belachelijk hoge stroom rekening....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ydnew

Berichten: 1156
Geregistreerd: 27-10-09
Woonplaats: Gramundes-Oliveira do Hospital.

belachelijk hoge stroom rekening....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 02:16

Ik kreeg 2 dagen geleden onze elektra rekening in de bus. Wij hebben een gebruik van gemiddeld 75,- in de maand. In september 2011 hebben wij de aansluiting gekregen en tot op vorige maand was dit altijd rond de 70,- a 80,- per maand. Men neemt altijd per 3 maand de exacte stand op en nu kreeg ik een rekening van 25 juli t/m 31 okt. van...schrik niet....636,- euro....dit kan echt niet! het enige wat wij toen extra hebben gebruikt is een koelkast en de babyfoon.... de koelkast in zo'n combi ding van onder vriezer en boven koelkast. de vriezer staat altijd aan, en de koelkast alleen in het toeristen seizoen met fris etc. De water pomp wordt wat meer gebruikt omdat we meer mensen over de vloer hebben en we geven de planten dagelijks water.... maar dit zagen wij nooit echt terug op de rekeningen. In de wintermaanden heb je binnen veel meer de lampen aan, droger etc...dus alles was eigenlijk wel gelijk. Ik ben uiteraard al navraag gaan doen hier in het stadje, maar daar kom je ook niet veel verder mee dan: had u een zwembad met pomp? ehm...nee.... is er een machine stuk? ehm nee..... dat we nu alles (op dus de koelkast na) nog net zo gebruiken als toen ging er niet in... maar een koelkast die zo veel zou verbruiken zou mijn verlengsnoer wel in vlammen doen opgaan of op zin minst de stoppen doen doorslaan.... ik denk zelfs dat wij niet eens zo veel elektra kunnen gebuiken op een dag omdat als ik de droger aan heb, mijn stofzuiger niet op volle toeren kan zuigen omdat daar niet genoeg stroom kracht voor is.....

heeft iemand dit ooit ook gehad? ik ga dinsdag naar een groter kantoor in de grote stad voor navraag en eventueel een betalingsregeling, want ik heb echt geen 600,- liggen voor een maandelijkse elektra rekening. Ik hou nu de stand heel goed bij, en nu hebben wij een verbruik van gemiddels 10 kwh per dag... dus heel normaal voor ons doen..... ik snap er helemaal niks van, en kan wel vertellen dat ik hier buikpijn van krijg.....

franka75

Berichten: 11192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 02:27

Zo hee das heftig ik denk aan een ding word je niet ergens afgetapt. en een droger is ook meer maar zoveel nee, vreemd? of een ordinaire fout.

ydnew

Berichten: 1156
Geregistreerd: 27-10-09
Woonplaats: Gramundes-Oliveira do Hospital.

Re: belachelijk hoge stroom rekening....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 02:31

in die periode heeft de droger nooit aan gestaan.... afgelopen maand wel, maar vanaf eind okt. is het stroomverbruik gewoon weer normaal....aftappen kan ik niet bedenken hoe men dit zou moeten hebben gedaan?! heb daar ook aan gedacht... wij hebben nu nog geen 9000 kwh in 26 maand verbruikt en in die 3 maand meer dan 3000..... dat kan toch niet?! maar de meter geeft het wel aan.... raar

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: belachelijk hoge stroom rekening....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 02:49

Meter kapot? Ergens een lek? Etc etc!

ydnew

Berichten: 1156
Geregistreerd: 27-10-09
Woonplaats: Gramundes-Oliveira do Hospital.

Re: belachelijk hoge stroom rekening....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 02:54

een lek zou nu naar mijn idee ook nog een lek moeten zijn. We hebben niks veranderd en nu is alles weer ok. en alles is nieuw, er hoeft maar iets te gebeuren en de stoppen knallen eruit, dus dat verwacht ik niet.

franka75

Berichten: 11192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 03:02

Begrijp ik goed dat er toeristen zijn bij jullie dus bij jullie stroom afnemen?

ydnew

Berichten: 1156
Geregistreerd: 27-10-09
Woonplaats: Gramundes-Oliveira do Hospital.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 09:57

franka75 schreef:
Begrijp ik goed dat er toeristen zijn bij jullie dus bij jullie stroom afnemen?


Ja, we hebben een vakantiehuisje, maar met eigen meter dus kan ik aflezen hoeveel hier is verbruikt. Gezien deze is uitgerust met allemaal zuinige apparatuur en spaarlampen wordt hier haast niks verbruikt. Ook eventueel kampeerders hebben een eigen meter waar ze op inpluggen en dit aan het einde afrekenen. Dit jaar mensen met tent, zonder elektra en een camper met eigen zonnepanelen en hebben 1 keer ingeplugd op onze stroom en hebben 3 kwh verbruikt. Maar dit gebeurt elk jaar en dit hebben wij nog nooit terug gezien op de rekening. Mensen die bij ons douchen en naar de wc gaan gebruiken water uit de put, evenals het huisje en dit gaat niet via de andere meters en valt niet te controleren wat we dan extra verbruiken. (water wordt uit een put opgepompt en komt dan uit de kraan) Maar wederom is dit elk jaar het zelfde en dit hadden we dan wel eerder terug gezien.
Wat we met oa de waterpomp meer verbruiken in de zomermaanden( gasten die douchen, naar de wc gaan en planten water geven) gebruiken we binnen weer veel minder met lampen, tv, droger etc. wat wel weer meer wordt gebruikt in de wintermaanden, dus zo is het verbruik maandelijks wel gelijk.

Het is gewoon zo irritant dat ik niet kan bewijzen dat wij dit niet gebruikt kunnen hebben en of de meter kapot is/was, want die doet het nu gewoon ( 't is overigens zo'n digitale)

Louis71

Berichten: 62
Geregistreerd: 11-10-13
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 10:25

Aftappen klinkt nog het meest aannemelijk,camping,buitengebied,stroompunten buitenshuis,ideaal voor iemand met een schuurtje of loods in de buurt,die een aantal felle lampen wil laten branden om zijn plantjes te laten groeien ;-).
Kan niet iemand zijn eigen kabel aan zo een buitenafnamepunt gekoppeld hebben ..?

Ik heb nog even jullie website bekeken. Het ziet er allemaal prachtig uit hoor,wat een mooi gebied ook daar en dan nog al die activiteiten!
Het valt me wel op dat jullie op de site ook nadrukkelijk de kosten van elk onderdeel en dienstverlening vermelden,ook tot en met stroomverbruik.Vast heel duidelijk voor de klant maar wel wat onrustig op de site..
Laatst bijgewerkt door Louis71 op 24-11-13 10:49, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Re: belachelijk hoge stroom rekening....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 10:30

Ben je er zeker van dat de vorige metingen accuraat zijn geweest? Heb je deze ergens op papier staan?

Als voorgaande metingen altijd schattingen zijn geweest, en die schattingen zijn altijd te laag geweest, en de laatste meting is wel goed, dan komt er nu in 1 klap een hele hoop bij.

_merel_

Berichten: 1843
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Vosmer

Re: belachelijk hoge stroom rekening....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 10:38

Ik heb dit jaar ook n rekening gekregen van 748 euro geloof ik! Poeh wat was ik boos! Het was n half jaar vechten.... Drijgbrieven van hun kant allerlij aanmaningen en toen ik een medewerker voor weet ik t wat heb uitgemaakt was t in 20 min opgelost en kreeg ik excuses! Energiemaatschappijen.... Ik heb er geen vertrouwen meer in!

hutch84

Berichten: 2503
Geregistreerd: 22-01-09
Woonplaats: zeeland

Re: belachelijk hoge stroom rekening....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 10:47

mijn schoon moeder had dit probleem dus ook opeens moest ze dus 800 euro bijbetalen
wat bleek bij haar ergens in de schuur stond er een vriezer aan een oude en die gebruikte zo ontzettend veel stroom dat de stroomkosten de pan uit stegen.
vervolgens heeft ze bij alle eletrische apparaten een meet klok gehangen en zijn al de groot verbruikers ingewisseld voor zuinige aparatuur

wel is hete vreemd dat het nu weer je normale gebruik is misschien heeft de mete rop nemer een verkeerd nummer opgegeven

ydnew

Berichten: 1156
Geregistreerd: 27-10-09
Woonplaats: Gramundes-Oliveira do Hospital.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 10:50

metingen gaan per 3 maanden, dus eerst schatten en dan 3 maanden terug de echte meting. Ik heb alles op de rekeningen staan van wanneer de echte metingen zijn geweest. Wij krijgen ook geen jaar afrekening. Wij wilden per maand de rekening betalen na verbruik om,dat we niet voor verrassingen willen komen te staan.
Aftappen lijkt mij niet echt handig. Er staan elektra palen aan de straat en daar loopt de kabel door. Bij ons is de aansluiting aan zo'n paal en direct de grond in naar de meter. Dan nog een eind de grond door naar onze eigen stoppenkast op ons terrein. Onze inrit/quinta ligt niet erg afgelegen en tussen 3 dorpjes in aan een asfalt weg. En waarom zou iemand in het warmste gedeelte van het jaar met de meeste licht uren onze stroom nodig zijn? ikke niet snap.....

ydnew

Berichten: 1156
Geregistreerd: 27-10-09
Woonplaats: Gramundes-Oliveira do Hospital.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 10:52

hutch84 schreef:
mijn schoon moeder had dit probleem dus ook opeens moest ze dus 800 euro bijbetalen
wat bleek bij haar ergens in de schuur stond er een vriezer aan een oude en die gebruikte zo ontzettend veel stroom dat de stroomkosten de pan uit stegen.
vervolgens heeft ze bij alle eletrische apparaten een meet klok gehangen en zijn al de groot verbruikers ingewisseld voor zuinige aparatuur

wel is hete vreemd dat het nu weer je normale gebruik is misschien heeft de mete rop nemer een verkeerd nummer opgegeven


De meter geeft wel het verbruik aan, dat is dus zo vreemd...... Maar je schoonmkoeder had een jaar afrekening lijkt mij? Dit was gewoon het verbruik in 3 maand.....een kwart van ons gehele verbruik in 26 maand.

Voordat wij deze aansluiting hadden, kregen wij stroom van de buurman (aangrenzende quinta zonder huis maar wel met stroom aansluiting) Wij betaalden per maand de rekening die hij in de bus kreeg. Hiervan hebben wij wel een afrekening gekregen na een x aantal maanden omdat het verbruik inderdaad hoger was dan voorheen. (haast 0) zo'n rekening ziet er heel anders uit en gaat dus over een hele lange periode. toen meer dan een jaar. Dan kan ik mij daar wel in vinden. maar niet over 3 maand....

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Re: belachelijk hoge stroom rekening....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 10:57

Lastig zeg! Je zegt, de 3 heetste maanden van het jaar... Het zal dan toch ergens met de hitte te maken hebben.

Drinken de paarden ook uit de put? Zouden die niet in de hitte extreem veel gedronken kunnen hebben waardoor de pomp overuren heeft gedraaid?

Daarbij verbruikt een koelkast bij hitte natuurlijk meer.

Gebruik je ergens airco?

Heb je een schrikdraadapparaat staan voor de paarden?

Er moet iets anders zijn geweest als voorgaande jaren of er moet een apparaat stuk zijn.

ydnew

Berichten: 1156
Geregistreerd: 27-10-09
Woonplaats: Gramundes-Oliveira do Hospital.

Re: belachelijk hoge stroom rekening....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 11:05

De paarden drinken uit een natuurlijk vijver....
we hadden een extra koelkast en deze verbuiken uiteraard meer.... maar zo veel? (van die extra koelkast staat het vriesgedeelte nog aan en uiteraard 24/7)
we hebben geen airco...
we hebben een schrikdraad apparaat maar die stond toen uit. inmiddels weer dag en nacht aan....

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Re: belachelijk hoge stroom rekening....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 11:14

Hihi je hoeft je natuurlijk niet te verantwoorden. Ik probeer meer in een hoek te denken waar je zelf misschien helemaal niet aan zou hebben gedacht. :)

jumerenik
Berichten: 1101
Geregistreerd: 20-03-13

Re: belachelijk hoge stroom rekening....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 11:25

en wat nou als je even zelf maar je meterstand kijkt
vervolgen 24 uur later kijkt hoeveel het ongeveer heeft veranderd
daarna je koelkast aansluit op een andere meter(zover dat kan)
en vervolgens 24 uur later kijkt hoeveeel het heeft verbruikt.
kijk naar het verschil. is dat erg veel dan is helaas de koekast de boosdoener. is het veel minder, dan weet je dat et de koelkast niet is.

ydnew

Berichten: 1156
Geregistreerd: 27-10-09
Woonplaats: Gramundes-Oliveira do Hospital.

Re: belachelijk hoge stroom rekening....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 11:33

had inmiddels de koelkast al aangezet na het opschrijven van de stand... we verbruiken nu zo'n 11 kwh per dag..(vakantiehuisje is ook bezet)
ik ga niet 24 uur wachten.... maar na een uur verwacht ik wel te kunnen zien of het verbruik aanzienlijk is gestegen, zo niet dan laat ik hem er nog even in. het verbruik zal hoe dan ook minder zijn dan in de zomermaanden gezien het vannacht heeft gevroren en het nu ook best nog heel koud is.....

ydnew

Berichten: 1156
Geregistreerd: 27-10-09
Woonplaats: Gramundes-Oliveira do Hospital.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 11:33

_Nelleke_ schreef:
Hihi je hoeft je natuurlijk niet te verantwoorden. Ik probeer meer in een hoek te denken waar je zelf misschien helemaal niet aan zou hebben gedacht. :)


oh...zo zag ik het niet hoor...haha..... :-)

ydnew

Berichten: 1156
Geregistreerd: 27-10-09
Woonplaats: Gramundes-Oliveira do Hospital.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 12:42

zo, nu een ruim uur verder en de koelkast is door de test. Er is in die tijd met de koelkast op standje "iets kouder dan normaal" 1 kwh bij gekomen.
maar ook verbruik van een
tv,
pc,
lampen in 2 huizen, (hier 4)
stroomklok van de weide,
gebruik van water, dus van de pomp
koelkast met vriesvak in vakantiehuis
koelkast bij mij thuis
+ de vriezer onder de extra koelkast.
en nog wat kleine dingen zoals wekker radio etc.......... dus al met al heel normaal lijkt mij zo?!
..... Ik heb de koelkast aan laten staan en kan over een aantal uur zeker zeggen dat hij geslaagd is.... dan weet ik het nu echt niet meer 8)7

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Re: belachelijk hoge stroom rekening....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 13:59

Ik denk wel dat het verschil maakt of je hem nu of hoogzomer aan hebt staan. En of deze vaak open en dicht gaat of de hele tijd potdicht zit. Maar of dat HET verschil zal maken... (??)

dide

Berichten: 1517
Geregistreerd: 25-01-06

Re: belachelijk hoge stroom rekening....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 17:26

Misschien een lekke vriezer?? Wij hadden namelijk hetzelfde door jawel een vriezer..
Kan je die niet een uur los halen? Dan kan je dat iig uit sluiten :)

ydnew

Berichten: 1156
Geregistreerd: 27-10-09
Woonplaats: Gramundes-Oliveira do Hospital.

Re: belachelijk hoge stroom rekening....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 17:54

ik kon niet echt op de gewone meter zien wat de vriezer/koelkast deed. Nu zo'n apparaat opgeduikeld die tussen de stekker en stopcontact zit om te meten wat die verbruikt. Zit er net weer in en de koelkast is nu aan het afkoelen dus verbruikt nu wat meer... maar als hij dit zou blijven doen zou het neerkomen op 5kwh per dag voor vriezer en koelkast. wat dus neer zou komen op ongeveer 420 kwh per 3 maand. dus dat is hem niet. en dat is het enige grote apparaat wat in die periode dag en nacht aanstond en nu niet meer wordt gebruikt op de vriezer na dan....

jackyline

Berichten: 1411
Geregistreerd: 23-02-05
Woonplaats: oosterbeek

Re: belachelijk hoge stroom rekening....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 17:58

Hm zo n verhaal heb ik van familie gehoord.
Bleek dat ze afgetapt werden en er een hennep kwekerij boven hen zat.
Ja klinkt als dat reclame spotje maar echt

ydnew

Berichten: 1156
Geregistreerd: 27-10-09
Woonplaats: Gramundes-Oliveira do Hospital.

Re: belachelijk hoge stroom rekening....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-13 20:24

zow...vandaag naar het kantoor geweest in Viseu. De man was gelukkig heel behulpzaam en heeft de boel eens goed bekeken. Blijkt helaas dat wij dit wel hebben verbruikt, alleen niet in zo'n korte tijd. De gene die eens in de zoveel tijd de meterstanden moet opnemen heeft een aantal keer een fout gemaakt bij het noteren en de verkeerde standen doorgegeven. Lekker is dat. Hebben wij dus 9 maand lang te weinig betaald en dat moet nu dus worden recht getrokken. Ik dus vragen of dat in delen kan want dit gaat niet helemaal lukken in een keer. Ja hoor, mocht in 3 keer.... dat lukt natuurlijk ook niet wetende dat onze gewone rekening ook flink omhoog is gegaan maandelijks en dan ook nog eens een dikke 200 erbij om dit te betalen...dat gaat echt niet lukken. Nu in 6 keer. minder kon echt niet. Naja we zien wel weer hoe we dat gaan doen. Ik weet wel dat ik de standen nu wel met regelmaat zelf ook blijf controleren.....