paard begint lichtelijk te hinken tijdens het rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Riri94
Berichten: 1380
Geregistreerd: 01-04-08

paard begint lichtelijk te hinken tijdens het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-13 20:38

Hallo bokkers,

Om van te voren te beginnen: de veearts komt maandag.
Mijn paard is sinds 2 weken lichtelijk gaan hinken tijdens het rijden.
Niet altijd, maar 1x in de week ongeveer.
Vandaag heb ik haar gereden, en ik deed haar in het land en toen begon ze iets anders te lopen met links achter. En toen ik haar naar binnen deed liep ze weer goed.

Het is niet heel erg ernstig, maar ze hoort natuurlijk niet op deze manier te lopen.

Ik rijdt haar dressuur matig, ongeveer een halfuurtje.

Iemand enig idee?

edit: Zelf zat ik ook er aan te denken om een keer naf superflex bij te voeren, gewoon 1 pot, is dat verstandig?

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Re: paard begint lichtelijk te hinken tijdens het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 20:41

Want denk van een onderzoek zodat je weet wat er aan de hand is ipv meteen met dure supplementen te smijten.

Riri94
Berichten: 1380
Geregistreerd: 01-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-13 20:41

bigone schreef:
Want denk van een onderzoek zodat je weet wat er aan de hand is ipv meteen met dure supplementen te smijten.

Lees maar eventjes goed want de afspraak bij de veearts staat al, maandag namelijk :)

En ik smijt nog nergens mee, ik vraag om advies.

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Re: paard begint lichtelijk te hinken tijdens het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 20:43

Mijn excuus, te snel en slecht gelezen, dan eerst het onderzoek afwachten want supplementen kosten heel veel geld en als je niet weet waarvoor kun je ook niets geven, succes maandag.

secricible

Berichten: 25694
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: paard begint lichtelijk te hinken tijdens het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 20:47

Ik zou nu even niks geven. Beter even niets veranderen tot de dierenarts is geweest. Verder heb ik weinig verstand van supplementen dus kan niets zeggen over dew erking.

Wel bijzonder dat het het ene moment wel is en het andere moment niet. Daardoor lijkt het me lastiger diagnosticeren. Het is dus ook niet alleen onder het rijden begrijp ik?

Riri94
Berichten: 1380
Geregistreerd: 01-04-08

Re: paard begint lichtelijk te hinken tijdens het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-13 13:49

Ja dat is zeker lastig, en voor mij ook steeds onzeker, omdat ik telkens in de "angst" zit dat ze weer niet goed gaat lopen. Vanochtend liep ze namelijk weer goed :P

Matheno

Berichten: 7941
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Re: paard begint lichtelijk te hinken tijdens het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 08:19

Wat was de uitslag? Klinkt als artrose..

Undercover04
Berichten: 58
Geregistreerd: 13-08-13

Re: paard begint lichtelijk te hinken tijdens het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 14:19

Hoi,

Hoe oud is je paardje? Mijn paard heeft dit ook een tijdje gedaan, toen hij jong was. Echter tijdens buigproeven en draven aan de hand op het harde was niks te merken. Ook tijdens longeren zag hem af en toe wel eens prutsen met zijn balans en begon hij te hinken. Hij was in die tijd jong (6) en begon alles een beetje onder de knie te krijgen en werd daar heel ijverig van waardoor hij zijn passen niet meer af maakte en moeite kreeg met zijn balans. Ik ben toen veel met hem naar buiten gegaan, en op rechte stukken in een rustig tempo op eigen benen laten lopen. Ik heb dit echt wel een paar maanden volgehouden en heb gemerkt dat hij hier ook echt sterker van is geworden. Nu heb ik sinds kort ook de Concord Leader, waarmee ik hem na het rijden aan de hand uitstap en als hij een dag vrij heeft ga ik een half uur met hem wandelen aan de Concord Leader. Ken je dit?

Maar inderdaad het heeft ook wel wat weg van artrose...

Succes, ik ben benieuwd wat de dierenarts zegt.

Riri94
Berichten: 1380
Geregistreerd: 01-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-13 19:17

Gelukkig was het niks. Waarschijnlijk vast gelegen, ze loopt weer helemaal goed