Wat voor zand in binnenbak?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ellerhuisje
Berichten: 73
Geregistreerd: 05-11-10

Wat voor zand in binnenbak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-13 20:22

Wij beschikken thuis over een alternatieve binnenbak (voorheen palingkweek loods) van 28 bij 13. 4 Jaar geleden is er woudzand in gestort. Achteraf misschien te veel, maar sinds deze week is de bak verlengd naar 35 meter, dus kunnen we het zand verdelen. Het zand wordt te snel droog, als duinzand zodat we regelmatig met de tuinslang staan te sproeien. Waarschijnlijk zal er extra zand op moeten, mijn vraag is nu, wat voor zand is meest geschikt? Wij willen er geen vlokken oid door, als het zand in de toekomst niet meer nodig zou zijn, moeten we het gewoon op het land kwijt kunnen. Iemand ervaring?

Kakelen is niks, een ei leggen een kunst....


joyce B

Berichten: 16375
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Wat voor zand in binnenbak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 20:25

leemhouden zand. dat houd het vocht beter vast en het leem doet het zand meer aan elkaar plakken. Al er teveel leem doorheen zit wordt het echter te hard. Dat rijd niet fijn.

fienenbambi
Berichten: 45
Geregistreerd: 18-04-13

Re: Wat voor zand in binnenbak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 20:31

ik heb ook een binnenbak van 13 bij 35. ik heb hier gewoon klapzand in, ong 10 cm hoog. goedkoop en rijd perfect!!


Inkie1990

Berichten: 30
Geregistreerd: 21-11-13
Woonplaats: Utrecht

Re: Wat voor zand in binnenbak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 21:12

Leemzand, geloof ik..
Werkt heel prettig..
Anders vlokken maar dat wil je niet geef je aan..

lizanne123
Berichten: 32
Geregistreerd: 21-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 21:17

Leemhoudend zand (zandhandel Poelman Opende), bij mij ligt het op een betonnen vloer zelfs. Er lag erg los zand in, dit heb ik nog deels gemengd in het leemzand. Mooie stevige bodem geworden. Ik heb 'm onlangs even goed natgemaakt en dan kan hij er een winter tegen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 bezoekers