open wond op heup.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
abukir

Berichten: 582
Geregistreerd: 07-05-05
Woonplaats: Gran Canaria

open wond op heup.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-13 18:01

Hoi bokkers,
Ik heb een nieuw paardje gekocht wel met problemen, maat dat wist ik al van tevoren. Heel zn benen lagen open en dat al bijna 5 mnd iig dat zei het meisje waar ik hem van kocht. Nu denk ik dat hij daarom veel gelegen heeft in stal om de pijn te ontlasten. Nu gaat de behandeling van zijn benen super , daar ben ik echt blij mee.
Alleen met die open wond op zijn heup blijven we sukk,,elen. Dicht, open, dicht echt vervelend. Nu is hij dus weer open en hij mag dus nu niet los anders rolt hij. Rijden doen we ook niet wil er geen druk op laten komen. Erg vervelend allemaal voor hem. Ook strooien we hem dik op.
Nu zegt de 1 een deken? Maarja dan ademt de wond niet meer en ik kan hem moeilijk met 25 gr ( wij wonen in gran canaria) een dikke deken omdoen.
Verband blijft natuurlijk ook niet zitten.
Hier zweren ze bij een soort zinkpoeder, maar zou dat ken ik ook niet echt. Daar ga ik iig maandag voor kijken, want nu is alles dicht helaas.
Wat zouden jullie doen deken ?? Of niet? Of misschien hebben jullie andere tips?

Trotse eigenaar van Farallon 2 (PRE)


MarimaCarona

Berichten: 1524
Geregistreerd: 02-12-09
Woonplaats: Bedum

Re: open wond op heup.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 18:02

zowiezo geen deken, gaat schuren over de wond en de wond kan niet luchten. denk toch iets van zalf etc

abukir

Berichten: 582
Geregistreerd: 07-05-05
Woonplaats: Gran Canaria

Re: open wond op heup.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-13 18:10

Ja t is rot da zegt ook ja droog en schoon houden. Deken heb ik eigenlijk niet gevraagd. Hij schuurt het soms ook zelf open denk dat het dan jeukt

Trotse eigenaar van Farallon 2 (PRE)

gaucho

Berichten: 9516
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 18:12

Mesitran wondzalf proberen? Zelf erg goede ervaringen mee met een wond die slecht dicht ging.

Life begins at the end of your comfortzone.

abukir

Berichten: 582
Geregistreerd: 07-05-05
Woonplaats: Gran Canaria

Re: open wond op heup.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-13 18:16

Ja dat heb ik wel op zn benen even gebruikt maar ben bang dat als ik er zalf opdoe dat het niet droogt. En t is ook lastig erop te krijgen omdat de wond nat is

Trotse eigenaar van Farallon 2 (PRE)

Aser
Berichten: 203
Geregistreerd: 15-11-12

Re: open wond op heup.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 18:18

Heb je een foto hoe het er nu uitziet?

abukir

Berichten: 582
Geregistreerd: 07-05-05
Woonplaats: Gran Canaria

Re: open wond op heup.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-13 18:20

Nee foto heb ik niet helaas

Trotse eigenaar van Farallon 2 (PRE)

snorkel1986

Berichten: 3006
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: open wond op heup.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 18:26

erg ouder wets en ik krijg heel bokt over mij heen waarschijnlijk maar als de wondnog open is koffie opstrooien (ongebruikte gewoon uit pak) of honing zalf (ligt er aan hoe diep hij nog is en er verder uitziet) en contact met je da er over (hij heeft misschien ook wel goed idee er over

Twan 26-11-2013
Luuk 17-8-2015

De sint kwam met de stoomtrein ozosnel na Nederland waar malle pietje kado tjes strooit langs elke kant

abukir

Berichten: 582
Geregistreerd: 07-05-05
Woonplaats: Gran Canaria

Re: open wond op heup.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-13 18:35

Koffie? Echt nooit van gehoord? Wat doet dat precies? Honing zalf vind ik wel fijn, maar ben wel bang dat dat de vliegen niet echt weg houd

Trotse eigenaar van Farallon 2 (PRE)

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 18:37

Het eerste waar ik aan denk bij moeilijk genezende wonden is Vulketan gel of honingzalf ! Die Vulketan hoef je enkel op de wondranden te smeren en je ziet de wonde per dag zo verkleinen ! :j
Met de honingzalf heb ik zelf geen ervaringen ,maar wel al veel positieve dingen over gelezen !

Lees net dat je in Gran Canaria woont... <3 Lijkt me heel leuk en ik hoop dat je die zalfjes daar ook kan krijgen ?

snorkel1986

Berichten: 3006
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 18:38

* OPEN WOND
~ gemalen koffie; eerste de wond goed schoonmaken en ontsmetten, daarna de koffie (vers uit de verpakking) op de wond smeren. Dit voorkomt vorming van wild vlees en witte haren.
~ natuurlijke bijenhoning; honing op de (ontstoken) wond smeren.
~ mierikswortel; de mierikswortel fijnraspen, met een pipet het vocht opnemen en dat puur op de ontstoken wond druppelen of mengen met honing.
~ blauwspray; blauwspray ontsmet en zorgt meteen voor een korst op de wond.
~
~ honingwondzalf; insmeren op de wond helpt voor een snelle genezing.
~ tea-tree; 3 dagen lang, 2 maal daags met ongeveer 4 druppels de wond reinigen

Twan 26-11-2013
Luuk 17-8-2015

De sint kwam met de stoomtrein ozosnel na Nederland waar malle pietje kado tjes strooit langs elke kant

daantjuhhh

Berichten: 26857
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 18:38

gaucho schreef:
Mesitran wondzalf proberen? Zelf erg goede ervaringen mee met een wond die slecht dicht ging.

Nou er heeft hier ook een topic opgestaan met een paard met een enorme wond.
Die is echt heel snel en mooi genezen met Mesitran wondzalf.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

abukir

Berichten: 582
Geregistreerd: 07-05-05
Woonplaats: Gran Canaria

Re: open wond op heup.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-13 18:49

Zoals ik al zei denk ik niet dat ik honingzalf ga doen daar blijven de vliegen niet bij weg.
Vulketan gel ken ik niet weet ook niet of je dat hier hebt.
Koffie ga ik ff kijken of ik wat info op internet kan vinden.
Maar hebben jullie ook nooit van zink poeder gehoord? Hier zweren ze erbij maar kan er zo weinig over vinden.
Zouden jullie ook geen deken omdoen als er n korstje op de wond zit?

Trotse eigenaar van Farallon 2 (PRE)


Lavje
Berichten: 2671
Geregistreerd: 10-11-04
Woonplaats: Hutje op de hei

Re: open wond op heup.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 19:00

Zinkzalf ken ik wel, sudocreme bv.. Smeerde ik ook echt overal op bij oppervlakkige wondjes, houdt de boel soepel en geneest imo de wond sneller.
Heb het alleen nooit bij diepe wonden gedaan..

BigOne
Berichten: 38191
Geregistreerd: 03-08-09

Re: open wond op heup.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 19:09

Is het bloed van dit dier al eens onderzocht? Maanden open plekken en slechte wondheling kan duiden op inwendige problemen.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

EllenB
Berichten: 569
Geregistreerd: 18-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: open wond op heup.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 19:13

Mijn paard heeft een wond aan zijn been gehad die maar niet dicht wilde. Op aanraden van DA heb ik het eerst goed schoongemaakt en daarna dicht gesmeerd met groene klei (Vetramil). Iedere dag een klein vers laagje erop en dat heb ik een paar weken moeten volhouden. Daarna heb ik het met water voorzichtig afgewassen en de wond was supermooi dicht. Geen wild vlees niks... Groene klei ontsmet dus ontsteken zal het niet. En het houdt de vliegen uit de wond.

gaucho

Berichten: 9516
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 19:15

Vetramil is toch ook een soort honingzalf ?

Life begins at the end of your comfortzone.

ullie2001

Berichten: 230
Geregistreerd: 13-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 19:30

Inderdaad sudocreme gebruikt ik ook op oppervlakkige wondjes en deze droogt de wond iets uit (zink) maar houd de wond toch soepel. Mijn paard heeft ook een nare wond (botbreuk) gehad en is zeker 7 maanden opengeweest vanwege pus dat naar buitenafgevoerd werd (stukjes bot werden afgestoten door het lichaam).
Op de wond deed ik niks maar smeerde de wondrand in met uiercreme en geneesde na de operatie's ( verwijderen stukjes bot en fistelkanalen) super. En nu nog steeds dicht maar je ziet wel het operatie litteken maar die is ook mooi soepel. Zou je evt een foto kunnen maken dan hebben we er iets meer kijk op op voor wat voor wond t is. Kan dat ook eens voor je vragen op de kliniek waar ik werk!! Ben daar paraveterinair vandaar, Succes!!

Exantos v. Apache ZZ-licht + 6

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 19:33

Zinkpoeder heb ik nooit van gehoord, maar zinkzalf wordt inderdaad wel gebruikt voor wondheling.
Ik gebruik hier thuis voor mij en de paarden Neo-cutigenol zalf...is ook een soort zink zalf en werkt wel aardig, kan je ook een dikke laag van smeren :D
Maar voor een echt snelle wondheling..Vulketan gel, echt waar ! Misschien toch de moeite om eens bij de apo te informeren of ze het bij jullie hebben of kunnen bestellen ....

Marie111
Berichten: 4666
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 19:39


Marie111
Berichten: 4666
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 19:39


abukir

Berichten: 582
Geregistreerd: 07-05-05
Woonplaats: Gran Canaria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-13 19:40

bigone schreef:
Is het bloed van dit dier al eens onderzocht? Maanden open plekken en slechte wondheling kan duiden op inwendige problemen.


Ze waren niet maanden open hoor , maar de oude eigenaar deed er niks aan dus dan maakte hij t zelf weer open dusja dan blijf je bezig. Zn beenwonden genezen ook supersnel . Het zag er vreselijk uit.

Trotse eigenaar van Farallon 2 (PRE)

abukir

Berichten: 582
Geregistreerd: 07-05-05
Woonplaats: Gran Canaria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-13 19:47

Marie111 schreef:
volgens de apotheek mag je geen zinkoxidepoeder op open wonden strooien bij mensen, of dat ook voor paarden geldt weet ik niet
http://www.apotheek.nl/Medische_informa ... 4&rId=1045


Ja daarom twijfel ik ook . Ze zijn hier wat anders als in NLD.

Mag vulketan wel op open wonden? Ik las ergens van niet

Trotse eigenaar van Farallon 2 (PRE)

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 20:17

Jawel hoor, vulketan gel op de wondranden smeren. Heb er destijds een joekel van een wond in no time aan mijn merrie haar been mee dichtgekregen ( ze had een trap gehad van een ander paard, dit was genaaid door de DA maar na 3 dagen weer opengesprongen...was echt een gapende wonde toen en naaien kon natuurlijk geen 2e keer meer )

aerdenhout1

Berichten: 15891
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Velsen noord

Re: open wond op heup.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 20:20

EEEEEH.... dierenarts????

wie zijn buisje lapt met leugens
vind, al lapt hij dag en nacht
toch altijd weer nieuwe gaatjes
daar waar hij niet had verwacht


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 bezoekers