Wintec zadel? Ervaringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Tanja_14

Berichten: 504
Geregistreerd: 26-10-13

Wintec zadel? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-13 21:21

Hoi allemaal,
Ik heb sinds zaterdag een eigen pony genaamd dilayla. Het is een haflinger merrie van 4. Zij is al beleerd en nu ben ik dus opzoek naar een zadeltje voor haar. Dinsdag is er een zadelmaker geweest maar die had helaas niks. 1 zadel ervan paste wel maar die was helaas ver boven mijn budget. Nu ben ik dus bezig met een andere zadelmaker en die verkoopt veel wintec zadels en nu was dus mijn vraag welke ervaring jullie hebben met een wintec zadel? Hoelang hij ongeveer meegaat en wat de voor en nadelen zijn. Heb er zelf namelijk maar 1 keertje mee gereden en ken ook niet echt mensen met een wintec zadel...

Dilayla van het Esdorp M2+6, B+10


Tess_C

Berichten: 931
Geregistreerd: 27-08-12
Woonplaats: Beek (Li)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 21:25

Ik heb zelf een wintec dressuur voor mijn haflinger ruin van 5. Ik vindt hem ideaal. Natuurlijk zal dat voor elk paard anders uitvallen dus denk dat het vooral een kwestie is van uitproberen en passen. Ik weet niet of je kunststof zadels gewend bent ? Het zit wel heel anders dan een leren zadel, zelf heb ik er geen probleem mee, maar niet iedereen ervaart het als lekker zittend.

Een groot voordeel van het zadel is dat ik zelf de boommaat kan wijzigen en dat ik er bijna geen onderhoud aan heb! even doekje erover en klaar.
Hoe lang ze meegaan kan ik nog geen antwoord op geven.. ik heb die van mij nu 4 maanden ( wel tweedehands)

Edit: ohja.. 1 nadeel die ik tot nu toe heb is dat ik echt met een krukje moet opstappen want anders schuift het zadel erg naar de zijkant.. hoe strak de singel ook zit ( heeft meer met de ronding van mijn paard te maken en het feit dat ik niet meer zo lenig ben als vroeger) Als ik eenmaal zit dan heb ik totaal geen probleem met schuiven.
Laatst bijgewerkt door Tess_C op 21-11-13 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt

It's not about the path you choose, but about the way you're walking on them...

romyloverrr

Berichten: 6856
Geregistreerd: 16-06-11
Woonplaats: Limburg

Re: Wintec zadel? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 21:27

ik heb er ook een !
super fijn zadel.
voor en nadelen , die hierboven :D

Enne gojje mins blieft altied leave ~ Rowwen Hèze

Tanja_14

Berichten: 504
Geregistreerd: 26-10-13

Re: Wintec zadel? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-13 21:29

Oke bedankt mij maakt het niet echt uit hoe ik hem vind zitten. Als hij eerst maar goed op mijn pony ligt!

Dilayla van het Esdorp M2+6, B+10

Lianne86
Berichten: 3730
Geregistreerd: 21-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 21:30

Ik heb nu bijna 5 jaar een wintec dressuurzadeltje... Super fijn zadel :)

Ik zit er gewoon fijner in dan in mijn vorige leren zadel, maar dat is denk ik ook gewoon persoonlijk? (En deels ook wat je gewend bent?)

Meeleesmodus - Mijn mening ja ;)

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 21:32

Het ligt wel aan de serie van wintec, ik heb een veelzijdigheid ( welke serie weet ik zo niet) deze valt erg naar voren qua zit. Hij ligt stabiel en goed op de rug, maar tijdens het rijden wordt je als ruiter wat meer naar voren gedrukt.
Zodra je hier mee om kunt gaan is het op zich wel een prettig zadel.

Mocht ik weer een nieuwe zadel moeten kopen, kies ik dan toch voor een kwalitatief betere zadel.

matasja

Berichten: 2610
Geregistreerd: 22-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 21:33

Ik heb er ook 1, is 4 jaar oud en nog geen krasje of verkleuring op gevonden. Is ideaal schoon te maken, boommaat aanpassen aan je paard is makkelijk en goedkoop. Je hebt ze in springen dressuur en vzh dus voor ieder wat wils. Nadelen nog niet gevonden heel eerlijk gezegd.

trots op mijn dames: Famke & Flamboyante R.I.P Nynke & Matasja

Priscilla__

Berichten: 1714
Geregistreerd: 06-04-09
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 21:34

Ik heb een Wintec Pro met cair voor m'n tinker. Vind het zelf een erg fijn zadel door de suede zitting, fijner dan m'n vorige leren zadel. Heb er zelf wat dikkere kniewrongen opgezet en een iets diepere zit was fijn geweest. Maar ben er heel blij mee. Ik heb hem nu een dik jaar en ziet er nog super goed uit en inderdaad gewoon makkelijk schoon te maken met een doekje.

Lianne86
Berichten: 3730
Geregistreerd: 21-12-12

Re: Wintec zadel? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 21:35

Mijn oude over buurvrouw had der wintec nog uit der ponytijd (en ze is inmiddels moeder van 4 kids (oudste 9 ofzo)), heel oud model... hier en daar wel wat slijtage, maar nog steeds een goed en fijn zadel...

Meeleesmodus - Mijn mening ja ;)

stunning

Berichten: 2433
Geregistreerd: 01-04-08
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 21:36

Ik heb op mn vorige pony een wintec 500 gehad en moet zeggen dat ik blij was dat ik er weer vanaf was :=.
Vond het zadel niet echt lekker zitten, ondanks dat je de boom kon verwisselen lag ie nog steeds niet goed. Zadel schoof als je opstapte en mijn onderbenen staken erdoor naar voren, kreeg er een hele rare houding in.

Donja 03-09-2013 & Armani B+10, L1+13, L2+2
Noblesse M2

romyloverrr

Berichten: 6856
Geregistreerd: 16-06-11
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 21:36

ik heb ook een wintec 500 , en bij bevalt prima !
ik kan mij echt niet vinden in bovenstaande mening.
wel moet je erop letten ; wintec past ECHT niet op elk
paard, dat is een fabeltje.

Enne gojje mins blieft altied leave ~ Rowwen Hèze

LePinto07
Berichten: 195
Geregistreerd: 26-09-12
Woonplaats: provincie zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 21:37

Ik heb nu bijna 3jaar een wintec 500 cair dressuur zadel. Nieuw gekocht en nog in perfecte staat. Ik vind het zadel een fijne zit hebben en het prijskaartje is ook gunstig.
Rest is hierboven al genoemd denk ik.
Ik zou het gewoon uitproberen als de zadelmaker komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 21:38

Ja hier! Mijn lease heeft een wintec, vind hem super zitten! Wat ik trouwens persoonlijk lekkerder vind rijden is de beugels onder het zweetblad doen in plaats van er bovenop. ;)

_Sofie

Berichten: 4430
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 21:38

Ik heb een Wintec 500, nieuw model, op m'n paard liggen.
Het zadel zit prima en ziet er na vier jaar ook nog netjes uit!
Het zadel is ook goed aan te passen :)

Da Vinci (Van Gogh x Kigali)


Mijati

Berichten: 906
Geregistreerd: 12-04-13
Woonplaats: Tussen de rivieren

Re: Wintec zadel? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 22:12

Ik heb ook een wintec 2000 (geloof ik) vzh. Ik vind hem prima zitten, maar ik neig snel naar voren te gaan zitten. Mijn pony heeft een redelijke schoft, en het zadel blijft perfect liggen. Ik stapte laatst op en bedacht me dat ik nog had moeten aansingelen (zeker 2 gaten), dus schuiven doet hij bij mij niet.
Een nadeel is wel dat je met zware training of heet weer snel een zweet bips heb.

jesss_amigo

Berichten: 1806
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: Wintec zadel? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 22:15

Hee Tanja, gefeliciteerd met je pony!
Ik heb ook twee wintec zadels, dressuur en veelzijdig en mij bevallen ze prima. Ze blijven mooi en hebben weinig onderhoud nodig! Ze zitten prima, maar van echt luxe kan je niet spreken als je begrijpt wat ik bedoel. Maar daar betaal je dan ook niet voor. Maar niks mis hoor met wintec!
Gr. Jessica

Jolliana RC ~ Ceasar ter Linden x Ronaldo
Instagram: Eventer_jolliana

Amiigo

Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 22:18

Ik heb nog een wintec 500 dress nieuw model te koop :)
Ik vond het een fijn zadel, heb er 2 jaar op gereden! Maar nu kan ik er niet meer fijn meer op zitten, ben wat verwent met een anatomica :P
Als je voor recreatief wil rijden is die heel fijn! Kunt gewoon door de regen rijden etc zonder dat je leer uitdroogt omdat die natuurlijk van kunststof is.
Hij lag op veel pony's/paarden goed hier, niet heel geschikt voor een rank paard.
Heb nog wel een vzh/spring zadel en die vind ik wel nogsteeds fijn :j

veranadautje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 12-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 22:22

Ook ik heb een wintec op mijn hafje

licht super en rijd super.
zeker de moeite waard om te gaan kijken.

gr

linda_arnold
Berichten: 3326
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Ootmarsum

Re: Wintec zadel? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 22:36

Mocht je toch op Wintec uitkomen. Ik heb hier een bruine isabell werth liggen. 17,5 inch hooguit 20 keer mee gereden. Pb maar bij interesse :-)

Tanja_14

Berichten: 504
Geregistreerd: 26-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-13 22:51

Bedankt allemaal!
jesss_amigo schreef:
Hee Tanja, gefeliciteerd met je pony!
Ik heb ook twee wintec zadels, dressuur en veelzijdig en mij bevallen ze prima. Ze blijven mooi en hebben weinig onderhoud nodig! Ze zitten prima, maar van echt luxe kan je niet spreken als je begrijpt wat ik bedoel. Maar daar betaal je dan ook niet voor. Maar niks mis hoor met wintec!
Gr. Jessica


hee jessica!
Wat grappig hihi. Ja vond het daarom ook wel moeilijk omdat ze niet echt duur zijn natuurlijk! Ik zal het morgen wel zien! Hoop dat ik er snel op kan!

Dilayla van het Esdorp M2+6, B+10

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 22:55

Ik vind het wel fijne zadels. Heb zelf de 500 dressuur en ander paardje dat ik rijdt heeft de veelzijdigheids uitvoering. Ze zijn lekker licht, makkelijk in onderhoud en ik vind ze ook lekker zitten eigenlijk. Ik vind ze beter zitten als menig leren zadel. Dus dat is echt een kwestie van smaak denk ik.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

Kmbrly

Berichten: 1839
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 22:56

Ik heb een wintec zadel van 17 jaar :+
Overgekocht voor een 150 euro en nog in perfecte staat

I know you'll be a sun in somebody else's sky

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Re: Wintec zadel? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 23:03

Wintec 500 is een prima zadel, ik had er één voor mijn dravertje vroeger.
Hij bleef mooi en goede kwaliteit , ook ideaal voor langere ritten

marjoleinvb

Berichten: 37
Geregistreerd: 21-04-13
Woonplaats: dongen

Re: Wintec zadel? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 10:10

ik vind wintec een fijn merk zadel.
zit heerlijk en weinig slijtage.

Chantal511

Berichten: 882
Geregistreerd: 15-05-07
Woonplaats: 't Veld

Re: Wintec zadel? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 10:16

Als je voor een kunststof zadel ga kijken, kan je ook voor een Tekna zadel kijken. Deze zijn ook niet duur en zitten echt heerlijk! :))

Jotnie
B+11 L1+11
Rust zacht Ivaantje Y;(


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, lovelyfiefy, Odetje92, Sorriso en 15 bezoekers