Amazing Star

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Totilasfore

Berichten: 74
Geregistreerd: 02-02-10

Amazing Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 17:13

Hello,

We are interested to buy an Amazing Star merrie Veulen from 2013 or a 2 yo. What we have to look after?
Does anyone from you here breed to Amazing Star? What is the plus and what the minus ?
If you can suggest a foal, please let us know by pn. we already looked in google but the offers there was not what we liked.

Suzanne F.

Berichten: 49206
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 17:39

I breeded an Amazing Star out of an Elite Balzflug mare. Her mother is the mother of the approved stallion Tuschinski.

It is now a 4 year old Gelding, black and very very big. Almost 1.80 m. Really a men's horse.

Very good canter, workable trot and a nice character. But in my opinion he should have had more 'blood'. More expression. He's really big and has a lot of bone.

I know Sarabande has a nice Amazing Star mare. Maybe you can send her a PM?

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 18:53

Totilasfore schreef:
Hello,

Does anyone from you here breed to Amazing Star? What is the plus and what the minus ?


See how a Amazing Star should be.

This stallion comes to the show in Westfale

Try to make contact with the breeder

http://www.youtube.com/watch?v=nZ-cinJqruk

janderegelaaJarig
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 13:44

ceasario schreef:
Totilasfore schreef:
Hello,

Does anyone from you here breed to Amazing Star? What is the plus and what the minus ?


See how a Amazing Star should be.

This stallion comes to the show in Westfale

Try to make contact with the breeder

http://www.youtube.com/watch?v=nZ-cinJqruk

I really like this one. The influence of San Remo is clearly visible however.
Amazing Star himself is sold to Japan.

Elisa2

Berichten: 37116
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 20:53

ceasario schreef:
Totilasfore schreef:
Hello,

Does anyone from you here breed to Amazing Star? What is the plus and what the minus ?


See how a Amazing Star should be.

This stallion comes to the show in Westfale

Try to make contact with the breeder

http://www.youtube.com/watch?v=nZ-cinJqruk


Beautyful horse,but i don't like the hind leg...to long,and not correctly build.

janderegelaaJarig
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 22:25

However, he's selected for the main grading with the Westphalian studbook so they have a different opinion then you. He will be taken I think.

setteke

Berichten: 3506
Geregistreerd: 05-11-09
Woonplaats: Onder zeeniveau

Re: Amazing Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 22:31

Janderegelaa, haal jij de Amazing Stars niet door elkaar? Amazing Star v. Flemming is verkocht naar Japan, degene die Ceasario hier laat zien is v San remo.

janderegelaaJarig
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 22:47

setteke schreef:
Janderegelaa, haal jij de Amazing Stars niet door elkaar? Amazing Star v. Flemming is verkocht naar Japan, degene die Ceasario hier laat zien is v San remo.

Nee, dit is een Amazing Star, grootvader San Remo, overgrootvader Jazz. Zo moet je het lezen.

Dit is hem: http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/703558

En nog een leuk stukje over hem:
De 20e editie van de Veulenveiling in Dronten kende een enorme uitschieter in het hengstveulen Goldberg (v.Amazing Star) dat op 70.000 euro werd afgeslagen.

Goldberg is gefokt door Vince te Poele uit Lievelde en werd in Dronten uitgeroepen tot publiekslieveling. Voor genoemd recordbedrag vertrekt hij naar Duitsland.

setteke

Berichten: 3506
Geregistreerd: 05-11-09
Woonplaats: Onder zeeniveau

Re: Amazing Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 23:13

Ok, dank je voor de uitleg. Dan was ik even in de war met hoe de namen weergegeven werden :o

Totilasfore

Berichten: 74
Geregistreerd: 02-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 20:15

I have heard that Amazing Star did not produced the biggest horses. Can anybody confirm this?
Thank you for answering in english, very kind of you but I can also read your language. Unfortunately I can not write it :D

agerrits
Berichten: 967
Geregistreerd: 16-12-05
Woonplaats: Overijssel

Re: Amazing Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 20:58

De eindstokmaat is moeilijk te voorspellen, hiervoor kun je vooral het beste kijken naar de moeder, de vererving van de hengst is niet altijd gelijk. Succes met je zoektocht. Misschien een advies direct enkele veulens aan te schaffen, kun je misschien je voordeel mee doen, ook meer kans dat er één topper tussen zit.

janderegelaaJarig
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Amazing Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 21:22

The genetic profile of amazing star is 99 with a reliability of 56% so the size of his progeny is normal.

Totilasfore

Berichten: 74
Geregistreerd: 02-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 21:29

agerrits schreef:
De eindstokmaat is moeilijk te voorspellen, hiervoor kun je vooral het beste kijken naar de moeder, de vererving van de hengst is niet altijd gelijk. Succes met je zoektocht. Misschien een advies direct enkele veulens aan te schaffen, kun je misschien je voordeel mee doen, ook meer kans dat er één topper tussen zit.


I saw small horses from 175cm Mothers whos Dam s have been 163cm.. genetic looks like a gamble

janderegelaaJarig
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 21:49

Totilasfore schreef:
agerrits schreef:
De eindstokmaat is moeilijk te voorspellen, hiervoor kun je vooral het beste kijken naar de moeder, de vererving van de hengst is niet altijd gelijk. Succes met je zoektocht. Misschien een advies direct enkele veulens aan te schaffen, kun je misschien je voordeel mee doen, ook meer kans dat er één topper tussen zit.


I saw small horses from 175cm Mothers whos Dam s have been 163cm.. genetic looks like a gamble

They are not. But you have to look further then just the sire and the dam.

agerrits
Berichten: 967
Geregistreerd: 16-12-05
Woonplaats: Overijssel

Re: Amazing Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 00:56

Zelfs 2 paarden die volle zussen of broers van elkaar zijn, kunnen in maat verschillen. Wel is een schattig in redelijkheid aan te nemen en in de meeste gevallen correct. Kwaliteit is wat telt, dus liever 1 van 1.65 die loopt als een krack, dan een grootte die dit mist.

Suzanne F.

Berichten: 49206
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 09:45

Zoals ik al aangaf is de Amazing star de grootste die ik gefokt heb uit de merrie. De merrielijn erachter is niet groot dus daar kan het niet vandaan komen. Ik heb zelfs het stamboek gebeld voor een DNA check. Ik kon gewoon niet geloven dat dit een Amazing star was, ik was er van overtuigd dat er een foutje was gemaakt met insemineren. Maar nee, het was echt een Amazing star. Nu bijna 1.80 m. Heel groot en wat grof paard.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 11:14

Suzanne F. schreef:
Nu bijna 1.80 m. Heel groot en wat grof paard.


Wat moet je daar bij voorstellen..kan ie ook bewegen..
Heb je daar foto's van ?

Totilasfore

Berichten: 74
Geregistreerd: 02-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-13 12:07

ceasario schreef:
Suzanne F. schreef:
Nu bijna 1.80 m. Heel groot en wat grof paard.


Wat moet je daar bij voorstellen..kan ie ook bewegen..
Heb je daar foto's van ?


yes, I am also interested to see a foto.

Suzanne F.

Berichten: 49206
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 13:51

Staat in Engeland.
Heb geen foto.
Is niet de knapste hoor. Echt heel groot en grof. Veel bot. Mist gewoon bloed.
Kan heel goed galopperen, draven goed achterbeen maar mocht meer uit schouder.

Op de merrie heeft hij niks goeds gedaan in ieder geval. Is heel anders geworden dan ik gedacht had.

janderegelaaJarig
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Amazing Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 14:15

Dat is dan niet enige Amazing Star die tegenvalt. Op de NH cup liepen er ook 2 en dat waren ook niet moeders mooiste.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 22:59

Suzanne het is een hengst en intussen een ruin en flink aan de maat, 1 1/2 jaar en zeker al 1.63. Hier een paar foto's van een maand geleden

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Suzanne F.

Berichten: 49206
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 07:57

Oh ik dacht dat het een merrie was.
Jeetje dit is ook wel een flinke jongen. Deze heeft net wat meer rasuitstraling dan die van mij had. Die van mij was nog een slag zwaarder.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 14:39

Hij is niet zo mooi als zijn oudste zus, maar heeft heel veel veer en trit in zijn beweging. De reactie van Jan doet me een beetje denken aan de reacties indertijd op Contango, ook die verdween voor zijn kinderen onder het zadel liepen.
Intussen zijn we toch al een beetje verder in het denken over sportpaarden fokkerij

janderegelaaJarig
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 17:58

sarabande schreef:
Hij is niet zo mooi als zijn oudste zus, maar heeft heel veel veer en trit in zijn beweging. De reactie van Jan doet me een beetje denken aan de reacties indertijd op Contango, ook die verdween voor zijn kinderen onder het zadel liepen.
Intussen zijn we toch al een beetje verder in het denken over sportpaarden fokkerij

Vertel eens dan?

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Re: Amazing Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 18:17

Iedereen viel over die lelijke veulens en Contango verdween naar Amerika, tot de eerste 4 jarigen op de PAVO verschenen, toen verstilde de kritiek. Dus wellicht eerst even wachten tot de kinderen onder het zadel zijn van AS, wiens vader, groot- en overgrootvader met hun kinderen de dienst uitmaken op de internationale dressuurvelden. Als ik de mijne zie lopen denk ik dat het een heel fijn dressuurpaard wordt.