'Cracked heel'

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110478
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

'Cracked heel'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-13 08:22

Ik heb al jaren last van 'cracked heels', geen idee wat daar overigens de Nederlandse benaming voor is.
Het is bij mij wel zo erg dat ik echt scheurtjes in m'n hielen heb. Normaal gesproken gaat dat wel redelijk en soms zijn er periodes dat het een stuk minder is, maar op dit moment doet het echt zeer. Er zitten nu ook een paar flink diepe sneeen. Daardoor heb ik 's ochtends opstartproblemen omdat het lopen pijn doet (en ik loop nogal veel per dag). Ik kan er wel doorheen lopen, maar fijn is het natuurlijk niet.

Zijn er nog meer mensen met dit probleem en wat doen jullie ertegen?

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert


_Tara_

Berichten: 13203
Geregistreerd: 22-11-04

Re: 'Cracked heel'

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 08:24

Nu heb ik er geen last van en dit is misschien een hele erge open deur. Maar kan een pedicure daar niks aan helpen?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110478
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: 'Cracked heel'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-13 08:25

Op dit moment vrees ik dat een pedicure niets kan doen. Ik kan er zelf al amper aanzitten, dus een pedicure gaat nu ook weinig uithalen denk ik. Het doet al zeer wanneer je er een klein beetje opdrukt. Schoenen aan en uittrekken is al helemaal een ramp.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Barvrouwke
Berichten: 3703
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 08:35

Herkenbaar...
Hansaplast voetcreme; netjes elke dag of 2x daags smeren en je bent er zo vanaf.

Punz

Berichten: 8552
Geregistreerd: 04-03-10

Re: 'Cracked heel'

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 08:39

Heten die sneetjes niet gewoon kloven? Daar kun je bij de drogist echt superzalf voor halen waar het echt snel mee over gaat (heb er een jaar geleden zelf nogal last van gehad. Weet helaas het merk van de zalf niet meer)


Iedereen een Connemara!!


.

tanjaatjuhh
Berichten: 2420
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 08:41

Zou voor de zalf je voeten eerst kwartiertje weken in een voetenbad met warm water +- 38 graden. Gaan je poriën van openstaan , trekt de zalf ook lekker in en is het vaak ook niet zo gevoelig meer. Paar druppels amandel olie er bij in.

Kerstmuts

Zeer mooie pony hengst ter dekking!
http://www.bokt.nl/markt/ad/123200/kleu ... et-monello

Evelyne79

Berichten: 3984
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 08:41

klovenzalf van de gehwol

weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet!
Paardrijden > De edele kunst om het paard tussen jou en de grond te houden

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 08:43

precies volgens mij 'gewoon' kloven? ik gebruik uierzalf als het heel erg is en preventief 'ambachtscreme' van de karwei. Die trekt een stuk beter in dan uierzalf haha en voedt echt heel fijn.
Mijn vriend gebruikt hetzelfde recept voor zijn handen vol met kloven :(:)

[MW] Zou jij Bloed/Beenmerg donor willen worden?

let op! ik heb balneae Anatidaephobia dus als jij ze ergens ziet... waarschuw me!

Hanmar
Advies Mies

Berichten: 16983
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 08:45

Hier (in de UK) hebben ze daar allerlei zalfjes voor, ook met werkende stoffen erin zeg maar, die de huid soepeler maken. Dat voorkomt 'cracked heels' en als je ze eenmaal hebt maakt het ze zachter waardoor, als ze iets geheeld zijn, je ze makkelijk weg kan vijlen. Weet niet of ze dat soort zaken misschien over het internet verkopen? Bij mij hielp het in elk geval wel!

In NL heb ik zoiets nog nooit gezien, maar houd je je hielen gehydrateerd/vettig? En vijl je ze regelmatig? Ik heb er een tijdje ontzettend last van gehad en probeer nu echt heel trouw telkens een beetje creme of iets erop te doen (misschien zou Vaseline o.i.d. helpen?) en regelmatig te vijlen, zodat 't eelt niet zo dik kan worden...

“I am a brain, Watson. The rest of me is a mere appendix.”
― Sherlock Holmes (Arthur Conan Doyle)


JJane
Berichten: 1885
Geregistreerd: 22-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 08:51

Bedoel je kloven die heel diep zijn zodat ze gaan bloeden soms? Om het te laten helen raad ik mijn klanten altijd aan om ze in te tapen met sporttape. Hierdoor gaat de werking in de huid weg en kan het ook helen. Eerst even naar de pedicure om overtollig eelt weg te laten halen scheelt wel hoor. Daarna elke dag insmeren met vaseline.

Waarom hebben de meeste manege's en pensionstallen een grote kantine?
..Dan is er voor alle "beste stuurlui" en "technische jury" plek!

taff

Berichten: 250
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: ureterp

Re: 'Cracked heel'

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 09:07

hier een pedicure
smeer je voeten in met een kolven crème of een vete crème doe je voeten in twee pedaal emmer zakken
en doe hierna je voeten met zakken in een emmer zo warm mogelijk water ga een kwartiertje rustig zitten dat verlicht de pijn.
het beste is toch even het teveel aan eelt weg te laten halen verlicht de druk op je voeten.

sorry voor mijn spel fouten ik ben dislectisch.

Kattenbak

Berichten: 1712
Geregistreerd: 07-08-07
Woonplaats: Inside the box

Re: 'Cracked heel'

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 09:09

Op de website van Gehwol staat dat je bij erge pijn en/of bloeden naar de huisarts moet gaan voor advies.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110478
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: 'Cracked heel'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-13 09:31

Het bloed niet maar doet wel veel pijn. Ik had voorheen Scholl creme maar dat verkopen ze hier niet meer.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

JJane
Berichten: 1885
Geregistreerd: 22-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 09:57

De kloven dicht maken met sporttape. Dan is de is de pijn weg en kunnen ze helen. Het is net als met een kloof in je lip, die blijft ook steeds open gaan en zeer doen.

Waarom hebben de meeste manege's en pensionstallen een grote kantine?
..Dan is er voor alle "beste stuurlui" en "technische jury" plek!

Tivara
Berichten: 6859
Geregistreerd: 08-10-05

Re: 'Cracked heel'

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 09:59

Mijn moeder had hier ook altijd erg veel last van, sinds ze regelmatig naar de pedicure gaat, gaat het veel beter en heeft ze bijna geen last meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 13:06

Meer tips voor giga droge voeten....?

Ik smeer elke avond met uierzalf,helpt niks.
Heb voetcreme van scholl gehad,doet ook niks.
Ook nog voetcreme van dr Organic:ook niks...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110478
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: 'Cracked heel'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-13 15:35

Ah, was het topic kwijt.
Ik heb nu zalf voor hielkloven en die smeer ik twee keer per dag. Ik merk dat het nu zachter begint te worden en daardoor gaat het lopen ook weer met een stuk minder pijn. Maar zodra ik stop met smeren krijg ik er weer last van.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Barvrouwke
Berichten: 3703
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 10:51

Cayenne schreef:
Ah, was het topic kwijt.
Ik heb nu zalf voor hielkloven en die smeer ik twee keer per dag. Ik merk dat het nu zachter begint te worden en daardoor gaat het lopen ook weer met een stuk minder pijn. Maar zodra ik stop met smeren krijg ik er weer last van.

De hele winter doorsmeren! 's zomers smeer ik eigenlijk nooit, maar laatst ook weer begonnen.

Nadine_

Berichten: 814
Geregistreerd: 12-04-05
Woonplaats: Heel

Re: 'Cracked heel'

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 21:46

Steunzolen kunnen helpen om ervoor te zorgen dat de kloven niet open gaan staan, en verder goed smeren met een creme die ureum bevat, en naar de pedicure gaan om het overtollige eelt te laten verwijderen.

Nimuwé M2+2 verkocht
Mavabo's Balisco M (osmium x naturel) L1+1

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18038
Geregistreerd: 21-04-04

Re: 'Cracked heel'

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 21:51

De truuk is idd smeren,smeren,smeren,smeren :j
Vet en gehydrateerd houden.
'S Zomers ga ik er gewoon elke avond voor zitten; eerst lekker gedouched en met een puimsteen goed het eelt weghalen en dan zitten, voetenkrukje bij de hand, de voeten in een lekkere dikke vette laag creme smeren, niet erin wrijven, gewoon laten zitten. Voetjes op de kruk en relaxen maar. Net zo lang tot het erin getrokken is :D
Wel oppassen met opstaan en lopen daarna, je krijgt er gladde voeten van :')


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Aukelizzy, mariska_emke, Sarah_Elise en 53 bezoekers