Honden fokken is dierenmishandeling!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
fleurtjeuh
Berichten: 10270
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Honden fokken is dierenmishandeling!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-13 20:52

Lekkere Rel zin :P
Deze vereist natuurlijk wel een beetje nuancering en uitleg.
Bepaalde rassen fokken vind ik dierenmishandeling.
Sommige rassen kunnen nieteens een natuurlijke geboorte krijgen, sommige maar erg moeilijk.
Sommige rassen zijn vanaf geboorte al ziek of verminkt, en de rest al snel op jonge leeftijd.
Denk aan de herders die zulke slechte en verdraaide heupen hebben dat ze op jonge leeftijd al lastig lopen, en ze wankelen en wiebelen alle kanten op, omdat het mooi zou zijn.
Nou zo'n glijbaan hond hoef ik niet.
Of de 'leuke' mopshondjes, zo lekker rustig en klein en je hoeft er niet zo veel of ver mee te lopen.
Weet je waarom? Omdat hun neus zo ver is ingedrukt dat ze maar slecht kunnen ademen, nee dan lig ik ook liever de hele dag op de bank.
De pekineesjes ook, maar die hebben daarbij ook nog eens zo veel haar dat sommige op koel elementen gezet moeten worden om niet te oververhitten.
Of die leuke spaniels met die grappige ronde koppies. Beetje jammer dat een deel lijd aan de aandoening syringomyelia. Dit is een ernstige aandoening die permanent voor hoofdpijn zorgt, en andere ernstige pijn symptomen. Sommige dieren hebben geen dag zonder pijn.
En zo zijn er nog veel meer rassen die ernstige aandoeningen hebben of op jonge leeftijd ontwikkelen.
Heupproblemen, oog problemen, knieen, ellebogen, huid rug, hersens noem maar op.
Steeds meer rassen hebben steeds meer kans op kanker.

Natuurlijk zijn er ook mensen die alleen gezonde honden fokken, ouderdieren compleet getest, pups helemaal getest, en gehouden onder goede omstandigheden.
Dan zien ze er maar een beetje minder uit als een 'mode' hond.

Dus brand maar los!
Wat vinden jullie ervan?
Heb je zelf zo'n hond met een aandoening?
Of kies je juist voor een ander ras?
Waarom dan juist die?



En nog een filmpje voor de mensen met intresse
Het is wel in het engels, maar ik vond het een zeer goede documentaire
http://www.youtube.com/watch?v=TMyqH_Q_ ... P7Kg7MLc58

Love is Love

My current situation is not my final destination.


mika11

Berichten: 11091
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 20:55

Dit is een bekend en veelbesproken onderwerp, ook in topics hier op bokt. :D
Maar goed, ik houd ook niet van platneus honden, dat lijkt me een rotleven om zo snurkend door het leven te moeten.
Ook fokken zonder geteste honden, inteeltpercentage etc etc speelt allemaal mee.
De honden die op een bepaald moment 'in' zijn hebben er altijd onder te lijden, omdat de broodfokkers een mooi centje mee verdienen.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 20-11-13 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

kelly534

Berichten: 253
Geregistreerd: 21-11-12
Woonplaats: in dat huis tussen die 2 andere huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 21:00

ik ben het helemaal met je eens, een rashond is eigenlijk de garantie dat je hond last heeft van een of andere ziektes (er zijn natuurlijk uitzonderingen), fokkers die echt fokken voor de uiterlijke kenmerken, moeten vind ik meer letten op gezondheid, helaas zal er hier nog weinig verandering in komen ben ik bang

je hoeft niet groot te zijn om de grootse dingen te bereiken
Sandra<3<3
Kleine Leyla op 4-4 geboren, op 343 dagen dracht

daisyjazz

Berichten: 953
Geregistreerd: 17-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 21:00

Wij hebben zelf een friese stabij ik geloof dat ze niet onder jou lijstje valt ;) ik vind inderdaad die honden met ingedeukte neuzen erg zielig ! Ik denk dat veel mensen zich er helemaal niet bewust zijn van hun honden eigenlijk een soort verminkt zijn !

If it's not Icelandic, it's just a Horse

IJslanderstal frá Þyrnihofi

fleurtjeuh
Berichten: 10270
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Honden fokken is dierenmishandeling!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-13 21:03

Zelf hebben we thuis een Friese stabij kruising met geenideewat
Hij komt van een boerderij en is altijd een super gezonde hond geweest.
Helaas nu hij wat ouder is begint hij wat stijver te worden en krijgt hij last van zijn heupen, maar hij is nu 13.
Zelf zou ik ook graag weer zo'n soort hond willen (het liefst een nestje van onze eigen hond, met het teefje wat we net een jaar hadden voor ze werd aangereden)

Love is Love

My current situation is not my final destination.

Bambolina

Berichten: 2092
Geregistreerd: 16-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 21:07

Ik denk ook dat het de broodfok is die hier de grote boosdoener van is.. wie leeft van het fokken moet aan zijn eigen welmoed denken, en zo komt (imo!!) het welzijn van de beestjes nooit op de eerste plaats. En dat is denk ik een grote veroorzaker van alle mankementen van die arme doorgefokte beesten.
Eerst de asielen maar is leeg! Ik denk ook dat als er minder wordt gefokt, en er dus minder aanbod is maar nog altijd even veel vraag, het een stuk lastiger en duurder wordt om 'even' een puppy in huis te halen.. en komen die puppies denk ik zelf ook weer minder snel weer in het asiel terecht als impuls aankoop.

I'm a reasonable girl, get off my case..

Altijd al een originele kür op muziek willen rijden? *klik* voor meer info!

mika11

Berichten: 11091
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 21:08

Ik heb een echt rashondje, een Bolognezer.
Een erg onbekend ras, daar is het voordeel van dat er niet in doorgefokt is.
Hij is nu 13 en nog helemaal gezond, loopt elke dag nog z'n wandelingen :D
Hopelijk kan die nog jaren mee.

Volgens mij wordt er met frieze stabij's wel zorgvuldig gefokt?

fleurtjeuh
Berichten: 10270
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Honden fokken is dierenmishandeling!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-13 21:14

Frieze stabij's word volgens mij inderdaad zorgvuldig mee gefokt, ik heb er iig nog nooit wat over gehoord.
Scheelt ook dat het een ras is wat eigenlijk alleen in nederland bekend is.

Helaas zijn het niet alleen de broodfokkers die pups fokken met slechte gezondheid, maar ook de echte ras fokkers met show honden. De hond moet zo 'mooi' mogelijk, en dat gaat ten koste van de gezondheid.

Love is Love

My current situation is not my final destination.

Lumea

Berichten: 1357
Geregistreerd: 16-08-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 21:27

Wij hebben twee Nederlandse Schapendoezen moeder en dochter. Moeder gekocht, dochter gefokt. Uit de dochter is ook nog een prachtpup gekomen, maar die is verkocht omdat het een reutje was. Wij fokken echter gewoon voor de hobby. (2 nestjes gehad, een met moeder, en een met dochter).
Nou zit er een heel bestuur achter het fokken van de Nederlandse Schapendoezen. Ze moeten aan allerlei punten voldoen. Onze honden moesten allerlei testen doorstaan (oogtesten etc.) voor er gedekt mocht worden, dan moesten we ook een goede reu die niet te vaak heeft gedekt, niet voorkomt in de familie en nog nooit met ons teefje had gedekt uitzoeken, en als de pup er is ook weer meteen getest.
Onze honden zijn dus ook kerngezond zonder afwijkingen.
En ja, dan moet je iets meer geld neerleggen, maar dan heb je ook gezonde honden. Al die honden met platgedrukte neuzen, oververhitte vachtjes etc. vind ik maar zielig!
Volgens mij waren het de bulldogs die ook niet natuurlijk kunnen dekken omdat de reu dan te moe is en niet meer van het teefje af kan komen ofzo? Sneu toch! Niet echt hondwaardig..

A mind is like a parachute, it only works when it is open

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 21:31

Mee eens, vind het schandalig!

Wij hebben Engelse Bulldoggen gehad, toen nog niet wetend wat we nu weten. Uiteindelijk één die we heel wat jaren hebben gehad. In de zomer was het een hel want dan kon hij niet goed meer functioneren en moest steeds nat gemaakt worden enz. In de winter bloeide hij helemaal op! En als we met hem gingen lopen of hem ergens mee naartoe namen, moest de kinderwagen mee want na even lopen was hij uitgeput.

Nu hebben wij een chihuahua x dwergpincher die altijd een beetje traanoogjes heeft en dat komt zeer waarschijnlijk door de druk op de traanbuisjes, chihuhua kwaaltje.. Belachelijk :n

Deze hond hebben wij niet van de fokker gekocht trouwens, dat doen wij écht niet meer.

AdnerB

Berichten: 4418
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: vlak bij je ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 21:33

mee eens TS!

ik vind ook dat er teveel doorgefokt word.
het zou al een hoop schelen als mensen zich beter zouden inlezen voor het aanschaffen van een hond, zodat ze weten waar ze op moeten letten.

**Het geluk van een kind begint in het hart van de moeder**

rommulus

Berichten: 11522
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: gooi een emmer leeg volg het water daar woon ik :D

Re: Honden fokken is dierenmishandeling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 21:36

Jou titel klopt niet.
Honden door fokken is dierenmishandeling!

Er is een groot verschil in honden door fokken en of gericht en wel overwogen fokken

[OV] Quarter hengst van bouwman uit pannerden
[ITP] Het is ik.... een sprookjes knol!! door ivonka , [BB-ITP] Boxer broer en zus op de plaat door ivonka (pupie's !!!!) [ITP] Eindelijk mijn knappe verschijning daar waar ie hoort[/size]

Gezocht oude aparte paarden bitten.
Ook bitten niet meer geschikt voor paarden Met een pb je maakt mij er erg blij mee en worden niet meer voor paarden gebruikt.
De voorkeur ligt bij stangbitten en hoe rotter en aparter hoe beter

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 21:37

Wij hebben hier altijd al "platneuzen" gehad. Boxers en Franse Bulldogs.
Ik vind het ook heel jammer dat Franse Bulldogs niet op een natuurlijke manier zich kunnen voortplanten en bevallen, maar dat neemt niet weg ik het ontzettend leuke honden blijf vinden. Zowel hun uiterlijk als karakter, ze zijn echt goudeerlijk.
Ik weet wel dat fokkers van Franse Bullen ontzettend voorzichtig zijn, dan ben je aan de ene kant wel verzekerd dat er zorgvuldig mee wordt omgegaan en niet in het wilde weg mee gefokt wordt :').
Ik heb zelf 2 wijfjes, maar zal er nooit mee fokken, dat is me net iets te veel gedoe allemaal..

Over het feit dat ze geen uithoudingsvermogen hebben met hun platten snuiten is een beetje overdreven. Die van ons kunnen wel uren rennen en spelen zonder uitgeput te zijn. Ik kan er ook lange wandelingen mee maken zonder dat ze hijgen of hun ogen uitpuilen. Alleen warm weer is voor hun niet ideaal, dat moet ik wel toegeven, dan worden ze sneller moe.

Why change the past, when you can own this day?

Poiuytrewq
Berichten: 15421
Geregistreerd: 06-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 21:38

Ja dat vind ik ook heel erg.
Als je een hond koopt wees dan verstandig en zoek informatie op internet over een bepaalde hond die je op het oog hebt.

fleurtjeuh
Berichten: 10270
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-13 22:20

rommulus schreef:
Jou titel klopt niet.
Honden door fokken is dierenmishandeling!

Er is een groot verschil in honden door fokken en of gericht en wel overwogen fokken

Volgens mij heb ik daarna genuanceerd of niet dan?
Of heb je alleen de titel gelezen?

Love is Love

My current situation is not my final destination.

rommulus

Berichten: 11522
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: gooi een emmer leeg volg het water daar woon ik :D

Re: Honden fokken is dierenmishandeling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:28

Zeker heb je het genuanceerd...
Daarom klopt je titel ook niet.

Beetje krom aan te nemen dat ik je topic niet gelezen heb en je berichten.

[OV] Quarter hengst van bouwman uit pannerden
[ITP] Het is ik.... een sprookjes knol!! door ivonka , [BB-ITP] Boxer broer en zus op de plaat door ivonka (pupie's !!!!) [ITP] Eindelijk mijn knappe verschijning daar waar ie hoort[/size]

Gezocht oude aparte paarden bitten.
Ook bitten niet meer geschikt voor paarden Met een pb je maakt mij er erg blij mee en worden niet meer voor paarden gebruikt.
De voorkeur ligt bij stangbitten en hoe rotter en aparter hoe beter

Nessavende
Berichten: 567
Geregistreerd: 04-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:29

Ik heb zelf een Labrador reu van een fokker van beroep. Nu is het van Labradors bekend dat deze ook vaak doorgefokt zijn, met name voor bepaalde kleuren. Daardoor zijn er veel honden met heup problemen of een minder fijn karakter.

Wat mijn fokker heeft gedaan is zowel de vader als moeder hond laten testen op alle mogelijke afwijkingen en erfelijke aandoeningen. Ook mocht er geen inteelt in de lijn voorkomen. Om dit te waarborgen heeft de fokker een hond over laten komen. Mijn hond is dan ook de afstammeling van een Italiaan!

Zelf vond ik dit ook best een goede zet van de fokker en er is dan ook een prachthond uit gekomen. Tuurlijk, je betaalt er iets meer voor maar dan heb je wel een hond die kerngezond is en een goed voorzicht heeft voor de toekomst

Tiepfoudt
Berichten: 1165
Geregistreerd: 21-08-13

Re: Honden fokken is dierenmishandeling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:45

Het fokken van brachycefale hondenrassen vind ik persoonlijk echt te triest voor woorden. Ik ken een aantal mensen met een mopshondje/bulldog en ik word gewoon verdrietig als ik deze hondjes constant hoor snurken en hun eigenaar (met al hun goede bedoelingen) het gewoon niet meer hoort. Zó ontzettend triest vind ik dat. Die dieren hebben het gewoon constant benauwd.
Dan de oogproblemen waar kortsnuiten vaak mee kampen. Ik heb een aantal oogluxatie operaties gezien en ik vroeg me toen steeds weer af waar wij mensen in godsnaam mee bezig zijn.

Een groot deel van deze honden heeft gewoon chronisch pijn en waarom? Omdat wij ze er zo schattig uit vinden zien met hun bolle ogen en platte neuzen. "Hij knort altijd zo schattig" is een uitspraak waarvan mijn nekharen echt overeind gaan staan.

Om nog maar niet te spreken over de tig andere erfelijke afwijkingen. Dan zit ik morgenvroeg nog te typen.

Urbanus

Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Honden fokken is dierenmishandeling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:49

Toevallig ben ik op mijn zoektocht naar mopshondjes een paar (echt weinig) fokkers tegengekomen die dat neusje er juist uit proberen te fokken. Heel fijn, en ik zou daar ook zeker wel een hondje van willen, maar mijn vriend vindt ze te truttig.

Ik heb nu een pers uit het asiel (kat) die ook snurkt en vaak benauwd klinkt, heel sneu.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.


Faniek

Berichten: 16217
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:23

Tiepfoudt schreef:
Het fokken van brachycefale hondenrassen vind ik persoonlijk echt te triest voor woorden. Ik ken een aantal mensen met een mopshondje/bulldog en ik word gewoon verdrietig als ik deze hondjes constant hoor snurken en hun eigenaar (met al hun goede bedoelingen) het gewoon niet meer hoort. Zó ontzettend triest vind ik dat. Die dieren hebben het gewoon constant benauwd.
Dan de oogproblemen waar kortsnuiten vaak mee kampen. Ik heb een aantal oogluxatie operaties gezien en ik vroeg me toen steeds weer af waar wij mensen in godsnaam mee bezig zijn.

Een groot deel van deze honden heeft gewoon chronisch pijn en waarom? Omdat wij ze er zo schattig uit vinden zien met hun bolle ogen en platte neuzen. "Hij knort altijd zo schattig" is een uitspraak waarvan mijn nekharen echt overeind gaan staan.

Om nog maar niet te spreken over de tig andere erfelijke afwijkingen. Dan zit ik morgenvroeg nog te typen.

Hier sluit ik me bij aan...

Een vriendin van mij heeft een Franse Bulldog, gekocht bij een goede fokker, alles getest. Toch is het beestje ellende na ellende. Altijd problemen met jeuk en allergieën en het beestje knort wat af. In de zomer kan hij amper wat.
En toch wil ze perse weer een Franse Bulldog straks, omdat ze zo leuk zijn.
Ik kan dan zo kriebelig worden, ik vind dat zo egoïstisch. Wij mensen including mijzelf zijn al zo egoïstisch om dieren in gevangenschap te houden, maar dan ook nog het extreme dat het dier last heeft van uiterlijke kenmerken vind ik dan nog weer een stapje verder. Ik zelf ben van de gewone middelmaat honden met een normale snuit.

Er zitten zoveel konijntjes in de opvang te wachten --> http://www.konijnenparadijs.nl

_Michelle__

Berichten: 3980
Geregistreerd: 06-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:33

Tiepfoudt schreef:
Het fokken van brachycefale hondenrassen vind ik persoonlijk echt te triest voor woorden. Ik ken een aantal mensen met een mopshondje/bulldog en ik word gewoon verdrietig als ik deze hondjes constant hoor snurken en hun eigenaar (met al hun goede bedoelingen) het gewoon niet meer hoort. Zó ontzettend triest vind ik dat. Die dieren hebben het gewoon constant benauwd.
Dan de oogproblemen waar kortsnuiten vaak mee kampen. Ik heb een aantal oogluxatie operaties gezien en ik vroeg me toen steeds weer af waar wij mensen in godsnaam mee bezig zijn.

Een groot deel van deze honden heeft gewoon chronisch pijn en waarom? Omdat wij ze er zo schattig uit vinden zien met hun bolle ogen en platte neuzen. "Hij knort altijd zo schattig" is een uitspraak waarvan mijn nekharen echt overeind gaan staan.

Om nog maar niet te spreken over de tig andere erfelijke afwijkingen. Dan zit ik morgenvroeg nog te typen.


Ben ik het wel mee eens.
Mijn oom en tante hebben een Engelse Bulldog. Gekocht bij een erkende fokker.
Met de eerste hebben ze alleen maar problemen gehad. Toen hij klein was had hij al kersenpitjes (of hoe noem je het) bij zijn ogen. Hier is hij ook voor geopereerd. Na een tijdje bleek dat hij een zwanenhals had in zijn luchtpijp, waardoor slijm e.d. zich op ging hopen.
Het beestje had het altijd benauwd. Uiteindelijk hebben ze hem in moeten laten slapen, omdat hij nog geen 2 stappen meer kon zetten zonder neer te vallen omdat hij het zo benauwd had.
Omdat ze bij een erkende fokker hadden gekocht mochten ze een nieuwe uitzoeken uit een ander nestje wat later geboren werd.
Met deze hebben ze een hele tijd geen problemen gehad. Nu begint het echter weer. Dit keer geen luchtpijp of ogen, maar de kussentjes van zijn voorpoten. Omdat hij van voren zo breed is komt als zijn gewicht op zijn voorpootjes te staan. Hierdoor krijgt hij allerlei ontstekingen tussen zijn kussentjes. Zo erg dat het gewoon tot bloedens toe is en hij dus niet meer kan en wil lopen.
Nu gaat het weer iets beter, maar blijft een terugkomend probleem. Wanneer het te erg wordt gaan ze ook deze in laten slapen, aangezien het niet echt meer een hondwaardig bestaan zal zijn als hij niet eens meer naar buiten kan om zijn behoefte te doen.
Ze hebben nu al gezegd, NOOOOIT meer een bulletje. Hoe leuk en lief ze ook zijn, dat hele gedoe er omheen willen ze niet meer, omdat het zielig is voor de hond en je er zelf uiteindelijk ook een hoop verdriet van hebt.

isabellevv

Berichten: 251
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Honden fokken is dierenmishandeling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:40

Mee eens! Werk in een dierenpension en zie zo vaak doorgefokte honden. Vorig jaar een herder die niet normaal kon lopen, helemaal plekken op zn poten door het gesleep over de grond. Die was wel 12 geworden. Ook een herder van pas 4 met hele zwakke heupen, gewoon zielig om ze te zien lopen... Ook mogen de "platneuzen" indd niet te veel rennen als ze buiten zijn omdat ze anders niet meer kunnen ademen. Gewoon zielig :(


LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:43

fleurtjeuh schreef:
Lekkere Rel zin :P
Denk aan de herders die zulke slechte en verdraaide heupen hebben dat ze op jonge leeftijd al lastig lopen, en ze wankelen en wiebelen alle kanten op, omdat het mooi zou zijn.
Nou zo'n glijbaan hond hoef ik niet.


Dit is vooral iets dat door een eigenaar komt.. Ook met labradors en golden retrievers, neem aan dat je het over bijvoorbeeld duitse herders hebt, want dat is wat ik vaak tegen kom.
Mij is altijd verteld, dat als je als eigenaar ziet dat je pup (dit is dus als je je hond vanaf pups af aan hebt) echt op zijn kont gaat zitten, met de benen opzij, dat je dit als eigenaar moet corrigeren. Zodra je je hond leert zitten, corrigeer je steeds die verkeerde houding door hem recht te zetten. Zo voorkom je ook de slechte heupen.

Dit er bijvoorbeeld een hond die duidelijk slechte heupen heeft;
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/imag ... ZLXAPB9WFB

En hier een waarbij dit goed zit;
http://2.media.hyves-static.net/1507987 ... 87649.jpeg

Beide zijn duitse herders.

Veel honden zijn dus geneigd zo te gaan zitten;
[img]http://all-in-deco.nl/image/cache/data/Adele%20collectie/dieren/BN%20127%20[1600x1200]-500x500.JPG[/img]
Dit dien je te corrigeren.

Doe je dit niet als eigenaar, dan ben je net zo slecht bezig als de fokkers van de rassen die jij op noemt vind ik.. Je laat de hond dan een verkeerde houding aannemen, waardoor ze bijvoorbeeld rugklachten krijgen.

Verder geef ik je groot gelijk hoor, maar met dingen als slepende benen, en slecht zitten ligt het vooral aan de baasjes die dit niet corrigeren.

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!

Dakotah
Berichten: 1229
Geregistreerd: 09-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:48

Wij hebben een kruising Franse Bulldog 3/4 bull, maar met een aardige neus, gelukkig.
Ze is nu 8,5 maand, en snurkt tot nu toe nog niet.
Kennisje van mij had laatst een chihuahua gekocht.
Bleek een open fontanel te hebben.
Als die nu een tik op het koppie krijgt kan hij flauw vallen, zo zielig..
We hebben hiervoor een boxer gehad, vader had papier, moeder niet.
Is 8,5 jaar geworden. Verder geen gebreken gehad, behalve dus op het laatst.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, GrapeshotBot en 42 bezoekers