Help! Hond springt over omheining heen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Estera

Berichten: 1054
Geregistreerd: 25-03-10
Woonplaats: Omgeving Amersfoort

Help! Hond springt over omheining heen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-13 16:35

Okee, ik heb even hulp nodig, want mijn hond is mij veel te slim af :+ . Ik ga het zo goed mogelijk illustreren, dus hoop foto's.

Ik heb een schat van een Duitse Herder rondhuppelen op het erf die het bij de buren gezelliger vindt wanneer de baas weg is. Ze springt met 2 vingers in haar neus over een omheining heen van 1.30 https://dl.dropboxusercontent.com/u/110057913/001.AVI

Beetje jammer voor een hond met ED aan beide ellebogen en een botafwijking aan de/het laatste wervel/bekken.

Hond loopt met mijn andere hond op het erf, hebben genoeg ruimte, ik speur met haar, ben na mijn werk altijd thuis en ben de afgelopen tijd meer wel thuis geweest dan niet, dus ze heeft niets te klagen en dient gewoon op het erf te blijven, hoewel zij het liefste aan mij vastgeplakt zit en me geen moment uit het oog verliest (geen verlatingsangst, wel een wat extreme variant van baasgerichtheid).

Mijn hele erf is omringt door dit hekwerk:
Afbeelding
Onder twee draden, op bovenste regel 1.

Verder zijn er 3 toegangen, allen voorzien van gaas, anders piept ze er tussendoor.
1: Toegang voor, d'r favoriete uitgang
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-3SZWJO4R.jpg
Inmiddels aangepast met schrikdraad onderlangs, tegen het onderdoor kruipen en 2 bovenlangs: http://www.mijnalbum.nl/Foto550-VTB4GRBB.jpg
Maandagavond in het donker gedaan, hond probeerde het en kreeg een voltreffer op het stroom. Vandaag meldde ze zich echter weer bij de buren -O- . Maar misschien dat ze een andere route heeft gevonden.

2: Toegang tot de weide
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-GDFJCT88.jpg
In de weide komt ze dus foto 1 tegen. Eigenlijk verwacht ik niet dat ze er hier uit gaat. De omheining wordt 1 keer onderbroken door een semi-vaste toegang, waarbij ze wel onder het draad doorschoot en waarbij ik er inmiddels 1 aan heb toegevoegd: Afbeelding

3: Toegang achter
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-LCYAWP8V.jpg
Om bij het achterhek te komen moet ze de, op de foto zichtbare, schriklinten zien te passeren. Dit waren er 2, maar mevrouw stapte over de onderste heen zonder de bovenste te raken _-:( , dus ondertussen aangepast naar 4. Overeen lijkt mij de resterende optie er overheen. Het zal ongeveer 1.00 tot 1.10 hoog zijn. Toegang tot tot de paddock (inmiddels 3 draden):
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-ZLYAJCVI.jpg

Je zou toch denken dat dit allemaal redelijk hond-proef is. Ik heb verdorie paarden die braaf achter 1 draadje blijven staan, moet ik voor de hond nog meer draadjes toevoegen |o .

En nu? Ik heb dog watch in overweging, maar denk dat mevrouw slim genoeg is om uiteindelijk een keer te besluiten kiesjes op elkaar te drukken en te gaan. Bye bye, zwaai zwaai met een hoop geld.
Hekwerk verhogen dan maar. Dus ben op zoek gegaan naar afstandhouders voor minimaal 2 draden en heb dit gevonden:

http://www.schrikdraadwinkel.nl/70-113-large/7-oogs-tussen-isolator.jpg

Willen jullie meedenken? Beetje jammer dat ik hier word afgetroefd door een hond :7 . Zie ik dingen over het hoofd? Zwakke plekken? Hoe kan ik de draden boven de toegangshekken het beste bevestigen? Ik ben hier de afgelopen 2 weken ongeveer nog stop mee bezig geweest en ik zou extra ogen erg waarderen :j . Andere ideeën of opties ook welkom!!
Laatst bijgewerkt door Neej op 21-11-13 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: max 2 foto's zichtbaar in topics op BB, rest in URLs


Caira
Berichten: 26054
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: Help! Hond springt over omheining heen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 16:37

Mijne is over dik 2 meter heen gevlogen dus ik vind het niet zo'n gek idee. ik zou hoge isolatoren pakken.

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 16:40

:=
Niemand kan in het ieder geval zeggen dat je er geen moeite voor doet!
(wat een mooi terrein!)
Het enige dat ik zo even kan bedenken, en er moet natuurlijk een mogelijkheid voor zijn, is dat je de bovenste draad wat meer naar binnen toe plaatst, zodat de verleiding om te springen minder/weg is?!?
Succes in het ieder geval!

Aanvaard wat je niet veranderen kan, maar verander dat wat je niet aanvaarden kan

Mam, voor altijd in mijn gedachten!!! 30-09-1947 - 23-12-2015

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: Help! Hond springt over omheining heen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 17:01

Heb/had hier hetzelfde probleem met 1 van mijn Duitsers. Die ging voornamelijk overal tussendoor maar sprong ook. We hebben nu overal 1.80m hoge omheiningen met nog extra draadjes en dat gaat nu over het algemeen goed.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Help! Hond springt over omheining heen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 17:07

Heel eerlijk gezegd vind ik het geen bijster goede omheining,Mooi voor paarden,dat dan wel weer.Maar mijn honden zouden daar ook zo weg zijn.Ten eerste al tussen de draden door,dan het open gat tussen de balken door,dat is een kleintje en met 1.30 houd je een springende Duits niet tegen.
De mijne is over mijn poort van 1.5 gekomen,die was eerder bij de winkel als ik, toen ik eens met de fiets boodschappen ging doen :-).Ik wist toen nog niet eens dat ze springen kon.
Hier zitten ze achter een Herashekwerk van 2.00 meter,en een houten dichte poort.

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: Help! Hond springt over omheining heen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 17:08

Ja hier ook grotendeels kennelpanelen en heras hekwerken.

Estera

Berichten: 1054
Geregistreerd: 25-03-10
Woonplaats: Omgeving Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-13 17:23

Tussen die 2 draden onder de onderste regel is echt geen optie. Die staan echt heel strak en voor ze daar door heen is, heeft ze 3 klappen van het stroom te pakken. Tussen de regels door zie ik haar idd ook nog wel doen.

Tja, mijn vorige herder deed het niet en mijn Berghond ook niet, maar blijkbaar zijn er van die honden... En ik vond 1.30 al heel wat |( .

Afijn, ik was niet van plan om die houten omheining weg te halen :+ . Wanneer ik een draad (of 2) span tussen de regels en ik verhoog de omheining met die isolator uit de OP met 2 (of 3) draden, zou het in jullie ogen (en met jullie ervaring) dan effectief zijn?

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: Help! Hond springt over omheining heen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 19:07

Hier werkte dat niet. Op een gegeven moment wist die van ons er zelfs doorheen te komen. We hebben er 5 waarvan er 1 dit doet.


Estera

Berichten: 1054
Geregistreerd: 25-03-10
Woonplaats: Omgeving Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-13 19:26

Serieus >;) ? Wat is dat voor Houdini dan, dat ie zonder het draad aan te raken er tussen door kan glippen?? Zo'n Duitser wil ik niet hoor :+ !

De wei is voor de paarden, de honden mogen er in wanneer ik thuis ben en de paarden er niet staan. Ze gaat dan ook echt niet van het erf af.
Afbeelding

Hier zie je het toegangshek voor met rechts de weide en aan de linkerkant het huis etc. Vanaf de plek waar de foto genomen is, is rechts het toegangshek naar de weide die vervolgens nog over gaat in een stukje hek achter mij. Misschien is het nog wel een optie om er gaas tegenaan te zetten met een schrikdraad aan de bovenkant.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Help! Hond springt over omheining heen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 20:09

Ik zou er schapendraad tegen aan zetten.Ik weet niet hoe de vacht van jou hond is,maar die van mij voelt een stroomdraadje niet hoor.

dierenfan
Berichten: 9599
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Help! Hond springt over omheining heen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 21:40

ik zou een onzichtbaar omheiningssysteem (zonder draadje wat je moet spannen daar voor haha) proberen ergens te lenen om uit te proberen. Deze heeft zoveel mogelijkheden dat me het onlogisch lijkt dat ze er nog door komt. Mijn kat heeft het katten systeem en standje 2 bleef ze in stroom gebied zitten krabben omdat ze er jeuk door kreeg. Standje 3 en ze zat gelijk binnen toen ze ermee in aanraking kwam en zodra de waarschuwing piept gaat ze uit het gebied. Deze band heeft 10 standen dus kan nog vele malen hoger afgesteld worden.

Nadeel is wel dat het niet constant stroom geeft. Als ze snel zijn krijgen ze net geen stroom te pakken soms en als ze eruit zijn en ze willen terug op terrein dan krijgen ze stroom als ze terug gaan.

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: Help! Hond springt over omheining heen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 22:22

Ja die van ons is net een Houdini. Heb het haar zien doen. Zonder te aanraken er tussen door en staat geloof ik nog dichter op elkaar als dat jij het hebt. Die hond is pijlsnel en zo elastisch en dan ook nog eens slank en atletisch gebouwd haha Werd er ook niet goed van hoor. En ook een duur geintje. Stroom boeit haar overigens totaal niet.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot, IASCrawler, YandexBot en 142 bezoekers