Gemeen ! help !

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bokker145
Berichten: 86
Geregistreerd: 11-11-13

Gemeen ! help !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 20:43

hallo bokkers !
Ik heb pas van deze maand mijn eigen paardje gekregen :D /3
maar ik ken en rijd haar wel al een jaar ongeveer.
Ondertussen vertrouwt ze mij ook en is ze best gehecht aan me,
Maar zodra er andere mensen bij haar in de beurt komen doet ze echt héél gemeen !
deze week nog, ik was haar lekker aan het poetsen, ze had een halstertje om en een halsterkoord want ik niet echt vast had en ik had haar lichaam al gepoest (aan 1zijde) haar manen en haar staart.
mijn vriendin vroeg of ze even kon helpen en ik zei natuurlijk, ze is wel lief ik heb haar staart helemaal gedaan ze is lief hoor !
vanaf mn vriendin de eerste seconde haar kont aan de zijkant aanraakt trap ze erop los ! ze was dan wel optijd weg maar ik had haar toch een tikje gegeven (wat ze wss niet gevoelt had ) maarja trappen zonder reden mag ze niet van mij..
Ik zit er wel mee in..
licht het aan mij ? hoe komt dit ?

Annelove16x

Berichten: 1012
Geregistreerd: 21-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 20:47

Je pony wilt jouw voor hem/haar zelf :D

Maar het is niet fijn dat je pony zo doet naar andere mensen.
Ik denk dat je vaker met een ander persoon dingen met je pony kan gaan doen ofso..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 20:48

Ik zou iemand met (meer) ervaring laten komen. Andere paardeneigenaar etc.
Dan niet direct beginnen met poetsen maar even kijken en weer weg, misschien als dat met meerdere mensen gebeurd, dus niet aanraken dat ze meer aan mensen gaat wennen.
Kan het ook een reactie zijn omdat ze vroeger iets mee heeft gemaakt?
En hoe heb jij ervoor gezorgd dat jullie nu met elkaar kunnen opschieten?

Gewoon rustig aan :)

xx

heidy_wilco

Berichten: 4477
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 20:48

Ik zou er een volwassene (met verstand!) erbij halen die je zou kunnen helpen. Niet zelf mee aanrommelen.

bokker145
Berichten: 86
Geregistreerd: 11-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 20:53

Joaltijd schreef:
Ik zou iemand met (meer) ervaring laten komen. Andere paardeneigenaar etc.
Dan niet direct beginnen met poetsen maar even kijken en weer weg, misschien als dat met meerdere mensen gebeurd, dus niet aanraken dat ze meer aan mensen gaat wennen.
Kan het ook een reactie zijn omdat ze vroeger iets mee heeft gemaakt?
En hoe heb jij ervoor gezorgd dat jullie nu met elkaar kunnen opschieten?

Gewoon rustig aan :)

xx


kijk, mijn paardje nu kwam vorig jaar in de winter aan op de manege en omdat het met andere gevorderde ruiters niet zo goed ging omdat ze er geen klik mee hadden (denk ik) wou ik er wel eens op, ik had toch niets te verliezen.. ik stapte op en ja ik voelde wel een klik, ze liep goed mee, ontspannen en sinds dien heb ik er altijd op gereden, ermee proberen te knuffelen (in het begin ging het niet zo goed als nu) en opzadelen poetsen etc.. maar ze was vroeger een internationale springmerrie waarom ze verkocht was weet ik niet, ze kwam van Engeland ik weet haar eigenaar ook niet en haar verleden niet.. maar ik heb gewoon mij toen niks aangetrokken van dat gedrag en gewoon verder gedaan met poetsen en soms als ze wou trappen gwn Uh roepen en dan deed ze dat niet maar ik weet niet misschien die klik al van het begin en ja ik heb ook geduld het zal wel lukken ! :D

bokker145
Berichten: 86
Geregistreerd: 11-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 20:54

heidy_wilco schreef:
Ik zou er een volwassene (met verstand!) erbij halen die je zou kunnen helpen. Niet zelf mee aanrommelen.

hoe bedoelt u met verstand en daar bijt ze ook naar enz..

Maukje
Berichten: 79
Geregistreerd: 09-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 20:55

Zoals hierboven gezegd, een ervaren iemand er bij halen! Misschien is ze gewoon een beetje eenkennig..

bokker145
Berichten: 86
Geregistreerd: 11-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 20:55

Annelove16x schreef:
Je pony wilt jouw voor hem/haar zelf :D

Maar het is niet fijn dat je pony zo doet naar andere mensen.
Ik denk dat je vaker met een ander persoon dingen met je pony kan gaan doen ofso..


hihi :D
ja dat is misschien wel een goed idee ! danku ! *D

heidy_wilco

Berichten: 4477
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 21:02

KimxStarr schreef:
heidy_wilco schreef:
Ik zou er een volwassene (met verstand!) erbij halen die je zou kunnen helpen. Niet zelf mee aanrommelen.

hoe bedoelt u met verstand en daar bijt ze ook naar enz..


Iemand met verstand bedoel ik iemand die weet hoe je met paarden met omgaan. Je kan wel een volwassen iemand erbij halen, maar als die nog niets over paarden weet dan heb je er nog niet veel aan. Zo'n persoon kan wel even goed doorpakken als ze zich niet zo lief gedraagd.

Trouwens erg netjes dat je met u aanspreekt :)
Zouden meer een voorbeeld aan kunnen nemen.
(maar je mag me wel gewoon met je aanspreken hoor ;) )

pien_2010

Berichten: 43226
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 21:02

Volgens mij is er niet zo veel aan de hand, maar is je paard gewoon geschrokken en heeft in een reflex geslagen want had ze niet door dat iemand haar achterhand ging aan raken. Is het een merrie? Wellicht heeft je vriendin dus het aanraken niet goed ingeleid (?) door paard duidelijk te laten weten ik ben hier, voel mijn hand en ik ga nu naar achteren naar je achterhand.
Mocht dit nu nog een keer gebeuren tja dan zul je het aan moeten gaan pakken door haar te leren dat mensen haar aankunnen raken. Gewoon rustig begeleiden de komende keren.

bokker145
Berichten: 86
Geregistreerd: 11-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 21:05

pien_2010 schreef:
Volgens mij is er niet zo veel aan de hand, maar is je paard gewoon geschrokken en heeft in een reflex geslagen want had ze niet door dat iemand haar achterhand ging aan raken. Is het een merrie? Wellicht heeft je vriendin dus het aanraken niet goed ingeleid (?) door paard duidelijk te laten weten ik ben hier, voel mijn hand en ik ga nu naar achteren naar je achterhand.
Mocht dit nu nog een keer gebeuren tja dan zul je het aan moeten gaan pakken door haar te leren dat mensen haar aankunnen raken. BEdenk wel dat je paard onzeker is want is net van eigenaar verandert en wellicht ook van stal en kan dus wat van slag zijn. Gewoon rustig begeleiden.


ze doet het naar iedereen buiten de uitbater en naar mij ;(
maar ja zeker heb ik geduld ! anders was ik tot hier al niet gekomen en gewoon rustig een band opbouwen der is eigelijk niet zo veel verandert sinds dat ik haar eigenaar ben, ze staat nog altijd op de zelfde plek met de zelfde vriendjes (paarden) en mensen

Angela

Berichten: 25692
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: Gemeen ! help !

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 01:17

Sommige paarden hebben het niet zo op "vreemden". Ze accepteert jou, maar een ander niet. Voor nu zou ik geen anderen die je paard nog niet kennen bij je paard laten.

Voor de toekomst kan het helpen om een volwassenen met verstand van omgang met lastigere paarden eens te vragen of ze kunnen helpen zodat ook je vriendinnen van je paard kunnen genieten.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 01:38

OPG --> YRT