[FOTO] Dorstig

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vivan

Berichten: 762
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Baarn

[FOTO] Dorstig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-13 15:59

De titel zegt het thema al. :)
Ik was aan het fietsen met mijn hond en toen sprong ze de rivier in om lekker te drinken, waardoor ik dit idee kreeg!

Normaal maak ik nooit dit soort foto's, of een serie of zo iets. Ik ben meer van paardenfotografie en natuur. Maar ik vond het wel leuk om te proberen. Ook heb ik nog niet zo vaak een foto in het zwart-wit bewerkt :) Dus tips zijn altijd welkom. Ik vond het wel leuk om te doen!

Exif gegevens zijn bij de 3 foto's hetzelfde:
ISO 100
105mm
f 5,6
1/200

(Nikon D5200 + Nikkor 18-105mm f 3,5-5,6)

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

Aan één ding erger ik me wel heel erg: het lijkt alsof het glas scheef staat, maar als ik die 'recht' zet met LR, gaat de horizon scheef staan. Dat is dus een verkeerd perspectief. Helaas.

Telpeva

Berichten: 14698
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [FOTO] Dorstig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 16:22

Glazen zijn vaak ook niet helemaal recht, dat komt wel vaker voor dat er wel iets van een oneffenheid in zit, volgens mij komt dat niet door jouw fotograferen.

Ik vind vooral 2 en 3 echt heel sterk, krijg er gewoon dorst van!

vivan

Berichten: 762
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Baarn

Re: [FOTO] Dorstig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-13 16:25

Ohja, dat kan natuurlijk ook nog :)

Dankje :)

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 17:58

Ik zit al een tijdje te kijken naar jouw foto's en ik krijg er niet het dorst-gevoel van. Ik zie namelijk een glas met wat waterdruppels en een laagje water waarbij de kleur omgezet is in zwart/wit. Tevens zit ik te denken hoe ik het gedaan zou hebben (voor tips voor jou) maar daar kom ik zo niet op. Ik twijfel tussen fellere kleuren en meer water(spetters), wellicht zelfs nog een model erbij. Maar voor nu komt het gevoel niet over bij mij.

Technisch zou ik het voorste randje van het glas ook scherp willen hebben.

Het idee is echter leuk bedacht, daar heb ik niets op aan te merken. :j

vivan

Berichten: 762
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-13 20:26

Ik denk ook niet dat mijn bedoeling was dat de kijker er dorstig van zou worden (zo heb ik er ieder geval niet over na gedacht), meer dat de gene die fictief net gedronken had dat wel was.

Over model eb ik ook na gedacht, maar ik had niemand tot mijn beschikking... dus dat was niet mogelijk.

Met hhet randdje van het glas ben ik het niet mee eens, t is nu echt op t onderwerp water scherpgesteld, en daar ben ik wel tevreden mee. Maar zo verschillen smaken :)

Wel had ik op de laatste foto de druppel op t randje scherp gesteld willen zien, waarmee dus ook idd t randje van t glas zelf ook scherp zou komen :)

dankje voor de feedback!

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Re: [FOTO] Dorstig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 20:40

Andere gedachten dus. :) Ik bedoel trouwens naast de huidige scherpte, ook de rand scherp, dus de gehele voorkant.

Ik zal morgen je foto's opnieuw bekijken met deze toevoeging. :j