zoektocht naar eigen paard ....(met foto)+verslag

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

zoektocht naar eigen paard ....(met foto)+verslag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-02 09:23

is al een tijdje bezig maar ik ben hoopvol over de merrie waar ik zaterdag om 2 uur een afspraak heb. De merrie komt van marktplaats echt een prima site heb daar al veel paarden vanaf gehaald. Vaak staat er een foto bij zo ook bij deze en het was liefde op het eerste gezicht Lovers
Het is een donkerbruine merrie van 1.65m van 8jr L1 dressuur braaf en gezond ze heeft een heel mooi edel hoofdje met een klein wit kolletje.
Hopelijk wordt dit mijn paarde dan ben ik helemaal in de wolke Sigaar .
Zo dat moest ik ff kwijt kan me nergens meer op concentreren zit op mijn werk dus dat is lastig misschien gaat het nu beter Tong uitsteken
Dit is dr.....
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Diana_Mabel op 29-09-02 14:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 09:42

leuk, ik hoop dat het wat word Lachen
Alle paardjes waar ik bij hem gekeken kwamen ook van marktplaats, maar diegene die ik nu heb juist niet Tong uitsteken


Kuss Maaike

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 09:43

ja Mira is echt in alle opzichten perfect en ook nog heel erg mooi.
ben zo benieuwd hoe ze in het echt eruit ziet!
ze word het gewoon! kan niet anders!

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 10:44

Ik zag haar ook al staan op Marktplaats, en ik vind het een plaatje! Ik hoop dat het wat wordt, heel veel succes!

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 10:56

Leuk paardje succes hoor!

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 11:39

ziet er leuk uit, maar........................aan elk paard mankeert wel wat qua exterieur.
Deze lijkt wat onderstandig (kan heel best door de niet zo positieve foto komen). Ze mag wat meer spieren hebben (dat wordt trainen Haha!). De halsbespiering lijkt arm, de dijbespiering is ook erg arm. Hierdoor lijkt het kruis kort. En als ze met de achterbenen in werkelijkheid net zo raar staat als op deze ongunstige foto, dan kan ze wel eens frans staan.

Maar ga maar lekker kijken, als ze braaf is en gezond, dan zeggen wat exterieur afwijkingen niet zo veel. We willen natuurlijk wel verslag Haha!

Als ik nu ook een paard zoek..............dan zou ik best bij deze durven kijken.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 12:11

tja germie elk paard mankeert wel wat Haha!
en de foto is idd ook nierg gunstig genomen nee

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 12:20

Leuk diertje hoor! Mooi hoog op de beentjes, daar hou ik persoonlijk wel van! En tja, die spieren kunnen nog wat meer, maar ja... het perfecte paard bestaat niet!

Ik duim voor je!

Nilson
Berichten: 34
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 12:31

Ze ziet er mooi uit vanaf de foto, maar ik ben altijd wat huiverig met paarden van internet. Ik ga liever in zee met een erkende fokker. Mag je haar op proef nemen? Keuren zou ik haar zeker, maar neem aan dat je dat wel laat doen.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-02 12:36

Spieren kun je er aan rijden en van de foto kun je eigenlijk niets beoordelen in het echt is het altijd anders. ALs ik een paard te koop zouzetten zou ik nooit zo'n foto plaatsen.
Dit weekend zal ik een verslag plaatsen.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 13:09

We kijken er naar uit...
Ik vidn ze zo op de foto zeker wel charmant!

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 08:00

Ik vind het op de foto echt een heel mooi paard! Kwijl Heel veel succes als je gaat kijken! Lachen

Montreux

Berichten: 641
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 08:12

Leuk dier, heeft zeker uitstraling ook al is de foto niet zo gunstig. Maar ga vooral kijken en rijden. Een foto laat tenslotte niet zien hoe een paard in zijn bewegingen is en of het qua rijden ook klikt. En eh... wel laten keuren voordat je haar koopt.

In ieder geval veel succes! Ben overigens wel benieuwd naar de afloop.

Caira
Berichten: 26056
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 08:29

ze komt me zo enorm bekend voor!!! hoe heet ze en waar komt ze vandaan en wat is de afstamming?

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-02 09:40

Harcos x nabuur ze staat ergens bij Doetinchem die kant op.

Keuren laat ik haar zeker!klinisch+rontgerologisch.

Ik koop ook het liefst rechtstreeks van de fokker maar die paarden zijn groen en ik ben nog niet zo ver dat ik een paard in kan rijden dus vandaar. En internet is makkelijk vanuit de luie stoel en ik heb alleen maar goeie ervaringen met mensen waar ik geweest ben behalve dat ene paard dat onder mijn neus aan een ander verkocht is maar ja dat was gewoon pech.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-02 14:20

gisteren was het dan zover ik en angelique gingen naar Mira kijken in silvolde. We waren er bijna dus even bellen dat we er bijna waren, keregen we geen gehoor en de mobiel was uit erg vreemd want we hadden het zo afgesproken.
We hadden het huis gevonden dus gingen uit de auto en belde aan, niemand deed open. Mira stond achter huis dus liepen we er maar even zelf heen ze kwam meteen naar me toe lopen echt heel lief even een aai over haar bol en toen ging ze grazen.
Ze was net zo mooi als op de foto Lovers echt een heel mooi Kwijl koppie. Die mensen waren er nog steeds niet dus ik maar weer bellen nog steeds uit dus een sms gestuurd maar tot op heden nog geen reactie en het is al zondag.

We hebben nog een tijdje naar haar staan kijken en het was erg opvallend dat ze graasde en daarbij haar achterhand onder haar lijf plaatst en om de beurt het linker en het rechter voorbeen ontlast (hoefkatrol?artrose?versleten voorbenen?)maar we konden het niet navragen aan de eigenaar want die heeft zich niet laten zien.

Teleurstellend zijn we naar huis gegaan Huilen ik snap er niets van Verward als je je paard verkoopt ben je toch thuis als je een afspraak maakt?
Net heb ik ze een mailytje gestuurd misschien krijg ik daar een reactie op het zal mij benieuwen.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 14:26

He wat ontzettend vervelend voor je zeg! Hopelijk is het geen atrose ofzo, maar zat er een steetnje in ofzo. Wat belachelijk dat die mesne niet zijn komen opdagen, dan zou ik flink boos worden hoor!

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 14:34

ladolcevita schreef:
Harcos x nabuur ze staat ergens bij Doetinchem die kant op.


Ik vond dit paard al verdacht veel op die van mij lijken en wat blijkt, mijn paard is ook Harcos x Nabuur. Heb je stamboekpapieren gezien? Ben nu natuurlijk razend nieuwsgierig wie de moeder is.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-02 09:15

Ikheb de papieren niet gezien want ze waren er niet. Vandaag had ik een email dat ze 3 keer naar huis is gefiets om te kijken of we er waren en ze gaf me een ander mobiel nummer die stond wel aan de hele tijd.
Dus gewoon elkaar misgelopen lijkt het. Dat van die benen doet ze al sinds haar 4e jaar dus misschien is het niets mocht de eigenaar instemmen met rontgerologisch dan ga ik het doen en anders ga ik verder kijken ik vertrouw die benen niet.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 09:29

Mijn merrie deed (en doet dat nog steeds). Zij staat ook hoog op haar benen en plaatst de achterhand er ook onder om dan de voorbenen te ontlasten (lijkt het)
Wij hebben toen de DA erbij gehad en die kon niets vinden of zien dat zou kunnen aantonen dat ze wat mankeerde.

Een nabuurige fokker erbij gehad, en die vertelde dat omdat ze hoog op de benen staat en haar hoofd laag houd het voor haar prettiger is om de achterhand eronder te brengen, en omdat ze tijdens het grazen beweegt het net lijkt of ze de voorbenen ontlast, wat dus komt omdat ze met de achterhand en niet stilstaat (anders zou ze op haar hoofd vallen) en om "langzaam" verder vooruit te kunnen grazen.

(mijn a-welshje doet het ook)

Maar zou als je het niet vertrouwd gewoon overleggen en laten (röntgen)keuren. (al hoewel ik mij afvraag welke zin dat heeft, kost veel geld en toont alleen maar aan dat ze nu niets mankeert. )

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-02 10:20

Kan ze daar later dan wel last van krijgen?Kan ze wel gewoon de sport in of moet je haar anders behandelen?
Ze vragen er 3400 euro voor wel wat veel voor zo'n gebrek of niet?

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 11:25

Het is geen gebrek, meer een gewoonte.
Net zoals je veulens hebt die benen wijd uit elkaar zetten of achter elkaar.

Ik zou iemand meenemen die er "verstand" van heeft.
En verder kijken wat paarden op dat nivo (hoe lang gelden dat ze wedstrijden gelopen heeft)

Ik mijn merrie verkocht is (onlangs gekeurd, omdat ze er toch mee de sport in willen, klinisch dan wel, en ze mankeerd niets)

Ga eens naar weide waar meerdere paarden staan en kijk naar hun eetgewoonte.

1 van mijn a-welshjes is net een locomotief met eten, staat dus praktisch helemaal niet stil, als je die zou bekijken zou het net een zenuwpees lijken, terwijl ze super cool is en zeer rustig.

Wat betreft de vraagprijs, ik vindt hem aan de hoge kant (is mijn mening), maar het is en blijft een vraagprijs.
Wat is de reden van verkoop?
Krijg je de toebehoren erbij?
Hoe lang geleden dus wedstrijden gelopen?
Hoe lang niet bereden?

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 11:42

mooi diertje zeg. mooie hoge benen. ik hoop dat het wat woord en idd mooi hoofdje.

menespride

Berichten: 178
Geregistreerd: 18-07-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 12:08

Hallo,

Ik wil eventjes iets zeggen, voor degene die zegt dat ze iemand met "verstand" moet meenemen vind ik wel erg vergaan. Ik voel mij eigen wel erg aangesproken. Ik ben degene die mee is geweest naar het paard te kijken en heb in mijn hele leven nog nooit zo'n paard zien grazen waarbij ook nog de benen knikkende geluiden maken bij het optillen van de voeten. Als ik zo'n paard had liet ik hem toch mooi even nakijken met foto's erbij door een dierenarts. En liet mij eigen niet afscheppen met het smoesje ze doet het haar heleleven al.
Meestal duid dit op hoefkatrol op beide benen om zo de boel te ontlasten.
Maar om het zeker te weten moet je foto's laten maken als je hem koopt.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 12:11

Als je nu al zoveel twijfels hebt, zou ik lekker verder gaan zoeken. DAn ben je het geld voor de foto's ook niet kwijt. Het is gelukkig niet het enige paard wat te koop staat. Ook al zou het komen door de lange benen, waardoor ze moeilijker kan eten, geeft het mijns inziens nog steeds een verhoogde kans op slijtage en blessures aan de voorbenen.