[HAW] Ja hij is er weer, de leukste kruising van bokt maar..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
eva0106

Berichten: 659
Geregistreerd: 09-12-11

[HAW] Ja hij is er weer, de leukste kruising van bokt maar..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-13 17:55

nu verbeterd! Tenminste ik hoop dat jullie dat vinden ..

Afbeelding

[RT-HAW] [RT-HAW] Trainen met Haflinger X Fries!

Zoals ik in mijn vorige HAW topic ook zij: volgensmij moet ik eigenlijk gezien mijn leeftijd een topic openen op JITP maar ik wil graag rijtechnische tips die ik bij JITP niet zo snel krijg, dus hier mijn poging.

In mijn vorige topic was King een pony die ik ''af en toe'' reed maar door verschillende redenen die ik hier liever niet noem, rijdt ik King nu als vaste pony. Heel leuk natuurlijk maar in mijn vorige topic heb ik veel kritiek gekregen, ik krijg nu bijna elke week een half uur privéles / uur groepsles en ik heb geprobeerd wat met jullie tips te doen. En ik hoop natuurlijk dat jullie verschil zien! Voor degene die het nog niet wisten: King is een 12 jarige ruin Haflinger X Fries en een E pony, wij zijn bezig met het oefenen voor officiële wedstrijden en wij willen graag weer nieuwe tips!

10 november hebben wij samen 2 onderlinge B proeven gereden op een wedstrijd die georganiseerd werd door de stal waar King staat en waar ik rijd. Het ging voor ons idee goed en dat resulteerde in 202 & 213 punten en een tweede plaats! *\o/ (dit filmpje is van de tweede proef met 213 punten)
Nu ben ik natuurlijk heel benieuwd wat jullie er van vinden, alvast bedankt voor het lezen & kijken en een reactie zou leuk zijn! :D


Be in love with my King
Nakito 09-07-12
Chico 16-09-12
Stip 16-10-13


eva0106

Berichten: 659
Geregistreerd: 09-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-13 18:57

Zijn wij verbeterd of juist verslechterd? :? ;)

Be in love with my King
Nakito 09-07-12
Chico 16-09-12
Stip 16-10-13

senna21

Berichten: 11749
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 19:16

Het filmpje is nogal donker en veraf, maar het ziet er volgens mij al een stuk meer ontspannen uit.
Gewoon lekker dooroefenen. Leuk dier hoor!

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

Anoniem

Re: [HAW] Ja hij is er weer, de leukste kruising van bokt maar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 19:20

Ziet er al veel beter en meer ontspannen uit. Maar, hangt jouw neusriem niet wat te laag?

eva0106

Berichten: 659
Geregistreerd: 09-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-13 19:21

senna21 schreef:
Het filmpje is nogal donker en veraf, maar het ziet er volgens mij al een stuk meer ontspannen uit.
Gewoon lekker dooroefenen. Leuk dier hoor!


Dankjewel!

Be in love with my King
Nakito 09-07-12
Chico 16-09-12
Stip 16-10-13

eva0106

Berichten: 659
Geregistreerd: 09-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-13 19:22

NesxNas schreef:
Ziet er al veel beter en meer ontspannen uit. Maar, hangt jouw neusriem niet wat te laag?


Dankuwel, ik heb geen idee, volgensmij niet, er is tenminste nog nooit eerder wat over gezegd ..

Be in love with my King
Nakito 09-07-12
Chico 16-09-12
Stip 16-10-13

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 20:38

Het is een heel lastig filmpje om te beoordelen. Het is erg donker en wazig en vaak veraf. Probeer de volgende keer in de buitenbak een filmpje te maken.
Wat mij eigenlijk wel opviel is dat je soms onrustige handen hebt in draf, vooral naar de overgang van draf naar galop en ik zag ook een recht stukje dat je naar de camera reed dat het paard echt z'n hoofd van links naar rechts beweegt probeer daar dus goed op te letten dat je je handen stil houd.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

eva0106

Berichten: 659
Geregistreerd: 09-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-13 21:08

Tigra_ schreef:
het is een heel lastig filmpje om te beoordelen. Het is erg donker en wazig en vaak veraf. Probeer de volgende keer in de buitenbak een filmpje te maken.
Wat mij eigenlijk wel opviel is dat je soms onrustige handen hebt in draf, vooral naar de overgang van draf naar galop en ik zag ook een recht stukje dat je naar de camera reed dat het paard echt z'n hoofd van links naar rechts beweegt probeer daar dus goed op te letten dat je je handen stil houd.


Ja, dat zei mijn lesgeefster ook, ik vind dat heel moeilijk bij king omdat hij echt loopt als een fries Hahhaah bedankt !

Be in love with my King
Nakito 09-07-12
Chico 16-09-12
Stip 16-10-13


Bambolina

Berichten: 2092
Geregistreerd: 16-11-06

Re: [HAW] Ja hij is er weer, de leukste kruising van bokt maar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 21:22

Wat een gaaf ding!!
Filmpje is erg onduidelijk maar ik denk te zien is dat ie zichzelf niet echt een houding weet te geven in de aanleuning. Dan weer steekt ie z'n neus in de lucht, en dan rolt ie zich helemaal op. Dit ontstaat doordat jij waarschijnlijk een beetje spanning in je armen en handen hebt. Ook mag hij volgens mij wat meer vanuit de achterhand komen.
Top dat je les met hem hebt en er mee bezig bent :) Ik zou als tip meegeven om veel lang en laag te oefenen totdat jullie beiden lekker ontspannen zijn, hem van daaruit met een rustige hand op te pakken met hulp van je instructrice.

I'm a reasonable girl, get off my case..

Altijd al een originele kür op muziek willen rijden? *klik* voor meer info!

eva0106

Berichten: 659
Geregistreerd: 09-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-13 10:24

Bambolina schreef:
Wat een gaaf ding!!
Filmpje is erg onduidelijk maar ik denk te zien is dat ie zichzelf niet echt een houding weet te geven in de aanleuning. Dan weer steekt ie z'n neus in de lucht, en dan rolt ie zich helemaal op. Dit ontstaat doordat jij waarschijnlijk een beetje spanning in je armen en handen hebt. Ook mag hij volgens mij wat meer vanuit de achterhand komen.
Top dat je les met hem hebt en er mee bezig bent :) Ik zou als tip meegeven om veel lang en laag te oefenen totdat jullie beiden lekker ontspannen zijn, hem van daaruit met een rustige hand op te pakken met hulp van je instructrice.


Dankuwel ! :D

Be in love with my King
Nakito 09-07-12
Chico 16-09-12
Stip 16-10-13

ankie2013
Berichten: 295
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: regio alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 11:02

Leuk paard! Jammer idd dat het filmpje vrij donker is en niet heel duidelijk. Ik zie idd ook dat je zelf vrij veel spanning hebt in je armen en wellicht in je lijf. Kan dat helaas door t filmpje niet helemaal goed beoordelen. Dat komt helemaal goed naar voren als je gaat doorzitten. Dan ziet het er hel gespannen uit. Je paard zoekt af en toe wel lekker je hand op dus dat gaat vast goed komen. Wat me ook opvalt is dat je paard soms wat moeite heeft met de juiste lengtebuiging en soms contra gesteld is in wendingen en wanneer je door de hoeken gaat. Daarnaast kunnen de onderdelen nog wat netter afgewerkt en op de letter.

Ik zou lekker door blijven gaan met lessen en gewoon volgend jaar je startkaart aanvragen. Als je dan gaat starten kan je ook heel veel leren van wat er op je protocollen staat. Het hoeft niet meteen perfect en al doende leert men. Lekker plezier maken!

eva0106

Berichten: 659
Geregistreerd: 09-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-13 11:08

ankie2013 schreef:
Leuk paard! Jammer idd dat het filmpje vrij donker is en niet heel duidelijk. Ik zie idd ook dat je zelf vrij veel spanning hebt in je armen en wellicht in je lijf. Kan dat helaas door t filmpje niet helemaal goed beoordelen. Dat komt helemaal goed naar voren als je gaat doorzitten. Dan ziet het er hel gespannen uit. Je paard zoekt af en toe wel lekker je hand op dus dat gaat vast goed komen. Wat me ook opvalt is dat je paard soms wat moeite heeft met de juiste lengtebuiging en soms contra gesteld is in wendingen en wanneer je door de hoeken gaat. Daarnaast kunnen de onderdelen nog wat netter afgewerkt en op de letter.

Ik zou lekker door blijven gaan met lessen en gewoon volgend jaar je startkaart aanvragen. Als je dan gaat starten kan je ook heel veel leren van wat er op je protocollen staat. Het hoeft niet meteen perfect en al doende leert men. Lekker plezier maken!


Dankuwel, plezier maken we zeker

Be in love with my King
Nakito 09-07-12
Chico 16-09-12
Stip 16-10-13

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15427
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: [HAW] Ja hij is er weer, de leukste kruising van bokt maar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 17:53

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

eva0106

Berichten: 659
Geregistreerd: 09-12-11

Re: [HAW] Ja hij is er weer, de leukste kruising van bokt maar..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-13 18:52

:D

Be in love with my King
Nakito 09-07-12
Chico 16-09-12
Stip 16-10-13

_Royal

Berichten: 21
Geregistreerd: 25-11-13

Re: [HAW] Ja hij is er weer, de leukste kruising van bokt maar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 00:39

Ik vind het een redelijk lastig te beoordelen filmpje, maar toch een poging. :D

Ik vind het er al wat meer ontspannen uit zien. Ik zou lekker doorgaan met het lessen en werken aan de ontspanning. Als je goed blijft trainen komen jullie er zeker wel.

Zoals hierboven aangegeven staat kun je van wedstrijden rijden ook veel leren, dus wanneer je denkt dat er genoeg ontspanning is en jullie er rij technisch klaar voor zijn zou ik ook een startkaart aanvragen en lekker wedstrijdjes gaan rijden. Via je protocollen kun je onwijs veel leren en kun je zien wat jullie sterke en minder sterke punten zijn.

eva0106

Berichten: 659
Geregistreerd: 09-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-13 18:02

_Royal schreef:
Ik vind het een redelijk lastig te beoordelen filmpje, maar toch een poging. :D

Ik vind het er al wat meer ontspannen uit zien. Ik zou lekker doorgaan met het lessen en werken aan de ontspanning. Als je goed blijft trainen komen jullie er zeker wel.

Zoals hierboven aangegeven staat kun je van wedstrijden rijden ook veel leren, dus wanneer je denkt dat er genoeg ontspanning is en jullie er rij technisch klaar voor zijn zou ik ook een startkaart aanvragen en lekker wedstrijdjes gaan rijden. Via je protocollen kun je onwijs veel leren en kun je zien wat jullie sterke en minder sterke punten zijn.


Heel erg bedankt! *\o/*

Be in love with my King
Nakito 09-07-12
Chico 16-09-12
Stip 16-10-13

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15427
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: [HAW] Ja hij is er weer, de leukste kruising van bokt maar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 15:37

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

eva0106

Berichten: 659
Geregistreerd: 09-12-11

Re: [HAW] Ja hij is er weer, de leukste kruising van bokt maar..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-13 15:28

Nog iemand? ;)

Be in love with my King
Nakito 09-07-12
Chico 16-09-12
Stip 16-10-13

Love_Horsez

Berichten: 36
Geregistreerd: 29-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 17:39

Mooi paard!
Ziet er mooi ontspannen uit, maar wat al eerder genoemd werd, zodra de overgang van galop naar draf komt lijkt het alsof de ontspanning even weg valt :)

Love, Laugh, Live

eva0106

Berichten: 659
Geregistreerd: 09-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-13 20:59

Love_Horsez schreef:
Mooi paard!
Ziet er mooi ontspannen uit, maar wat al eerder genoemd werd, zodra de overgang van galop naar draf komt lijkt het alsof de ontspanning even weg valt :)



Klopt inderdaad, dat moeten we goed oefenen.

Be in love with my King
Nakito 09-07-12
Chico 16-09-12
Stip 16-10-13

BigOne
Berichten: 38040
Geregistreerd: 03-08-09

Re: [HAW] Ja hij is er weer, de leukste kruising van bokt maar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 13:55

Fijn dat jullie het zo serieus nemen en flink aan het lessen zijn. Eerst maar een algemene opmerking, als dit een reguliere knhs wedstrijd was geweest dan had je waarschijnlijk tussen de 182 en 187 punten gereden en dat is niet slecht. Probeer veel aan de ontspanning te werken en aan het goed voor het been zijn, jullie zijn een leuke combinatie en kunnen zeker de gewone wedstrijden in, slordigheidsfoutjes maakt iedereen dus daar kun je nog verbeteren, zoals voltes enz, ook proberen om meer vanuit de beweging van je paard te lichtrijden, nu lijkt het alsof je overdreven lichtrijd, probeer dit meer vanuit het paard te doen.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15427
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: [HAW] Ja hij is er weer, de leukste kruising van bokt maar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 16:01

Moderatoropmerking:
Reactie die niet aan de regels van RT-HAW voldoet verwijderd.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10331
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: [HAW] Ja hij is er weer, de leukste kruising van bokt maar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 21:03

Ik zie zeker een vooruitgang bij jullie, wel zou je van mij nog wat mogen werken op het feller rijden van overgangen... bij een middendraf moet weg rijden ook een weg rijden zijn... niet een langzaam proces van sneller rijden... het zelfde geld bij de galop... hij moet op jou hulp weg zijn en niet eerst een aanloopje nemen...

Ga zo door met oefenen ;)

Jury t/m F20, Zilver opleiding, A-proeven, VA en OS, Bixie-proeven, BB t/m L2 dressuur
Zecchino v. Oscar B+13 | L1+10 | L2+10

eva0106

Berichten: 659
Geregistreerd: 09-12-11

Re: [HAW] Ja hij is er weer, de leukste kruising van bokt maar..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-14 00:17

Dankjewel allemaal, super fijn om te horen en we gaan zeker ons best blijven doen .. ik heb King helaas al een poos niet gereden ivm onregelmatigheid , we weten nog niet precies wat het is maar het kan ook een trap van een ander paard zijn geweest.

Be in love with my King
Nakito 09-07-12
Chico 16-09-12
Stip 16-10-13

Minuscuul
Berichten: 20
Geregistreerd: 27-12-13

Re: [HAW] Ja hij is er weer, de leukste kruising van bokt maar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 11:32

Wat een leuk paardje en hij is echt verbeterd! Ik weet niet of ik het juist zag maar ik dacht te zien dat je je handen 'naar binnen draaide'. Wat dus je pols zogenaamd op slot zet en je de spanning in je eigen armen blijft houden. Probeer ze echt recht voor je te houden en een keer diep uit te ademen! Veel succes verder!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 bezoekers