Cala Duca (tuiger) @ training

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
lauwtjuhh
Berichten: 940
Geregistreerd: 12-04-05

Cala Duca (tuiger) @ training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-13 21:28

Jullie hebben mijn tuiger nog nooit/niet (of toevallig 1 keer eerder) gezien en aangezien ik vorige week vrijdag een vriendin mee heb genomen naar de training en een camera in haar hand geduwt haha. Ook heeft ze foto's gemaakt van mijn wedstrijd afgelopen zondag.

Haar paspoort:
Cala Duca ofwel Calice
Tuiger
6 jaar oud
1.68
B+9

Het rijden gaat echt steeds beter maar omdat ze op wedstrijd steeds zo kijkerig is hebben we de afgelopen maanden expres NIET in de buitenbak gereden. vrijdag was weer voor het eerst en had meteen een les extra erbij genomen. Resultaat was natuurlijk dat ze behoorlijk kijkerig was maar dat was nou net de bedoeling. Ik heb zo goed kunnen oefenen hoe ik haar het beste erdoor heen kan rijden als ze zo is. De tips die ik kreeg werkte super!

Uiteraard hebben we losgestapt etc maar helaas waren niet alle foto's van goede kwaliteit.

Draf, helaas leiden mijn benen vaak een eigen leven en ik moet niet inknikken in mijn heup.
Afbeelding

Hakken laag houden
Afbeelding

Galop
Afbeelding

Geloof dat dit de inzet van middendraf was
Afbeelding

Galop, vind het een beetje uit elkaar gevallen
Afbeelding

Halthouden
Afbeelding

en nog 2 van de wedstrijd
Afbeelding
Afbeelding

Tips zijn altijd welkom, mits opbouwend mits ik er iets mee kan.


Syb_sem

Berichten: 234
Geregistreerd: 29-04-11
Woonplaats: Thuis met mijn hondje

Re: Cala Duca (tuiger) @ training

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 21:35

wat een leuk dier! ik vind dr heel groot ogen hihi gaaf! ik heb niet veel tips vind het er goed uitzien. let alleen wel op je tenen (kapstokkies) en bij de laatste foto van het halthouden in de buitenbak lijkt het net alsof je haar helemaal op je hand terugrijdt. weet natuurlijk niet of het zo is maar dat viel me metten op verder leuke combinatie!!

lauwtjuhh
Berichten: 940
Geregistreerd: 12-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-13 21:37

Ze was wat drammerig die dag. Het klopt wel wat je zegt. Gelukkig kreeg ik de ontspanning er later in. Was ook onderdeel van de training die dag. de foto op wedstrijd van het halt houden is veel vriendelijker

Sasqiua

Berichten: 1337
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: In een huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 21:39

Ontzettend gaaf dier heb je daar!
Probeer inderdaad op je benen/tenen te letten (tenen naar binnen draaien, hakken naar beneden en op de juiste plaats houden).
Ben je hier al eens mee bezig geweest? Wellicht dat je met (sper)riempjes je beugels aan de singel kunt maken om zo je benen op de juiste plek te houden.
Verder vind ik dat hij leuk loopt, op sommige foto's mag hij naar mijn idee meer vw nw.
Ook heb ik het idee dat hij wat op de voorhand loopt, maar dat zou ook kunnen komen door de scheve horizon!

Veel succes in de toekomst!

Ik heb de tijd - Alois Podhajsky

miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 21:42

Wat een heerlijk dier!
Je heb heb haar ook lekker aan het lopen.
Aangezien het HAW zijn mijn enige opmerkingen je handen. Die neigen op de laatste 3 foto's richting pianohanden.

@Sasje_ persoonlijk zou ik nooit mijn beugels aan de singel willen vastmaken. Vind ik levensgevaarlijk.

[/list][/size]

Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 21:43

Leuk paard! Jullie zijn een mooie combinatie. Probeer haar inderdaad wat meer gesloten te houden in de galop. Je tenen zijn ook een aandachtspuntje. Probeer het drammerige met een kleine vlugge hulp op te lossen zonder vast te blijven houden. Verder ziet het er netjes en vriendelijk uit.

Mennen Dressuur
Orlando B+28 L+25 M+13 Z+11 districtkampioen afdeling Zuid in de klasse Z en reserve kampioen hippiade 2022!Vaardigheid L+3 Neva B+2

lauwtjuhh
Berichten: 940
Geregistreerd: 12-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-13 21:51

@Sasje, de laatste paar weken/maanden heb ik haar pas echt lekker onder me lopen. Ik ben daar dan ook nog niet zo heel lang mee bezig. We zijn lang bezig geweest om haar over de rug te laten lopen en haar hals te laten zakken. Dankzijn mijn instructrice is het echt een wereld van verschil!!
Mijn beugels vastzetten dat durf ik niet aan... rare sprongen maakt ze nog genoeg....

het lijkt inderdaad wel dat ze op de voorhand loopt op de foto. De horizon is inderdaad behoorlijk scheef. Tot nu toe heb ik dit nog niet gehoord dat het ook echt zo is. ook nog nooit op mijn protecol

@ miss_lizje. Ja klopt die gaan soms ook een eigen leven leiden.

@ Spaikey bedankt voor je tip

xZiva_

Berichten: 3993
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Re: Cala Duca (tuiger) @ training

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 21:57

Beugels ook nooit vastzetten! Heb ik ooit 1 keer gedaan met als gevolg dat het paard er vandoor ging door mijn rare geforceerde houding, en ik dus geen enkele steun had.
ik vind je paard er verder leuk uit ziet je zou niet zeggen dat het een tuiger is :D

Jeroen van stal Lingehorst aka. Jack Sparrow

Sasqiua

Berichten: 1337
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: In een huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 22:11

Het wat slechts een gedachten spinsel. Zelf heb ik het ook nog nooit geprobeerd overigens, je ziet het wel eens voorbij komen op maneges. De argumenten die je geeft zijn helder, niet proberen dus.

Ik heb de tijd - Alois Podhajsky

Angela

Berichten: 25691
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: Cala Duca (tuiger) @ training

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 22:18

Op de foto's van de training zie je dat het gebied na de schoft gespannen is. Alles wat daarna rond is, is dus "nep", want het ronde komt niet vanuit de schoft. Probeer je paard meer vanuit voorwaarts neerwaarts op te pakken, en zorg ervoor dat het gebied vanuit de schoft altijd los is, en mee komt in het ronde. Je wedstrijd foto's laten daar een veel fijner beeld in zien.

De Tapasworkshop.nl Voor een tapasworkshop bij jou thuis, door heel Nederland
Importexpert compleet verzorgde auto import
http://www.akasha-rijkunst.nl/akashas-college - Opleidingen voor volwassenen! o.a. Zitcoach, stalmedewerker

GJ9

Berichten: 4467
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Re: Cala Duca (tuiger) @ training

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 01:06

Stoere merrie hoor! Doet heel Gelders aan.

Ik zou haar meer van achter naar voren rijden, zodat ze meer over de rug komt. Ze loopt nu erg op de voorhand, maar dan wel met haar hals erop. Maar dat is een ingewikkelde klus als ze kijkerig is. Succes!

darkadia

Berichten: 5245
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Cala Duca (tuiger) @ training

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 16:25

Vind haar idd ook niet erg ontspannen lijken, en de hals er erg op, is op de wedstrijdfoto's al beter. Probeer inderdaad, zeker in training wat langer en lager/ronder te rijden, maar verder netjes hoor! EN je benen idd... Het is ernaast allemaal toch altijd veel makkelijker dan erop ;)

mohica

Berichten: 1057
Geregistreerd: 14-06-08
Woonplaats: BELGIĆ« !!!!!!!

Re: Cala Duca (tuiger) @ training

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 18:42

Ik wou ook de "tip" geven over dat van de sperriemen aan de beugels ;-)
Ik heb het ook gedaan en ik bleef juist beter zitten als " mijn" pony in de lucht sprong ;-)


Marieke_1982

Berichten: 13
Geregistreerd: 21-11-13

Re: Cala Duca (tuiger) @ training

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 13:29

Leuk dier. Probeer erop te letten dat je je schouders ontspannen houdt.
Ziet er vanaf de foto's een beetje strakjes uit.

** Goodyear Ren ** Oscar x Dillenburg
** Edaula ** Johnson x Sandreo

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Re: Cala Duca (tuiger) @ training

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 15:31

Wat een leuke tuiger zeg!! Wat is haar afstammeling?
Wedstrijd was in waarland zeker?
Ik zou als tip mee willen geven dat je haar soms wat meer over de rug kan laten lopen. Dat zou ook kunnen helpen bij spanning. Ik weet er helaas alles van, heb zelf ook een kijkerige tuiger :D
Wat voor tips kreeg je tijdens je les?

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

lauwtjuhh
Berichten: 940
Geregistreerd: 12-04-05

Re: Cala Duca (tuiger) @ training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-13 20:21

Ja de wedstrijd was in waarland:)

Over de rug laten lopen gaat in de binnenbak gelukkig wel steeds beter, in de buitenbak of op wedstrijd zijn er te veel andere interessante of enge dingen te zien.

Chantal511

Berichten: 882
Geregistreerd: 15-05-07
Woonplaats: 't Veld

Re: Cala Duca (tuiger) @ training

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 23:13

Wat leuk! Ik moest tegen je rijden in Waarland. :)

Vond dat ie tijdens het inrijden meer ontspannen liep zover ik mij kan herinneren. Let op je binnenhand. Die wordt op sommige foto's iets te sterk. Verder ziet het er goed uit!

Jotnie
B+11 L1+11
Rust zacht Ivaantje Y;(

lauwtjuhh
Berichten: 940
Geregistreerd: 12-04-05

Re: Cala Duca (tuiger) @ training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-13 09:39

ja dat ging super! wedstrijd zelf was wat minder....
in de binnenbsk gaat het thuis nu ook.super maar zodra ik ergens anders kom en dan vooral buiten loop ik het op. daarom had ik ook de extra training buiten omdat ze dan hetzelfde gedrag toont als op wedstrijd. het zijn allemaal leer momenten voor mij en paard. wist eerst nooit zo goed hoe ik haar dan toch moest rijden als ze zo kijkerig is. gaat gelukkig steeds beter

op welk paard reed jij dan? ( heb een geheugen van niks)

Chantal511

Berichten: 882
Geregistreerd: 15-05-07
Woonplaats: 't Veld

Re: Cala Duca (tuiger) @ training

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:58

Gelukkig gaat het stukken beter! Zat ook flink verschil in je 1e en 2e proef toch?

Ik reed op de pony :)

Jotnie
B+11 L1+11
Rust zacht Ivaantje Y;(

lauwtjuhh
Berichten: 940
Geregistreerd: 12-04-05

Re: Cala Duca (tuiger) @ training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-13 18:01

Ja de eerste proef werd ik 4e met 173 & bij de tweede proef werd ik 2e met 183 punten.
En jij?

Chantal511

Berichten: 882
Geregistreerd: 15-05-07
Woonplaats: 't Veld

Re: Cala Duca (tuiger) @ training

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 18:05

1e proef werd ik 2e met 179 en 2e proef werd ik 1e met 190 punten :)

Jotnie
B+11 L1+11
Rust zacht Ivaantje Y;(

Eviii_x
Berichten: 788
Geregistreerd: 15-02-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Cala Duca (tuiger) @ training

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 08:21

Leuk paard :)!
Wel zou ik je benen niet te ver naar achter leggen en je tenen wat naar binnen draaien

lauwtjuhh
Berichten: 940
Geregistreerd: 12-04-05

Re: Cala Duca (tuiger) @ training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-13 11:16

Ja dat is inderdaad een aandachtspunt. Mijn benen leiden vaak een eigen leven:(
Doordat mijn paard steeds makkelijker begint te lopen kan ik daar nu ook steeds meer aandacht aan besteden, wordt aan gewerkt! :D

Eviii_x
Berichten: 788
Geregistreerd: 15-02-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 18:23

lauwtjuhh schreef:
Ja dat is inderdaad een aandachtspunt. Mijn benen leiden vaak een eigen leven:(
Doordat mijn paard steeds makkelijker begint te lopen kan ik daar nu ook steeds meer aandacht aan besteden, wordt aan gewerkt! :D

Goed, eerst je paard en goed ontspannen laten lopen en dan komen de benen en tenen later wel, het is ook niet hinderend voor et paard :)

nenatrix
Berichten: 10
Geregistreerd: 13-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 21:01

wat een leuk paard! ik heb ook last van "kapstokjes" en werk daar zelf aan door eerst in stap goed op mn benen te letten en als dat goed gaat in draf en later ook in galop. Het is wel erg moeilijk om je zelf er op te corrigeren als je ergens mee bezig bent. Verder vind ik het echt een super leuk plaatje!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 bezoekers