De nummer 1 fout die wij volgens Tristan Tucker maken[video]

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

De nummer 1 fout die wij volgens Tristan Tucker maken[video]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-13 20:52

http://www.paardenlifestyle.com/


De website paardenlifestyle.com heeft naast het publiceren van diverse (wedstrijd)blogs en glossy's nu ook haar eerste videoblog geplaatst. Tristan Tucker trapt af in de eerste video blog. De volgende videoblog is met dressuuramazone Kirsten Brouwer.

Wapperende vlaggen, harde wind, trillende dakplaten, bakkabouters… niet elke paardeneigenaar wordt daar even gelukkig van. Ben je net lekker aan het trainen, zit je helemaal in de flow, staat binnen een mum van tijd je paard opeens twee meter naast de hoefslag en met een beetje geluk jij ook.

Omgaan met kijkerige paarden is niet eenvoudig. Sommige ruiters menen dat je ze even wat harder aan het werk moet zetten en weer anderen beweren dat je het paard eerst moet laten wennen aan datgene wat ze eng vinden. Maar gelukkig hebben we sinds twee jaar een paardenman in Nederland die wel raad weet met kijkerige paarden.

Ik heb het natuurlijk over Tristan Tucker! We gingen bij hem langs en hij vertelt wat de nummer één fout is die wij ruiters maken en hij geeft 3 tips over hoe je moet omgaan met je paard.



- Offline -


Suzanne F.

Berichten: 49166
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 20:55

Hij is leuk he? Will blijft wat meer op de achtergrond maar is minstens zo goed.
Ze hebben hier echt een gat in de markt in Nederland. We hebben tegenwoordig veel kijkerige paarden met veel bloed.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 20:58

Ik kreeg hem in mijn mailbox haha. Wat een prachtige fragmenten aan de hand zitten ertussen!

Nugget
All that is gold does not glitter, Not all those who wander are lost;
The old that is strong does not wither, Deep roots are not reached by frost.

Ohana_91

Berichten: 2488
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Tussen stad en land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 21:04

Ik vind ze geweldig, heb op Horse-Event ook volop genoten :)

12-09-2016 <3
04-04-2019
<3

Lara

Berichten: 7459
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Heemskerk

Re: De nummer 1 fout die wij volgens Tristan Tucker maken[video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 21:14

Ik vind het super leuk om te zien, eigenlijk precies de dingen zoals ik ze ook aanpak :)



"The more you use the reins, the less they use their brains."

sajavado
Berichten: 872
Geregistreerd: 21-10-11
Woonplaats: capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 21:17

ik blijf hem echt top vinden! heb zn demo op HE gezien dit jaar en ik was echt onder de indruk!

hele toffe gozer! +:)+

suivre tes rêves
omdat je soms alles even moet loslaten en van het moment moet genieten

Molfre

Berichten: 2630
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 21:19

Die stem, ik zou er ook relaxed van worden als ik mijn hand in een doos spinnen moest steken :+

On a more serious note, interessant! Hlaas heb ik hem niet in het echt te werk kunnen zien gaan.

Merry of soul she sailed on a day,
over the sea to Skye.

heidy_wilco

Berichten: 4477
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Re: De nummer 1 fout die wij volgens Tristan Tucker maken[video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 21:24

Oeh, een Australier <3
(Love the accent!)

Maar erg interessant zeg!

*pum**pum**pum**pum**pum*

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Re: De nummer 1 fout die wij volgens Tristan Tucker maken[video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 21:46

Volgens mij is iedereen echt direct fan van Tristan, als je 'm 1x aan het werk hebt gezien.

"God gave men both a penis and a brain, but unfortunately not enough blood supply to work both at the same time."

kirsten4

Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Re: De nummer 1 fout die wij volgens Tristan Tucker maken[video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 22:04

Super leuk! Ik ben fan haha! :)

Casca
Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-02-05
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 22:21

Hij is echt geweldig! 8-)

Ik zou heel graag eens een clinic bij hem doen met mijn nogal schrikkerige paard :D

*\o/* Duchess of Esbi Z2+3 *\o/* en ook springen B+20 *\o/* en zelfs, wie had dat ooit gedacht: B SGW + 4
Dieni & Foxy& Het 2013 van Dieni

Mendy1984
Berichten: 979
Geregistreerd: 02-10-12

Re: De nummer 1 fout die wij volgens Tristan Tucker maken[video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 22:51

hij was echt geweldig op HE!!

JLLN_

Berichten: 1649
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: De nummer 1 fout die wij volgens Tristan Tucker maken[video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 22:52

Toffe kerel :D
Erg interessant filmpje!

Paulaa_
Berichten: 3127
Geregistreerd: 16-02-07

Re: De nummer 1 fout die wij volgens Tristan Tucker maken[video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 22:58

Interessant filmpje! :)

Maukje
Berichten: 79
Geregistreerd: 09-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 23:04

Waren ze ook niet op indoor brabant afgelopen jaar? Of heb ik nou 2 andere mensen in me hoofd..
Vond het toen heel indrukwekkend hoe ze omgingen met 2 jonge hengsten van de hengstenkeuring!!

Als je wilt dat je dromen werkelijkheid worden, word dan wakker!

Elisa2

Berichten: 37032
Geregistreerd: 31-08-04

Re: De nummer 1 fout die wij volgens Tristan Tucker maken[video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 08:49

Super interesant! dus geen druk maar het paard leren hoe het zich moet gedragen in enge situaties.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

janouk
Blogger

Berichten: 17850
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 09:18

Hij heeft zo gelijk.
Veel paarden worden alleen in binnen maneges getraind, vooral geen gekkigheid langs de muur en iedereen zo stil mogelijk :D
en daarna verwacht de ruiter wel dat het paard op een buitenwedstrijd presteert in een ring met vlaggen, bloembakken, paraplu's en spelende kinderen.

Een groot deel van de training van menpaarden is er op gericht om te presteren en te luisteren juist in drukke omgeving: harde muziek, rennende kinderen, vlaggen etc.

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

Yontheke

Berichten: 4434
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: Retie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 09:21

Ik heb zowel zijn training in de hal als zijn demo in de bitpiste gezien op Horse Event.
Wat zijn zij geweldig met paarden. Alles wat ze doen en zeggen is eigenlijk zo logisch alleen zien veel mensen dit niet in.

“To the people who look at the stars and wish."
"To the stars who listen and the dreams that are answered.”

Rindin

Berichten: 4301
Geregistreerd: 06-04-06

Re: De nummer 1 fout die wij volgens Tristan Tucker maken[video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 09:25

Laat ik nou zo'n paard hebben. We komen er momenteel aardig uit met z'n tweeen, maar ik zie al op tegen de winderige dagen in het verschiet. Als ik thuis ben kijk ik het filmpje!!

http://www.fysiohippique.nl :) Fysio Hippique :) Fysiotherapie, Dry Needling en aquatraining voor paarden in noord Nederland

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 09:31

Suzanne F. schreef:
Hij is leuk he? Will blijft wat meer op de achtergrond maar is minstens zo goed.
Ze hebben hier echt een gat in de markt in Nederland. We hebben tegenwoordig veel kijkerige paarden met veel bloed.


Ik denk eerder dat we te vaak die paarden maar in de opfok pleuren en er 3 jaar niet naar omkijken.
Daarna moeten ze ineens presteren en worden ze meegesleept naar een vreemd terrein.

Ik zou zeggen doe meer met het jonge paard, ga eens met de trailer weg, kom eens op vreemd terrein zet eens wat enge dingen in de bak etc etc.

Jong geleerd oud gedaan.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Spritz

Berichten: 5781
Geregistreerd: 17-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 09:33

Zag dit filmpje gister toevallig langskomen op Facebook, erg interessant!
Wat Yvontheke zegt, eigenlijk heel losich allemaal.

Cer

Berichten: 30140
Geregistreerd: 22-10-01

Re: De nummer 1 fout die wij volgens Tristan Tucker maken[video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 09:39

Wat hij doet is op zich niet zo heel nieuw, dat zegt hij zelf ook.
Wat hij denk ik briljant gezien heeft, is dat er voorheen vaak gedaan werd alsof dit soort oefeningen alleen goed was voor cowboys (want hij is volgens mij ook begonnen als australische cowboy), recreanten en mensen die verder toch niet serieus wilden dressuren.. Want dressuurpaarden zijn 'anders', 'hoog in t bloed', 'kunnen er niet tegen' bla bla bla.. En hij heeft t doorgetrokken naar dressuur en laat zien dat de combinatie wel mogelijk is. Dat je een mak dressuurpaard kan rijden die toch goed presteert. Ik vind t erg slim (en zeker nuttig!).

En NL is voor hem denk een prima plek om dat concept uit te bouwen :j

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: De nummer 1 fout die wij volgens Tristan Tucker maken[video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 10:08

Super helder filmpje! De informatie ken je in theorie vaak wel, maar nu kon je echt even zien hoe hij het in de praktijk uit voert. Dus niet alleen een compliment aan Tristan Tucker, maar ook aan de mensen die het filmpje ge"edit hebben!

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 10:22

Volstrekt logisch....

Ook het 'leiden' van een paard naar een enge situatie. Maar 9 uit 10 mensen op Bokt roepen toch altijd heel hard dat "je er niet af moet gaan want dan heeft het paard gewonnen, of heb je niets te vertellen".
Het zal nog wel even duren voordat iedereen de logica van deze man begrijpt.

Want iedereen kruipt er altijd op en gaat trainen... maar wie maakt zijn paard trekker-, vrachtwagen-, kermis-, etc-proof? In deze omgeving zijn de meeste ruiters te bang om de bak überhaupt te durven verlaten...


Cer

Berichten: 30140
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 10:26

Ninx schreef:
Volstrekt logisch....
Ook het 'leiden' van een paard naar een enge situatie. Maar 9 uit 10 mensen op Bokt roepen toch altijd heel hard dat "je er niet af moet gaan want dan heeft het paard gewonnen, of heb je niets te vertellen".
Het zal nog wel even duren voordat iedereen de logica van deze man begrijpt.

Precies, want dat is niet wat hij zegt..dat je eraf moet gaan ;-)
je moet m leiden en niet dwingen, maar leiden is niet hetzelfde als afstappen..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bowo, Gooiske, GrapeshotBot, Mnoonn, Supertje en 41 bezoekers