ervaring met deze wormkuur voor katten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
stalmilagro

Berichten: 2739
Geregistreerd: 10-06-08
Woonplaats: T oosten!

ervaring met deze wormkuur voor katten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-13 16:56

wie heeft er ervaring met de wormkuur van best for your friend.
hij komt bij de supermarkt vandaan.
en ja, eigenlijk moet je in de dierenwinkel een wormkuur halen, maar volgens mij zitten er dezelfde stoffen in?
niclosamide en piperazine adipaat


colinneke

Berichten: 921
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Noord - Brabant

Re: ervaring met deze wormkuur voor katten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 16:59

Ik koop ze niet omdat ik anders een heel doosje aan 1 kat moet geven (heb katten die nog al zwaar zijn).

Ik heb de mansonil kauwtabletten, soort snoepjes maar deze zijn uit de handel.
Anders bestel ik ze via internet bij een dierenarts

Whatsapp: 2 minuten staren naar "aan het typen" en een roman verwachten in de vorm van het Oude testament en alles wat je krijgt is "ok"

stalmilagro

Berichten: 2739
Geregistreerd: 10-06-08
Woonplaats: T oosten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-13 17:03

ja mijne is net geen 4 kg dus niet zo zwaar, maar zou het een te vertrouwen kuur zijn?

Linde_

Berichten: 1738
Geregistreerd: 05-01-07
Woonplaats: Somewhere over the Rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 17:13

Je kan beter naar de dierenarts gaan, want die kan je precies uitleggen wat voor dosis je moet gebruiken en de medicatie daar is veel betrouwbaarder. Dat er dezelfde stoffen inzitten, betekent niet gelijk dat het medicijn even werkzaam is. Ik zou gewoon naar de dierenartspraktijk gaan en daar een kur halen, want je moet erg goed opletten dat je niet over doseert, dat kan namelijk erg gevaarlijk zijn voor je kat.

Zonverbranding op jonge leeftijd heeft invloed op het ontstaan van huidkanker en vroege huidveroudering.
UVA straling is de hele dag en elk seizoen even sterk aanwezig. Bescherm u dus goed!

Voor uw UV-werende mode en accessoires kijkt u op:
http://www.zonzat.nl

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: ervaring met deze wormkuur voor katten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 18:42

Die van de dierenwinkel hebben vaak dezelfde werzame stoffen als die van de supermarkt. En zijn beide geen goede middelen. Mansonil, beaphar, exil enz. Het beste links laten liggen. Als je pech hebt word je dier er ook nog eens ziek van. Kies voor goede middelen van de dierenarts zoals Drontal, Milbemax, Cestem enz.

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: ervaring met deze wormkuur voor katten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 18:44

ik vind pillen geven aan een kat sowieso kansloos, ik heb 4 stalkatten, waarvan er maar 1 schootmak is, die andere 3 bijten dwars door je vingers heen en dan moet je ze een aantal pillen geven.
Ik ga naar de dierenarts en haal pipetten, meteen ook tegen vlooien en teken, ben ik in 1 x klaar.
Ik dien die dingen toe terwijl ze zitten te eten, dan hebben ze het niet eens in de gaten

Exponent

Berichten: 469
Geregistreerd: 21-05-10
Woonplaats: Kapellen

Re: ervaring met deze wormkuur voor katten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 18:51

Ga inderdaad ontworming/ontvlooing bij je DA halen. De producten in de supermarkt en zelfs in de dierenwinkel zijn vaak gebaseerd op werzame stoffen die al zo lang in de handel zijn waardoor hier resistentie optreedt. Ook zijn deze verbeterd met rede..

En nog een interessant puntje.. Hier in Belgie is er een jaar geleden ook in een supermarkt een ontworming/ontvlooing voor katten verkocht die nota bene een toxisch product voor katten bevatte.

Een simpel pipetje voor een kat bij de Da kost nog geen 7euro.. dus daar moet je het in elk geval niet voor laten

http://ellens-paardentaxi.be/
Verhuur van paardentrailers &paardentaxi !

stalmilagro

Berichten: 2739
Geregistreerd: 10-06-08
Woonplaats: T oosten!

Re: ervaring met deze wormkuur voor katten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-13 18:59

Pipetjes vind ik weer niks. Mijn kat doet nooit moeilijk met pillen. Haal trouwens mijn hele leven ontworming bij de dierenwinkel en heb daar nog nooit problemen mee gehad. Maar vroeg me af hoe het met deze supermarkt pillen zat

Exponent

Berichten: 469
Geregistreerd: 21-05-10
Woonplaats: Kapellen

Re: ervaring met deze wormkuur voor katten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 19:02

Vele katten zijn toch niet zo happy met een pilletje hier! :)

In Belgie is het in elk geval toch vaak zo dat de dierenwinkel/supermarkt producten niet goed zijn. Hoe de situatie in Nederland is weet ik in elk geval niet. Zolang je er maar voor zorgt dat je kat prima in orde is en je 1xper jaar ook eens tegen lintwormen ontwormd ( even kijken naar actieve bestanddelen) zal dat wel goed zitten! :)

http://ellens-paardentaxi.be/
Verhuur van paardentrailers &paardentaxi !

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 19:15

Morrie schreef:
ik vind pillen geven aan een kat sowieso kansloos, ik heb 4 stalkatten, waarvan er maar 1 schootmak is, die andere 3 bijten dwars door je vingers heen en dan moet je ze een aantal pillen geven.
Ik ga naar de dierenarts en haal pipetten, meteen ook tegen vlooien en teken, ben ik in 1 x klaar.
Ik dien die dingen toe terwijl ze zitten te eten, dan hebben ze het niet eens in de gaten



Vermoed dat je dan met stronghold ontvlooit/ontwormt. Nadeel is dat juist buitenkatten erg veel last hebben van lintwormen en deze ontworming daarvoor niet helpt. Dan is het zo dat je altijd eerst moet ontvlooien en dan ontwormen daar de kat van de vlooien weer wormen kunnen krijgen. Door het tegelijk te doen met stronghold of iets vergelijkbaars is dit niet het geval. Dus ontworm je eigenlijk voor niets :) wat erg zonde is. Profender is een goede pipet voor katten maar ook dan zou ik afwisselen met een keer milbemax en dergelijke. De pipetten werken toch wat minder sterk. Heb ook een stalkat. Gaat in een handdoek en dan pillenschieter en klaar is kees.

dierenfan
Berichten: 9601
Geregistreerd: 27-02-10

Re: ervaring met deze wormkuur voor katten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 19:18

hier een pasta vind ik fijner dan pipet in de nek en tablet erin is helemaal een crime waar ik niet meer aan begin. Staat zelfs bij de DA dat het een zeer lieve kat is maar tabletten absoluut NIET te doen is om in te geven.

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 19:33

Wilawander schreef:
Vermoed dat je dan met stronghold ontvlooit/ontwormt. Nadeel is dat juist buitenkatten erg veel last hebben van lintwormen en deze ontworming daarvoor niet helpt. Dan is het zo dat je altijd eerst moet ontvlooien en dan ontwormen daar de kat van de vlooien weer wormen kunnen krijgen. Door het tegelijk te doen met stronghold of iets vergelijkbaars is dit niet het geval. Dus ontworm je eigenlijk voor niets :) wat erg zonde is. Profender is een goede pipet voor katten maar ook dan zou ik afwisselen met een keer milbemax en dergelijke. De pipetten werken toch wat minder sterk. Heb ook een stalkat. Gaat in een handdoek en dan pillenschieter en klaar is kees.

nog nooit 1 vlo gezien bij mijn stalkatten, wel teken, want ze lopen ook in het bos.

Ze hebben nu all 4 "wintermodel" wat betekent dat ze dik en rond zijn,ze slapen min of meer buiten (wel in mandjes, maar in een lege paardenbox, of in het hooi dus niet binnen bij de kachel) In de zomer worden ze weer slank.
Ik loop gewoon bij de dorpsdierenarts naar binnen en zij geeft me wat mee en schrijft (!) dat op mijn kaart (niets computer :+ ) Ik zal er eens op letten wat ik mee krijg de volgende keer

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 20:10

Morrie schreef:
Wilawander schreef:
Vermoed dat je dan met stronghold ontvlooit/ontwormt. Nadeel is dat juist buitenkatten erg veel last hebben van lintwormen en deze ontworming daarvoor niet helpt. Dan is het zo dat je altijd eerst moet ontvlooien en dan ontwormen daar de kat van de vlooien weer wormen kunnen krijgen. Door het tegelijk te doen met stronghold of iets vergelijkbaars is dit niet het geval. Dus ontworm je eigenlijk voor niets :) wat erg zonde is. Profender is een goede pipet voor katten maar ook dan zou ik afwisselen met een keer milbemax en dergelijke. De pipetten werken toch wat minder sterk. Heb ook een stalkat. Gaat in een handdoek en dan pillenschieter en klaar is kees.

nog nooit 1 vlo gezien bij mijn stalkatten, wel teken, want ze lopen ook in het bos.

Ze hebben nu all 4 "wintermodel" wat betekent dat ze dik en rond zijn,ze slapen min of meer buiten (wel in mandjes, maar in een lege paardenbox, of in het hooi dus niet binnen bij de kachel) In de zomer worden ze weer slank.
Ik loop gewoon bij de dorpsdierenarts naar binnen en zij geeft me wat mee en schrijft (!) dat op mijn kaart (niets computer :+ ) Ik zal er eens op letten wat ik mee krijg de volgende keer


Dat scheelt van de vlooien maar inderdaad eens opletten. Tegen lintwormen is wel heel belangrijk bij buiten levende katten. En dan zekers 4 x per jaar.

stalmilagro

Berichten: 2739
Geregistreerd: 10-06-08
Woonplaats: T oosten!

Re: ervaring met deze wormkuur voor katten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-13 20:21

Maar even on topic blijven :)


nathalie_v

Berichten: 3479
Geregistreerd: 09-07-06

Re: ervaring met deze wormkuur voor katten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 20:29

Het middel wordt vaker gebruikt.
Oa. in het merk Beaphar.

Het is geen slecht middel, maar het bestrijd maar een klein deel van alle soorten wormen.

Komt jou kat veel buiten?
Hoe oud is hij/zij?

.

stalmilagro

Berichten: 2739
Geregistreerd: 10-06-08
Woonplaats: T oosten!

Re: ervaring met deze wormkuur voor katten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-13 18:36

Nee elke dag komt ze even buiten en ze is 6

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 09:31

Morrie schreef:
ik vind pillen geven aan een kat sowieso kansloos, ik heb 4 stalkatten, waarvan er maar 1 schootmak is, die andere 3 bijten dwars door je vingers heen en dan moet je ze een aantal pillen geven.
Ik ga naar de dierenarts en haal pipetten, meteen ook tegen vlooien en teken, ben ik in 1 x klaar.
Ik dien die dingen toe terwijl ze zitten te eten, dan hebben ze het niet eens in de gaten


Is dat de Profender die jij geeft, want die geef ik ook wist niet dat die voor alles was??


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Gaabje, Nickeltje, xSabineW, YandexBot en 64 bezoekers