Verkeerd pinbedrag

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hettieheks
Berichten: 1232
Geregistreerd: 13-03-12

Verkeerd pinbedrag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 14:04

Even een vraagje aan jullie bokkers..

Wij hebben foto's van onze zoon laten maken in een winkel, eergisteren konden we deze bekijken en eventueel kopen.
We zijn dus heen gegaan om even een kijkje te nemen en er zaten 2 leuke foto's tussen die ik mee wou nemen.
De verkoopster bleef maar hameren op aanbiedingen en dat ik toch meer moest nemen want het was zo leuk en ze had er speciaal een discussie met haar baas over gevoerd dat hij toch echt te duur was en ga zo maar door. Ik vond de andere foto's echter niks aan en heb dus duidelijk gezegd ik wil deze 2 wat kost me dat.. Dat kost je dan €105-, maar je kan toch echt beter die en die er bij nemen dan ben je veel voordeliger uit en ze zijn leuk toch? Denk er nog maar even over na en ging haar verkooppraatjes aan de volgende klant vertellen terwijl ze die haar foto's liet zien. Heb even gewacht, met m'n schoonmoeder overlegd die zei we betalen elk de helft oké? en haar onderbroken of we af konden rekenen en dat ik bij de 2 foto's bleef. Ze reageerde nogal nukkig en pakte uiteindelijk het pin apparaat. Afgerekend en bedankt daaaag! (Mijn schoonmoeder heeft het bedrag gepind)
Foto's thuis opgehangen helemaal leuk.. Was ik gister bij de paarden net aan het rijden werd ik gebeld door haar dat ik te weinig had betaald zei had namelijk een fout gemaakt en er was maar €1,05 betaald of ik het resterende bedrag even over wou maken.. Ik zei dat controleer ik dan eerst even bij mijn schoonmoeder want die heeft betaald en als dit klopt zal ik haar nummer even doorgeven. Oké bedankt doe dit maar via sms.. Ik heb je gister namelijk al een sms gestuurd maar geen reactie.. (Volgens mij is dit per sms niet erg netjes maar goed wat jij wil. Had de sms overigens ook niet ontvangen)
Haar 2x een bericht gestuurd geen antwoord oké prima! Het klopte namelijk inderdaad dat er maar €1.05 van de rekening was gegaan! Vanmorgen terwijl ik m'n zoontje aan het aankleden was heeft ze mij gebeld en ik kon dus even niet opnemen en ze had een bericht achtergelaten op mijn voicemail dat ze aangifte ging doen omdat ik te asociaal was om het er maar bij te laten zitten.. Uhh pardon?!
Heb haar terug gebeld wat hier de bedoeling van was omdat ik haar een bericht had gestuurd.. Die ze niet had gekregen zegt ze.. En vandaar haar reactie.. Ik vertelde haar dat ze dat misschien een beetje anders kon brengen omdat het nergens op sloeg ze had toch op z'n minst even eerst kunnen vragen maar de reden waarom ik niets van me had laten horen (als ze geen bericht had ontvangen)?
Ze vond dat ze in haar recht stond en ik moest per direct het geld naar haar persoonlijke rekening moest overmaken..
Nou ik moet het bedrijf betalen en wil net dus niet naar haar persoonlijke rekening overmaken. En zei wil dus niet dat ik contact opneem met haar baas omdat haar dan een officiële waarschuwing staat te wachten..
Heb nog geen actie verder ondernomen en wil het er eigenlijk even op aan laten komen om te zien wat er gaat gebeuren want vind haar manier van actie ondernemen nogal belachelijk en helemaal de manier waarop ze mij aanspreekt aangezien zei degene is die de fout gemaakt heeft omdat ik niet interessant genoeg was op het moment van pinnen omdat ik verder niks wou kopen.
Iemand een idee van wat er gaat gebeuren en wat hadden jullie in deze situatie gedaan?

Sorry als het een beetje een onsamenhangend verhaal..

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:06

NM --> HTT

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:08

Ik zou zeker niet overschrijven en juist wel aan haar baas melden.

Zij maakt een fout een daar ben jij in de 1e plaats niet verantwoordelijk voor.
Bovendien contacteert ze je persoonlijk en vraagt ze je op haar persoonlijke rekening over te schrijven?

Ruikt volgens mij naar de baas die niet weet van de fout en zij die er 103.5 euro wil uitslaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:08

Ik zou dus wel contact opnemen met haar baas, dat er door een fout een verkeerd bedrag is gepind, en dat je nu bedreigd wordt met aangifte door zijn werknemer. Is ze nou helemaal.

FriesWytske
Berichten: 9898
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:08

Ik vind het een beetje een raar verhaal. En 105 euro voor 2 foto's. :? Dan moeten het wel hele speciale foto's zijn. Ook dat je het bedrag op haar privérekening moet overmaken, klopt in mijn ogen niet. Zou even contact opnemen met de eigenaar van de winkel.

LynnDenise

Berichten: 6292
Geregistreerd: 04-02-04
Woonplaats: In de buurt van Rotjeknor.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:09

Jeetje wat een verhaal, het is haar fout, maar haar baas heeft het geld niet.
Ik zou het dus gewoon naar de zakelijke rekening overmaken en hierop staan, evt omdat je anders haar baas opbelt om te vragen of het de normale gang van zaken is dat het naar haar rekening moet.

Mag toch niet hopen dat ze dit bewust heeft gedaan om geld te verdienen? :=

Brainless

Berichten: 29722
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:09

Hoe ze reageren is absoluut niet netjes te noemen.
Maar ze staan wel in hun recht om de rest van het bedrag op te eisen.

edit:
Zou het niet naar haar rekening over laten maken, maar (contant) betalen in de winkel met bewijs van betaling.
Laatst bijgewerkt door Brainless op 21-11-13 14:10, in het totaal 1 keer bewerkt

itsmi

Berichten: 5047
Geregistreerd: 20-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:09

Iemand per sms/app iets laten weten vind ik nogal onproffessioneel. Dan krijg je inderdaad ook dat soort situaties dat berichtjes niet aankomen.

Daarbij zou ik het ook niet vertrouwen om het geld over te maken naar haar privé nummer. Want hoe gaat zij dat dan oplossen? Op de kassa is alsnog die 1 euro aangeslagen,d us als ze ineens ruim 100 euro ind e kassa gaat doen, krijgj e een enorm kas verschil.
Sowieso weet je niet of het dan wel terecht komt en ze het niet in haar eigen zak gaat steken.

Dus nee. Ik zou (evt samen met je schoonmoeder), terug gaan naar de winkel, het resterende bedrag alsnog geven, en even apart gaan zitten met haar om te praten over haar onprofessionele gedrag en dat je je zo niet wenst te laten behandelen. En inderdaad contact opnemen met haar baas.
Wie weet bij wie ze dit nog meer flikt.
Laatst bijgewerkt door itsmi op 21-11-13 14:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:09

De foto's terugbrengen, niks betalen, en iemand anders vragen leuke foto's van je zoontje te maken. Het is een bizar hoog bedrag voor 2 foto's. Voor veel minder geld kan je ook al hele leuke foto's krijgen - en meer dan twee.

Als je de foto's per sé wil houden dan zul je het bedrag moeten betalen. Zoek het bedrijf online op, of bel de winkel waar de foto's zijn genomen, leg het uit, en betaal aan het bedrijf. Dat de verkoopster in de problemen komt is haar eigen schuld. Ik zou overigens sowieso contact opnemen en uitleggen dat je de gang van zaken érg onbeleefd vindt.

x_Irisje_x

Berichten: 3700
Geregistreerd: 07-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:10

Jans schreef:
Ik zou dus wel contact opnemen met haar baas, dat er door een fout een verkeerd bedrag is gepind, en dat je nu bedreigd wordt met aangifte door zijn werknemer. Is ze nou helemaal.

Helemaal mee eens. Wat een belachelijke actie van die verkoopster...

Schuur_

Berichten: 4874
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:11

Mij lijkt me dan toch dat je best contact opneemt met de winkel. Sowieso geen geld naar haar rekening overschrijven want dan heb je geen been om op te staan.
Ik snap dat zij niet graag heeft dat dit aan het licht komt maar hallo, moet zij het pinautomaat maar nakijken. En op deze manier contact opnemen roept ook niet veel sympathie op.

nientje78

Berichten: 3432
Geregistreerd: 29-09-07
Woonplaats: Hanzestad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:11

Brainless schreef:
Hoe ze reageren is absoluut niet netjes te noemen.
Maar ze staan wel in hun recht om de rest van het bedrag op te eisen.

Maar toch niet naar haar persoonlijke rekening?

Ik zou gewoon even contact opnemen met het bedrijf zelf en het verhaal voorleggen.
Laatst bijgewerkt door nientje78 op 21-11-13 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

miszblueeyes

Berichten: 651
Geregistreerd: 02-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:11

ik zou contact op nemen met der baas en zeker niet op haar rekening over maken

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:12

Jeetje wat een gedoe. Ze had ook wel even normaal kunnen reageren. Denk dat jij ook niet meer hebt kunnen doen.
En ik zou het absoluut niet naar haar rekening sturen maar mooi naar de eigenaar van de winkel gaan en je beklag indienen. Het is haar fout dus ook haar schuld als ze een waarschuwing krijgt.

Heb zelf overigens wel een 20 cent ipv 20 euro voor een bikini betaald :o
Foutje bedankt :)

suuzepuus

Berichten: 8824
Geregistreerd: 25-11-07
Woonplaats: nep drent!:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:12

meteen haar baas informeren en vooral duidelijk de manier waarop dit gegaan is vertellen. belachelijk. madame staat voor 99.9% morgen op straat (hiervoor kan ze echt wel per direct ontslagen worden...) pffff wat een muts!!! naar haar prive rekening over laten maken kan natuurlijk al helemaal niet. heeft ze dat in een sms gezegd? mooi bewijs! dit soort mens verdient deze baan niet.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:13

Inderdaad, zéker wel naar de baas stappen!
Daar netjes afrekenen, dan ben jij er vanaf.
En wat de baas dan doet met die onfatsoenlijke medewerker moet hij dan maar uitzoeken.

Brainless

Berichten: 29722
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:13

nientje78 schreef:
Brainless schreef:
Hoe ze reageren is absoluut niet netjes te noemen.
Maar ze staan wel in hun recht om de rest van het bedrag op te eisen.

Maar toch niet naar haar persoonlijke rekening?

Ik zou gewoon even contact opnemen met het bedrijf zelf en het verhaal voorleggen.

Ik had al geëdit dat ze beter contant in de winkel kan gaan betalen en zorgen dat ze dar een bewijs van krijgt.

TaTeSaZo
Berichten: 48
Geregistreerd: 31-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:14

Dit is oplichting bij haar eigen baas.
Is toch raar verkeerd pinbedrag en dat op der persoonlijke rekening storten. Wat gaat zei doen dan met het geld?

Zal contact opnemen met het bedrijf misschien doet ze het wel vaker.

xNicolx

Berichten: 1195
Geregistreerd: 29-12-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:14

Of ze heeft gewoon bewust een fout gemaakt en hoopt er flink wat geld aan te verdienen (aangezien jij t moet overmaken naar persoonlijke rekening).

Dus wel contact opnemen met haar baas!

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:15

OEH, die dame wilt het allemaal buiten haar baas om in orde maken, en dan denk ik nog positief over haar. Overmaken naar persoonlijke rekening? Dan gaan er toch rare belletjes rinkelen eigenlijk.

Ik zou niets overmaken, naar niemand, en zorgen dat je de baas in de winkel te spreken krijgt. Dat er een foutje is gemaakt en dat je de rest komt betalen (pin of contant dat is dan niet interessant)

En inderdaad.... eeuuhh.... 105 euro voor twee foto's? :oo In een platina fotolijstje dan ofzo? :=

Yontheke

Berichten: 4434
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: Retie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:16

Ik mag dan best associaal zijn. Maar als ik een fout maak in de winkel waardoor iemand te weinig betaald, wordt deze daar achteraf niet meer voor aangesproken. Ik heb namelijk een fout gemaakt en daar kan de klant weinig aandoen.

Vindt het al weinig professioneel dat ze daar nog voor achterna komen.

Bij mij zouden ze geen cent meer zien. Had ze het zelf maar juist moeten doen.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:16

Jeetje wat raar, ik zou sowieso naar haar baas stappen. Dit kan echt niet de manier waarop ze jouw als klant behandeld kan niet en al helemaal niet om het geld over te maken naar haar privé rekening ik zou dat zeker tegen haar baas gaan zeggen. Dat gaat echt nergens over.
Ik zou overigens ook niet bellen maar naar de zaak toe gaan om met de eigenaar te kunnen praten over het voorval.

Anoniem

Re: Verkeerd pinbedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:17

Hmmm als jij het naar haar over moet maken, en haar baas mag dat niet weten. Zou haar baas het dan al bij haar gehaald hebben als zijnde "jij hebt de fout gemaakt dus jij betaalt"

lilskie
Berichten: 444
Geregistreerd: 25-01-13
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:17

Zakelijk blijven. Contact opnemen met haar baas. Ik zou het sowieso niet accepteren dat iemand me zomaar sms berichten gaat sturen. Direct naar haar baas, buiten haar om. Belachelijk namelijk zo'n vrouw. Wat een lef.

Horse_xx

Berichten: 1718
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:21

Ik vind het vreemd dat ze zo loopt te dreigen, het is haar fout. Wat ik ook vreemd vind is dat je het naar haar persoonlijke rekening moet overmaken, klinkt een beetje alsof ze het expres heeft gedaan.. Ik zou dit i niet vertrouwen en even met het bedrijf contact opnemen.