Manen laten groeien?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 

Shauniraquel

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Arnhem

Manen laten groeien?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-13 21:15

Hello there :wave:

Misschien is deze vraag wel 10 keer eerder voorbij gekomen. Graag wil ik de manen van mijn Fries langer laten worden. Ze hangen nu ongeveer aan de onderkant van de hals.
Ik hoorde vaker dat wanneer je vlechten in de manen maakt en om de week ze eruit haalt, ze doorkamt & weer nieuwe vlechten erin. Dat dit ook schijnt te werken om ze te laten groeien.

Heeft er iemand nog meer tips? EN ook vooral voor de voorpluk, deze is een klein beetje triest, aangezien er nog dode (oranje) punten aan de onderkant zitten.. Dit is verkleurd in de zomer.

Uit het oog, maar niet uit het hart. Voor altijd in mijn hart, mijn knapste en liefste Namke.
Shauniraquel @ [IM] Rust zacht mijn knappe, liefste Namke, 18-04-04 - 30-03-17


Jamiejoyce
Berichten: 904
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: Middelburg

Re: Manen laten groeien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 21:49

Er zijn geen tovermiddelen om manen sneller te laten groeien, ik heb ook een fries en ik vlecht ze eigenlijk altijd en ik heb het idee dat ze na 3 maanden al wel een beetje gegroeid zijn. En bij mij die van mij is de onderkant ook lelijk en oranje ik knip elke x een heel klein stukje want zwart word het niet meer helaas

Femke Sjanneke K. ( Felle 422 stb sport x Oeds 318 )

Loez1986

Berichten: 137
Geregistreerd: 19-11-13

Re: Manen laten groeien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:17

Goed bijhouden veel uitpluizen en vlechten.. Zit niets anders op vrees ik

Angela

Berichten: 25691
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: Manen laten groeien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 09:10

Met uitpluizen gaan er minder haren verloren als met uitkammen. Inderdaad invlechten, en iedere week (of om de week) de vlechten eruit, uitpluizen, en vlecht er weer in. Het duurt een eeuwigheid, en in de tussentijd moeten de manen dus wel altijd in een vlecht zitten.

Producten als cowboy magic maken dat de manen het vuil wat afstoten en voller lijken. Ook komen er minder snel klitten in. Bij gewone vlechten naar beneden is het ook in combinatie te gebruiken. Een hengstenvlecht zal er door de gladde haren snel uitzakken.

De Tapasworkshop.nl Voor een tapasworkshop bij jou thuis, door heel Nederland
Importexpert compleet verzorgde auto import
http://www.akasha-rijkunst.nl/akashas-college - Opleidingen voor volwassenen! o.a. Zitcoach, stalmedewerker

Shauniraquel

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Arnhem

Re: Manen laten groeien?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-13 20:59

Dat heb ik inderdaad ook een hele tijd gedaan, die vlechten erin houden :). Want anders kam ik ze elke dag uit omdat het vol zit met zand en modder, maar dan gaan de manen helemaal verloren.

Maar ik heb altijd zo`n idee als ik in de winter vlechten erin doe dat het in haar hals wat kouder wordt zeg maar.. Dat de warmte verloren gaat, of is dit gewoon bullshit :P

Uit het oog, maar niet uit het hart. Voor altijd in mijn hart, mijn knapste en liefste Namke.
Shauniraquel @ [IM] Rust zacht mijn knappe, liefste Namke, 18-04-04 - 30-03-17

Angela

Berichten: 25691
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: Manen laten groeien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 21:15

Als een paard het koud heeft op de hals, dan groeien de haren van de vacht wel langer hoor.

De Tapasworkshop.nl Voor een tapasworkshop bij jou thuis, door heel Nederland
Importexpert compleet verzorgde auto import
http://www.akasha-rijkunst.nl/akashas-college - Opleidingen voor volwassenen! o.a. Zitcoach, stalmedewerker

Lynn_FDA

Berichten: 2015
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: in een huis

Re: Manen laten groeien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 21:18

Gewoon goed uitpluizen( e.v. Met antiklit) invlechten
En het goed bijhouden, mijn pony's manen groeien als de tierelier..
Maar doe er helemaal niets voor

'You endure what is unbearable And you bear it. That is all.'
PROVE THEM WRONG
[JHK] De New Foresters houden van de mac #3 <-- goeie he

Shauniraquel

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-13 21:23

Angela schreef:
Als een paard het koud heeft op de hals, dan groeien de haren van de vacht wel langer hoor.


Ja klopt, maar dat is juist wat ik niet wil :j

Uit het oog, maar niet uit het hart. Voor altijd in mijn hart, mijn knapste en liefste Namke.
Shauniraquel @ [IM] Rust zacht mijn knappe, liefste Namke, 18-04-04 - 30-03-17

SeaSide

Berichten: 2304
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Re: Manen laten groeien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 21:24

heb zelf ook een tink met lange manen vlecht ze vaak elke week weer opnieuw in en pluis ze dan een beetje uit

Help my naar de finale van de Hollands Got Horsemanship wedstrijd! Stem via deze link https://mycompass.horse/home/nl-nl/mark ... en-van-sea
Sociale media:
Tiktok: Priscilla_otto
Insta: Priscilla_otto
YT:Seaside Horse Adventures
FB: Seaside Horse Adventures
Lessen of vragen over vrijheidsdressuur mail dan naar: seasidehorseadventure@gmail.com

Loez1986

Berichten: 137
Geregistreerd: 19-11-13

Re: Manen laten groeien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 21:34

Die spray in die orange fles is ook ideaal om te gebruiken zodat ze minder klitten en je er dus minder haar uittrekt bij het uitpluizen

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 21:39

Afbeelding

Hier geloven ze heel erg in het gebruik van MTG (mane tail groom). Ik heb het zelf nog niet gebruikt voor het sneller laten groeien van manen/staart. Ik geloof daar niet in. :o Maar op youtube genoeg mensen die van de werking overtuigd zijn.

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

rommulus

Berichten: 11522
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: gooi een emmer leeg volg het water daar woon ik :D

Re: Manen laten groeien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 21:42


[OV] Quarter hengst van bouwman uit pannerden
[ITP] Het is ik.... een sprookjes knol!! door ivonka , [BB-ITP] Boxer broer en zus op de plaat door ivonka (pupie's !!!!) [ITP] Eindelijk mijn knappe verschijning daar waar ie hoort[/size]

Gezocht oude aparte paarden bitten.
Ook bitten niet meer geschikt voor paarden Met een pb je maakt mij er erg blij mee en worden niet meer voor paarden gebruikt.
De voorkeur ligt bij stangbitten en hoe rotter en aparter hoe beter

callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 21:45

Lastig ik vlecht niet en bij mijn tinker groeit het als kool. Was vorig jaar juni nog gemillimeterd en is nu al langer dan zijn hals breed is. Dus vraag me heel erg af of vlechten echt iets toevoegd.
Niet teveel kammen idd want dan breken er haren af. En verder een hoop geduld ben ik bang

2017 nieuwe ronde nieuwe kansen

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16089
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Re: Manen laten groeien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 23:32



Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers