Elastico (Winningmood x Oscar) 6 maanden later..!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DanielleVos

Berichten: 221
Geregistreerd: 12-07-11

Elastico (Winningmood x Oscar) 6 maanden later..!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-13 23:58

Hoi Allemaal!
Afbeelding

Het is al weer een tijdje geleden dat ik mijn eerste topic opende over mijn nieuwe aanwinst Elastico! Op 6 mei, toen hij nog niet van mij was, reden we onze eerste wedstrijd buiten mededingen.
Elastico voor het eerst op Bokt - B-debuut! en voor het topic met filmpje: Elastico's állereerste wedstrijd ~ buiten mededinging!

We zijn inmiddels 6 maanden verder, dus ik vond het wel weer tijd voor een update.
Ik wil graag de belangrijkste avonturen van die laatste maanden met jullie delen!

Op 28 mei konden we officieel zeggen dat Elastico - a.k.a Stiek - van ons was!

Op 2 juni was de startkaart binnen, en deden we voor de eerste keer écht mee met een wedstrijd. Dit resulteerde in maarliefst 5 winstpunten, met 215 en 199 punten en één eerste plaats! Ik was natuurlijk ontzettend trots!

Op 29 juni deden we mee aan de Harry's Horse Jonge Dressuurpaarden rubriek op de Mariënweide. Dit was voor Stiek de eerste keer op vreemd terrein, ever. Maar wat was hij braaf (en wat kon hij hard hinniken :') ).. We werden 4e van de 8 deelnemers, met maarliefst een 8 voor de stap van beide juryleden!

Op 4 Juli werd mijn grote vriend in Utrecht geopereerd aan OCD in beide achterbenen, hij heeft de operatie goed doorstaan! Hij had het zelfs prima naar zijn zin op de kliniek! Op dit moment zijn we net weer volledig aan de slag na een rustige opbouwperiode!
Zijn mooie regenboogverband :j
Afbeelding

Wat rijfoto's van tijdens de opbouwperiode. Ik wil benadrukken dat ik hem nog niet zo lang heb, hij pas 4 jaar is, en ook nog in herstel was van een operatie. Ik weet dat het een groot paard is dat vlugger en korter moet worden, maar hij is nog niet erg oud. Hij zal eerst zijn eigen balans moeten vinden, voordat ik van hem kan verwachten veel korter en vlugger te worden.

Indraven..
Afbeelding

Mijn favoriet <3
Afbeelding

Dit soort "massol!" acties is wel typisch Stiek, vooral als hij fris is, haha :')
Afbeelding

Afbeelding

Na een lange opbouwperiode deden we op 10 november weer mee met een wedstrijd! Dit ging naar mijn gevoel met veel spanning, omdat het erg druk was. Toch scoorden we belachelijk hoge punten: maarliefst 212 en 224 *\o/* , dat betekende dat we met 6 winstpunten de B uit waren in enkel 2 wedstrijden.
foto van tijdens de wedstrijd: Afbeelding

Op 17 november hadden we onze eerste wedstrijd op vreemd terrein. Ik had besloten om hiervoor nog gewoon lekker in de B te blijven, omdat het voor hem al een hele boel indrukken zouden zijn. We waren een uur te vroeg doordat ik er onderweg achter kwam dat ik een uur later mocht starten. -O- Nouja, hij had dus even de tijd om rustig op de trailer te staan… Hij was ongelofelijk braaf! De inrij-binnenbak was erg benauwd, en in combinatie met het lange wachten was hij in de eerste proef echt zo sloom als wat. Hij was totaal níét aan mijn been, tot mijn irritatie. (Was hij rustig, ik blij, was hij té rustig.. :Y) ) Tja.. Toch even aangepakt in de buitenbak, en dat hielp. Paardlief was weliswaar heeeeel moe, maar wel een stukje voorwaartser en iets meer aan mijn been. De jury kwam na de proef uit haar hokje, en ik verwachtte commentaar op mijn tik van eerder in de proef, maar tot mijn verbazing vroeg ze: "Is hij echt 4?! Wat heb je hem aan het lopen zeg! Dit is er echt een met potentie, die kan zeker ZZ-Licht!" Nou dat is toch wel een erg leuk compliment :D :D Mijn dag kon al niet meer stuk met mijn brave peerd en jury commentaar, maar de prijsuitreiking viel ook niet tegen! We hadden het voor elkaar: twee keer eerste met 194 en 207 punten!

Dit is dan toch wel de indicatie dat we in december de overstap kunnen maken naar het L1. Het wijken gaat nog niet erg goed, maar ja, als de rest wel goed gaat, hoef ik me daar niet heel veel zorgen over te maken!
Tot slot nog wat foto's van mijn les op de maandag voor mijn laatste wedstrijd! (Helaas geen inrijfoto's)

Afbeelding

Hop hop hop, paardje in…
Afbeelding

Afbeelding

Ennnn weer een: IK KOM ER WEL ONDERUIT actie… }>
Afbeelding

Afbeelding

In de spiegel kijken, hihi :+
Afbeelding


Dat was het weer! Reacties vinden we heel leuk! :wave:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door DanielleVos op 24-11-13 00:26, in het totaal 2 keer bewerkt

Elsemiekex

Berichten: 204
Geregistreerd: 27-02-13
Woonplaats: Teteringen

Re: Elastico (Winningmood x Oscar) 5 maanden later..!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 00:00

Die eerste foto is wel geweldig! Wat een leuk koppie zit erop (:

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 00:01

Wat leuk, een vriendin van mij heeft geloof ik zijn jaar oudere broer, ze lijken aardig op elkaar, even knap!

DanielleVos

Berichten: 221
Geregistreerd: 12-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 00:04

@Elsemiekex : Ja he, om verliefd op te worden! <3
@Twinklebel : Wat leuk! Hij lijkt - vind ik - heel erg op zijn paps Winningmood (v. Prado )!

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 00:12

Heerlijk prachtig dier!!

KirstenHorse

Berichten: 1291
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: Elastico (Winningmood x Oscar) 5 maanden later..!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 00:21

Ik vind jullie echt een super leuke combinatie!

DanielleVos

Berichten: 221
Geregistreerd: 12-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 00:29

@haike , @KirstenHorse

Dankjulliewel!! :D

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 00:33

Wat een prachtig paard <3 Moet eerlijk zeggen dat ik L1 en toch aardige training wel een beetje too much vind met zo'n grote en 4 jaar, maar dat zijn verder mijn zaken ook niet en hij loopt lekker!

DanielleVos

Berichten: 221
Geregistreerd: 12-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 00:39

BaileyMix schreef:
Wat een prachtig paard <3 Moet eerlijk zeggen dat ik L1 en toch aardige training wel een beetje too much vind met zo'n grote en 4 jaar, maar dat zijn verder mijn zaken ook niet en hij loopt lekker!


Dankjewel voor je reactie! :) Ik vind L1 zelf ook nog wel best een overstap, maar los van 5 m wijken, zijn we wel al op dat niveau aan het trainen. Ik ben het met je eens, maar op zich trainen we niet heel zwaar. Hij pakt het alleen allemaal ontzettend snel op en wil het ook erg graag. Ik rijd hem niet in mijn eentje, want ik lease hem van mijn ouders. Het gehele lease bedrag (500 euro) kan ik als 19-jarige niet betalen, en er is een jongen die hem al van kleins af aan kent en helemaal gek op hem is. Toen hij nog van de stal eigenaresse was, wilden we hem al gaan leasen van haar, maar werd hij bijna verkocht (raar maargoed). Hij doet dus de andere helft. Ik rijd dus om de week 3 a 2 dagen en hij ook. Hij is zelf nog een beginnende ruiter en voor Stiek is met hem erop niet echt een zware training. Eerder lekker ontspannen.. Vind ik juist nu helemaal niet erg, omdat hij dus zo jong is, en eigenlijk 2 a 3 dagen oppakken wel genoeg is

anniekasaur

Berichten: 838
Geregistreerd: 03-02-12
Woonplaats: Delfzijl

Re: Elastico (Winningmood x Oscar) 6 maanden later..!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 01:36

Wat een prachtig paard! Ziet er goed uit vind ik :)

Soof24
Berichten: 120
Geregistreerd: 06-01-13

Re: Elastico (Winningmood x Oscar) 6 maanden later..!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 10:51

Leuke combie, hij kan echt heel leuk lopen <3

jolienvdb

Berichten: 529
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 10:54

Aah was het eerste topic al ongelofelijke fan en dat is er niet op geminderd, 't is echt n superknap paard met precies de juiste instelling! Hij loopt voor n 4jarige idd echt wel al goed, ben benieuwd wat t zal geven over n jaar of 3 :D

Babootje

Berichten: 26250
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 10:55

prachtig paard hoor!

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 10:59

Ik vind dat je echt goed en vooral ook bewust bezig bent met je jonge paard. Compliment :-) Daarnaast is hij ook écht heel charmant!

Marum...
500€ lease? Van je ouders? Of bedoel je afbetaling van een lening?

Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Re: Elastico (Winningmood x Oscar) 6 maanden later..!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 15:46

WAT EEN PAARD!!! :D Wauw!

Jullie zijn een mooie en leuke combinatie! :j
Veel succes verder! :)

JessicaD88
Berichten: 897
Geregistreerd: 12-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 15:53

BaileyMix schreef:
Wat een prachtig paard <3 Moet eerlijk zeggen dat ik L1 en toch aardige training wel een beetje too much vind met zo'n grote en 4 jaar, maar dat zijn verder mijn zaken ook niet en hij loopt lekker!


Ben je mal! Die 5 meter wijken? := Met 3/4 dagen in de week een half uurtje trainen rijd je echt wel een L1 proef met punten hoor!

JessicaD88
Berichten: 897
Geregistreerd: 12-09-06

Re: Elastico (Winningmood x Oscar) 6 maanden later..!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 15:53

Ja of je moet dat teveel vinden voor een 4 jarige natuurlijk.

Heleenzz2
Berichten: 514
Geregistreerd: 02-01-12
Woonplaats: Emmeloord

Re: Elastico (Winningmood x Oscar) 6 maanden later..!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 16:12

Wat een stoer beest zeg! Vind jullie een hele gave combinatie! Heel veel succes verder :)

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Re: Elastico (Winningmood x Oscar) 6 maanden later..!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 17:21

Mooi paard en je rijd heel netjes! Vind je af en toe wel iets te strenge hand hebben maar verder doe ik je houding echt niet na. :+ Volgens mij is die lekker aan het uitproberen of niet? :P

viphorse

Berichten: 1507
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: Elastico (Winningmood x Oscar) 6 maanden later..!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 17:33

Wat een mooie kleur heeft hij en die prachtige blonden lokken :+:
Vind dat altijd zo mooi !
Heb zelf een vos merrie met blonde manen en staart.

DanielleVos

Berichten: 221
Geregistreerd: 12-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 18:34

Bedankt iedereen voor de lieve reacties :D

jolienvdb schreef:
Aah was het eerste topic al ongelofelijke fan en dat is er niet op geminderd, 't is echt n superknap paard met precies de juiste instelling! Hij loopt voor n 4jarige idd echt wel al goed, ben benieuwd wat t zal geven over n jaar of 3 :D


*\o/* Bedankt voor je leuke reactie! Ik ben zelf ook zo benieuwd!

Olympia96 schreef:
Ik vind dat je echt goed en vooral ook bewust bezig bent met je jonge paard. Compliment :-) Daarnaast is hij ook écht heel charmant!

Marum...
500€ lease? Van je ouders? Of bedoel je afbetaling van een lening?


Dankjewel voor het mooie compliment :j !! Ja ik lease hem dus voor de helft (250 euro) van mijn ouders. Zij hebben het paard gekocht en ik financier het zelf. Heb t wel er desondanks af en toe wel moeilijk mee dat ik m moet delen en dat mijn moeder er ook nog op gaat… Maar dat is maar 2 x in de maand, en in plaats van de andere leaser, dus het kost mij geen dagen..

DanielleVos

Berichten: 221
Geregistreerd: 12-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 18:38

naomi_g1998 schreef:
Mooi paard en je rijd heel netjes! Vind je af en toe wel iets te strenge hand hebben maar verder doe ik je houding echt niet na. :+ Volgens mij is die lekker aan het uitproberen of niet? :P


Dankje voor het compliment :D ! Ik zie zelf ook op foto's dat het lijkt alsof ik met veel druk rijd, maar ik heb dit zelf nooit zo ervaren. Hij kan sterk zijn, dat wel, maar als hij lekker loopt, heb ik heel weinig druk! Hij is af en toe ongelofelijk aan het puberen inderdaad :+ !

X_Biekeh_X

Berichten: 516
Geregistreerd: 27-11-09

Re: Elastico (Winningmood x Oscar) 6 maanden later..!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 23:11

Wat een leuk paardje ! Jij hebt hem lekker aan het lopen om nog maar 4 jaar te zijn :j

mvkesteren90

Berichten: 134
Geregistreerd: 20-06-13

Re: Elastico (Winningmood x Oscar) 6 maanden later..!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 23:18

Wat een knap dier!
Ik vind dat je hem ook al erg lekker aan het lopen hebt

Basboo

Berichten: 362
Geregistreerd: 19-04-11
Woonplaats: Veluwe

Re: Elastico (Winningmood x Oscar) 6 maanden later..!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 23:20

Wauw, wat een superpaard, en dat op zijn vierde!