Paard overleden na botsing met auto

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Paard overleden na botsing met auto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-13 13:40

http://www.bokt.nl / http://www.coevordenaanhuis.nl
Ingezonden door Bokkers Caesar & JPitty

Een loslopend paard is afgelopen nacht op de Europaweg tussen Coevorden en Schoonebeek aangereden door een personenauto. Het dier raakte gewond en moest later door de dierenarts worden afgemaakt. De auto werd bestuurd door een 66-jarige man uit Slagharen.

In totaal liepen drie paarden op de Europaweg, die uit een weiland in de omgeving waren ontsnapt. De andere paarden zijn weer teruggezet in het weiland door de eigenaar.

Bij een dergelijk ongeval vorig jaar september kwam een bestuurder om het leven. Toen waren zeven paarden ontsnapt uit een weiland langs de Europaweg.

iamsam
Berichten: 248
Geregistreerd: 10-12-12

Re: Paard overleden na botsing auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 13:46

Ik krijg het idee dat die paarden trek kregen in wat anders dan bijna niets, en dan ga je dus op zoek naar gras oid, dezelfde eigenaar ?? nee toch ??

moonshine88

Berichten: 974
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Noord-Sleen

Re: Paard overleden na botsing auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 13:49

He bah daar woon ik. Nog niks van gehoord.

Cavalia

Berichten: 1424
Geregistreerd: 12-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 13:53

De broer van mn vriend reed achter die auto. Kon gelukkig optijd remmen. Gelukkig dit keer de bestuurde er goed vanaf gekomen

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 14:06

je schrik je toch helemaal het apelazerus, sterkte!

heidy_wilco

Berichten: 4477
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Re: Paard overleden na botsing met auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 15:37

He bah!
Gelukkig is de chauffeur er nog aardig goed vanaf gekomen.

ALS het de paarden of het land van de zelfde eigenaar is, zal ik als eigenaar toch eens de afrastering (en eventueel andere dingen) na gaan kijken...

CoSnuf

Berichten: 1725
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Drenthe

Re: Paard overleden na botsing met auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 16:21

Vind dat wel te snel oordelen hoor...... Volgens mij weten we niet wat er gebeurd is en hoe de staat van het land is.

Wij hebben ook een aantal winters gehad dat onze paarden op straat liepen snachts..... Gras, brok en onbeperkt hoor. En uiteraard water..... De omheining goed in orde goed stroom erop. Dus wat zal de reden zijn?

1 van mijn pony's is ook een keer op een auto geklapt in het donker nadat de kudde weer eens op sjouw was.

Wat was nu de reden van de uitbraak? Snachts vlogen er reeën door het draad. Die kwamen uit het bos over het bouwland en zien het draad niet dus vliegen er zo door. De paarden konden dus lekker op stap. Op een dag zag ik ineens sporen van reeën. Nu hebben we op die plekken het koord vervangen voor breed lint met wapperende stukjes eraan en nu gaat het al een aantal jaren goed.

Misschien hebben jullie gelijk, maar ik vind dat het te snel geoordeeld is.

wemkelover

Berichten: 4696
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Re: Paard overleden na botsing met auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 16:25

CoSnuf ben het helemaal met je eens!
Uit het verhaal kan ik niet opmaken dat er niet voldoende eten en drinken was. Uit het verhaal kan ik ook niet opmaken dat de afrastering niet goed was. Voor hetzelfde geld is het een kwajongens streek met nare gevolgen of ruzie en dat dit hebben gedaan of weet jij veel.
Het is al erg genoeg allemaal.

PardoesJessi

Berichten: 1416
Geregistreerd: 27-03-06
Woonplaats: Nieuw-Schoonebeek

Re: Paard overleden na botsing met auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 16:28

Jeetje.... wij zitten ook aan de Europaweg alleen helemaal aan de grens. Als 1 van mijn paarden me wel eens ontglipt sla ik altijd doodsangsten uit dat ze daarheen rennen................
Maar ook als automobilist...het zal in ene voor je staan als je daar in het donker met 80 km per uur rond rijd............

heidy_wilco

Berichten: 4477
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Re: Paard overleden na botsing met auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 16:50

CoSnuf: Daarom zet ik ook ALS in hoofdletters in en ik zet er ook niet neer dat het de afrastering moet zijn, maar dat het aan meerdere dingen kan liggen en dat de eigenaar misschien maatregelen kan nemen.

Ik beschuldig hem nergens van, het is al erg genoeg!

daphneM

Berichten: 3647
Geregistreerd: 17-02-06
Woonplaats: Ane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 16:59

vind net wat cosnuf zegt, te snel oordelen.

Wij hebben de paarden ook aan de weg, in ane, alles is goed, maar het ontsnappen kan altijd.
Misschien was de stroomklok leeg en kwam 1 van de paarden daar achter?
Dit hebben wij van de zomer gehad, gelukkig liepen ze toen op de dijk ipv de weg.
Ze zijn er onder door geglipt
Maar dat wil niet zeggen dat de afrastering slecht is, aangezien die nog heel was

het gras is ook op, maar voeren wel 2 x daags bij met een beste berg hooi.
Wie zegt dat deze persoon dat ook niet deed?.

Wel sneu voor de eigenaar! sterkte.

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Paard overleden na botsing met auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 15:53

Als de geruchten die ik heb gehoord waar zijn. Dan is het iemand die super voor zijn paarden zorgt en de omheining ook goed voor elkaar had.

Santos_05

Berichten: 3071
Geregistreerd: 23-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 21:44

Vreselijk, ieders ergste nachtmerrie :( Helemaal na het ongeluk van vorig jaar... regelmatig als ik er langs kom moet ik eraan denken en dan met een jaar weer een aanrijding... ;(

Angela

Berichten: 25692
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: Paard overleden na botsing met auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 00:57

Vreselijk om zo je paard te moeten verliezen. Gelukkig is de bestuurder er wel goed vanaf gekomen. Hoop inderdaad dat het niet "gemakkelijk" te voorkomen zou zijn door betere omheining, en dat het aan alle kanten een ongeluk was.

lanouska

Berichten: 540
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: gasselternijveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 10:20

Wat er gebeurt is weten we nog steeds niet. Waarschijnlijk zijn er reeën door het land heen gegaan en zijn de paarden in paniek geraakt. De omheining en stroom waren prima in orde.
Dit was dus een heel tragisch ongeluk..

Een geluk bij een ongeluk is dat de inzittenden van de auto geen letsel hebben.

T3mptati0n

Berichten: 2864
Geregistreerd: 21-05-06
Woonplaats: Best place on earth :)

Re: Paard overleden na botsing met auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 15:48

Het is niet dezelfde paarden eigenaar als de vorige keer. Dit is idd iemand die z'n omheining super voor elkaar heeft.