bent.

Zoals krachtvoer, ruwvoer, vloerbedekking (én dan ook... laat je het bezorgen of haal je het zelf i.v.m benzine kosten), water, afvoeren van de mest ( én laat je het doen óf doe je dat zelf i.v.m benzine kosten), Onderhoud aan je stal,opslag en hek werk.

Dan nog een stukje vergoeding voor het werk dat jij er aan hebt......

Leuk dat het een vriendin is......(voor zover er geen gedoe komt) maar kosten zijn kosten!

En dat het ergens anders in verhouding goedkoper is.... zegt ook niet altijd wat...... Haalt iemand het ruwvoer van eigen land of kan hij groot in kopen en dat het daardoor per baal goedkoper is.....


Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 19:56

Zoals ik lees ben je 68 euro kwijt per maand per paard aan voeding. Dan zou je nog wat moeten rekenen voor water en stroom.
Wat ook handig is mocht het paard de draad kapot maken wat ga je daarover afspreken is het dan de bedoeling dat je klant dat gaat betalen als het gebeurd? Of zit dat gewoon bij de prijs in en betaal jij dat als het zou gebeuren.

Ik zou zeggen rond de 100 euro. 120 euro zou ik persoonlijk wel wat veel vinden.
Maar goed dat kun je natuurlijk altijd bespreken. Jij wilt immers je paard ook niet graag alleen hebben dus daar zou ik dan wel wat soepeler in zijn. Niet dat je er verlies op moet maken maar 100 lijkt me een goed bedrag om uit de kosten te komen en nog wat extra's.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

Lynn_Nikita

Berichten: 25452
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Welke prijs mag ik vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 21:30

Het werk voor 1 of 2 paarden is bijna hetzelfde, dus om daar veel voor te gaan tellen vind ik niet kunnen. daarbij staat je paard nu niet alleen en kan zij evt aantal diensten van je overnemen of opletten als op vakantie gaat. ( en als je uren gaat tellen bij eigen paard en weideondehoud is 500- nog teweinig) 75/100 max gezien het alleen weiland en schuilstal is, geen bak. Hoe izt het met opslag, kan ze zadel ed kwijt of niet?

AnnemiekvM

Berichten: 8246
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Welke prijs mag ik vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 21:49

Misschien moet je even kijken wat de prijzen in de buurt zijn voor iets soortgelijks. En dan aanpassen omdat het een vriendin is.

Voor altijd in m'n hart, Tommie

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Welke prijs mag ik vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 21:56

ik zou voor huur/werk een paar tientjes doen en dan kosten voor bijvoeren er overheen.
Dan heeft ze in de zomer weinig kosten en in de winter iets meer in verband met bijvoeren.

Je kunt beter afspreken dat jullie samen het werk doen en zij oppast als jullie dagje of weekendje weg gaan... Dus met gesloten beurs werken voor het werk en dan onderling elkaar helpen.

Zou je zelf een tweede paard er bij moeten kopen moet je alles ook alleen doen voor 2 dieren en moet je ook nog betrouwbare oppas regelen...

zimbabwe

Berichten: 2313
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 22:01

Toen ik de paarden aan huis had staan kostten ze mijn zo'n 75 euro per stuk aan voer, water, strooisel (stonden ook grotendeels in inloopstal (naja open boxen aangrenzend aan wei) ) en weiland onderhoudt. Zomers waren ze wat goedkoper en s winters wat duurder zeg maar...

Eleionomae

Berichten: 19598
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Welke prijs mag ik vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 22:03

Ik denk dat als je ergens tussen de 75,- en 100,- gaat zitten als je denkt aan een vrienden prijsje dat je dan een heel eind in de richting komt wat betreft het dekken van de kosten en de prijs vriendelijk houden :)

♥ Lieve Jos wat missen wij jou.. 07-04-2017 ♥

tiwi1969

Berichten: 7628
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 22:07

Wij betalen voor IJslanders 85 euro, dan moeten we zelf mesten gedurende de maanden dat ze niet op en grote wei staan. De overige faciliteiten zijn: grote buitenbak met hindernis materiaal, zadelkamer, spuitplaats met koud water en zo nodig een stal in geval van calamiteiten.
Onze pony is geen IJslander maar staat door zijn maat wel in die groep, verder is er een tarief voor Haflingers (97,50 dacht ik) en grote paarden 180 dat is met box voor de wintermaanden.

Als jij het mesten doet, dan zou ik zeggen zo rond de 100 euro. Maar samen mesten is veel handiger en gezelliger.

Ik ga mijn eigen weg en heb mijn eigen doelen. Pak daar gerust van mee, maar ga je eigen weg.

no--a
Berichten: 690
Geregistreerd: 20-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 22:11

Ik zou een prijs nemen van 80 per maand excl brok. Dus wil je brok erbij nemen een eurootje of 90 (maar dan moet ze natuurlijk wel ongeveer evenveel voeren als jij/hetzelfde merk anders kunnen de kosten voor brok aardig hoger worden).
Zo heb jij de voerkosten eruit, en heb je in principe 20 euro extra in de maand; beloning voor jouw werk (hoewel je ook kan overwegen om het werk gewoon eerlijk te verdelen tussen jullie twee) en tegelijk kan je zo een spaarpotje opbouwen voor als er iets kapot gaat in de wei!

Lianne86
Berichten: 3730
Geregistreerd: 21-12-12

Re: Welke prijs mag ik vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 22:17

Ik heb in Best (zit nog in de buurt) een paar jaar terug stal kunnen huren voor 50 euro, zat weiland bij, en een bakje op gras... Wel alles zelf doen... Dus dan komt er nog hooi/stro/voer bij --> ga uit van 75 euro per maand (in de winter), ijslanders zijn wat soberder... Dus misschien van voer iets minder... En we mesten dan ook de stal van degene uit die ze buitenzetten (Soort dienst/wederdienst).


Dus zou ook rond de 110-140 gaan zitten... (Ook gezien de regio heel realistisch), onderschat het onderhoud etc ook niet ;)

Meeleesmodus - Mijn mening ja ;)

Loez1986

Berichten: 137
Geregistreerd: 19-11-13

Re: Welke prijs mag ik vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 22:22

Wat eet ze per maand? ( pak een winter maand)
Dat zijn kosten waar jij ook niets aan verdiend en wat zij toch altijd moet betalen.
Tel daar bij boven op wat je wil hebben voor het mesten.
Dan kom je uit op een heel redelijk bedrag.
Spreek wel goed af wat je doet met de kosten van dierenarts..
Als haar paard bv. in jou hekwerk vast zit... Waardoor het ook iets van jou kapot maakt..
Dat voorkomt een hoop ruzie later


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991, boemel, Fudge, karinmanon, Lui_, Plus_en_Min en 129 bezoekers