Ondanks een bewogen jaar, een droom die uitkwam :)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Anoniem

Ondanks een bewogen jaar, een droom die uitkwam :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 21:30

Een jaar lang Mahlika samenvatten... dat kán bijna niet in een paar woorden, sorry guys :')

Ergens in mei, 2012, fotograaf ik de prachtige paarden van Chess Arabians. De jonge schimmelmerrie Mahlika spreekt me meteen aan, maargoed, ik kom er om te fotograferen hee, niet omdat ik op zoek ben naar een leuk paard. Maarja, begin november zie ik ineens dat Mahlika inmiddels te koop staat. Het slaat nergens op, ik ken die merrie amper op die ene fotoshoot na en ik ben niet echt op zoek naar een eigen paard... maar ik wéét gewoon dat ik moet reageren. Ik vind een spontane koop wel een erg grote stap, en in overleg met Chess Arabians kiezen we voor lease, waarbij Mahlika wel bij mij in de buurt komt te staan.

Natuurlijk gaat dat niet helemaal zoals bedacht :+ : Clementine en Patrick van Chess Arabians krijgen onderweg naar mij toe flinke pech met hun wagen en staan stil op een parkeerplaats langs de snelweg. Mijn lieve werkgever van de Riki Hoeve komt met zijn wagen, samen met mij en een goede vriendin, die kant op ter redding. Op de parkeerplaats laden we Mahlika over, en zo komt ze toch nog bij mij terecht.

Afbeelding

Als we beginnen met werken, zijn we niet bepaald direct een team. Ze vertrouwt mensen nog niet helemaal, en wilt al helemaal niet dat ik aan bijv. haar benen komt. Ze laat haar tanden zien, hapt wat, of draait de kont naar je toe of schopt langs je. Het lijkt bij dreigen te blijven, maar toch ondervinden mijn weidegenootjes dat dit niet altijd zo is: zo heeft ze op de wei twee mensen geschopt en één iemand gegrepen in haar schouder. Ze moesten Mahlika van haar af slaan met een longeerzweep voor ze los liet, bizar.. Gelukkig kan ze ook haar hele lieve en rustige kant laten zien (als niemand wat van haar vraagt) en dat is hoe de meesten die niets met haar hoeven te doen haar ook blijven kennen, gelukkig.

Afbeelding

De komende weken oefenen we veel met de basis: haar overal kunnen aanraken, aan haar beentjes kunnen zitten, en haar voetjes op te tillen. Telkens als ik over Mahlika haar grenzen heen ga omdat ik een stap te snel wilt, zet Mahlika ons weer twee stappen terug. Daarom probeer ik uitsluitend op basis van belonen en negeren te werken, in kleine stapjes, en met behulp van clickertraining. Dat werpt zijn vruchten af, en uiteindelijk kunnen we haar benen aanraken, optillen, voetjes krabben, etc.

Afbeelding

Beetje bij beetje worden we vertrouwd met elkaar. We moeten elkaar nog wel wat overtuigen:
Zij mij dat ze echt haar voeten op de vloer zal houden. Ik haar dat ik echt geen poownievlees lust...

Afbeelding

In het begin van het nieuwe jaar valt Mahlika ineens veel af. Uitslag mest- en bloedonderzoek: bloedwormen en chronische darmschade. Ze is hiervoor altijd netjes stelselmatig ontwormd, maar de bloedwormen kunnen ingekapseld en onopgemerkt in de darmen hebben gezeten. We starten de behandeling en daarnaast gaat ze op advies van de dierenarts flink omhoog in het voer en krijgt ze speciale supplementen. Ze wordt daardoor wel een stuk lastiger te handelen, af en toe gaat het knopje om. In de paddocks rent ze in zo'n bui blindelings tegen de hekken aan of schopt balken eruit. Meerdere keren moeten het hekwerk weer gemaakt worden (nogmaals: hele lieve eigenaren van het land die dit allemaal maar doen en helpen!). Ik ben dan ook blij als alles aanslaat en we de kilo's voer kunnen afbouwen.

Afbeelding

Longeren is ze wel al gewend, en ook wandelen doet ze graag. We doen dat dan ook geregeld om een band op te bouwen en ik hoop langzaam haar vertrouwen te winnen. Ook doe ik een poging de meest bomproof Arabier van haar te maken die er maar bestaat..

Afbeelding

Onze schriktraining werpt zijn vruchten af.. beetje op het verkeerde moment, alleen :+ Tijdens de amateurkeuring eind april is Mahlika zo totáál niet onder de indruk van het geheel, dat ze zich niet echt op haar best laat zien. Ze draaft heel tam haar rondje, en eindigt 5de aan de hand en 3e in liberty. Daarnaast is ze nog niet in de beste conditie na haar wormbesmetting. Toch wel een goede ervaring voor haar geweest, en we zijn trots dat ze zich zo braaf gedragen heeft :)

Afbeelding

Er lijkt steeds meer sprake van wederzijds vertrouwen, en zo gaan we stapje voor stapje richting inrijden. Dubbele longe, barebackpad op, eens hangen, maar alles met veel rust en tijd tussendoor.

Afbeelding

Steeds meer ontpanning onder het longeren:
http://imageshack.us/a/img4/8516/jz0n.jpg

Helaas weer een tegenvaller: Mahlika wordt begin mei gegrepen door de pony van een weidegenootje. Naast wat lichte verwondingen loopt ze kreupel en het duurt even voor ze hersteld is. Pas dan gaan we weer verder. Helaas dendert diezelfde pony een tijdje later zonder pardon over mij heen in een poging Mahlika te grijpen, en ik kneus mijn hand (kan nog steeds een strakke limonadefles niet goed opendraaien, meer dan een half jaar later :') ). Zo moeten we helaas wéér onze plannen uitstellen.

Afbeelding

Maar met hulp van de lieve eigenaresse van het stukje land waar Mahlika staat, gaan we verder zodra Mahlika daar aan toe is. Een zadeltje op, bewegen met zadel, hangen, en dan... erop, voor het eerst! Alles gaat op gevoel en met veel geduld, en Mahlika biedt geen weerstand. Ze pakt alles geweldig op en inmiddels vertrouwen we elkaar 100%.

Omdat Mahlika er inmiddels weer goed uitziet en flink is bijgekomen (iets té flink :D ), plannen we een fotoshoot in met Sjana Wolthuis. Zij neemt uitgebreid de tijd om prachtige platen te schieten, geweldig! Op de zandvlakte vraagt ze of ik nog even op Mahlika durf te zitten voor de foto. Ik twijfel even, want ik heb amper twee keer op Mahlika gezeten, in stilstand, met zadel. Maar we proberen het gewoon. Vriendlief geeft me een voetje en daar zit ik- Mahlika kijkt niet op of om.

Afbeelding

http://imageshack.us/a/img844/8076/g8sg.jpg
http://imageshack.us/a/img20/8508/z21s.jpg

Zelfs als ik weer eens ontieglijk onhandig ben is Mahlika niet onder de indruk :')
http://imageshack.us/a/img22/339/sa9w.jpg

Een paar weken na deze fotoshoot krijg ik telefoon van Chess Arabians. Ze vinden de klik die ik met Mahlika heb zo bijzonder, maar weten dat haar vraagprijs voor mij veel te hoog zou zijn om haar te kunnen kopen. Daarom bieden ze aan een koopovereenkomstop te maken waarin Mahlika per direct van mij is, en ik binnen 5 jaar tijd een merrieveulen van haar moet fokken die zij terugkrijgen. Zo wordt Mahlika alsnog mijn meisje, en hebben zij ook nog een stukje Mahlika. Wauw! Ik heb nog altijd geen woorden die genoeg dank betuigen aan deze lieve mensen!

Afbeelding

Voor Mahlika kies ik de hengst GR Lahab uit, uiteraard in overleg met haar vorige eigenaren. Laat maar komen dat veulen :D Vol goede moed brengen we Mahlika naar de kliniek als ze hengstig wordt. Daar kunnen ze haar steeds scannen en het in de gaten houden. De communicatie met de kliniek verloopt wel erg lastig en het resultaat valt tegen. Eerste poging: veeel te vroeg geïnsemineerd. Tweede poging: door foutje van de chauffeur van het koeriersbedrijf is het sperma niet opgehaald uit Duitsland. Teleurgesteld gaan we terug. De volgende hengstigheid is laat in het jaar maar ik wil nog één poging doen, dus ze gaat weer naar de kliniek. Daarna hang ik constant aan de telefoon, ik wil zeker weten dat alles goed gaat! Helaas faalt de kliniek enorm, de communicatie is ook weer belabberd. Het pakketje wordt sochtends, in overleg met de kliniek, tussen 07-08 in de ochtend uur bezorgd. Ik probeer ze vanaf die tijd ook te bereiken, maar krijg niemand te pakken. Pas rond 12 uur. Het pakketje kunnen ze niet vinden. Ze sliepen nog toen het werd bezorgd en er was geen bel. De koeriersdienst geeft aan dat ze het waarschijnlijk dan daar op het terrein hebben achtergelaten, maar de kliniek heeft gezocht en niets gevonden. We rijden er naar toe, waar we nog onbeschoft lang moeten wachten ook... als we vervolgens zelf kijken, ligt het pakketje gewoon voor de deur, in de warmte. Het wordt alsnog geïnsemineerd. Maar wat een nare smaak hou je eraan over, zoveel gezeik.

Daarnaast houdt onze pech niet op: Mahlika loopt niet 100%. Omdat ze het alleen heeft met de singel om, denken we dat het daaraan ligt. We laten het singelwondje genezen, proberen een singelbontje, andere singel, maar niets werkt. De dierenarts en chiropractor komen erbij, en er wordt ook een thermografisch onderzoek gedaan. Daar komt een lichte blessure naar boven. Advies: 'actieve' rust (stappen op het harde, niet longeren of rijden) en na een aantal weken weer eens proberen erop te gaan. Maar niet meer in de bak, die is te zwaar. Andere ondergrond en stukken rechtuit stappen.
Onze enige optie daarvoor is om het bos in te gaan en de gracht op. Best spannend, maar de eerste keer durf ik op de terugweg al te vragen of mijn vriend haar van de longe afhaalt. Het is maar een stukje van 2 minuten maar wat genieten we ervan!

Afbeelding

Mahlika zit goed in haar vel en Martine Posthumus zet haar op de foto, op de heide. (Nogmaals ontzettend bedankt Martine!) Prachtige resultaten <3 Ook daar stap ik er even op, en ondanks dat ze al een tijd niet onder het zadel is geweest, de hulpen daardoor weggezakt zijn en ze vrij druk was, gedraagt ze zich zodra ik op haar rug zit weer geweldig.

Afbeelding

Afbeelding

Toch blijft de blessure terugkomen; licht overbelaste pees. Ik besluit, in overleg met de dierenarts, het rijden volledig stop te zetten tot na de winter. Daarnaast staat Mahlika op dat moment in een kudde waar ze ranglaagste is, en waar ze rond etenstijd vaak de pineut is. In de toch al zware zandpaddocks is ze vaak het haasje. Ik besluit haar te verhuizen naar een nieuw plekje, erg jammer, want alle meiden zijn zo lief en het is verder prachtig, maar gewoon niet dé plek voor Mahlika.

Het eerste plekje na de verhuizing bevalt ook niet, en na amper een week vertrekken we halsoverkop wegens omstandigheden. Nu lijken we eindelijk hét plekje voor Mahlika gevonden te hebben, waar ze staat in een kleine kudde (2 anderen) waar ze het goed mee kan vinden. Haar vacht gaat weer glanzen, ze krijgt weer praatjes, kortom: het gaat goed met madame :D

Afbeelding

Een aantal weken terug liet ik Mahlika opvoelen door de dierenarts, en geweldig nieuws: ze was drachtig! Toch bleef ik na al onze pech een beetje voorzichtig, en liet haar 1,5 week later voor de zekerheid scannen door een andere DA, ik wilde het met eigen ogen zien op de scan. De uitslag was teleurstellend. Mahlika was niet drachtig en is het niet geweest ook...

Op de recente thermografiebeelden ziet haar blessure er gelukkig wel al beter uit, dus hopelijk kunnen we volgend jaar vol goede moed verder. Voor nu wandelen we rustig op het harde en komen we zo de winter wel door. Volgend jaar duimen we voor een gezonde Mahlika die in 1x drachtig wordt (op een andere kliniek dan waar we het tot nu toe hebben geprobeerd)... en in 2015 een prachtig merrieveulen aflevert ;) Duimen jullie met ons mee? :)


lovertje98

Berichten: 89
Geregistreerd: 08-09-12
Woonplaats: Brabant

Re: Ondanks een bewogen jaar, een droom die uitkwam :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 21:40

geweldig paard! en wauw die band! je hebt haar van een wild paard naar een lief en mooi paard gekregen! ga zo door!


mooney

Berichten: 7770
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Ondanks een bewogen jaar, een droom die uitkwam :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 21:54

Wat een leuk dier, ik zie er ook wel wat van die van mij in terug (wat is haar afstamming?).
Ik ken het pech hebben en hoop dat je na het herstel van de blessure in volle teugen kan gaan genieten van je mooie paardje!

Die van mij kijkt trouwens ook zo uit zijn ogen als Mahlika
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 6925_n.jpg


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 21:57

Haha bedankt, wat lief. Aah wild is ze nooit geweest hoor, of gemeen etc. Puur wat onzeker, maar indd, blij dat dat nu beter gaat!

Anoniem

Re: Ondanks een bewogen jaar, een droom die uitkwam :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 10:02


Solleke_Noah

Berichten: 11077
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 10:11

Mooi overzicht, knappe merrie! Ik duim mee voor een gezond merrieveulen! :)

Meer pyrografie zien? : https://www.facebook.com/de-Vuurboom-10 ... _todo_tour

"Op jou wachten? Geen sprake van. Ik heb altijd al voor je uit moeten lopen om je de weg te wijzen." - Nachtogen

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 10:17

Ik ga je volgen!
Spannend!

Wat rot hoe het er in de kliniek dan toe is gegaan, vreselijk laks!

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 12:00

Zo ontzettend gaaf Nikki! Je hebt echt veel tegenslagen gehad. -O-
Gelukkig gaat het nu wel beter! Mahlika is ook een bijzonder paard met een bijzondere eigenaar(positief bedoelt!) Van zulke paarden leer je het meeste. Ik ben blij dat ook jij 1 van de mensen bent die verder kijkt dan dat zijn/haar neus lang is en toch probeert door te prikken bij het paard, opzoek naar zijn/haar ware aard, daar krijg je zoveel voor terug!! Ik vind het ook echt bijzonder van de vorige eigenaren van Mahlika dat ze haar aan jou wouden ''geven''
Het merrieveulentje komt er wel! dat weet ik zeker, dat kan gewoon niet anders.

Deijs en ik duimen(en Deijs ''hoeft'' )met je mee! :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110624
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Ondanks een bewogen jaar, een droom die uitkwam :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 14:56

Wat een leuk jaaroverzicht en wat een gave merrie!
Vroeg me wel af wat er gaat gebeuren wanneer er geen merrieveulen komt in de aankomende vijf jaar. Moet ze dan weer terug?

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Annelove16x

Berichten: 1012
Geregistreerd: 21-04-13

Re: Ondanks een bewogen jaar, een droom die uitkwam :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 15:50

Wat een mooi verhaal.
Je hebt echt een mooi paard. En jullie band is zoo bijzonder <3. Niet te geloven dat ze zo veel is verandert.
Wel veel pech gehad zeg :(. Maar het veulen komt er wel!
Nog super veel plezier samen :)

A horse is your best friend <3
Saying ‘goodbye’ is often another way of saying ‘I remember’.
To the world you may be but one, but to one you might be the world.

RianneH

Berichten: 28224
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Ondanks een bewogen jaar, een droom die uitkwam :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 16:02

Heftig jaar geweest voor jullie zeg! Heb er vlagen van mee gekregen via FB, maar zo op een rij is het best stressvolle periode geweest...

Des te mooier dat jullie band zo enorm is gegroeid :) Ze komt over als een echte merrie, eentje die de baas uit zoekt, maar dan ook er volledig voor gaat :D En dan zijn de gaafste paarden! En complimenten voor jouw werk, geduld en doorzettingsvermogen natuurlijk.
Ben heel benieuwd naar jullie komende jaar, heel veel plezier en succes met het maken van een kleine Malika :D Hebt je een foto van de hengst?

"Een draver, is gaver" :D

Nynke_Mandy

Berichten: 3946
Geregistreerd: 29-05-11
Woonplaats: Kloosterburen (GR.)

Re: Ondanks een bewogen jaar, een droom die uitkwam :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 10:18

Wat een prachtig paard is ze toch <3 De eerste foto herken ik van je avatar haha :)

Wat een verandering zeg, en nog heel veel succes met het drachtig maken van haar :D

Sylvester EINDSTAND Dressuur B+13 L1+19 L2+11 M1+3 Springen BB+2 | Mandy L1+5 eindstand onderling
[EJL-ITP] Mijn laatste jaar met schimmel Sylvester.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 21:39

Bedankt voor jullie leuke (en mooie!) reacties :D

Iris, ook bedankt aan Deijs :))
Cayenne, daar hebben we het eigenlijk nog niet uitgebreid over gehad. Ik ga er vanuit dat, mocht het tegen die tijd nog steeds niet lijken te lukken, we al wel verder overlegd zullen hebben wat de beste optie is :)
Rianne, bedankt! Als je het allemaal onder elkaar zet is het niet echt een topjaar geweest haha. Maar volgend jaar beter. Ze is inderdaad een echte merrie-merrie, leuker heb je ze niet (toch? :D )

Dit is de knappe hengst.. plaaatje toch?
Afbeelding

Anoniem

Re: Ondanks een bewogen jaar, een droom die uitkwam :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 21:49

Schitterend verhaal, ben echt geraakt.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101637
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 21:50

Wat een mooi verslag om te lezen Nik! Ups en veel downs maar ik ben blij dat ze nu eindelijk op een fijn plekje staat. :) Hopelijk gaat het met haar blessure ook snel beter en raakt ze in het voorjaar drachtig. En ik wil ook nog een keertje langskomen met camera hoor. :D Al schiet ik niet zulke platen als menig andere Bokt fotograaf maar ik kan het altijd proberen. :')

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

LePinto07
Berichten: 195
Geregistreerd: 26-09-12
Woonplaats: provincie zeeland

Re: Ondanks een bewogen jaar, een droom die uitkwam :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 21:54

Wat een emotioneel verhaal zeg. Respect voor het vertrouwen dat je altijd in je merrie hebt gehouden!
Ik hoop dat 2014 jullie jaar mag worden, zonder problemen zodat dat jullie samen kunnen gaan genieten!

Legoblokje
Berichten: 2201
Geregistreerd: 24-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 22:00

Ik heb hier met een glimlach naar gekeken. Wat een prachtig stel zijn jullie!
Jammer van die complicaties die erbij komen! Ook wat de drachtigheid betreft..
Ik duim zeker weten voor jullie mee!

marley93

Berichten: 6028
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Ondanks een bewogen jaar, een droom die uitkwam :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 13:44

Wat een mooi verhaal, en wat een prachtig aanbod van de oude eigenaren! Hopelijk blijven de tegenvallers weg dit jaar, dat zouden jullie absoluut verdienen! Ik duim! :)

Vavoom.
&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33777
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Ondanks een bewogen jaar, een droom die uitkwam :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 13:50

Mooi verhaal hoor, en hopen dat ze volgend jaar wel drachtig wordt!

RianneH

Berichten: 28224
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 13:54

WildWings schreef:
Rianne, bedankt! Als je het allemaal onder elkaar zet is het niet echt een topjaar geweest haha. Maar volgend jaar beter. Ze is inderdaad een echte merrie-merrie, leuker heb je ze niet (toch? :D )

Dit is de knappe hengst.. plaaatje toch?
[ Afbeelding ]


Knappe date heb je voor haar geregeld hoor! <3
En inderdaad, de merrie-merries vind ik ook het leukste. Kost wat tijd en moeite, maar als ze dan toegeven dat ze je best aardig vinden, heb je een paard voor het leven :D Op een goed 2014! :D

"Een draver, is gaver" :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 19:44

Zulke reacties geven mij weer een glimlach, wat leuk en lief allemaal :)

Dorian, wat lief van je, bedankt! Geniet jij ook maar heerlijk van jouw knappe Lynnepuppy!
Marlies, ophouden jezelf neer te praten hoor, foei ;) En je bent altijd van harte welkom, superleuk juist!
Rianne, mooie vent he, ik zal binnenkort hem eens printen en meenemen voor Mahlika, kan ze ook even wegzwijmelen <3 Haha en ik kan me 100% daarin vinden ja, op naar nog maar veel mooie jaren met onze merrie-merries!

Vanochtend was ook weer fijn trouwens, madame stond op drie benen, stokkreupel. Been ook dik en warm dus ik was alweer benauwd, want het was hetzelfde been als haar pees... zou toch niet... Maar 'gelukkig', een hoefzweer. Nu mooi weggesneden en ze heeft een verbandje om en schoentje aan, fashionpony. Hallo, is het dan nu genoeg pech voor lieve Mahlika geweest dit jaar, of moet er nog meer bij?

Anoniem

Re: Ondanks een bewogen jaar, een droom die uitkwam :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 23:51

Komt wel goed tussen jullie 2! :D super plaatjes! nu hopen dat die blessure gauw weg is en dat Mahlika blij en gezond drachtig mag worden! :D

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 00:00

jah die gekneusde hand weet ik alles van ;) was ook ons afspraakje die verplaatst moest worden.
Als alles mee zit kom ik van de zomer zeker keer langs om jou mooi madam eens in het echt te zien.
want op de plaatjes ziet ze er mooi uit maar hoe zal dit in het echt zijn ;)

Creative-Planet voor al uw foto`s
kijk snel verder!!

_Royal

Berichten: 21
Geregistreerd: 25-11-13

Re: Ondanks een bewogen jaar, een droom die uitkwam :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 00:08

Wat een prachtig dier, zeg! En geweldig om te zien hoe 'n sterke band jullie hebben gekregen. Ik hoop dat jullie volgend jaar weer lekker aan de slag kunnen en ik zal duimen voor een merrieveulen in 2015!

EdkingEnzo

Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Re: Ondanks een bewogen jaar, een droom die uitkwam :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 20:45

Wauw, super mooi geschreven Nikki!
Ik vind Mahlika echt een plaatje ondanks ik niet weg ben van de Arabiertjes! <3
Jullie hebben echt een pech jaar gehad, maar 2014 wordt beter daar ga ik voor duimen!
Het ziet er echt uit dat jullie een super team zijn, ik denk dat het helemaal goed gaat komen!!

Enzo Alano

Volg ons op Instagram! @andalusianenzo


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, OmgiliBot en 54 bezoekers