Wie heeft er allemaal een Pers of kruising

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Anonymous86
Berichten: 1977
Geregistreerd: 10-04-13
Woonplaats: in een huis naast de buren

Wie heeft er allemaal een Pers of kruising

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-13 22:56

Wij hebben al een tijdje 2 perzische katers. Ik vraag me af wat jullie van het ras vinden.
ik zelf vind perzen aanduiden rustiger en beetje sulliger. Kan ook aan onze katten liggen :+
Tell me :D


lor1_1984

Berichten: 12010
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 23:31

Ik heb een kat die een kruising Pers zou zijn. :)
Tis een rustig katje met een paar keer per dag de gekke 5 minuten waarbij ze als een malle Eppo door m'n kamer sjeest ondertussen gekke sprongen makend en luid miauwend. 8)7
Verder is ze vrij angstig, al begint ze behoorlijk los te komen.

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Wie heeft er allemaal een Pers of kruising

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 23:34

Wij hebben een kat gekocht als pers, maar dat is zeer waarschijnlijk een kruizing. Het is een echte jager, vindt het heerlijk buiten. En is thuis een heerlijke slaapkop vaak!

Ook een echte pers gehad, die heel rustig was. Te rustig waardoor hij op een band is blijven zitten terwijl de auto startte en weg reed.

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 23:38

Ik heb een rode Perzendame gehad en nu een Chinchilla jeweetwel-kater (zie profiel). Ik ben in eerste instantie voor het uiterlijk gevallen, maar uiteindelijk is het hun karakter waarom ik nooit meer een ander ras kat zou nemen. Relaxed en mens-gericht (wel duidelijk voorkeur voor de 'eigen' mens, maar daar houd ik juist weer van) en dus gezellig in huis en ook goed op te voeden.
Mijn huidige kat is wel echt een ontzettende kletser, maar dat heeft ook wel weer wat. Hij is ook enorm knuffelig en ligt het liefs de hele dag in je nek. De vorige hoefde niet perse op schoot, als ze er maar bij kon liggen. Was ik boven, was zij dat ook, was ik in de keuken, dan zat zij daar ook. Op de bank lag zij op haar kussentje er gezellig bij. <3

Op een paardenrug hoog boven de grond
Voel ik mij pas echt gezond
Ondersteund door vier gezonde benen en een sterke rug
Heb ik telkens voor even die van mij terug!


MarvanTom

Berichten: 4253
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 23:50

Wij!

Puddy (spreek uit als poedie) aka Lola.
Een echte dramaqueen en absoluut middelpunt in huis.
Tolereert geen andere katten, maar is lief bij de konijnen en de paarden.
Jaagt wat buiten, maar binnen vindt ze ook geweldig.

Vroeger hadden we in het ouderlijk huis ook een kruising, Frannie.
Die was echt dom, keek ook zo, maar was zó lief.

Puddy is slim, speels, heeft echt van die renbuien, die steeds net goed aflopen. :D
Haar 'wekker' werkt irritant goed: uitslapen in het weekend kan je vergeten, want ze bijt je wakker.
Je oor, wang, kin, neus of hand is favoriet... :roll:
Dus tja, dan ga je er maar weer uit, eten geven en weer terug.
Om vervolgens weer betrappeld te worden, want dan is het tijd om naar buiten te gaan (paarden voeren).
Een wekker zetten in het weekend is zinloos, want Puddy is goed bij de tijd! :D

Vooruit is niet altijd rechtdoor

Anonymous86
Berichten: 1977
Geregistreerd: 10-04-13
Woonplaats: in een huis naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-13 23:52

Dat hebben wij ook, ze rennen dan ineens door huis als maffe katten. Ze kunnen ook lekker op schoot/bij je liggen. We hebben Diesel en Diego(fotos zie onderschrift) diego heeft als kitten veel meegemaakt en is ontzettend bang maar ook agressief, de kleinste dingen kunnen hem laten flippen. Diesel is de relaxte van de twee die komt bij je liggen en kun je alles mee eigenlijk (ook dweilen) hij houdt van water. Chinchillas zijn ook leuk. overigens is diesel ook een jeweetwel-kater
hahaha wat een leuke kat marvantom.
Diesel melkt inderdaad ook als ie honger heeft. Bij ons staat eigenlijk altijd wel voer klaar.

Refagreni
Berichten: 1003
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 23:56

Ik heb een lilac point pers gehad. Helaas is ze 1,5 jaar terug overleden op een leeftijd van 16 jaar. In haar jonge jaren juist heel levendig. Geen tochtrol zoals ik de doorsnee effen perzen gezien heb. Ik heb begrepen dat de "point"persen doorgaans wat fanatieker zijn. Misschien ooit in een ver verleden de kleur ingefokt met siamees oid? Geen idee hoor. Ben zelf niet van het fokken en vindt de showkatten eigenlijk niet je van het vanwege de extreem platte neus. Dat had mijn dame ook niet.

Refagreni
Berichten: 1003
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 23:59

@Rianne1994 ; Wat gaaf die van jou hebben ook "neus" :) Vooral Diesel vind ik +:)+

Anonymous86
Berichten: 1977
Geregistreerd: 10-04-13
Woonplaats: in een huis naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-13 00:00

Regagreni: ben ik helemaal mee eens, mijn moeder heeft helaas ook zon lelijkerd :+
Afbeelding

Mijn moeder heeft een golden point genaamd gail of the golden point. (mn moeder heeft haar pebbles genoemd, beest kan kletsen ze kan hoera zeggen. dan ze je hiep hiep en zij hoera :+ )
Wij hebben Diego en Diesel(hebben volledige stamboom dit zijn ook de namen van de stamboom).
Diesel is een silver shaded. Diego een Golden Shaded black ofzow :')
Mijn moeder fokt ze en daar komen ze vandaan :D
Diesel is echt een lieverd, die is nu gecastreerd maar diego gaat voor dekdiensten ivm zijn vrouwelijke koppie :o

Lonan
Berichten: 1960
Geregistreerd: 25-03-05
Woonplaats: plaggehut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 00:09

Ik heb er twee gehad, de een was erg angstig als er andere mensen in huis waren zag je hem niet. Enkel als er rust was dan was hij er ook,kon heerlijk op je rug gaan liggen slapen of samen op de bank liggen. Hij koos zijn mensen wel uit. Hij was erg onzeker en bijna niet te kammen.
De ander was aanwezig op alle fronten, een echte drama queen , die ging voor je staan en dan stond ze te gillen tot je op ging staan en dan liep ze als een echte dame voor je uit om je wel eens te gaan vertellen wat haar niet zinde. Maar heerlijke karaktertjes beide. Ik heb van ze genoten op hun eigen manier. Praten met je, :D , ze gaven gewoon antwoord als ik met ze aan het praten was.
Ze zijn alle overleden in 2010/2011 toen 14 en 15 jaar oud, de een aan een hersenbloeding de andere gewoon uit ouderdom.
De laatste jaren heb ik hun vachtjes wel als een hel ervaren, erg snel klitten, borstelen vonden ze beide niet heel prettig. Hierom zou ik niet weer voor persen gaan, al vind ze qua karakter zachter, gevoeliger en geweldig. En dom ? Dat waren ze hier zeker niet, die wisten precies wat wel en niet mocht. Ik heb nog nooit een kat op het aanrecht gehad en slapen op de bank ging alleen op het kleedje wat er voor ze lag.

lor1_1984

Berichten: 12010
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Wie heeft er allemaal een Pers of kruising

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 00:12

Lonan, er is ook een kortharige variant van de Pers, nl de Exotic Shorthair. :)
Mss is dat een optie om het gedoe rondom kammen te voorkomen?
Mijn kat is overigens kortharig, maar heeft een heel volle vacht met superzachte fijne plakhaartjes.

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

Lonan
Berichten: 1960
Geregistreerd: 25-03-05
Woonplaats: plaggehut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 00:13

Rianne het is net of ik naar mijn eigen overleden kat kijk als ik die silver shaded van je zie.
Ik ga even een foto opzoeken.

Anonymous86
Berichten: 1977
Geregistreerd: 10-04-13
Woonplaats: in een huis naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-13 00:15

Met dom bedoel ik van een krabpaal vallen met slapen. Diego is nu zwaaar beledigd, moest nagels knippen. Diesel is kletskous. Wij wonen in een appartement en als mijn vriend eraan komt dan rent hij vanaf de krabpaal of waar hij ook slaapt de voordeur uit en hop in de armen van mijn vriend.
Diego is precies zoals je zegt als er bezoek is blijft hij verstopt, is het rustig ligt ie plat op zn rug te slapen.
Die van ons hebben eigenlijk nooit klitten evenals hun moeder :D
heb nog wel een mooie foto van beide mochten jullie nieuwsgierig zijn.


__denise

Berichten: 3210
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 00:15

Wij hebben een Pers x Brits Korthaar (Brits Langhaar dus) poes van 12. Een golden tabby mackerel (lees ik zo even van de stamboom af haha). Bijzonder dier, maar ja dat waren/zijn ze hier allemaal. Ik vind haar wat meer Brits Korthaar, maar heeft qua karakter wel Perzentrekjes.
Het is een echte madam, kieskeurig, eenkennig en weet ook precies wat ze wel en niet wilt. Andere katten zijn nooit welkom, alleen hele onderdanige, maar die mogen ook niet te dichtbij komen.
Geen echte knuffel, maar kan (natuurlijk) ook niet zonder. Ze is ook heel rustig (heeft ook een hartruisje) en speelt nooit. Door de jaren heen nog minder lenig geworden :')
Kan inderdaad wel eens 'de gekke 5 minuten' hebben en dan rent ze ook ineens door het huis heen :)) Die van ons is niet zo'n prater trouwens! Ze kan niet eens zo goed mauwen, er kraakt altijd een beetje :))

Hiervoor hebben we een volle Pers gehad, alleen ik was nog heel jong toen ze overleed. Dat was ook zo'n freule. Die ging wel wat vaker op pad.

Morgen wel even een fotootje droppen van onze kruising!

franka75

Berichten: 11192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 00:17

ik heb een korthaar peosje maar moest wel pas haar traanbuisjes laten doorspoelen iets wat ik bij een gewone korthaar nog nooit gehad heb. vermoed dat ze een perzische vader heeft of iets in die hoek, ze is ook heel zacht. profielschildpad poesje al is ze lap want ze heeft wit.

Lieve Mixie ik vergeet je nooit

Anonymous86
Berichten: 1977
Geregistreerd: 10-04-13
Woonplaats: in een huis naast de buren

Re: Wie heeft er allemaal een Pers of kruising

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-13 00:19

Wij houden Diego man om te dekken. Diesel is ons lieve knuffelpuffel beestje :+
Omdat ze bij mijn moeder vandaan komen heb ik ze vanaf geboorte zien groeien :D

Lonan
Berichten: 1960
Geregistreerd: 25-03-05
Woonplaats: plaggehut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 00:27

Hahaha dat herken ik dan wel, gewoon ergens van af vallen in haar slaap, ze is ook wel eens vanaf de rand van de vijver ( spoor biels ) zo in de vijver gekukeld.
Deze kon ik zo snel vinden :
AfbeeldingAfbeelding

Anonymous86
Berichten: 1977
Geregistreerd: 10-04-13
Woonplaats: in een huis naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-13 00:34

qua uitdrukking precies diesel toevallig zelfde cattery? Diesel is net zijn vader en fotos van zijn vader is net alsof je een spiegel ziet. heb gefilmd hoe diesel doet als baasje thuis komt. Hier een foto van Eddie: (smaragd tempels eddie) Afbeelding

Sassol

Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 13:38

Ikke! Een kruising Pers x Exotic Shorthair.

Ontzettend lief beest. Voor ik hem kreeg 2x verwaarloosd, dus die zal z'n leven lang aandacht in moeten halen ;) Ik heb hem vanaf dat hij 2,5 jaar is. Hij is nu 7,5.
Het was zo'n zielig menneke toen ik hem kreeg. Schattig van lelijkheid. Klitten in z'n vacht, hartstikke mager en hele slechte tanden. Z'n neus en ogen moesten elke dag schoongemaakt omdat er zoveel troep uit kwam. Hij had blaasgruis gekregen, hebben 3 tanden moeten laten verwijderen dus heb daarna eens goed naar z'n voeding gekeken om Dinges (later erachter gekomen dat hij officieel Ivanhoe heet) zo goed mogelijk te helpen.

Nu fonkelt z'n vacht, zijn z'n tanden hartstikke mooi en produceert hij net zoveel 'prut' uit z'n ogen en neus in een maand als dat hij eerst in een dag deed. Hij kauwt zijn ongemalen vlees goed weg *\o/* En ondanks z'n platte kop, is het een mooi katje geworden. Het is net een hondje, mag dan ook regelmatig los mee op wandeling met de hond (dan komt de tijger in hem naar boven en als hij eet :+ )
Zoals het een Pers (kruising) betaamt is het een allemansvriend maar heeft 1 favoriet persoon (ik dus). Tot frustratie van m'n moeder toen ik nog daar woonde. (Zorgde zij voor de kat als ik weg was, kom ik thuis en bestond ze niet meer :o ) Ligt het liefst de hele dag op schoot en slaapt dan ook bij me in bed, naast m'n hoofd. Als hij niet op schoot kan liggen bij mij overdag, gaat hij bij de hond liggen.

Ik ben helemaal weg van prullie <3 (bijnaam die hij van m'n broer heeft gekregen)

The 4th Dog Commandement: Do not be angry at me for long, and do not lock me up as punishment. You have your work, your entertainment and your friends. I only have you...

justkid

Berichten: 11814
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: Wie heeft er allemaal een Pers of kruising

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 14:14

Ja ik!
Een kruising pers x Brits korthaar.
Uit het asiel, foto's in mijn profiel en mijn avatar <3

__denise

Berichten: 3210
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Wie heeft er allemaal een Pers of kruising

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 14:30

Grappig om dezelfde kruising te zien maar echt totaal andere katten! Is de vader een Brit justkid?

Dit is die van ons, moeder Pers, vader een Brit.
Afbeelding

Samiyah

Berichten: 5867
Geregistreerd: 18-02-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 20:51

Ik heb een kruising Pers/Ragdoll van 1 jaar :) Ze is heel rustig en aanhankelijk maar spelen vind ze ook erg leuk, daar gaat ze echt helemaal in op. :D

Hier een fototje van Norah :)
Afbeelding

[o]

Anonymous86
Berichten: 1977
Geregistreerd: 10-04-13
Woonplaats: in een huis naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-13 20:55

Wow wat is ze mooi!
Hier is alles nu rustig diego ziek geweest gisteren diesel helemaal prima :D
Mensen die verliefd willen worden zie mijn onderschrift de ITP

justkid

Berichten: 11814
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 12:22

__denise schreef:
Grappig om dezelfde kruising te zien maar echt totaal andere katten! Is de vader een Brit justkid?

Dit is die van ons, moeder Pers, vader een Brit.
[ Afbeelding ]


Ik heb geen idee. Ze komt uit het asiel en ze is gevonden.

Ze is denk ik een "broodfokpoesje" ze is echt heel klein, heeft een geknakte staart en is black smoke maar dan geen goede :(:)

Wat karakter betreft is ze echt "mijn katje" ze hangt aan mij. Ze is heel graag buiten en ze zit me altijd op te wachten als ik thuis kom <3 Er komt echt een hele zware miauw uit wat je niet verwacht bij zo'n klein poesje en ze mauwt veel vooral als je haar aait.

Ze is heel erg schrikkerig maar we weten niet waar ze vandaan komt dus dat kan daar ook mee te maken hebben.

Ze is inderdaad wel heel anders dan die van jou :j

Happinez

Berichten: 8352
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 13:13

Wij hebben er ook een.
De moeder was een pers en paps een HTK kat.
Al denken mensen vaak dat ze een Brit is.

Kwa karakter een enorme jager, maar binnen huis een onzettende kroeler.
En ze is echt een arrogantje soms.. :')

Afbeelding

<3 Follow your dreams ....
[HTT] Van bouwval tot landgoed


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, JesdaJinn, kwii en 39 bezoekers