vooroordelen van jezelf die niet klopten

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Anoniem

vooroordelen van jezelf die niet klopten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 19:27

Op een ander forum las ik hier een topic over,
Met dit verhaal in een link:
http://www.vantholt.com/hij-ging-gelijk-huilen-jonguh/

Ik kende zelf een meisje waarvan ik dacht oh dat is weer zo'n tutje... waar ik meestal niks mee heb. Is nu een van mijn beste vriendinnen! Ze was helemaal niet zoals ik dacht.

Brand los!


eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Re: vooroordelen van jezelf die niet klopten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 19:29

Mja, meisjes met rode haren.... Ze zeggen dat dat wel klopt :D Heb gzd niemand nog horen klagen en dat wil ik zo houden _O-

Verder heb ik zelf nog nooit zoiets dergelijks meegemaakt.

Aranel
Berichten: 20192
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 19:29

Wat jij ook noemt in je post, ik heb een beetje het idee van dat heel knappe meiden niet aardig kunnen zijn. Slaat ook nergens op natuurlijk :+

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 19:29

Ik ben een groot fan van vooroordelen, ze zullen heus ook wel eens fout zijn :') Maar nu schiet me even niks te binnen.

_Micha_

Berichten: 8577
Geregistreerd: 26-09-05

Re: vooroordelen van jezelf die niet klopten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 19:35

Ik heb hier zelfs nog een verjaardagskaart liggen van een mijn beste vriendinnen liggen waarin ze schrijft dat ze me eerst maar apart vond en dacht dat ik heel arrogant was en een tutje.

Zijn de meeste vooroordelen die ik regelmatig hoor.

Oh en dat ik hetero ben :))

Hhilde

Berichten: 7397
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 19:36

Aranel schreef:
Wat jij ook noemt in je post, ik heb een beetje het idee van dat heel knappe meiden niet aardig kunnen zijn. Slaat ook nergens op natuurlijk :+

Oh dit heb ik ook hahaha, zo stom :')

But like everything I've ever known, you dissapear one day
So I spend my whole life hiding my heart away

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: vooroordelen van jezelf die niet klopten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 19:48

Ik heb ook wel eens dat ik van mensen denk van, dat is weer zo'n type, daar kan ik nooit mee opschieten.
Maar zodra ik ze beter leer kennen en meer in contact kom, blijkt het toch goed te klikken en ben ik goede vrienden. Altijd moeilijk om niet meteen vanalles te bedenken zonder dat je het fijne ervan weet xD

CRos95

Berichten: 3382
Geregistreerd: 13-07-09

Re: vooroordelen van jezelf die niet klopten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 20:05

Ik heb meer vooroordelen in de trant van: ze vinden me vast niet aardig, laat ik maar niks zeggen.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 20:07

Heel verhaal getypt... tekst weg.

Ik heb wel regelmatig gehad dat ik op paard zat langs de weg en er zo'n boemboemboem auto aan komt. .. dat je denkt oh jee.. en dat ie dan heel netjes rustig passeert!

Ook een keer in de kroeg dacht ik dat zo'n jongen me wou versieren, tikte me op mijn schouder Ik dacht pfff nee he. Keek al geïrriteerd achterom. Was ik mijn sigaretten verloren :D hij gaf ze terug en liep toen door. Ik dacht :o oeps.


saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 20:08

BaileyMix schreef:
Ik ben een groot fan van vooroordelen, ze zullen heus ook wel eens fout zijn :') Maar nu schiet me even niks te binnen.


Serieus? Ik vind het een van de meest foute eigenschappen die mensen hebben. Vooroordelen zijn ontzettend snel gemaakt, en volgens mij ben je je niet eens bewust van hoe vaak je die hebt. Net als waardeoordelen, houd ik ook niet van..

verander wat je niet accepteren kan en accepteer wat je niet veranderen kan

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 20:08

hmm meer dat mensen vaak een vooroordeel klaar hebben over mij...
Arrogant, trut, keiharde waar je geen ruzie mee moet krijgen want ze slaat er gelijk op los, etc... :')

Gelukkig zeggen ook (bijna) alle mensen die mij goed kennen dat die vooroordelen heel snel weg waren omdat ik toch heel leuk, lief en aardig bleek te zijn :')

Ik ben een god, een heuse pipetteergod _O-

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 20:09

VivaLaVida schreef:
Heel verhaal getypt... tekst weg.

Ik heb wel regelmatig gehad dat ik op paard zat langs de weg en er zo'n boemboemboem auto aan komt. .. dat je denkt oh jee.. en dat ie dan heel netjes rustig passeert!

Ook een keer in de kroeg dacht ik dat zo'n jongen me wou versieren, tikte me op mijn schouder Ik dacht pfff nee he. Keek al geïrriteerd achterom. Was ik mijn sigaretten verloren :D hij gaf ze terug en liep toen door. Ik dacht :o oeps.


Mja dat vind ik nog niet eens zozeer vooroordelen maar meer verwachtingen..

verander wat je niet accepteren kan en accepteer wat je niet veranderen kan

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 20:21

Mensen dachten van mij dat ik een echt, echt, echt een bitch was, omdat ik onbewust wel eens arrogant kijk, maar ik ben pas een bitch als je echt bewust niet aardig tegen mij bent.

Ik trek heel snel vooroordelen hoor, van heel veel mensen denk ik dat ze arrogant zijn of gewoon niet aardig zijn en ik dacht van het meisje waarvan ik het paard rijd dat het echt zo'n boertje (boerinnetje) is, omdat ze op een boerderij woont, valt reuze mee :=

Floris[o][o]
Shetlandpony_floris_andme @instagram
Guess, & Polly i kerstmuts you
Armani de hemel is weer een ster rijker, rust in vrede :'(

Zeeuwsemeid

Berichten: 1681
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Walcheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 20:36

Mijn ambulant begeleidster op school heeft me afgestraft om vooroordelen te hebben. Het is niet netjes en het hoort niet! En zij heeft ook nooit vooroordelen dus dan hoort het niet. Ugh. Gelukkig zei mijn psycholoog meteen dat vooroordelen menselijk zijn, zolang je er maar voor open staat dat het geheel anders kan aanpakken.

Ik heb dus vrij snel een vooroordeel, zo ook over een docent. Hij kwam binnen als een zeer norse en sacherijnig kijkende man, maar zodra hij zat en begon les te geven bleek hij toch wel erg aardig te zijn.


Vooroordelen over mij krijg ik eigenlijk nooit te horen..

Ik heb autisme, en zal soms bepaalde dingen anders verwoorden of opvatten als bedoeld.

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 20:41

Ik denk altijd dat van die classy jongens ook gelijk leuke, eerlijke jongens zijn, niet dus.

Of een 'DJ' (draait wel op leuke festivals) waarvan ik echt dacht 'Hmm dat moet toch wel een gezellige jongen zijn', nah ook niet dus. :+

Vind je mijn post hatelijk of gemeen? Lees hem opnieuw en bedenk hoe je hem positief kan lezen. Lukt dat niet? Negeer het maar, want dan heb je me duidelijk niet begrepen.

Be free and be happy.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 20:43

BaileyMix schreef:
Ik ben een groot fan van vooroordelen, ze zullen heus ook wel eens fout zijn :') Maar nu schiet me even niks te binnen.

Same here. Heb het voor zo ver ik weet nog nooit fout gehad ook. Wel een keer dat ik dacht dat ik er mooi naast zat, maar toen ik die persoon beter leerde kennen bleek toch van niet :+

pyelone
Berichten: 42
Geregistreerd: 05-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 20:44

Ik laat me zo min mogelijk leiden door vooroordelen, omdat die vrijwel altijd afbreuk doen aan de persoon.

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 20:45

Oordelen is een stukje oer-overlevingsinstinct, stomweg afwachten wat een vreemde stam of vreemd dier zou gaan doen, kon wel eens dodelijk zijn.

'Als het regent in mei, is april voorbij'

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 20:46

pyelone schreef:
Ik laat me zo min mogelijk leiden door vooroordelen, omdat die vrijwel altijd afbreuk doen aan de persoon.

Maar dat wil nog niet zeggen dat je ze niet hebt! Ik ben ook erg goed in generaliseren, niks mis mee als het het maar aan de kant kan zetten.

pyelone
Berichten: 42
Geregistreerd: 05-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 20:47

LBLGypsyCobs schreef:
Oordelen is een stukje oer-overlevingsinstinct, stomweg afwachten wat een vreemde stam of vreemd dier zou gaan doen, kon wel eens dodelijk zijn.

Dat noem ik eerder iemand of iets inschatten.

VenoSnorlax

Berichten: 4498
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 20:48

Dat ik erg arrogant ben
En dat is niet zo alleen als je dat wel naar mij bent :')

Verzorgpaardje gezocht zonder rijden omgeving den haag :) https://boktimg.nl/s/cadeau.gif

[BB-HK] [VOLG] Wachten op de nieuwe pup Het avontuur van/met/over kleine Iroh

sajavado
Berichten: 872
Geregistreerd: 21-10-11
Woonplaats: capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 20:57

CRos95 schreef:
Ik heb meer vooroordelen in de trant van: ze vinden me vast niet aardig, laat ik maar niks zeggen.


herkenbaar! is wel iets minder maar vroeger durfde ik echt niks te zegen bang voor andermans vooroordelen..

maar ik merk zelf ook, als ik van die 'make-up poppetjes' zie lopen dat ik denk, jezus wat een arrogant/slet/iets anders in onaardige zin..
heel slecht maar helaas, het gebeurd nou eenmaal, en die gedachte hou ik dan wel voor mezelf :)

suivre tes rêves
omdat je soms alles even moet loslaten en van het moment moet genieten

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 21:07

pyelone schreef:
LBLGypsyCobs schreef:
Oordelen is een stukje oer-overlevingsinstinct, stomweg afwachten wat een vreemde stam of vreemd dier zou gaan doen, kon wel eens dodelijk zijn.

Dat noem ik eerder iemand of iets inschatten.


Een vooroordeel is toch gewoon een verkeerde inschatting?
Het komt op hetzelfde neer.

Alleen omdat dat oerinstinct nu niet meer zo van toepassing is als bij de oermens, wordt het snel een oordeel of vooroordeel genoemd.

We hebben nu eenmaal sterk de neiging om van alles en iedereen iets te moeten 'vinden'.

Als we dat wat we van iets of iemand vinden met anderen gaan delen, wordt dat al snel roddelen genoemd, maar feitelijk is dat niets anders dan meten of een ander je mening of oordeel deelt en hoeveel anderen het met je eens zijn.
Even checken waar je staat in de kudde :D

'Als het regent in mei, is april voorbij'

Telpeva

Berichten: 14598
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 21:10

Aranel schreef:
Wat jij ook noemt in je post, ik heb een beetje het idee van dat heel knappe meiden niet aardig kunnen zijn. Slaat ook nergens op natuurlijk :+


Heel herkenbaar. Ik heb dat met meiden/vrouwen met dikke lagen make-up en bepaald type jassen met bontkraag. Slaat inderdaad ook nergens op, best jammer ook eigenlijk, voor hetzelfde geld is het een gemiste kans op een leuke vriendschap.

Het voorbeeld van VivaLaVida vind ik ook herkenbaar, zoiets had ik vandaag nog. Iemand checkte uit met zijn OV chipkaart maar dat apparaat daar was iets mis mee waardoor het uitchecken niet goed ging, en die jongen had het zelf niet in de gaten. Ik al mijn moed bij elkaar geraapt, hem op de schouder getikt... nou als blikken konden doden had ik ter plekke neergevallen :') toch bedankte hij mij achteraf, het scheelde hem waarschijnlijk toch een dagtarief aan reisgeld.

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 21:13

Ik studeer communicatie, en ben zelf helemaal niet zo'n meisjes-meisje. Met de eerste kennismaking met mijn klas dacht ik echt, waar ben ik aan begonnen? Voelde me zo niet op m'n gemak tussen al die goedgeklede meisjes-meisjes. Op de middelbare en basisschool waren dat wel meestal de "arrogante" figuren die op je neer keken. Nu, 3 maanden later, kan ik het echter met het grootste deel van m'n klas prima vinden en voel ik me bij de meeste mensen heel goed op m'n gemak. Meiden waarvan ik verwacht had dat ze hartstikke arrogant waren, bleken heel aardig en gezellig te zijn, gelukkig.

Paard Optimaal - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden
Bestel mijn e-book 'Ingrediënten in Paardenvoeding' over de 50 meest voorkomende ingrediënten


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Baredawn, dalena, DenieesB, diemth, fierefluiter, fro, Lau07, LouLi, oblix, SannevZ, Tigress, vikawiek, xSimonee, zuperzmoker en 55 bezoekers