Fiat Seicento

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Freya6

Berichten: 2473
Geregistreerd: 27-02-12

Fiat Seicento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-13 14:58

Hallo allemaal,
Ik denk erover een fiat seicento met 107000 op de km te kopen. Hij si van 99. en een 900 versie.
Nu begreep ik dat hij geen distributieriem heeft, maar een ketting, klopt dat?
En wat zijn jullie ervaringen met zo'n autotje? En wat met de kleur rood? schijnt te vervagen in de zomer.
ik moet er 1250 voor betalen, vind dit zelf aan de vele kant maar de garage wil er niks vanaf doen.
Hoor graag jullie ervaringen, bijv. welk onderhoud er vaak aan zit te komen.

Groetjes, hannah

'Techniques are nothing if you can't read the horse' Pat Parelli


Konstantine
Berichten: 10902
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 15:13

Ik heb pas van een vriend geleerd dat een ketting, in tegenstelling tot een riem, niet zomaar breekt. Lijkt me een voordeel dus. :j
Verder geen ervaring met het merk en de kleur, sorry. Ik vermoed wel dat als hij nu niet vervaagd is en jij hem goed onderhoudt (waxen), dat het dan wel mee zal vallen. :)

Mioux

Berichten: 10077
Geregistreerd: 06-07-10
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 15:25

je koopt het van een garage? dus een dealer begrijp ik? vraag zowiezo als je hem wilt kopen of je een nieuwe apk erbij krijgt,een garage doet dit vaak wel. Rood en rood heb je, ik heb een rode peugeot gehad, goed onderhouden en dat scheeld al hoop, maar me moeder had een daihatsu rood en ja die is gaan verkleuren, doe je weinig tegen dat is zeg maar normaal...
Ik zou zelf geen 1250 neertellen, mits nieuwe apk nieuwe ketting(normaal dus distributieriem)indien dit nodig moest zijn,vaak kan je ook vragen bij elke km dit al gedaan is en zo niet moet dit rond 120,000. dus zou zeker dat wel vragen ivm de prijs.

ook tip, neem iemand mee die meer van auto's weet, je zal niet de eerste zijn die genaaid kan worden door een garage,dit is mij ook gebeurd.

Jayden 10-12-2011
Papa, we missen je, we houden van je
[LZP] Jayden in het bos!
[BB-ITP] Mijn zoontje en zijn maatje

Jolienn

Berichten: 2021
Geregistreerd: 18-01-07

Re: Fiat Seicento

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 15:31

Een ketting hoef je niet zoals een riem te vervangen. De riem vervang je omdat hij van rubber is en dus slijtage/uitdroging/scheuren gaan vertonen na een bepaald aantal kilometers en een bepaald aantal jaar. (Als je bijvoorbeeld in 10 jaar tijd nog geen 120.000 km hebt gereden, toch na 10 jaar je riem vervangen).

Ketting is dus zeker een voordeel.

Zoek eens op internet naar vergelijkbare auto's. www.gaspedaal.nl is hier een goede site voor. Typ fiat, seicento, 1999 in en voer een km stand in 50.000 boven en onder de stand van t wagentje dat jij op het oog hebt en kijk wat voor prijzen ze daar voor vragen. Kijk dan ook even als het niet overeenkomt naar het bedrag, zoek op ceicento's van 1250 euro en in welke staat deze zijn.

Laat m ook even nakijken door iemand die er verstand van heeft als je serieus overweegt om m te kopen (meenemen op proefrit, even onder de motorkap kijken, standaard dingetjes als je auto gaat kopen). Heeft het autootje ook NAP (nationale auto pas, controle of de KM stand klopt en niet is teruggedraaid)?

Zylvierette ♡
☆ Mandour ☆

iefke

Berichten: 28837
Geregistreerd: 28-08-03
Woonplaats: Tilburg e.o.

Re: Fiat Seicento

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 15:34

LZP - HTT

Semper erit denique omnia



      Mioux

      Berichten: 10077
      Geregistreerd: 06-07-10
      Woonplaats: Midden Nederland

      Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 15:37

      Jolienn schreef:
      Een ketting hoef je niet zoals een riem te vervangen. De riem vervang je omdat hij van rubber is en dus slijtage/uitdroging/scheuren gaan vertonen na een bepaald aantal kilometers en een bepaald aantal jaar. (Als je bijvoorbeeld in 10 jaar tijd nog geen 120.000 km hebt gereden, toch na 10 jaar je riem vervangen).

      Ketting is dus zeker een voordeel.

      Zoek eens op internet naar vergelijkbare auto's. http://www.gaspedaal.nl is hier een goede site voor. Typ fiat, seicento, 1999 in en voer een km stand in 50.000 boven en onder de stand van t wagentje dat jij op het oog hebt en kijk wat voor prijzen ze daar voor vragen. Kijk dan ook even als het niet overeenkomt naar het bedrag, zoek op ceicento's van 1250 euro en in welke staat deze zijn.

      Laat m ook even nakijken door iemand die er verstand van heeft als je serieus overweegt om m te kopen (meenemen op proefrit, even onder de motorkap kijken, standaard dingetjes als je auto gaat kopen). Heeft het autootje ook NAP (nationale auto pas, controle of de KM stand klopt en niet is teruggedraaid)?


      Kettingen kunnen ook roesten, de auto heeft vanaf 1999 wel 109.000 gereden,maar kan ook zijn dat hij lang stil gestaan heeft...net zoals banden, normaal vervang je die om de zoveel jaar en of km's maar als de auto weinig heb gereden en toch lang stil heeft gestaan kunnen ze uitdrogen

      Jayden 10-12-2011
      Papa, we missen je, we houden van je
      [LZP] Jayden in het bos!
      [BB-ITP] Mijn zoontje en zijn maatje

      Janine1990

      Berichten: 43799
      Geregistreerd: 13-03-05

      Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 15:40

      Voor dat geld kan ik me leukere autootjes voorstellen die motorisch prima in orde zijn.

      Persoonlijk heb ik niets met die hele kleine autootjes, maar dat is natuurlijk ieder voor zich.

      Ga eens kijken wat je in jouw omgeving voor dat geld op Marktplaats ziet staan! ;) Of ga naar je eigen garage/garage van je ouders en vraag wat die er van vinden.

      Mioux

      Berichten: 10077
      Geregistreerd: 06-07-10
      Woonplaats: Midden Nederland

      Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 15:42

      Janine1990 schreef:
      Voor dat geld kan ik me leukere autootjes voorstellen die motorisch prima in orde zijn.

      Persoonlijk heb ik niets met die hele kleine autootjes, maar dat is natuurlijk ieder voor zich.

      Ga eens kijken wat je in jouw omgeving voor dat geld op Marktplaats ziet staan! ;) Of ga naar je eigen garage/garage van je ouders en vraag wat die er van vinden.


      Ben zelf ook meer van van peugeot, iedergeval geen seicento... maar dat ben ik. Voor die prijs 1250,- kan je een hele leuke peugeot 205 halen of 106 (mijn broer kocht er 1 uit 1987 rond 2003 en hij rijd nog steeds bij de volgende eigenaar!)

      Jayden 10-12-2011
      Papa, we missen je, we houden van je
      [LZP] Jayden in het bos!
      [BB-ITP] Mijn zoontje en zijn maatje

      Cassidy

      Berichten: 75551
      Geregistreerd: 08-08-01
      Woonplaats: Purmerend

      Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 15:43

      Ik heb het niet zo met de Franse en Italiaanse automerken, geef de voorkeur aan Duits of Japans. Wagens met ketting ipv distributieriem zijn er meer. Ik zou nog even verder kijken.

      Je suis Charlie.

      Janine1990

      Berichten: 43799
      Geregistreerd: 13-03-05

      Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 15:45

      Mioux schreef:
      Janine1990 schreef:
      Voor dat geld kan ik me leukere autootjes voorstellen die motorisch prima in orde zijn.

      Persoonlijk heb ik niets met die hele kleine autootjes, maar dat is natuurlijk ieder voor zich.

      Ga eens kijken wat je in jouw omgeving voor dat geld op Marktplaats ziet staan! ;) Of ga naar je eigen garage/garage van je ouders en vraag wat die er van vinden.


      Ben zelf ook meer van van peugeot, iedergeval geen seicento... maar dat ben ik. Voor die prijs 1250,- kan je een hele leuke peugeot 205 halen of 106 (mijn broer kocht er 1 uit 1987 rond 2003 en hij rijd nog steeds bij de volgende eigenaar!)


      Ik heb zelf een Ford Ka gehad, kleiner ga ik beslist niet! M'n vader had destijds liever gezien dat ik een 106 of 205, Saxo of Corsa kocht. Maar dat vond ik geen mooie auto's _O- Die koop je ook voor 800 euro bij een gewone garage. In mijn omgeving wel in ieder geval.

      M'n ouders zijn ook helemaal Peugeot minded en kopen keer op keer een Peugeot, ook na het proberen van diverse andere merken.

      Inmiddels staan hier nu 3 Peugeots, heb mijn Ka ingeruild voor een 206GTI. Maar die ligt denk ik wel een beetje buiten het budget van TS. Dus dat zijn niet meteen opties die ik zou aandragen.

      Mioux

      Berichten: 10077
      Geregistreerd: 06-07-10
      Woonplaats: Midden Nederland

      Re: Fiat Seicento

      Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 15:50

      ja ik ben ook fan van peugeot hoor, nu heb ik een gezinsauto ivm me zoontje en kinderwagen dus heb een renault kangoo,maar valt niet in TS haar prijsklasse,maar hierna wil ik beslist weer peugeot!!!

      Jayden 10-12-2011
      Papa, we missen je, we houden van je
      [LZP] Jayden in het bos!
      [BB-ITP] Mijn zoontje en zijn maatje

      Tabaluga12

      Berichten: 2946
      Geregistreerd: 12-01-13

      Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 15:57

      De vraagprijs ligt wel rond de dagwaarde. Iets aan de dure kant. Is de lak en bekleding in goede staat?

      Akasha; wie het paard de mond snoert mag raden naar zijn antwoord!

      Choiix
      Berichten: 2266
      Geregistreerd: 08-08-12

      Re: Fiat Seicento

      Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 16:11

      De 900 motor staat wel bekend om lekkende koppakkingen. Het is dezelfde motor als die in de Cinquecento lag. Ik zou het persoonlijk niet doen en naar een ander merk kijken.

      Speed never has killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you - Jeremy Clarkson
      Één van de weinige bokkers die amper kan paardrijden, en dan ook nog eens een man is

      nathalie_v

      Berichten: 3479
      Geregistreerd: 09-07-06

      Re: Fiat Seicento

      Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 16:14

      Ik heb met volle tevredenheid in een Seicento rondgereden.
      Inmmiddels vanwege de vele kilometers per jaar nu een upgrade genomen naar de renault twingo uit 2012.

      Heerlijk makkelijke auto, weinig onderhoud, wel een lange handleiding (sommige dingen vond mijn auto niet zo leuk zoals 120 km/uur rijden ;-) )

      Controleer de onderkant van de auto ook (roest plekken etc.)


      het is altijd een gok wat je neemt met een tweede hands auto :-)

      .

      RianneH

      Berichten: 28224
      Geregistreerd: 02-05-05
      Woonplaats: Amersfoort

      Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 16:19

      Ik heb een aantal jaar in een Seicento gereden en wat een fijne auto :D Geen verstand van die technische dingen, maar nooit problemen mee gehad (stond dan ook in onderhoud bij mijn neef de automonteur) en heel wat km's mee gereden. Reed zonder problemen mee met al het verkeer, zelfs met 4 personen en oogt kleiner dan wat er werkelijk in past. Ook nog eens zuinig (als ik het vergeleek met de kleine peugot van mn moeder).
      Alleen, gesneuveld na een aanrijding een botsing met een scooter (auto stond geparkeerd). Weinig ruimte om te incasseren dus. Maar de auto was van 2000 geloof ik en dagwaarde alsnog 1800. Geen idee wat de km's waren overigens.

      Overigens geen probleem met 120 rijden, 140 kon die ook makkelijk aan.

      "Een draver, is gaver" :D

      lizzy1
      Berichten: 1270
      Geregistreerd: 21-07-06
      Woonplaats: Udenhout

      Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 16:22

      Ik heb ook een aantal jaar een Seicento gereden en soms mis ik 'm nog. Heerlijk zo'n klein bakkie en was voor zo'n klein ding van alle gemakke voorzien. Die van mij was ook mega goedkoop in onderhoud en wegenbelasting en rijdt vrij zuinig.

      Persoonlijk vind ik 'm wel aan de dure kant voor een auto van bijna 15 jaar!

      Met rood heb ik geen ervaring...

      Amaris

      Berichten: 12899
      Geregistreerd: 25-03-06
      Woonplaats: Wieërt

      Re: Fiat Seicento

      Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 16:25

      Mijn fiat punto heeft ook een ketting ipv riem. Prima hoor.

      Ik zou dus never nooit in een seicento willen rijden. Véél te klein. Ik zou er nog niet de snelweg mee opdurven met zo'n koekblikje.

      Freya6

      Berichten: 2473
      Geregistreerd: 27-02-12

      Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-13 19:59

      Mioux schreef:
      ja ik ben ook fan van peugeot hoor, nu heb ik een gezinsauto ivm me zoontje en kinderwagen dus heb een renault kangoo,maar valt niet in TS haar prijsklasse,maar hierna wil ik beslist weer peugeot!!!


      ja een renault kangoo vindt ik ook erg leuk, maar zijn op dit moment een beetje boven mijn budget, vooral als ik en beetje een goeie wil, en ze zijn in de belasting ook wat duurder.

      'Techniques are nothing if you can't read the horse' Pat Parelli

      Freya6

      Berichten: 2473
      Geregistreerd: 27-02-12

      Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-13 20:04

      Tabaluga12 schreef:
      De vraagprijs ligt wel rond de dagwaarde. Iets aan de dure kant. Is de lak en bekleding in goede staat?


      Nou, hij was erg opgepoetst met rode wax, zag op sommige plekken wel dat hij minder rood/ roze was. Maar dat is dus wel bijte poetsen. de lak had wel wat plekjes hier een daar, maar verder zag het er wel aardig uit, geen roest iig. En de bekleding zag er ook netjes uit.
      Wat me vooral opviel was dat de verkoper een hele trucendoos opentrok om mij die auto te laten kopen. En dat zit me niet lekker.

      Bij carsom.nl kun je een beetje zien wat er zoal aankomt mbt onderhoud. Een ketting is idd een voordeel. Hij is bekeken door mijn garage man die zei dat het wel de hoofdprijs was voor zo'n auto maar vond hem verder wel ok.

      Ik wil graag een klein autootje totdat ik zelf een busje oid aan kan schaffen. Tot die tijd dus graag goedkoop rijden. Liefst een betrouwbaar karretje, die ik nu heb is alles aan mis maar dat wist ik bij de aankoop 250 euro :)

      'Techniques are nothing if you can't read the horse' Pat Parelli

      Janine1990

      Berichten: 43799
      Geregistreerd: 13-03-05

      Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 20:10

      Freya6 schreef:
      Tabaluga12 schreef:
      De vraagprijs ligt wel rond de dagwaarde. Iets aan de dure kant. Is de lak en bekleding in goede staat?


      Nou, hij was erg opgepoetst met rode wax, zag op sommige plekken wel dat hij minder rood/ roze was. Maar dat is dus wel bijte poetsen. de lak had wel wat plekjes hier een daar, maar verder zag het er wel aardig uit, geen roest iig. En de bekleding zag er ook netjes uit.
      Wat me vooral opviel was dat de verkoper een hele trucendoos opentrok om mij die auto te laten kopen. En dat zit me niet lekker.

      Bij carsom.nl kun je een beetje zien wat er zoal aankomt mbt onderhoud. Een ketting is idd een voordeel. Hij is bekeken door mijn garage man die zei dat het wel de hoofdprijs was voor zo'n auto maar vond hem verder wel ok.

      Ik wil graag een klein autootje totdat ik zelf een busje oid aan kan schaffen. Tot die tijd dus graag goedkoop rijden. Liefst een betrouwbaar karretje, die ik nu heb is alles aan mis maar dat wist ik bij de aankoop 250 euro :)


      Kan me voorstellen dat dat je niet lekker zit!!

      Ik ken natuurlijk je maandelijkse uitgaven niet. Maar mijn Ka koste 60 euro per kwartaal aan wegenbelasting, meeste auto's van dat formaat hebben zo'n prijs (in deze regio iig) qua wegenbelasting.
      Woon weliswaar nog thuis en heb geen paard. Maar heb binnen een half jaar mijn huidige auto kunnen aanschaffen.

      Wil je een betrouwbaar karretje en maakt het uiterlijk je weinig uit, is het heel simpel. Koop een Toyota Starlet ;) Betrouwbaar, die krengen krijg je NIET kapot. En houden hun waarde ook, voornamelijk door hun goede imago. Bovendien heb je dan toch wat meer auto om je heen dan met een Seicento!

      Imre

      Berichten: 14198
      Geregistreerd: 31-05-03
      Woonplaats: Grunn

      Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 20:12

      Jouw verhaal lijkt heel veel op het mijne! :)) Mijn eerste autootje was een Daihatsu Cuore uit 1991 die ik begin 2011 voor 350 euro heb gekocht. Die was heel mooi vervaagd rood. :') Maar met een beetje wax leek het wel weer wat. Ik heb er 9 maanden met heel veel plezier in rondgereden, tot er zoveel mis mee was dat ik niet meer durfde. :') Heerlijk bakkie!

      Maar nu heb ik een Seicento! :D Uit 2000 met toen ik hem twee jaar geleden kocht slechts 67.000km op de teller. Ik heb er 1500 euro voor betaald. Het is wel het basismodel (de Young), maar zag er nog heel goed uit en rijdt nog steeds als een zonnetje. Ik heb een deel van de uitlaat vervangen en er een nieuwe distributieriem op laten zetten (mijne heeft wel een riem, geen ketting) en verder nooit problemen gehad. Ik heb er inmiddels 24.000km mee gereden. Voor afstanden langer dan 100km enkele reis pak ik liever de Volvo van mijn vriend, maar de Seico brengt me feilloos overal naar toe. Die van mij is flink pittig en doet met gemak 140 op de snelweg. O:) Ik heb overigens wel een 1.1, niet de 900. Ik betaal 45 euro per kwartaal aan wegenbelasting en rij gemiddeld 1/17.

      Freya6

      Berichten: 2473
      Geregistreerd: 27-02-12

      Re: Fiat Seicento

      Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-13 20:18

      Dankjewel Imre!
      Er zit trouwens dan wel een nieuwe apk op, hij vervangt de demper en een oliefilter. De koppakking is nu nog goed. Oh, dat over die riem ga ik even navragen.
      Maar ik kan eigenlijk er dan geen kosten meer bijkrijgen, vandaar dat ik denk aan een auto rond de 850 dan heb ik financieel meer rek. Toyota starlett is me al vaker aangeraden! Grappig! Wie weet.

      'Techniques are nothing if you can't read the horse' Pat Parelli

      Imre

      Berichten: 14198
      Geregistreerd: 31-05-03
      Woonplaats: Grunn

      Re: Fiat Seicento

      Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 20:20

      Ik had ook een wat kleiner budget, maar ben blij dat ik toch voor deze heb gekozen. Hij kwam vorige maand weer zonder problemen door de APK. Ik hoop er nog een aantal jaar in te rijden.

      Janine1990

      Berichten: 43799
      Geregistreerd: 13-03-05

      Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 20:20

      Is ook niet zo gek Freya, ik ken meerdere mensen met een Starlet, en er is nog niet één die er problemen mee heeft gehad. Tsjah, het gewone, wat bij elke auto wel gebeurd: banden, filters, ruitenwissers etc. Maar echt, dát zijn aanraders.

      Ik ben er zelf te eigenwijs voor :') Veel te veel gericht op uiterlijk wat auto's betreft.

      Freya6

      Berichten: 2473
      Geregistreerd: 27-02-12

      Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-13 20:22

      Volgens mij is de prijs nog wel ok, volgens de verschillende websites is met nieuwe apk de prijs meestal rond de 1250.

      Haha janine, ik vind die starlett ook niet zo mooi :)

      'Techniques are nothing if you can't read the horse' Pat Parelli


      Wie is er online

      Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, Jade91, Lucia88, Rosa_, Winna en 76 bezoekers