APPaardenfotografie - Dé app voor paardenfotografie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Hoeveel zou jij max. willen betalen voor de APPaardenfotografie?

Ik heb geen interesse in een dergelijke app
12 (9%)
€0,00 (Gratis dus met reclame)
54 (42%)
€0,99 (Reclamevrij)
37 (28%)
€1,99 (Reclamevrij)
23 (17%)
€2,99 (Reclamevrij)
2 (1%)
€3,99 (Reclamevrij)
Geen stemmen
€4,99 (Reclamevrij)
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 128


Anoniem

APPaardenfotografie - Dé app voor paardenfotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 21:37

(Eerst lezen voor het reageren op de poll aub! Bedankt :) )
Erg jammer dat er binnen 30 seconden al mensen stemmen, onmogelijk dat je dan de hele tekst al gelezen hebt. Daarom nogmaals het verzoek: eerst de VOLLEDIGE tekst lezen aub. Bedankt!

Achter de schermen ben ik al een tijdje druk bezig geweest met het ontwikkelen van de APPaardenfotografie. Deze app gaat jullie hopelijk helpen met het op de foto zetten van paarden- of je nou gewoon eens een plaatje van je eigen paard wilt schieten, of al een tijde aan het fotograferen bent: de app is geschikt voor iedereen!

Natuurlijk wordt er nog hard gewerkt aan de lay-out en de invulling van de app, die hopelijk binnen twee weken beschikbaar zal zijn voor jullie allemaal.

Afbeelding

Wat heeft de APPaardenfotografie te bieden:

De APPaardenfotografie is een app voor telefoon en tablet, gemaakt om zowel hobbyisten en amateurs als de meer ervaren fotografen te helpen met paardenfotografie. Geen theoretische verhalen met moeilijke termen, maar praktische tips & tools die voor iedereen van pas komen op het moment van fotograferen zelf!

  • Agenda Voor meer verdieping in paardenfotografie en theoretische uitleg, is het aan te bevelen een workshop paardenfotografie te volgen. De agenda geeft weer wanneer er workshops door Nikki de Kerf - Photographer worden gehouden en of er nog plekken beschikbaar zijn. Daarnaast is het ook mogelijk zelf een fotoshoot te boeken.
  • Checklist De checklist is afgestemd op paardenfotografie en helpt met een goede voorbereiding als fotograaf.
  • Geluiden Eén van de beste manieren om de aandacht te trekken van een paard: speel een paardengeluid af. Dit onderdeel heeft verschillende paardengeluiden beschikbaar, van gehinnik tot hoefgetrappel.
  • Inspiratie Onder het kopje 'Inspiratie' zijn verschillende inspiratiefoto's te vinden. Deze zijn onderverdeeld in sfeerfoto's en in praktische foto's van alle mogelijke poses. Tijdens een fotoshoot even de draad kwijt? Inspiratieloos? Gebruik de inspiratiebeelden van de APPaardenfotografie.
  • MAPP MAPP is een handige tool waarin je verschillende mooie (paarden)fotografielocaties in Nederland kunt vinden, voorzien van alle relevante informatie. Op al deze locaties mag je legaal komen met paard en kun je dus fotograferen. De app geeft naast de locaties zelf, ook voorbeeldfoto's gemaakt op de plek, tips, en alle praktische informatie (parkeerplaatsen, vergunning nodig, etc). De MAPP wordt geregeld aangevuld!
  • Tips & Tricks Verschillende, handige tips die van pas komen bij een fotoreportage.
    Hoe bereid je jezelf en de klant het beste voor? Wat heb je nodig? Hoe verloopt de reportage en waar moet je aan denken? Hoe trek je de aandacht van een paard? Waar let je op tijdens het fotograferen, en specifiek bij portret of beweging?
    Deze Tips & Tricks zijn onmisbaar voor iedere paardenfotograaf.
  • Tips & Tricks Special Verschillende korte 'specials' over fotografie, zoals bijv. 'Hoe maak ik een blackfoto' of 'Hoe maak ik een mooi silhouette bij zonsondergang?'.

Nu het grote 'probleem': als ik de app gratis ter beschikking stel voor iedereen, is hij standaard voorzien van reclame. Ik heb zelf geen hand in deze reclame en vind hem ook vrij in de weg staan (onderkant scherm, waardoor hij geregeld de buttons en app blokkeert). Daarnaast zou ik de app meer kunnen uitbreiden, als een gedeelte van de tijd en moeite ook iets uitbetaalde. Om de app reclamevrij te krijgen, moet ik überhaupt betalen. Daardoor zou ik voor een reclamevrije app dan een klein, eenmalig bedrag voor de app moeten rekenen. Dit bedrag hangt af van het aantal geïnteresseerden. Daarom mijn pollvraag aan jullie!

Feedback en suggesties zijn ook welkom. Houd in gedachte, dit is slechts een snelle preview :)

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: APPaardenfotografie - Dé app voor paardenfotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 21:41

Als de reclame echt in de weg staat ben ik best bereid wat te betalen :j Maar dan zou ik het wel fijn vinden om van te voren wel wat screenshots enzo te kunnen zien zodat ik wel weet waar ik voor betaal en of ik het de moeite waard vind :) Maar als dat zo is wil ik er wel voor betalen :j

GaitMonster

Berichten: 3180
Geregistreerd: 23-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 21:42

Wat een leuk idee! Ik zou het niet erg vinden om eenmalig iets te betalen, zeker om het dan reclamevrij te hebben.

Eleionomae

Berichten: 19598
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 21:42

ik denk dat als je de app echt goed up to date weet te houden en er leuke extra's zouden zijn voor betalende gebruikers, je best 1 tot 3,- zou kunnen vragen. Maar dan moet hij wel echt uitgebreid zijn, veel mogelijkheden, wekelijks nieuwe tips en trics etc, dingen waarmee je je betalende klant blijft trekken naar je app :j ik heb wel eens vaker voor een app betaald omdat ik dan dacht dat je dan veel meer extra's had bv, en dan voel je je vies belazert als dat niet echt zo blijkt te zijn :))

Hygge
Berichten: 2856
Geregistreerd: 30-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 21:46

Want een ontzettend leuk concept!

Als de app gratis op de markt komt zal ik hem sowieso gaan downloaden. Als hij geld kostte zal ik er over nadenken. Waarom? Ik krijg persoonlijk dan het idee Oh het kost geld, laat dan maar. Want Apps die geld kosten zijn soms minder goed dan gratis Apps en stel er komt een update dan moet ie wel goed zijn, wat vaak niet het geval is. Maar ik snap je punt natuurlijk wel. Jij steekt natuurlijk tijd en geld in de App.
Maar voor ons is de wel een extra service die jij aan ons biedt!

Is het misschien om de kosten te drukken ook een optie om met andere fotografen samen te werken?

Hygge
Berichten: 2856
Geregistreerd: 30-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 21:47

Eleionomae schreef:
ik denk dat als je de app echt goed up to date weet te houden en er leuke extra's zouden zijn voor betalende gebruikers, je best 1 tot 3,- zou kunnen vragen. Maar dan moet hij wel echt uitgebreid zijn, veel mogelijkheden, wekelijks nieuwe tips en trics etc, dingen waarmee je je betalende klant blijft trekken naar je app :j ik heb wel eens vaker voor een app betaald omdat ik dan dacht dat je dan veel meer extra's had bv, en dan voel je je vies belazert als dat niet echt zo blijkt te zijn :))

Helemaal mee eens!

esmee1233

Berichten: 838
Geregistreerd: 03-09-12
Woonplaats: Gelderland

Re: APPaardenfotografie - Dé app voor paardenfotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 21:50

ik zou het super handig vinden, zo'n app! ik wil er zeker voor betalen en reclamevrij is toch wel heel erg fijn :P
Wel vind ik het dan persoonlijk nooit zo fijn als je dan nog dingen moet bij kopen om dat te hebben ofzo! maar ik zou het erg handig vinden en ik ben er zeker van bereid om er voor te betalen!

Lumea

Berichten: 1357
Geregistreerd: 16-08-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 21:52

Ik zou voor gratis gaan, aangezien vele niet willen/kunnen/mogen betalen voor apps.
Gaat de app gepaard met internetverbinding of ook offline beschikbaar?
Misschien ook een tip om er een camera bij te doen? Voor snelle plaatjes te schieten met je telefoon.
Al helemaal handig als er dan op die camera ook functies opzitten dat het fotograferen makkelijker maakt, en meer paardgericht, dus sportstand oid.
Als er een camera bij zit zou ik eerder bereid zijn te betalen dan wanneer deze niet aanwezig is. (En ook als de app regelmatig geupdate wordt..)

Ohana_91

Berichten: 2488
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Tussen stad en land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 21:55

NienkeV1994 schreef:
Als de reclame echt in de weg staat ben ik best bereid wat te betalen :j Maar dan zou ik het wel fijn vinden om van te voren wel wat screenshots enzo te kunnen zien zodat ik wel weet waar ik voor betaal en of ik het de moeite waard vind :) Maar als dat zo is wil ik er wel voor betalen :j


Eleionomae schreef:
ik denk dat als je de app echt goed up to date weet te houden en er leuke extra's zouden zijn voor betalende gebruikers, je best 1 tot 3,- zou kunnen vragen. Maar dan moet hij wel echt uitgebreid zijn, veel mogelijkheden, wekelijks nieuwe tips en trics etc, dingen waarmee je je betalende klant blijft trekken naar je app :j ik heb wel eens vaker voor een app betaald omdat ik dan dacht dat je dan veel meer extra's had bv, en dan voel je je vies belazert als dat niet echt zo blijkt te zijn :))


Hier ben ik het mee eens :) Ik zou wel graag van tevoren willen weten waar ik precies voor betaal

Anoniem

Re: APPaardenfotografie - Dé app voor paardenfotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:01

Bedankt voor alle reacties en input, super!

Aangezien ik geen hoogstaand software-ontwikkelaar ben, is een camera-app erbij echt geen optie. Zeker niet met 'sportstand' omdat het nou eenmaal wel je telefoon blijft (en camera's verschillen per telefoon).

De bedoeling is dat de app regelmatig geupdate wordt.
Updates hoeft dan uiteraard niet voor betaald te worden!

Printscreens kan ik uiteraard laten zien, maar de beschrijving lijkt mij al redelijk duidelijk- wat is voor jullie de toevoeging van printscreens?

Eleionomae

Berichten: 19598
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: APPaardenfotografie - Dé app voor paardenfotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:03

het is fijn om voor dat je een app aanschaft of uberhaupt download, je wat printscreens hebt van wat je kunt verwachten :j dat zie je bij vrijwel alle apps in een appstore :j ik scan dan al even gauw of ik denk dat de app het waard is om te downloaden of niet :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:07

Thanks! De vraag is dus een beetje wat die printscreens toevoegen aan het reeds getypte verhaal, dus concreet: waar zou je graag de printscreens van willen zien? Welke onderdelen? Dan kan ik daar namelijk rekening mee houden :D

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:08

Qua betalen, ikzelf heb bijvoorbeeld geen creditcard net als vele anderen. Betalen voor een applicatie gaat dus niet lukken, hoe graag ik dat ook zou willen.

Qua bedrag, mits het daadwerkelijk aanvullingen heeft, is het voor mij geen probleem om iets neer te leggen, mits ik dus kan betalen buiten de creditcard om.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 20-11-13 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: APPaardenfotografie - Dé app voor paardenfotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:10

Nouja, printscreens hoeft van mij niet per se, al vind ik het wel leuk om te zien, maar in de beschrijving staat bij veel dingen dat er "verschillende" van deze in staan. Bij fotolocaties bijvoorbeeld, maakt het voor mij wel een verschil of het om 3 fotolocaties in Noord Holland gaat of een hele lijst over het hele land verspreid :)

donnar

Berichten: 2195
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Provincie Utrecht

Re: APPaardenfotografie - Dé app voor paardenfotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:13

Dit is echt een leuk idee, ik zou er zeker bereid voor zijn om te betalen. Zeker omdat het actueel blijft, en dat is wel belangrijk.

Eleionomae

Berichten: 19598
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:14

ik zou wel eens een prtscreen willen zien van hoe je bv die locaties plaatst, gaat dat via google maps, is dat gewoon een lijst per provincie en kun je door klikken naar maps? In een foto krijg ik daar veel sneller een beeld van dan uit jou beschrijving :)

CoronaLime

Berichten: 5631
Geregistreerd: 13-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:19

Als ik deze plannen zo lees vraag ik me vooral af, waarom een app?
Het enige wat ik handig zou vinden voor tijdens een shoot zijn de paardengeluidjes en daar zijn al meerdere app's voor, en natuurlijk de checklist, maar na een paar keer shooten merk je het wel als je iets mist in je tas :j

De agenda is leuk, maar ik denk dat zoiets een stuk handiger is via een website. Als persoon die leuke kiekjes gaat maken van zijn/haar paard neem ik aan dat er geen of weinig interesse hebt in een agenda met workshops. De doelgroep die geinteresseerd zou zijn in een workshop en de app downloadt om ervan te leren, lijkt me ook de doelgroep die via de website of via facebook informatie zoekt over het boeken van een workshop of een fotoshoot.
De checklist lijkt me handig, maar niet onmisbaar, aangezien het erg makkelijk is om dit gewoon op te schrijven.
Geluiden, zoals eerder gezegd, zijn veel meer app's voor.
Inspiratie, dat is een van die dingen die voor mijn gevoel onder voorbereiding vallen. Voor een shoot even met de klant overleggen wat zijn/haar wensen zijn en van tevoren wat ideeën opdoen van wat voor foto's je wil maken. Vaak sla ik zoiets gewoon als foto op op mijn telefoon, dus heeft een app wat dit betreft geen meerwaarde. Plus dat de foto's die ik als inspiratiebron gebruik vaak van verschillende fotografen komen, dus een app met alleen foto's van 1 fotograaf vind ik persoonlijk niet zo interessant.

De MAPP is weer een stukje voorbereiding, waar ik ook geen meerwaarde van zie in de app. Als je een shoot gaat doen is het wel zo fijn om van te voren af te spreken waar, wanneer, wat voor vergunningen ed er nodig zijn. Dit is allemaal via google redelijk makkelijk te vinden en bokt timmert ook al redelijk aan de weg.

Tips & Tricks zou nuttig kunnen zijn in de app, maar dat ligt totaal aan welk onderwerp. Het klantcontact vind ik niet heel nuttig, maar het aandacht trekken en aandachtspuntjes tijdens het fotograferen is wél handig tijdens het shooten.

Tips & Tricks specials lijkt me ook interessant, maar ook lijkt me dit niet helemaal op zijn plek in een app.

Over het algemeen vind ik het erg leuke ideeën, maar van behoorlijk wat elementen denk ik dat ze niet helemaal op hun plek zijn in een app. Ik denk dat de dingen zoals tips & tricks, tips & tricks specials, inspiratie & mapp beter tot hun recht zouden komen op bijvoorbeeld een website waar steeds nieuwe artikelen geplaatst worden. Op deze manier kunnen dingen veel uitgebreider uitgewerkt worden en zijn ze alsnog makkelijk terug te vinden. Een app zou in mijn ogen beter gevuld kunnen zijn met dingen waar je op locatie of tijdens het shooten tegenaan loopt en dáar oplossingen voor. Zoals bijvoorbeeld veel gemaakte fouten qua instellingen, een paard wat niet mee wil werken, wat meer gerichte tips :j

Edit: Daarnaast ben ik benieuwd naar het niveau. Zoals je zelf aangeeft zou het bedoeld zijn voor zowel fotografen als mensen die hun paard leuk op de foto willen zetten. Even als voorbeeld genomen, het boek 'Paardenfotografie' van Femke Puijmans vond ik een heel mooi naslagwerk, echter waren er veel onderdelen in die puur op beginners gericht waren, zoals het deel waar heel veel paardenrassen geshowd werden, of de uitleg hoe een camera werkt. Ik heb al redelijk wat ervaring met het fotograferen van paarden en zulke informatie was voor mij al bekend. Misschien zou het voor een app leuk zijn om een gevorderden versie te maken en een beginnersversie, voor echte beginnende fotografen en mensen die hun paard leuk op de foto willen zetten en een versie voor fotografen die al wat kennis hebben van hun camera en wat meer gerichte tips willen :j
Laatst bijgewerkt door CoronaLime op 20-11-13 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Hygge
Berichten: 2856
Geregistreerd: 30-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:22

magda_90 schreef:
Qua betalen, ikzelf heb bijvoorbeeld geen creditcard net als vele anderen. Betalen voor een applicatie gaat dus niet lukken, hoe graag ik dat ook zou willen.

Qua bedrag, mits het daadwerkelijk aanvullingen heeft, is het voor mij geen probleem om iets neer te leggen, mits ik dus kan betalen buiten de creditcard om.

Dit is voor mij ook een probleem

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 23:15

Ik zal even een printscreen van die MAPP maken inderdaad, goeie :)
De bedoeling is natuurlijk dat het een complete kaart gaat worden, wie weet zelfs uitgebreid tot België.
Waar ik nu over denk is om hem maar gratis te houden, eventueel zelf iets in te leggen om hem reclamevrij te maken, en dan te zorgen dat gebruikers toevoegingen kunnen doen. Dus zelf locaties aan de kaart kunnen toevoegen, geluidjes mogen insturen, etc.

Ik denk toch dat het een gratis versie met reclame gaat worden, of dat ik evt. zelf iets inleg om de reclame weg te krijgen. En dan iets minder uitgebreid dan ik voor ogen had. Wellicht dan later in de toekomst een upgrade om de reclame weg te halen en meer opties te krijgen tegen kleine betaling. Wat denken jullie daarvan?

CoronaLime schreef:
Als ik deze plannen zo lees vraag ik me vooral af, waarom een app?


Wat een uitgebreide post, echt geweldig :) Bedankt, want ook zulke input is welkom. Heb hem ff niet helemaal gequote omdat het anders zo'n lang verhaal werd met mijn reactie er ook nog bij haha.

Ik denk dat, gezien jouw eerste aanmerkingen, jij misschien een iets andere markt voor ogen hebt dan ik: deze app is niet gericht op profs, die al weten wat voor voorbereidingen er nodig zijn, vooraf alles bedacht hebben, nooit 'inspiratieloos' ten tijde van de shoot zijn, etc. Het is bedoeld voor mensen die zelf eens hun paard op de foto willen zetten, hobbyfotografen, of beginnend fotografen. (Of fotografen zonder ervaring met paarden).

Daarvoor kunnen de inspiratiefoto's (opgedeeld in 'poses' en 'sfeer') toch nog handig zijn, zeker om mee te hebben naar de shoot zelf. Ik heb het vaak meegemaakt op meetings, dat iemand even geen ideeën meer heeft. Met zo'n app met direct bereikbare voorbeelden heb je dan hele praktische hulp voor handen (denk ik)!

De voorbereidingen zijn ook voor beginnende fotografen niet altijd vanzelfsprekend, vandaar dat ik die ook toevoeg. De nadruk zal echter liggen inderdaad op aandacht trekken en aandachtspuntjes, of wat praktische 'starters'tips.

Het moet dus een compleet 'totaalpakket' worden, want er zijn inderdaad genoeg losse apps voor allerlei dingen te vinden. Het lijkt me echter fijn om een compact en meer compleet 'pakket' te hebben, met niet alleen de praktische tips maar ook tools (constant aangevulde database geluiden, inspiratiefoto's, etc) die 'on the go' van pas komen. Dat is waarom ik een app voor ogen heb :)

Ik zat in mijn hoofd ook met een soort 'Advanced' of 'Pro' uitgave, met vooral meer technische tips. Vraag is echter of ik daar niet liever een ander soort naslagwerk voor zou willen uitbrengen nu ik jouw feedback hoor, omdat de App-vorm aan zulke informatie misschien toch te weinig toevoegt?

Lumea

Berichten: 1357
Geregistreerd: 16-08-12
Woonplaats: Brabant

Re: APPaardenfotografie - Dé app voor paardenfotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 23:19

Als het gratis wordt, en offline beschikbaar dan zal ik m zeker downloaden! :j

Ohana_91

Berichten: 2488
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Tussen stad en land

Re: APPaardenfotografie - Dé app voor paardenfotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 11:05

Offline beschikbaar is inderdaad ook een hele goede!

amandananana

Berichten: 4111
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Spijkenisse

Re: APPaardenfotografie - Dé app voor paardenfotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 11:11

Ik zou misschien een gratis versie met minder opties en een betaalde versie beschikbaar stellen. Of een tijdelijk gratis versie, en dat je dan na een bepaald aantal dagen moet betalen.

hamsterfan

Berichten: 4246
Geregistreerd: 09-11-07
Woonplaats: Velserbroek (bij Haarlem)

Re: APPaardenfotografie - Dé app voor paardenfotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 11:15

Ik zou hem zeker reclame vrij maken, of inderdaad eerst tijdelijk gratis en dan ervoor betalen. Offline is een hele goede, want heb geen internet abbo dus anders heb je niet zo veel aan de app..

Niene87

Berichten: 3402
Geregistreerd: 09-03-10
Woonplaats: Enschede

Re: APPaardenfotografie - Dé app voor paardenfotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 11:18

Wat een gaaf initiatief!
Ik heb wel interesse hierin!! En wil er ook wel voor betalen.
Tijdelijk proefversie om te zien hoe het eruit ziet vind ik altijd wel prettig. Je zou dan kunnen kiezen om een deel te verbergen nog voor als je de betaalde app krijgt dat je dan pas alle functies kan gebruiken..

Olympia96

Berichten: 3296
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 11:19

Ik zou wel betalen. Reclame is irritant :-). En jouw eerste opzet (de uitgebreide) vind ik het meest interessant.
Erg leuk dat je dit doet!