Keuren voor aankoop??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23367
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-01 15:41

Het is eindelik zo ver, ik mag polly kopen. Maar haar baasje zegt opvallend vaak dat het helemaal niet nodig is om haar te laten keuren, ik verzorg haar al bijna een jaar etc etc. Oké het is een minishet maar misschien gaat ze wel voor de kar.
Wat zouden jullie doen??
Laten keuren of niet, die eigenaar is niet dat je zegt super betrouwbaar (ze zorgt wel goed voor haar paard hoor).

Renee

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!


Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 15:53

Laten keuren! vooral als ze er zo moeilijk over doet, lijkt mij.
Voor de zekerheid gewoon laten doen, je weet maar nooit.

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 16:02

gewoon laten keuren, moet je eigenlijk altijd doen als je een paard/pony koopt. Ook bij een minishet, die kan ook een ziekte of een probleem hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 16:20

Je hebt dit paardje nu een jaar mee kunnen maken en als er eventuele mankementen zouden zijn geweest denk ik dat je daar al wel achter was gekomen.
Bovendien denk ik dat de kosten van een keuring nog wel eens groter kunnen zijn dan de aankoop. Een klinische keuring kost ongeveer 200,-.
Misschien ken je iemand die veel verstand van paarden heeft. Vraag die eens naar je paardje te kijken. Dat kost je misschien een bloemetje en geeft je iets meer zekerheid. Misschien is dat een redelijke middenweg?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 16:23

Ik zou toch je pony laten keuren. Klinische keuring is bij ons in de buurt maar F 125,- trouwens.

En ja, dat is misschien even duur, maar stel nou dat je pony ziek wordt dan heb je er al snel veel meer kosten aan. En dan ben je al zo aan haar gehecht dat je haar niet zo snel meer weg doet. Dus die F 125,- zou ik niet op besparen.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23367
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-01 16:24

Ik weet het nog niet...
Ik vraag nmorgen telefonisch advies van de dierenarts die heeft er ookal een keer gezien en misschien kan hij het doen als hij toch in de buurt is. Hij rekent redelijke prijzen maar toch.
Ik denk er nog steeds over na..
Alle meningen zijn welkom!!

Renee

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

angelique

Berichten: 581
Geregistreerd: 30-05-01
Woonplaats: regio rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 17:47

ik zou bij aankoop altijd laten keuren...
bovendien heb je een keuringsrapport nodig voor evt
een verzekering voor je paard/pony
ik vind een ongekeurd/onverzekerd paard
geen goede zaak,stel dat er toch(onzichtbare) gebreken zijn,of er gebeurd iets op straat met je beessie....
succ6
groetjes

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 23:47

Tuurlijk laten keuren! Ik heb Escala van een vriend van me gekocht en ik had al les op haar, maar het blijft verstandig om er een onafhankelijke partij naar te laten kijken hoor! Je raakt toch aan je paard/pony gehecht, dus je wil niet dat hij of zij verborgen gebreken heeft lijkt mij...dus eh...laten keuren hoor!!! Al kocht ik een paard van de koningin zelf...of van mijn bloedeigen moeder bij wijze van spreken... Knipoog

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 00:01

Ik ben het redelijk eens met wat Nimber zegt.
het is best duur om je paardje te laten keuren. Maarja, je moet het natuurlijk zelf weten! het is nooit slecht, je hebt meer zekerheid. Maar denk je zelf dat je de pony niet koopt als hij toch iets blijkt te hebben?
Ik zou dat dan al niet meer kunnen hoor!
Als ik eenmaal zou weten dat ik die pony zou krijgen die ik al lang verzorg enzo dan zou ik daar nie eens aan denken vrees ik :S
Weet ik trouwens wel zeker, want Pinky is nooit gekeurd *LOL*

Groetjes Kim

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23367
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-01 07:36

Ik denk ook niet dat ik het dan zou kunnen om haar terug te brengen maar als hij zegt dat ze niet zo'n sterke achterhand heeft (ze heeft vroeg veulens gekregen) dan kan ik haar in elk geval alvast niet door allemaal kleine kindjes laten berijden en ook kalm aan doen met de kar.

Renee

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 07:54

Ik weet niet voor wat voor geld je haar koopt, maar ik zou haar niet keuren, je kent het dier redelijk tot goed.
Wil je haar toch laten keuren doe dat dan door je eigen dierenarts (ik neem aan dat je haar niet wil laten rontgenen) en kijk van te voren of ze nog ge-ent moet worden en of je haar wil laten chippen, dan kan je het allemaal in één keer doen en zal de klinische keuring maar een klein onderdeeltje vormen van de totale rekening.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23367
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-01 07:56

Owke, ik heb net de dierenarts gebeld en hij koms aanstaande dinsdag tussen 11.00u en 12.00 uur haar keuren. We hebben afgesproken dat het geen omvangrijke keuring wordt, gewoon even kijken hoe ze loopt enzo. Ik koop haar toch wel (tenzij het iets is waarvoor ze onmiddelijk naar een kliniek moet maar dat lijkt me sterk). Ik ben wel een beetje zenuwachtig maar het zal wel goedkomen hoop ik....
Jullie horen het zo spoedig mogenlijk...

Renee

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 08:26

Heel verstandig hoor. Straks is ze kreupel en dan zit jij met alle kosten en problemen.

Ik weet het het zou niet leuk zijn als ze afgekeurd zou worden. Maar ja dan heb jij niet alle kosten om haar weer beter te krijgen of niet.

Gr. Pris

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 08:47

Ow spannend zeg! Wel een goede zaak hoor!

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 08:53

Ik vind ook dat je moet laten keuren. Ik heb Tonko afgelopen jaar gekocht zonder te laten keuren, ik reed er wel al drie jaar op en ze was al 5 jaar op onze manege. Ze was nog nooit ziek geweest. Ik dacht eigenlijk dat zit wel goed. Twee maanden erna wilde ik haar laten verzekeren en daarvoor had ik een keuringsrapport nodig. Toen heb ik haar dus na aankoop alsnog laten keuren, gelukkig was alles goed in orde. Maar op het moment van keuren stond me toch wel even de zweet op de bovenlip hoor! Ik dacht stel je voor dat er nu iets negatiefs uitkomt, dan zit je mooi met de gebakken peren. Dit was mijn eerste paard, ik weet nu, na dit gevoel tijdens de keuring, zeker dat ik mijn eventuele volgende paard laat keuren hoor!

R.I.P. allerliefste Tonkie... 1987-2009

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 08:54

Polly, zo'n keuring moet ik ook doen bij de Fell Pony die ik ga 'leasen'. Het hoeft geen klinische keuring te zijn maar een gezondheidsverklaring. Ik denk dat jij hetzelfde krijgt.
Zou je mij kunnen laten weten (hier of in PB) hoe deze 'keuring' verliep, waar de dierenarts naar kijkt en hoeveel het ongeveer kost?
Alvast bedankt! En hopen natuurlijk dat alles goed is he! Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, JudithDario, Saranghea en 34 bezoekers