Glas van htc One X vervangen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Glas van htc One X vervangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-13 15:31

Mijn telefoon, een htc One X heeft na een val een flinke barst in het scherm.
Nou wil ik (nouja, manlief, ik ben niet zo technisch) het glas vervangen. Heeft iemand hier ervaring mee? Is het een beetje te doen en functioneert het toestel daarna nog goed?

Zij die achter mijn rug om spreken, staan op de juiste plek om mijn schoentje te kussen


loveslimpie

Berichten: 1725
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Eindhoven

Re: Glas van htc One X vervangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 15:45

Ik heb dan geen HTC maar meestal zijn er zat filmpjes te vinden hoe je het moet doen, Ik heb eerst een filmpje 2x helemaal bekeken zodat ik in grove lijnen wist wat er ging gebeuren en daarna op een lege tafel begonnen met het openmaken dit was echt goed te doen, wel ervoor zorgen dat alles in de goede volgorde ligt dan kun je alles heel makkelijk er terug in zetten.

http://www.youtube.com/watch?v=OIeO0DueMcg

Dit filmpje ziet er igg goed maakbaar uit, succes!

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Glas van htc One X vervangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 16:22

Toevallig heb ik net mijn Ebay glas voor de Desire S binnen gekregen. Heb het toestel alleen uitgeleend dus ik moet nog even wachten tot ik kan gaan prutsen. 't Is m'n reservetoestel, dus als tie kapot gaat is er hier nog geen man overboord. Maar voor 20 euro dacht ik, kan 't allicht proberen! Als ik zover ben laat ik het wel weten ;)

Choiix
Berichten: 2266
Geregistreerd: 08-08-12

Re: Glas van htc One X vervangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 20:14

Is over het algemeen goed te doen maar zorg voor de juiste schroevendraaiers... Heb zelf 3 setjes Torx schroevendraaiers speciaal voor telefoonreparaties. Goed gereedschap is het halve werk ;)

Speed never has killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you - Jeremy Clarkson
Één van de weinige bokkers die amper kan paardrijden, en dan ook nog eens een man is

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Glas van htc One X vervangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 21:59

Gereedschap krijg je bij sommige erbij. Ik ben bewust voor n eBay pakket met tools gegaan inderdaad. :)

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-13 22:11

We zouden dan idd een compleet setje kopen. Het vervelende is; omdat de htc kapot was, heb ik een Samsung S3 gekocht, en nou is die me eergisteren óók kapot gevallen. Ook een barst in het scherm.
Nu lijkt het glas hiervan makkelijk te vervangen, 'gewoon' het kapotte glas verwijderen en een nieuwe er op plakken. Maar de htc schijnt helemaal uit elkaar te moeten, is dat niet vreselijk ingewikkeld?

Zij die achter mijn rug om spreken, staan op de juiste plek om mijn schoentje te kussen

PascalB

Berichten: 1793
Geregistreerd: 06-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 22:14

Houd er rekening mee dat een hoop delen vaak aan elkaar geplakt zitten met dubbelzijdig tape.
Het ziet er vaak in de filmpjes heel makkelijk uit maar valt in praktijk soms tegen.

Je ziet vaak niet in de filmpjes welke kracht je moet gebruiken.
Het zal ook wel per toestel verschillen.


Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: Glas van htc One X vervangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 22:29

Het klinkt heel beledigend misschien..

Maar hier hebben wij de zogenaamde 'turk' die schermen van telefoons kan maken. Ik weet dat alleen de Iphone echt vreselijk prijzig is maar dan komt omdat dat een glas scherm is en andere toestellen van een ander materiaal :)

Hebben jullie niet zo iemand in de buurt?

Life is hard and always be, but remember somebody loves you and that one is me.. Your Angel

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 23:22

De turk hebben we hier ook, 60 euro voor de Desire s en geen garanties omdat er (al n jaar) wat vocht onder t scherm zit. Dan probeer ik t voor 20 euro wel ff zelf.

Máár mn broertjes toestel hebben ze super netjes gemaakt. Toen t niet goed leek tezitten nog opnieuw gedaan ook, n week later :)

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-13 23:53

Ik heb al geïnformeerd, de prijzen om de htc te laten maken liggen tussen de 75 en 140 euro, vandaar dat we hem liever zelf maken, maar dan moet dat wel een redelijke kans van slagen hebben.
De Samsung kost maar 30 euro, maar die is dus een stuk eenvoudiger te repareren.

Zij die achter mijn rug om spreken, staan op de juiste plek om mijn schoentje te kussen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JackieT, Ubermetrics en 88 bezoekers