Laptop vs tablet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Froukje
Forever young

Berichten: 10836
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Laptop vs tablet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-13 14:09

Hallo bokkers,

Nadat ik tot mijn grote spijt ( :x ) de 2 desktops gesloopt heb en mijn ouders toch wel graag gebruik willen blijven maken van het internet en bijbehorende spelletjes, op het idee gekomen om mijn laptop door te schuiven en zelf op zoek te gaan naar iets anders.

Maar dan, kies ik voor een laptop of een tablet?

Waarom de keus zo moeilijk is? Er is geen nieuwe laptop/pc meer te vinden met windows 7, en ik vind windows 8 wel zo rot werken..
Maar een tablet is ook niet tot alles in staat wat ik op mijn laptop wel kan. Zoals de administratie ed. ga ik dat redden met alleen een tablet en af en toe de oude laptop erbij pakken ter ondersteuning?

Aan de andere kant, met een laptop kan ik gewoon foto's blijven bewerken en de administratie blijven doen zonder moeilijk doen. Maar windows 8, ga ik daar ooit aan kunnen wennen zonder de eerste weken vol ergernis achter dat ding te zitten?

Kortom bokkers, help!

8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 14:19

Ik heb helemaal geen windows meer, dus of je er aan gaat wennen kan ik je niet zeggen :Y) Van wat ik heb gezien lijkt het me ook niks. Ik heb een mac, en dat werkt echt héérlijk <3
Maar de keuze tussen tablet of pc hangt af van wat je er mee wil. Voor internetten en een beetje typen en wat spelletjes is een tablet prima.. maar wil je er meer mee; veel typen, administratie, scannen/printen, fotobewerken, dan heb je echt een laptop nodig. Andere voordeel van een laptop is dat je er altijd een oudere versie van windows op kan zetten/laten zetten :) (of je neemt gewoon een macbook :Y) )
Een laptop/pc heeft gewoon veel voordelen. Je kan er cd's in doen, ook een voordeel.. Je kan er apparaten op aansluiten.. je kan veel meer programma's draaien..

Froukje
Forever young

Berichten: 10836
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Laptop vs tablet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-13 15:09

Dat is dus een beetje het dilemma, ik heb gewoon een laptop ter beschikking waar ik de administratie ed. kan doen mocht het programma op een tablet niet optimaal werken. En apparaten/cd's gebruik ik ook eigenlijk vrijwel nooit.. Maar aan de andere kant, een laptop kunnen pakken zonder moeten kijken of iemand hem nodig heeft is ook wel weer fijn.

Heerlijk die luxe problemen..

Selina

Berichten: 14284
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Laptop vs tablet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 15:13

Ik heb nu 3 maanden Wi8 en gosh, ik haat het zo :P
Maar als je administratie doet en foto's wilt bewerken, red je het er prima mee.
Misschien raak jij er wel aan gewend.

muntdrop

Berichten: 2971
Geregistreerd: 02-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 15:15

Ik heb zelf een ipad mini en een desktop met windows 8. De ipad gebruik ik voornamelijk om snel even om internet te kijken, te facebook etc. Dingen zoals verslagen maken doe ik echter nog wel op mijn desktop. Windows 8 was ik zelf vrij snel aan gewend. Zeker als je geen ingewikkelde dingen met je computer doet denk ik dat het niet veel problemen zal geven.

EstherMe

Berichten: 2207
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 15:15

Wij hebben een tablet maar die heeft zijn kuren, het werkt onhandig en je kunt niet alles..ik zou voor een laptop gaat! Als je niet zo een grote wilt, bij dell hebben ze ook kleintjes :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110665
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 15:16

Ik heb een Dell XPS 10 tablet. Heel mooi en fijn ding, maar ik werk nogal veel met laptops etc dus gebruik hem verder niet voor mijn werk, want erop typen is gewoon een crime met iedere tablet, tenzij je er een toetsenbord aan hangt, maar dan kun je net zo goed voor een tablet gaan, dus mijn advies: blijf bij een laptop :)

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Laptop vs tablet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 15:26

Ik heb beiden.
Mijn laptop gebruik ik voor verslagen/administratie ed. Een lekker groot scherm, mogelijkheid tot aansluiten aan de printer, en het werkt makkelijker als je in meerdere vensters tegelijk wil werken.
Mijn ipad gebruik ik om aantekeneningen te maken op school, en voor internetten. Forums, facebook, spelletjes.
Maar voor het echte tekstverwerken vind ik het scherm wel erg klein. Een muis vind ik ook een stuk makkelijker werken dan de touchscreen als je bepaalde zaken moet doen. Ik heb nij mijn Ipad wel een toetsenbord, dus eigenlijk wordt het dan een minilaptop.

Maar ik zou gewoon voor een laptop gaan. ik heb de ipad alleen maar omdat mijn laptop een kapotte batterij heeft, en hij eigenlijk te groot is om elke dag mee te slepen naar school. Dus dan gaat de ipad mee. Ik typ mijn aantekeningen, mail ze naar mezelf door en verwerk ze op mijn laptop tot een grote samenvatting van het vak.

Maar het ligt er dus een beetje aan hoe groot de laptop zou zijn die je gaat aanschaffen en of je hem vaak mee moet nemen. In het laatste geval is een tablet wel makkelijker, want die zijn klein, licht en hebben een lange batterijduur.

En dat Windows 8, ik denk dat dat vanzelf wel went.

yeye

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-11-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 15:36

Ik heb DE oplossing gezien in de winkel :)
Voor 800 euro heb je een laptop-tablet.
Het lijkt op het eerste zich gewoon een kleine laptop maar je kan zijn scherm eraf klikken en dan heb je een tablet vast. Het valt echt niet op dat het een tablet is want ik kwam er eigenlijk pas achter toen ik hem iets te 'ruw' dicht wilde doen en het scherm kwam los :+
http://www.computeridee.nl/nieuws/asus- ... en-tablet/

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: Laptop vs tablet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 15:39

Ik zou nooit voor een tablet gaan, zo veel beperkingen.

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 15:46

chimello schreef:
Ik zou nooit voor een tablet gaan, zo veel beperkingen.

Een tablet is leuk voor erbij, maar ik vind het zeker geen vervanger voor een laptop.

Joltsje

Berichten: 9027
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Laptop vs tablet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 15:50

kun je geen tablet voor je ouders kopen?
en als ze meer willen doen dat ze dan je laptop mogen gebruiken?

ik heb ook lang getwijfeld en voor de laptop gegaan. nog geen dag spijt.
snel internetten doe ik op mijn mobiel en anders de laptop erbij.

heb windows 8, was eventjes wennen maar is niet minder dan voorgaande windows is mijn mening,.
start veel sneller op. ik ga dan naar de bureaublad versie en klaar is kees.

Miracle_

Berichten: 11833
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Brabant

Re: Laptop vs tablet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 15:52

Ik heb ook zitten twijfelen, laptop of tablet... En ik ga voor de laptop.. Heb al een tablet liggen, en wat een rotding om mee te werken als vervanging van je laptop..
Ik moet nu dus alleen een nieuw laptop, alleen ik weiger windows 8... Dilemma :')

Froukje
Forever young

Berichten: 10836
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-13 16:01

Joltsje schreef:
kun je geen tablet voor je ouders kopen?
en als ze meer willen doen dat ze dan je laptop mogen gebruiken?

Ik heb ze net met pijn en moeite uit kunnen leggen hoe een laptop werkt, een tablet gaat niet werken. Ze kunnen met m'n galaxy 4 al niks worden :=

Net even met m'n telefoon lopen klooien en ik merk dat ik daar gewoon de administratie voor de dieren op kan doen, dus een groter scherm van een tablet maakt het alleen maar makkelijker..
Dus dan zou ik eigenlijk alleen maar een laptop nodig hebben voor bankzaken/foto's bewerken, en dan kan ik gewoon mijn oude laptop pakken.

Miracle_ schreef:
Ik moet nu dus alleen een nieuw laptop, alleen ik weiger windows 8... Dilemma :')

Dit dus, vind dat windows 8 wel zo belachelijk werken. Ik kan er niet aan wennen.

8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Laptop vs tablet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 16:35

Probeer dan eens een macbook :) Apple werkt echt zo veel fijner dan windows, véél stabieler en gebruiksvriendelijker :) is z'n prijs echt waard, zo'n macbook!

Anoniem

Re: Laptop vs tablet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 16:55

Wi8 is heel fijn :j!

Yiruma

Berichten: 325
Geregistreerd: 28-05-13

Re: Laptop vs tablet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 16:56

Lenovo ideapad, een laptop en tablet ineen! Ongeveer dan :)

Froukje
Forever young

Berichten: 10836
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-13 17:22

Doanique schreef:
Wi8 is heel fijn :j!

:n Nietus :')

Keuze uiteindelijk toch maar op een tablet gelegd. 1, omdat het een stuk goedkoper is dan een goede laptop erbij na wat zoeken, en 2, ik toch de laptop wel kan pakken als ik hem nodig heb..

8nnemiek schreef:
Probeer dan eens een macbook :) Apple werkt echt zo veel fijner dan windows, véél stabieler en gebruiksvriendelijker :) is z'n prijs echt waard, zo'n macbook!

Macbook is idd fijn werken, maar dat ligt momenteel heeeeel erg buiten budget. Die dingen worden nog niet echt goedkoper.

8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Laptop vs tablet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 17:59

Tweedehands ook geen optie?

Anoniem

Re: Laptop vs tablet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 22:51

Nee laat ik het zo zeggen; het is fijn als je aan WI8 gewend bent _O-

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 08:27

Froukje1993 schreef:
Joltsje schreef:
kun je geen tablet voor je ouders kopen?
en als ze meer willen doen dat ze dan je laptop mogen gebruiken?

Ik heb ze net met pijn en moeite uit kunnen leggen hoe een laptop werkt, een tablet gaat niet werken. Ze kunnen met m'n galaxy 4 al niks worden :=

.


Persoonlijk vind ik een tablet dus veeeeel simpeler ingebruikname dan een laptop. Je hoeft er veel minder voor te doen en te weten om ermee overweg te kunnen. Als zij alleen maar een beetje op internet willen, of emaillen of zo, is zeker bijvoorbeeld een wat oudere generatie ipad denk ik veel simpeler dan een laptop.