Bucas Smartex Turnout Extra - ervaringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
simodi

Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Bucas Smartex Turnout Extra - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-13 17:48

Ik overweeg om een Bucas Smartex Turnout Extra te kopen.
Die heeft een stay-dry fleece voering en vulling van 300 gram, wat de deken samen 400 gram dik maakt.

Blijft deze deken mooi recht liggen? Ook na liggen of rollen?

Ik heb nu Amigo dekens met nylon voering, die blijven keurig liggen.
Dus ik wil graag ervaringen met deze (of andere vergelijkbare Bucas dekens met stay-dry) horen van gebruikers!
Zeker omdat deze deken ca. EUR 240,= kost. ;)

Alvast bedankt!

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 19:05

De deken blijft perfect liggen. Regent niet in bij de hals maar de flap die onder de buik zit is ongevoerd en wordt wel drijfnat van binnen bij flinke regen. Komt volgens mij omdat het water er zo vanaf loopt en die rand door de singels wat onder de buik komt, waardoor het water daarheen trekt. Ik vergelijk de deken met 300 gram aangezien de deken flink ademt. Bij sterke vorst is bij mijn paard dus nog een onderdeken nodig van 100 gram, ondanks zijn vacht. De deken is boven de 5 a 6 graden te warm.

Voor je de deken aanschaft even googlen. Ze zijn er via internet veel goedkoper, ook in NL.

simodi

Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-13 19:23

Bravura schreef:
De deken blijft perfect liggen. Regent niet in bij de hals maar de flap die onder de buik zit is ongevoerd en wordt wel drijfnat van binnen bij flinke regen. Komt volgens mij omdat het water er zo vanaf loopt en die rand door de singels wat onder de buik komt, waardoor het water daarheen trekt. Ik vergelijk de deken met 300 gram aangezien de deken flink ademt. Bij sterke vorst is bij mijn paard dus nog een onderdeken nodig van 100 gram, ondanks zijn vacht. De deken is boven de 5 a 6 graden te warm.

Voor je de deken aanschaft even googlen. Ze zijn er via internet veel goedkoper, ook in NL.

Zit er een buikflap aan deze deken dan? (Net zoals bij de vliegendekens van Bucas?) dat zie ik nergens bij de beschrijving staan .... Sluiten de buiksingels met zo'n buikflap?

viphorse

Berichten: 1508
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: Bucas Smartex Turnout Extra - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 19:45

Ik heb de medium en de al in one versie en ben er zeer over te spreken. Mijn paarden rollen er flink mee maar ze blijven perfect liggen.
Ik weet of erbij de all in one straks als het koud is nog een deken onder moet heb die van mij nog onder de medium staan.

Er zit geen buikflap aan de dekens maar hij is tot aan de buik gevoerd en dan is er een flap en die is niet gevoerd ik denk dat dat bedoeld word.
Die flap word idd nat bij regen maar is ook zo droog .

Kortom echt prima dekens ik zou ze zo weer kopen !

x__laura
Berichten: 314
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 15:22

Ik had deze deken ook voor mijn (inmiddels overleden) paard en ik vond hem prima! Regende zeker niet in bij de hals en er is zoals viphorse zegt geen echte buikflap maar de onderste rand van de deken, die dus net onder de buik valt is inderdaad niet gevoerd maar droogt snel, net om een natte deken te vermijden. Ik vond die Stay dry-voering echt een goeie uitvinding, dit is de best ademende deken die ik had.

Ik heb de mijne nog liggen trouwens, aangezien ik nu geen paard meer heb. Indien je geïnteresseerd bent mag je mij altijd pb-en, hij mag voor een klein prijsje weg.

jollyjoker

Berichten: 2465
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 15:24

x__laura schreef:
Ik had deze deken ook voor mijn (inmiddels overleden) paard en ik vond hem prima! Regende zeker niet in bij de hals en er is zoals viphorse zegt geen echte buikflap maar de onderste rand van de deken, die dus net onder de buik valt is inderdaad niet gevoerd maar droogt snel, net om een natte deken te vermijden. Ik vond die Stay dry-voering echt een goeie uitvinding, dit is de best ademende deken die ik had.

Ik heb de mijne nog liggen trouwens, aangezien ik nu geen paard meer heb. Indien je geïnteresseerd bent mag je mij altijd pb-en, hij mag voor een klein prijsje weg.



Ik vind het super dekens. Welke maat is het? Anders wil ik hem wel overnemen.

simodi

Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 20:50

Ik heb uiteindelijk toch gekozen voor de Rhino Plus Turnout Heavy van 370 gram en deze vandaag besteld. ;)

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Re: Bucas Smartex Turnout Extra - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 20:53

ik heb em ook en ben er voor mijn meisie heel erg blij mee... hij sluit van voren echt heel mooi aan

marjoleinvb

Berichten: 37
Geregistreerd: 21-04-13
Woonplaats: dongen

Re: Bucas Smartex Turnout Extra - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 11:13

goede ervaringen mee. mijn Welsh stond eronder.
sloot goed aan en bleef lekker warm.

twinducklin
Berichten: 2339
Geregistreerd: 30-04-02
Woonplaats: Zuid-limburg

Re: Bucas Smartex Turnout Extra - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 11:26

Zie dat je al een andere keus hebt gemaakt maar reageer toch nog even mocht iemand anders ervaring willen hebben

ik heb deze deken voor mijn beide paarden die 24/7 buiten staan. Temperatuur onder de deken is altijd prima tot nu toe, mijn ruin heeft het normaal altijd warm en max 200gram op liggen, mijn merrie heeft het altijd koud en meestal 600 gram opliggen maar deze deken werkt voor beide prima, tot 15 graden met zon kan ik hem op laten zonder dat ze zweten, laagste temp wat ik heb meegemaakt is -10 ook daar voelde ze lekker aangenaam bij. De dekens zijn bij mij 100% waterdicht, belangrijkste voor mij en hij is niet snel kapot te krijgen, wanneer er toch een gaatje inkomt scheurt deze niet door en is eenvoudig te maken! ( mijn paarden staan in een groep met max 10 paarden dan wordt er weleens ruw met de deken omgegaan ;-) ) de fleece dry systeem vind ik geweldig, ik stap ze uit met zweetdeken tot zweet "koud" aanvoelt en dan gaat de gewone deken op. Deken blijft bij mij ook altijd goed liggen, kortom hier een tevreden klant! Denk dat degene die zegt dat de deken niet boven 5 grd kan en te koud is als het echt vriest een andere variant heeft..