bokt verandert?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-01 22:11

Ik merk aan mezelf dat ik eigenlijk steeds minder ga bokken. Het is niet meer zo persoonlijk als het was. Eerst kende iedereen iedereen, maar nu niet meer. Ik zeg niet dat dit fout is, maar het valt me op.
Ik reageer en post zelf steeds minder, lees wel, maar het doet me af en toe weinig.
Ligt dit aan mij of delen mensen dit gevoel?


Bartje

Berichten: 1651
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 22:15

dat heb ik af en toe ook wel hoor, maar de ene keer heb'k echt zo iets van Misselijk en de andere keer is't gewoon wel weer tof. maar of Bokt verandert is?? mwa.. vraag't me af.. denk gewoon dat het komt omdat er nie altijd even boeiende topics zijn (zoals nu naar mijn mening..) maar jah.. hoe DAT dan weer kan... da wee'k nie Verward

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 22:22

bokt wordt groter. maar ik denk dat daar niets aan te doen is. dat krijg je als een forum wat langer loopt. was met horses ook zo. alleen hier is t nog wel heel gezellig.
ik denkd at jezelf gewoon selectiever moet gaan lezen en posten. ik lees nu alleen de post die mij intressant lijken en die ook een boeiende titel hebben, of door mensen zijn geschreven die ik ken.
maar ikd enkd at de mentaliteit van de meeste niet veranderd is. iedereen is nog steeds heel open en aardig tegen elkaar. als ik vandaag lees. dat iemand (marijke) een boekje voor mij wil kopieren, dan vindt ik dat ontzettend lief van zo iemand. ze doen voor een wild vreemde moeite om die persoon te helpen. dat is nog steeds de kracht van bokt. en ik post denk ik niet minder. maar ik post alleen nog opd e dingen die ik belangrijk vindt. het is misschien onpersoonlijker. maar de mensen waarvan je graag wilt dat ze naar je luisteren doen dat wel. en diesturen PB'tje of iets. bokt is wle veranderd misschien niet zo 'bijzonder' als eerst maar voor mij nog wel heel verslavend

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 22:25

Ik denk dat dat komt omdat bokt in korte tijd heel populair is geworden. Er zijn nu al meer dan 600 leden. Dat is vrij veel en dat in een paar maanden tijd. Knap werk hoor, Heike en Bart. Jullie zijn echt op de goede weg bezig

Geen onderschrift.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-01 22:26

nee, de verslaving is er bij mij echt een beetje af aan het gaan.
Ik start bokt op, en zit tussen 3 berichten heen en weer te klikken voor reacties, omdat de rest gewoon niet echt boeit af en toe.
misschien ook omdat er veel "jong spul" bij gekomen is?
Ik heb zitten denken aan een besloten forum, alleen voor een bepaalde groep mensen, maar dat werkt niet, want tja, wie laat je dan wel toe, en wie niet?

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 22:49

ik dnek ook wel dat t aan t jonge spul licht. aan sommige heb ik ook geen boodschap. dit betekend niet dat ik er niet mee praat of ze minder waardig vindt. denk meer is dat t me gewoon minder intresseert wat ze schrijven
ik dnek dat als je een besloten forum of iets dergelijks wil hebben dat je dan uitkomt. op zoiets als ze bij MR. ed hebben een mailinggroep die elkaar de laatste nieuwtjes verteld enzo. maar ik dnek dat je dan ookz elf mensen moet uitnodigen enzo. en dat t erg gedwongen wordt.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 05:34

Ik denk dat het bij ieder forum wel zo is dat je selectief de berichten leest en reageert. Ik doe dat zelf ook zo. Anders is het niet te doen. Er wordt zo veel geschreven.

Geen onderschrift.

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 08:35

Ik kom hier weliswaar niet al van het begin, maar ik begin de laatste tijd ook veel minder te lezen en te posten. ik lees ook op naam en op titel, en wat bart zegt, de meeste berichten zijn gewoon niet boeiend. Er zijn ook veel berichtjes van mensen die zich eigenlijk alleen aanmelden omdat ze een paard zoeken of stal, of om reclame te maken, dat vind ik ook jammer, prima dat ze dat posten, maar ook niet zo interessant om te lezen. Ach laten we hopen dat dit maar tijdelijk is en dat er snel weer leukere en interessantere toppics worden gepost, of eigenlijk mer dan nu, want ze zij er nog wel.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 08:54

Bokt veranderd? Mwah, weet ik niet... Tis wel heel groot geworden, ook door de vele deelforums, maar ik vind het nog steeds errug gezellie!

Omdat ik op mijn werk bok, kan ik helaas niet alles lezen en al helemaal niet overal op reageren! Het onzinforum bezoek ik daarom dus ook eigenlijk nooit, bij algemeen lees ik af en toe iets (zoals nu), maar blijf meestal bij het paardengedeelte hangen. Anders wordt het echt te gek.

Het is inderdaad wat minder persoonlijk als een paar maanden geleden, maar dat dat is logisch: er zijn zoveel nieuwe mensen bijgekomen, het clubje is niet meer zo klein als in het prille begin.

Nou ja, ik vind het nog steeds leuk. Was laatst nog eens op horses wezen kijken... Nou, laat dat maar zitten zeg Misselijk . Kinderachtige toestanden daar, altijd en eeuwig ruzie en elkaar in de haren vliegen. Zielig hoor, vroeger was het daar ook wel leuk.

Laten we met zijn allen zorgen dat bokt niet die kant op gaat!

Groetjes Mieke

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 09:02

Ja ik heb precies hetzelfde. In het begin zat ik elke vrije minuut op bokt en nu is dat eigenlijk nog maar heel weinig. Komt natuurlijk ook een beetje door nieuw werk etc., maar ik merk gewoon dat net wat jullie zeggen, veel berichten me niet meer zo interesseren (en dus van nieuwe mensen) en dat het dus minder persoonlijk is geworden doordat er zoveel mensen zijn bijgekomen.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

horseofthemoon
Berichten: 257
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 09:14

Bokt is inderdaad heel groot gegroeid. En daarbij vermoedt ik dat het aantal piepjonge Bokkers behoorlijk is toegenomen.
Met de daarbij passende berichtjes.
Ik lees Bokt eigenlijk meer als een tijdschrift. *LOL* De onderwerpen die mij aanspreken lees ik, maar ik voel niet altijd de behoefte om te reageren.
Als je alles wilt bijhouden zou je er een dagtaak aan hebben, daar heb ik helemaal geen tijd voor! Die besteed ik liever aan mijn paard en mijn vrienden IRL.

*~`✿ .¸`☆¸ღ ¸.•°*”˜ƸӜƷ˜”*°•.•.¸ღ¸☆´¸.✿`~*
*22-6-1992…. Kingstone my love....RIP…+7-7-2022

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 10:03

ja het is wel veranderd..
en je moet wel selectief lezen..
maar de ene x dan komt er helemaal nix bij all1 wat saaie posts en soms is er opeens mega kei veel bijgekomen...

nahja..
alles veranderd uiteindelijk toch..
en bokt dus ook.

..... leeg .....

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 10:28

Het is heel anders dan 'eerder' ja.
Komt gewoon omdat het zo groot wordt. Ik vind het ook iets minder leuk, kijk nog wel één keer per dag maar geen drie keer meer zoals ik eerder wel deed!

Een besloten lijst vind ik echt geen optie. dan geef je anderen onvermijdelijk het gevoel dat ze buitengesloten worden.
Mr-ed is btw niet besloten hoor, iedereen kan er lid van worden. We zijn alleen maar met heel weinig (en dat is heel gezellig!).
Op paard-nl hebben ze wel een lijst 'onder' de gewone lijst die ook erg 'massaal' is. Heb ik me toen ik daar achter kwam best kwaad om gemaakt.

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 12:36

ja, dat moet je ook niet doen. Al zou ik het wel heel leuk vinden, maar er zijn dan altijd mensen die er buiten vallen. In het begin was het echt super, ik kon gewoon niet ophouden te bokken, maar nu... dagje niet gebokt, nou geen cold turkey hoor!
Het blijft leuk en leerzaam, maar het wordt gewoon wat minder persoonlijk....

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

flopsy

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-02-01
Woonplaats: voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 13:42

mmmwah weet het niet zo. misschien vinden jullie mij ook zo'n nieuw klein jong meisje die irritant doet, maar ik kom hier al sind een maand voordat ik me registreerde. de eerste tijd heb ik alleen maar gelezen, en ben later aan gaan melden en berichtjes gaan zetten. de sfeer is echt wel veranderd, het is veel drukker geworden, en misschien (zorrie) ook wel ongezelliger. volgens mij gebeurd dit met elk forum wel, dat het minder leuk word door de mensen. er komen nu ook wel soms hele kinderachtige topics, en mensen die alleen maar lol willen hebben door rare berichtjes te zetten en uit zijn op ruzie. het zou al een heel stuk schelen als die mensen hier niet meer zouden komen, maar daar valt nou eenmaal niks aan te doen. nogmaals, misschien vinden jullie mij daar ook bijhoren, maar toch.

ik vind niet dat er een gesloten forum moet komen, want dan krijg je echt dat je stikjaloers word als je er niet opmag. dat zou niet leuk zijn voor de andere mensen.

I'm a nobody, nobody is perfect, therefore I'm perfect!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 13:50

Ik ken het gevoel Stef, ik ben ook een beetje aan het afkicken. Er wordt veel gepost wat me helemaal niet boeit en (sorry hoor) er komen veel mensen op Bokt waar ik gewoon niks mee kan; misschien word ik wel oud.... <grinnik>

Ik lees veel selectiever, en reageer vaak niet op berichten waarvan ik moet Gaaaap
Zit er hard over te denken om te stoppen met Bokken, scheelt me veel tijd en geld, kan ik elders wel weer besteden. Maar ik kan het nog niet echt over m'n hart verkrijgen.....

Sonja

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 13:56

Zeg ho effe sonja! Je gaat ons toch niet in de steek laten????

Dan bok je maar wat minder, maar wel blijven komen hoor!

Groetjes van Mieke die eigenlijk heel erg hard moet werken maar daar helemaal geen zin in heeft omdat het werk haar vandaag even helemaal niet boeit. Haha!

Marijke

Berichten: 516
Geregistreerd: 16-02-01
Woonplaats: Bommelerwaard (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 14:49

Hallo zeg, grote schrik.... *Marijke rolt bijna van bureaustoel af* .... NIET MEER BOKKEN...??? Sonja, vraag eens gauw aan Dick of hij je voorhoofd even voelt.

Ik moet zeggen ik post niet zo veel berichtjes omdat ik het meeste bok onder werktijd Bloos schaam, schaam Bloos en ik lees in 1e instantie ook alleen de berichtjes van mensen die me aanspreken of die ik bijvoorbeeld al wat langer "ken" van horses.

De meeste nieuwkomers die niets te zeggen hebben, verdwijnen miz vanzelf wel weer en ja puberaal gedrag of mensen die ruzie zoeken, die kun je maar het beste negeren dan is de lol er zo af, dat soort dingen hou je altijd wel met een forum via i-net.

Dat er nu überhaupt de gedachte aan een besloten clubje wordt uitgesproken vind ik erg jammer, ik geloof niet dat zoiets de achterliggende gedachte is geweest bij het creëren van Bokt en het komt miz ook wel een beetje banketstaaf over voor Heike en Bart.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 14:52

Misschien dat het wat is om de namen van mensen die langer als een maand/half jaar niet bokken er weer af te gooien.
Dan voorkom je ook "vervuiling" als je bv een maand op vakantie gaat hoeft dat niet als het maar ff meld?!?! zoiets?
Zou dat te regelen zijn.
Ik vind het ook minder persoonlijk als toen ik hier net kwam. Maar nog wel gezellie!
Enne niet weglopen hoor Sonja!!! Dan wordt het weer minder gezellig!!!
Groetjes Petra

:evaw:

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 15:22

het is inderdaad goed te merken dat Bokt groter wordt. Maar daar valt nou eenmaal niets aan te doen. Een gesloten forum vind ik, tja hoe zeg je dat... Misschien wel gezelliger, maar en zijn ook gezellige mensen die er later bij willen komen.
Wat jullie over mij denken weet ik nie (wil ik volgensmij ook nie eens weten). Ik vind het hier gezellig, ik ben er vaak en ben niet uit op ruzie. Soms een 'melig' berichie ertussendoor maar meestal vrij serieus.
En stef, ik denk dat je er maar aan moet wennen want Bokt zal alleen maar groter worden vrees ik!

Groetjes Kim

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-01 15:27

ik ga nergens aan wennen hoor.
Ik zal bokt niet verlaten, maar verder kan ik sonja heel goed begrijpen (dit bericht heb ik dan ook geplaatst naar aanleiding van een tel gesprek met sonja)

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 15:29

ik denk dat je met een gesloten forum wel allemaal jaloerse mensen krijgt enzo..
Misschien is het voor degene die er al langer zijn wel leuk, maar dan moet ik dr ook af, nee, ik vind het eigenlijk geen goed idee, maar ik kan me wel voorstellen wat jullie ervan denken.. Knipoog
Maar niemand leest toch alle berichtjes?
Je kunt toch ook alleen de berichtjes lezen die je leuk lijken? en als er iemand vervelend doet of onzin plaats eraf gooien?? Scheve mond\

Maar een gesloten forum vind ik dus geen goed idee

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 15:31

Ja op het begin las ik gewoon alle berichten bij bokt maar als ik dat nu wil doen.. heb ik erg veel tijd nodig. en ik vind niet alle berichten even boeiend Scheve mond\


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-01 15:44

het "probleem" is dat bar weinig berichten me nog boeien.
Onzinforum lees ik af en toe wat, maar daar kan ik mezelf al helemaal niet vinden.
Ik zei zelf al dat ik had zitten denken aan een besloten gedeelte, maar dat ik er zelf al achter was dat dat niet werkt

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 15:46

ok, dat is waar, maar ik zou echt niet weten wat je eraan zou moeten doen. Verward