Over twintig jaar...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Littera

Berichten: 2053
Geregistreerd: 11-04-12
Woonplaats: Onder de zon en boven de grond

Over twintig jaar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-13 17:38

Over twintig jaar ben ik één van de gelukkigste vrouwen op aarde. Jongere mannen zullen me op elk feest aanspreken, verkoopsters zullen vol bewondering schrikken als ik argeloos mijn leeftijd noem ('Ach hemel, ik had u véél jonger geschat!') en waarschijnlijk zullen ze me nog altijd naar mijn ID-kaart vragen als ik drank insla. Een compliment, en wie houdt er nou niet van complimenten?*

Helaas :') zijn we nog geen twintig jaar verder. Mensen schrikken nu al als ze horen hoe oud ik ben of dat ik studeer. Vandaag was het weer zo ver. Ik stond in een winkel, notabene een zakelijke outfit met hakken van hier tot Tokio te passen.
"Misschien is dat niet zo praktisch op de fiets naar school," zei de verkoopster.
"Oh nee, ik ga niet met de fiets. Ik loop eigenlijk altijd, mijn kamer ligt praktisch naast het gebouw waar ik elke ochtend college heb. :D"
"..." De verkoopster knipperde met haar ogen. "Oh, ik had je veel jonger geschat."
En zo gaat het ALTIJD. Ik ben nu eenmaal niet heel groot, maar ik heb wel fatsoenlijke rondingen. :o Als ik ga paardrijden zonder make-up, met mijn haar in een slordige staart, een slobberige trui en een cap op mijn hoofd, snap ik best dat mensen schrikken als blijkt dat ik geen dertien- of veertienjarige ben.
Maar als ik met eyeliner en al in zo'n winkel sta op hakken van vijftien centimeter... |(

Jongens? Hartstikke leuk, ik zou zo beveiliger kunnen worden in een willekeurige kroeg. De naar binnen gesneakte vijftienjarigen verdringen zich om me heen, waardoor die leuke twintigjarige waarop ik aas nóg minder naar me kijkt. -O-

Drank kopen?
"Hier is mijn -"
"Je bent te jong."
"Hier is mijn ID-kaart -" Ik gooi hem op de kassa. "- en ik zou het prettig vinden als u niet zulke voorbarige conclusies zou trekken."

Ik heb álles gedaan om ouder te lijken (nou ja, de make-up artist van Heidi Klum inhuren nog niet, zal haar gelijk even bellen :') ), van andere kleren kopen tot enorme hakken dragen tot advies vragen aan de kapper en een visagiste. Zelfs met een laag make-up op waar Miley Cyrus nog trots op zou zijn, word ik niet ouder dan vijftien geschat.

Sommige vrouwen zeggen dat ze, als ze proberen om zwanger te worden, opeens elke dag vragen krijgen over hun zogenaamde zwangerschap, terwijl ze niet eens weten of ze wel zwanger kunnen worden.**
Zoiets heb ik ook, maar dan met leeftijd. :+ En waarschijnlijk vind ik het net zo vervelend als die vrouwen om een antwoord te moeten geven dat niet aan de verwachtingen voldoet. :')
Ach ja, ik schijn in elk geval wel een heel vriendelijk en uitnodigend gezicht te hebben, want zelfs als er tien banken vrij zijn in een treincoupé, komt er toch iemand naast me zitten. Dat dan weer wel, om even positief af te sluiten. :) ***

* voel je niet aangesproken als je niet van complimenten houdt. Het klonk te mooi om het niet aan het tekstje toe te voegen.
** eerlijk gezegd heb ik dat pas één keer gehoord. Maar hé, er wonen zoveel mensen op de wereld dat zij vast niet de enige met die gedachte is.
*** ik heb geen idee wat ik met dit topic wil bereiken. Dit wereldprobleem van me afschrijven, misschien, al voedt het de eeuwigdurende frustratie alleen maar. Als je wat herkent of een oplossing hebt (of een tijdmachine, dat is ook prima, zolang ik maar weer terug kan als het niet bevalt :+), reageer gerust.
Laatst bijgewerkt door Littera op 22-11-13 17:47, in het totaal 2 keer bewerkt

suus_pepper

Berichten: 1821
Geregistreerd: 06-12-10

Re: Over twintig jaar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 17:41

Ik zie in je profiel dat je 19 bent, het komt vast wel goed.
Ik word over enkele dagen 19 en wordt ook 16 geschat. Het is maar waar je je druk om maakt denk ik :j

Papegara
Berichten: 1841
Geregistreerd: 12-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 17:43

Lotgenootje, wat heb je dit mooi geschreven! :D
Ik ben 19, word ook altijd jonger geschat.
Als ik in de auto zit, kijken mensen me bizar en verbaasd aan, want ik ben toch veel te jong om al mijn autorijbewijs te hebben.. :+

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12732
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 17:44

Klinkt inderdaad erg vervelend... Ik ben nu wel benieuwd na hoe je eruit ziet :)

huppelz
Berichten: 508
Geregistreerd: 29-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 17:45

nou wel leuk geschreven :)

Anouk_M

Berichten: 1199
Geregistreerd: 16-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 17:47

Haha dit is echt een topic voor mij!! Je bent niet de enige ts!! Gedeelde smart is halve smart ;)
Van geen pakjes sigaretten mee krijgen omdat ik geen id bij me had ("wat wil je liever zien, de foto van m'n twee kids of mijn autosleutels??") Tot vorige week nog aan de deur van mijn eigen huis te worden aangesproken met "hoi meisje, zijn je ouders ook thuis?"
Ik hoef niet te vertellen hoe ik werd aangekeken toen ik zwanger was..

Ooit zijn we er blij mee zullen we maar denken...

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 17:51

Tja, dat is nog niets, ik ben 10 jaar ouder dan jij en ik word met allegemak 19 geschat. Ik vind het vreselijk! Vooral wanneer ik de verbaasde gezichten zie wanneer ik ze met moeite vertel hoe oud ik echt ben. Ach, over 10 jaar zal ik het als een groot compliment beschouwen, maar nu nog even niet.

Wel erg leuk geschreven!

gerlienke
Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 17:54

Herkenbaar. Toen ik 22 was, en fulltime aan het werk, vroeg een collega zich af of ik niet op school hoorde te zitten en of ik wel mocht werken. -O-
Een paar jaar jonger ala, maar 6 a 7 jaar. Was toen aardig beledigd. :o

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 17:55

Zelfde probleem hier, 19 jaar en word vaak veel en veel jonger geschat!!

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 17:57

haha herkenbaar. Ik ben 21 wordt ook ongeveer 16 geschat denk ik :+ Maar moet ook zeggen dat ik vaak geen make up op heb etc dus ja dan lijk ik natuurlijk ook niet ouder. Weet je ik ben het wel gewend het interesseert me niet zoveel :+

Floepie86
Berichten: 1910
Geregistreerd: 14-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 18:01

Hier nog eentje!

Ik ben 20 jaar, en iemand van m´n werk vroeg hoe oud ik was.
Wat denk je, vroeg ik. hij; ZEKER wel 15 .. :')

Nou ben ik ook maar 1.55 m 'lang' .
M'n lengte zit nou eenmaal niet mee.
Terwijl de rest redelijk in proportie is.

ID kaart neem ik altijd maar mee, heb hem sowieso wel bij mij.
Maar als ik drank koop, heb ik hem alvast bij de hand.
Ik heb ook wel eens geen sigaretten meegekregen omdat ik geen ID kaart bij mij had.
Terwijl ik bijna dagelijks in die winkel sigaretten koop. Oeff wat was ik pissed toen :o

Nu is het nog niet leuk, om heel jong geschat te worden.
Maar inderdaad over 10/20 jaar zal het best leuk worden denk ik :)

Floepie86
Berichten: 1910
Geregistreerd: 14-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 18:02

Hier nog eentje!

Ik ben 20 jaar, en iemand van m´n werk vroeg hoe oud ik was.
Wat denk je, vroeg ik. hij; ZEKER wel 15 .. :')

Nou ben ik ook maar 1.55 m 'lang' .
M'n lengte zit nou eenmaal niet mee.
Terwijl de rest redelijk in proportie is.

ID kaart neem ik altijd maar mee, heb hem sowieso wel bij mij.
Maar als ik drank koop, heb ik hem alvast bij de hand.
Ik heb ook wel eens geen sigaretten meegekregen omdat ik geen ID kaart bij mij had.
Terwijl ik bijna dagelijks in die winkel sigaretten koop. Oeff wat was ik pissed toen :o

Nu is het nog niet leuk, om heel jong geschat te worden.
Maar inderdaad over 10/20 jaar zal het best leuk worden denk ik :)

gerlienke schreef:
Herkenbaar. Toen ik 22 was, en fulltime aan het werk, vroeg een collega zich af of ik niet op school hoorde te zitten en of ik wel mocht werken. -O-
Een paar jaar jonger ala, maar 6 a 7 jaar. Was toen aardig beledigd. :o


Dit moet ik ook dagelijks horen..


Oeps, dubbelpost.
Laatst bijgewerkt door Floepie86 op 22-11-13 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt

RiannaB

Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-09-11
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 18:03

Het zal uiteindelijk vast wel goed komen. Over 20 jaar ben je er vast blij om ;)
Wel erg leuk geschreven trouwens! Aan je schrijven ligt het in ieder geval niet!

SheeNegro

Berichten: 1510
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 18:04

Ik ben toch wel stiekem benieuwd naar foto's :+
Wat mij altijd al verbaasd, is dat ik niet wordt tegengehouden door de politie, omdat ik nog maar net over het stuur kan kijken *D

Kedevr

Berichten: 701
Geregistreerd: 26-11-07
Woonplaats: Ergens in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 18:07

Het kan ook andersom.. toen ik 16 was ben ik een keer 30 geschat!! Niet leuk! Ik werd altijd wel een jaar of 5 ouder geschat. Mensen moeten mischien ophouden met leeftijden inschatten :) ik heb 1x m'n id moeten laten zien maar dat was omdat er een strenge portier bij de discotheek stond. Het lijkt me wel irritand niet eens fatsoenlijk een pakje sigaretten ofzo te kunnen kopen.

gerlienke
Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 18:08

@ hazira, ik ben 1.53m, :+ heb idd mijn lengte ook niet mee zitten, met drank kopen vragen ze nagenoeg nooit om ID kaart. geen idee hoe dat kan.

Selina

Berichten: 14271
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 18:09

Ik herken je probleem!
Zat in een lesje op de manege, allemaal groep 8 kindjes. En die bespraken naar welke middelbare school ze gingen en vroegen aan mij naar welke school ik ging. Uh, ik ging dan naar de vierde? En bedankt he..

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 18:12

Herkenbaar :j
Toen ik 15 was dacht iedereen dat ik 10 was, toen ik 20 was schatte iedereen mij 14-15 en toen ik 25 was schatte iedereen mij 18-19, nu ben ik 28 en ik word met moeite op 21-22 geschat, de meeste mensen denken nog steeds dat ik 18-20 ben... -O-

Nou ja ooit zal ik het waarderen, en zal ik een heleboel vrouwen stikjaloers kunnen maken, want ik lijk dan 30 terwijl ik 45 ben en zij lijken 50 terwijl ze 45 zijn :D

Maar voor nu is het niet altijd leuk nee, die legitimatieplicht, ja dáár kan ik hartelijk om lachen en heb dan ook altijd ID bij mij. Maar die jongetjes die achter mij aan lopen en de mannen van mijn eigen leeftijd die mij aankijken alsof ik beter bij hun puber-broertje pas, nee daar word ik niet vrolijk van :n
Dat is eerlijk gezegd zelfs frustrerend, en laatst riep ik voor de grap dat ik op mn voorhoofd mn geboortedatum liet tatoeëren :')

Maar ik snap je volkomen, je bent oud genoeg om met Mevrouw aangesproken te worden en ze behandelen je bij voorbaat al als een puberachtig meisje...

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 18:13

hazira schreef:
Ik heb ook wel eens geen sigaretten meegekregen omdat ik geen ID kaart bij mij had.
Terwijl ik bijna dagelijks in die winkel sigaretten koop. Oeff wat was ik pissed toen :o

Kan de cassiere vrij weinig aan doen, ze zijn nu eenmaal verplicht om iedereen, altijd Id te vragen en bij twijfel nee te verkopen ;)

Ik heb hier (gelukkig) geen last van. Laatst vroeg mam me om sigaretten te kopen voor d'r, ik braaf mn ID erbij gepakt en werd niet eens naar gevraagd, nou en bedankt :')

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 18:14

Kedevr schreef:
Het kan ook andersom.. toen ik 16 was ben ik een keer 30 geschat!! Niet leuk! Ik werd altijd wel een jaar of 5 ouder geschat. Mensen moeten mischien ophouden met leeftijden inschatten :) ik heb 1x m'n id moeten laten zien maar dat was omdat er een strenge portier bij de discotheek stond. Het lijkt me wel irritand niet eens fatsoenlijk een pakje sigaretten ofzo te kunnen kopen.

Irritanter vind ik het feit dat alle kroegen hier voor 16 jaar of ouder zijn en ik op mn 25e nog steeds mn legitimatie moest laten zien -O-

Ik durf er zelfs wel om te wedden dat als ik morgenavond ga stappen ik er niet in kom zonder legitimatie :')

_Femkeeex
Berichten: 3463
Geregistreerd: 09-08-13

Re: Over twintig jaar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 18:16

Bij mij is het juist andersom :') Ik ben 13 en wordt vaak 15/16 geschat := Nou ben ik niet bepaald een reus (1,70 m), dus ik heb geen idee waar ze het vandaan halen, maar het wordt toch gedaan -O-

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 18:19

Ja ik ken het ook. Alhoewel ik meestal een paar jaar jonger wordt geschat. Ik ben nu 25, en word meestal rond de 20-22 geschat. Dus valt nog mee.

Vorig jaar had ik wel toen ik eens een keer een krat bier wilde halen dat ze me vroegen om mijn ID. Ik zo, hier heb je mijn rijbewijs :P

jorretje

Berichten: 3992
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Blaricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 18:20

Haha herkenbaar, maar je krijgt er steeds minder last van.
tot mijn 24ste was werd er nog af en toe om mijn id gevraagd bij het uitgaan.
2 jaar geleden werd ik 18 geschat door een 14 jarig meisje.
Een jaar geleden nog werd mijn id gevraagd bij het kopen van bier.

Ik dacht ook altijd maar over x jaar ben ik er blij mee. Mijn moeder wordt overigens ook bijna altijd jonger geschat dan ze is.

Lauratje_88

Berichten: 1738
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Antwerpen, Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 18:21

Ik ben 25 en ze denken dat ik nog maar 18-19 ben. Toen ik 13 was dachten ze dat ik er al 21 was. Mensen zijn gewoon slecht in schatten van leeftijd.

Selina

Berichten: 14271
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 18:21

Rena100 schreef:
Ja ik ken het ook. Alhoewel ik meestal een paar jaar jonger wordt geschat. Ik ben nu 25, en word meestal rond de 20-22 geschat. Dus valt nog mee.

Vorig jaar had ik wel toen ik eens een keer een krat bier wilde halen dat ze me vroegen om mijn ID. Ik zo, hier heb je mijn rijbewijs :P


En dan heb je nog mensen die uitgebreid gaan kijken naar je rijbewijs. Uh, cassiere, een rijbewijs betekent dat ik sws ouder dan 16 ben?
Eentje vroeg zelf welke datum mijn geboortedatum was? 1994 of 2013.. _O-